Externet toegang tot IIS?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 17:09
Ik ben momenteel een website aan het bouwen voor een pc-winkel om wat centjes bij te verdienen. Als student kan ik dat wel gebruiken ;)
Er staat hier eens simpel thuisnetwerkje om te testen of de site wel werkt: deze pc met winME heeft een actieve internetconnectie en shared die met mijn andere waar win2000 en de website opstaat.
Vanop deze pc kan ik die website dus perfect bekijken.

Aangezien die in redelijk vergevorderde staat is, zou ik 'm eens willen tonen aan mijn opdrachtgever om de nodige aanvullingen en correcties gemakkelijk te laten verlopen.

Hoe kan hij inloggen op mijn 2de pc? Of is hier geen gemakkelijke oplossing voor?
Is er anders ergens een gratis server die ASP ondersteunt?

tnx

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Hoe kan hij inloggen op mijn 2de pc?
Of is hier geen gemakkelijke oplossing voor?

Je zou ASP in combinatie met IIS op je internet machine kunnen installeren.

Is er anders ergens een gratis server die ASP ondersteunt?

Die zijn er ook, als je even zoekt http://gathering.tweakers.net/forum/find op ASP & hosting kom je er vanzelf een aantal tegen.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 17:39

Crazy D

I think we should take a look.

Misschien stom gedacht hoor, maar heeft die winkel niet al een site? En zo ja, kun je 'm daar niet gewoon ff naartoe uploaden?

Exact expert nodig?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 22 augustus 2001 14:27 schreef CrazyD_at_work het volgende:
Misschien stom gedacht hoor, maar heeft die winkel niet al een site? En zo ja, kun je 'm daar niet gewoon ff naartoe uploaden?
Goed punt! En dan maak je een subdirectory test aan en ga je vanaf daar testen.
http://www.domeinnaam.nl/test
Le voila! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op woensdag 22 augustus 2001 14:27 schreef CrazyD_at_work het volgende:
Als die ASP ondersteuning biedt!

Verwijderd

en anders een routerprogramma'tje op je winme doos,poort 80 doorsluizen ,(en probeer evt apache voor winals server)klaar..

• Crazy D
  • Laatst online: 07-05 17:39

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 22 augustus 2001 14:36 schreef RobzQ het volgende:

[..]

Als die ASP ondersteuning biedt!
Als ie dat niet doet is het misschien niet zo heel slim om dan wel een asp site te bouwen ;)

Exact expert nodig?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op woensdag 22 augustus 2001 14:46 schreef CrazyD_at_work het volgende:

[..]

Als ie dat niet doet is het misschien niet zo heel slim om dan wel een asp site te bouwen ;)
Jullie ondersteunen geen ASP :?
Whoeps foutje bedankt :+

• freeco
Nee, die winkel heeft nu nog geen site en dus ook geen server waar ik het kan opzetten om te testen...

• knarf
  • Laatst online: 07-04 12:47
check is op http://www.brinkster.com deze knakkers ondersteunen asp.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

TheVMaster

Moderator WOS
Op woensdag 22 augustus 2001 14:55 schreef freeco het volgende:
Nee, die winkel heeft nu nog geen site en dus ook geen server waar ik het kan opzetten om te testen...
Je host hem nu op je eigen Win2k bak...lees ik dat goed? wrom hangt die niet aan internet dan??

hebben ze al een domeinnaam dan?

zoja..dan hebben ze al webspace..waarschijnlijk..kun je hem daar dan niet uploaden..

Zonee..hmm..moet je dit dan niet ff regelen voor ze..omdat je zegt dat de site al in een ver gevorderd stadium is....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19
Zoals al vermeld:
Gewoon een eigen webserver opzetten.. die heb je dus nu al draaien, gewoon op je routerpc ff poort 80 forwarden, dan issie van buitenaf ook bereikbaar.

