Thin & Light met uitstekende accuduur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb op dit moment een Lenovo X1 Gen 8 en Lenovo X1 Yoga Gen5. Allebei heerlijke laptops met geweldig toetsenbord. Echter, de accuduur is niet om over naar huis te schrijven. In diverse reviews zie je prachtige resultaten, maar in reallife ben ik blij als ik 3.30uur haal.

Ik heb meer mensen om mij heen die ook tussen de 3 en 4 uur halen. Als je echt je best doet, met bijvoorbeeld minimale helderheid. Ik wil een laptop die het minimaal 6 uur volhoud, maar dan ook echt. Het liefst met persoonlijke ervaring van een Tweaker en niet 1 of andere videotest die wel 13 uur haalt :p

Wat ga je met je laptop doen?
Office werkzaamheden. Geen zware zaken. Wel heel heel veel reizen, hij moet dus tegen een stootje kunnen.

Ik ben wel een pixelpeeper en wens dus ook echt een uitstekend scherm. Ook het toetsenbord moet zeer goed zijn, zonder flex. En een HDMI zonder dongle is een must.

Wat is je budget?
Maakt niet zoveel uit. Zou maximaal €3500,- zeggen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja dus :p

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, behoudens dat het Windows moet draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 07-01-2022 10:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 11:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:43
Met Lelletje eens.

Ik had nog niet eens je topic gelezen en het eerste wat in mijn gedachten kwam bij het lezen van de titel was een Surface

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dank, heb meteen mijn startpost aangepast :) De Surface Book 4 zou aan mijn voorwaarden voldoen, maar mist een dedicated HDMI poort. Deze heb ik nu in de startpost gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 11:39
En mini displayport? Dan heb je een passende kabeltje en kan je alsnog alles mee koppelen? Ik zie dat sommige modellen Surface deze ook aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben echt altijd onderweg, vlieg zo'n 60x per jaar. Ik ben echt allergisch voor kabeltjes, want er komt een dag dat je in de tas kijkt en je bent hem kwijt of vergeten.

Gebeurde mij vroeger ook wel eens met een oplader, maar dat is met USB-C opgelost, die is altijd wel te krijgen :) Als er geen betere opties zijn dan de Surface, moet ik daar natuurlijk maar wel eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57411

Misschien een beetje flauw, maar ik zou gaan voor een 2dehands/refurbished thinkpad T480 of X270, dan kan je met je budget makkelijk nog een tiental heetverwisselbare batterijen er bij kopen als de batterijduur niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:24
De LG Gram 14 heeft een bijzonder grote accu voor zijn formaat (72,2Wh) en heeft ook HDMI.
Enige wat misschien tegenvalt is het scherm maar wellicht kun je dit nog kalibreren?

Verder heeft hij een goed toetsenbord en is licht, ik kom van een Thinkpad T480S en het toetsenbord valt niet tegen.

Tweakers heeft hier ook een review over: https://tweakers.net/revi...s-met-lange-accuduur.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:18
PWM schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:41:
Ik heb op dit moment een Lenovo X1 Gen 8 en Lenovo X1 Yoga Gen5. Allebei heerlijke laptops met geweldig toetsenbord. Echter, de accuduur is niet om over naar huis te schrijven. In diverse reviews zie je prachtige resultaten, maar in reallife ben ik blij als ik 3.30uur haal.
Zelf een aangepast energieplan maken/tweaken?
De batterij van mijn Lenovo Yoga Slim 7 loopt snel leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Anoniem: 57411 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:04:
Misschien een beetje flauw, maar ik zou gaan voor een 2dehands/refurbished thinkpad T480 of X270, dan kan je met je budget makkelijk nog een tiental heetverwisselbare batterijen er bij kopen als de batterijduur niet bevalt.
Volgens mij mag je maximaal 99Wh aan batterijen meenemen in het vliegtuig. Ik weet alleen even niet zeker of je meerdere batterijen van bijvoorbeeld 99Wh mee mag nemen, of dat de som van de capaciteit van alle batterijen maximaal 99Wh mag bedragen.

Als je met het vliegtuig moet reizen, is dat wel even een dingetje dat je moet uitzoeken natuurlijk. Verder helemaal mee eens.
Pagina: 1