Externe toegang tot IIS?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 17:09
Ik ben momenteel een website aan het bouwen voor een pc-winkel om wat centjes bij te verdienen. Als student kan ik dat wel gebruiken ;)
Er staat hier eens simpel thuisnetwerkje om te testen of de site wel werkt: deze pc met winME heeft een actieve internetconnectie en shared die met mijn andere waar win2000 en de website opstaat.
Vanop deze pc kan ik die website dus perfect bekijken.
Aangezien die in redelijk vergevorderde staat is, zou ik 'm eens willen tonen aan mijn opdrachtgever om de nodige aanvullingen en correcties gemakkelijk te laten verlopen.

Hoe kan hij inloggen op mijn 2de pc? Of is hier geen gemakkelijke oplossing voor?
Is er anders ergens een gratis server die ASP ondersteunt?

tnx

Verwijderd

Hang je Win2k PC rechtstreeks aan je Internet verbinding, tover je eigen IP nummer tevoorschijn (ipwincfg ofzo) en geef dat aan je opdrachtgever...

Let op: ongepatchte webservertjes achter chello (e.d.) verbindingkjes zijn wel eens kwetsbaar voor "Code Red" achtige dingen...

Als je je Win2k pc achter een gedeelde internet verbinding hebt hangen gaat het waarschijnlijk niet lukken. Je zou ook op die WinME bak een webserver met ASP support (IIS ofzo) kunnen installeren en die tijdelijk online zetten (zo lang als je opdrachtgever er voor nodig heeft om dat ding te bekijken).

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:09
Idd.

Dit topic is gesloten.