Wel ff win update draaien, iis = default vrij brak.. unicode, code red enz :)

• freeco
De pc met win2000 heeft geen actieve internetconnectie omdat dit maar een P2 is, en ik die nu enkel gebruik om die website op te hosten. Normaal gezien gebruik ik enkel deze pc.
Ik wist niet dat er IIS ook voor winME bestond... Waar vind ik die? Vind 'm niet direct terug...
Dit wel: "the official word from Microsoft is that it's not supported"

• freeco
Kheb nu 's geprobeerd om PWS te installeren op deze pc (winME), maar die crasht dan...

Heb ook al geprobeerd om de "NT4.0 option pack for win95" (of iets dergelijks) te installeren, maar die setup is totally f*cked up. Kan bestand X niet vinden, bestand Y is onjuist geinitialiseerd, enz |:( Dat noemt men dan "Support"... <zucht>

IIS voor winME vind ik niet.

Apache versta ik geen bal van. Voor zover ik de manual goed verstaan heb moet ik eerst nog eens alles compileren?? Daarbij vergeleken is Microsoft hét van hét.

Wat kan ik nu nog doen om een ASP webserver te draaien op een WinME machine?

Hopelijk heb ik minder problemen op mijn stage in Letland volgende maand...

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 16:18

Gerco

Professional Newbie

Als ik jou was, zou ik gewoon poort 80 forwarden naar die Win2k bak. Als je het een beetje veilig wilt houden, dan forward je een andere naar die win2k bak.

Laar bijvoorbeeld poort 3000 of 8080 van de WinME bak ofzo forwarden naar poort 80 van de Win2k bak, op die manier komt er niemand bij behalve jij en ben je ook niet kwetsbaar voor code-red.

Voor demonstratiedoeleinden is dar voldoende.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

als dat allemaal niet lukt hang je gewoon ff je win2K bak aan het internet...... tijdelijk dan....

waarom eigenlijk niet voor altijd..die win2k is veel veiligeren stabieler dan die WinME ????

groetjes RKM

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
IIS voor win ME bestaat ook niet...

Daar heb je PWS voor...

je krijgt bij het installen idd een foutmelding maar dat moet geen probleem zijn Heb ik ook gehad en mijn servertje draait prima hoor. En prima ASP ondersteuning....

PWS is gewoon een uitgekleede IIS

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• freeco
PWS installen lukt echt niet...
Heb een installer van 700 Kb gedownd (versie 1.0a of zo, de enige die ik gevonden heb) en die crasht bij het opstarten van de connectie.
De installer van NT 4.0 option pack is zelf corrupt, "kan x en y niet vinden", ... ook al heb ik alle bestanden juist gedownd van de support site.

Hoe forward ik een poort naar een andere pc? Met welk soort prog doe ik dat?

• 4of9
De PWS staat gewoon op de Cd van win98 en win98SE...

de nt4 optionpack is om op NT4 de PWS te installen.

En dat werkt niet in WinME

• freeco
Ja, ik weet dat PWS op de cd van Win98 staat, maar je moet daarvoor een officiële cd hebben he ;)
In de uitleg van NT4.0 option pack stond ook dat je die kon installen op win95,98,Me.

Kan iemand me uitleggen hoe ik Sygate Home Network 4.0 moet configen om een poort te openen?

• 4of9
ik weet uit betrouwbare bron dat je hem ook gewoon van een backupje kan installen hoor...

En in sygate zit een uitgebreide manual als ik me niet vergis, alleen is winroute geloof ik wat uitgebreider om dit te doen.

• freeco
Het zou natuurlijk handig zijn moest ik een volledige backup hebben van win98? Natuurlijk heb ik enkel de install en cab files... De rest van de cd ben ik op mysterieuze wijze verloren ;)
De handleiding van sygate vind ik toch bijlange niet simpel...

Kzal maar wat screenshotjes nemen om te tonen wat ik al gemaakt heb... Anders verlies ik nog te veel tijd met al dat prutsen.

• 4of9
ik zei ook niet simpel maar uitgebreide manual...

ik denk alleen wel dat Winroute wat beter geschikt is voor dit soort dingen...

Pagina: 1