Bedankt voor de link, ben weer wat wijzer geworden m.b.t zonering. De instellingen die je via de service app kunt aanpassen, zijn dat de standaard waarden voor die zone? En had je daar niet een wachtwoord voor nodig? Volgens mij heb ik die app enige tijd geleden wel even bekeken, maar moest ik ergens een wachtwoord invoeren om meer in te kunnen stellen.Joove schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:31:
[...]
Lees hier mijn uitleg van de zonewerking van de HRU400. Je kan de hoeveelheid lucht per zone instellen via de service app, dus als er te weinig wordt afgezogen in de badkamer zone dan verhoog je hem daar. Niet vergeten ook in zone 1 en/of 2 de toevoer te verhogen voor de balans. Mijn ervaring met een losse RTF RV sensor voor vocht (ligt op de spiegelkast) dat goed automatisch gaat, raam beslaat aan de bovenkant een beetje en dan slaat hij aan en blijft langgenoeg ‘na’draaien.
Op zich ben ik wel tevreden met de afzuiging in de badkamer, maar specifiek voor het douchen vind ik de afzuiging aan de lage kant. Nu heb ik zojuist voor het eerst de zones geregeld via Home Assistant i.c.m een ESPhome module die via RS485 aan de HRU400 hangt. Het viel mij op dat met de afstandsbediening (hoogste stand) het maximale debiet op 280 m3/h ligt. Met de maximale stand met de RTF Co2 sensoren is dat 239 m3/h (bv de woonkamer zone). Via Home Assistant kan ik de zone 3 (badkamer) nu op 399 instellen. Ik heb de HRU400 nog nooit zo hard horen blazen
In de badkamer voel ik nu met mijn hand echt een goede luchtstroom bij het afzuigventiel. Aangezien ik de afzuiging rondom het douchen graag wil automatiseren is dit denk ik voor mij wel een goede oplossing.
:strip_exif()/f/image/xRTSg7Z770VEUaqSq05GfRc3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uKmryFrr5tduZOJwXnBQgyfL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MOfyCCqILsKmOe7CLsIKp8Ku.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o0hjLMxvFkNpJ1kDeKE2sEbr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sIoNS3RvCza2KyAODAbM7I3a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xJAECccezueSadbEAhbH6aTB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xy6rlAgQaezL2aTVMu84rkdF.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/67ETKgV3PjM4j9pcwh3QBMdd.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/aBi84EiBx4TqA97blt0QA6Ce.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/9VAJV9mTIgVrykiofwJvntEz.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/94vqAMNVPEvlaNeEqfCl0Jca.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/uV4t2F3PuC7xrVWltK9Ly1Qo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vsLg0M1UpEvApm9zBgIRSjPh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c8aUFUwosbqJebuvNunWVFQv.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oMnQBp6Yh262qHKmOOU2j9Cd.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vAkIaNqKx1LfydROlf3jGucL.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6KtyYGoHxS8JVxJ4gpQqOyoZ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NpYvgoFGcSKooHZek5GZi25B.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/I6Qli4WZVlTuVQiHgAavPGht.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/VpfgTAhj3rgXcOHFXhmx9JF4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3zkEhtZQO90acR2NdHUnrqqv.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qyXe9LEQneuvVygXzxLEbP2M.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EktERTK38RUyZiU0DIqsT3zU.jpg?f=user_large)