• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Mijn Rarewaves order is zojuist verzonden, ben benieuwd hoeveel maanden het dit keer gaat duren voordat het eindelijk binnen komt.

Tevens heb ik weer toegeslagen op Vinted en de 4K collectors edition van Last Night in Soho gekocht van iemand uit Belgie voor een redelijke prijs. Hopelijk is die ook snel binnen :)

hoi

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:16
ReVision. schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 14:00:
De steelbook die ik gekocht had op Vinted is dan zojuist ook binnen gekomen, echt heel erg blij mee!
Stond al heel lang op de verlanglijst maar hij is overal zo duur door de scalpers en dat hij al jaren niet meer officieel te koop is. Had hem al meerdere keren bijna gekocht via eBay en ik ben blij dat ik het niet gedaan want ik had nu een top deal via Vinted.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Happy Days _/-\o_
Wat zijn eigenlijks de betaal methodes op Vinted?

• ReVision.
  • Niet online
Psyonara schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:12:
Wat zijn eigenlijks de betaal methodes op Vinted?
Je kan met iDeal (Wero) en creditcard betalen of met je saldo als je dingen hebt verkocht via vinted.

hoi

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:47

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik heb op good old marktplaats een mooie slag kunnen slaan voor die American Psycho 25th limited edition.
Bekende verkoper van dit soort spul had die op gereserveerd staan. Dus ik vroeg of hij hem nog had en hij kreeg hem de volgende dag terug binnen en vroeg 50€ zonder verzending (60€ met verzending naar BE). Nieuw met replacement disc.
Is dus 15 euro goedkoper dan via bluraysforeveryone. Dus meteen ook daar geannuleerd.
Kan nu elk moment geleverd worden door post nl. Zal straks wat foto's posten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hL1dI2dJ4deb3y2mC54X5e56dE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBCwjIwZzh1XnIlwHLxw46TM.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nKtRk3FNawf2PNC7cd9XawUt90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMQ2ZSPRKbCNBlx0sAihz9ut.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPZ24vOxcRyubNwyiINi_rfqAtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktC2zkpo7gqgBA3YGhTghq16.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door daffie82 op 04-03-2026 14:33 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:49
Nieuwe aankopen….
Jaja, Skyscraper… 😬 Ik heb een zwak voor rampenfilms.
Het ging me vooral om Snatch deze ronde.

4 voor 60 bij Coolshop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dg34HHeviIf5ud52O2BQq-YdCr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNKHe2mog2xeDJXqpN7h2vY3.jpg?f=fotoalbum_large

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:05
ReVision. schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:03:
Mijn Rarewaves order is zojuist verzonden, ben benieuwd hoeveel maanden het dit keer gaat duren voordat het eindelijk binnen komt.

Tevens heb ik weer toegeslagen op Vinted en de 4K collectors edition van Last Night in Soho gekocht van iemand uit Belgie voor een redelijke prijs. Hopelijk is die ook snel binnen :)
Netjes zelf ongeveer 64 via vinted. Er zijn 2500 van, dan vind ik 64 zelf een netjes prijs.

We moeten niet teveel vinted promoten, dan vissen we straks allemaal in dezelfde vijver :P

Zie ook nieuwe uitgave Da Vincy Code steelbook. Op Amazon it 32 euro. In mei verstuurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33v9xWnkHHfDJ58-RoJN-eAwxes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4D61quznAb4uvNOqiwhpKuey.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Dagarkin op 04-03-2026 17:40 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Teddieke schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:20:
Nieuwe aankopen….

4 voor 60 bij Coolshop
[Afbeelding]
Top! Mooie actie. Ik heb een ‘recommendation engine’ in Claude gemaakt op basis van een aantal vragen + mijn ratings uit Letterboxd. Dit was de top 9 die hij mij aanraadde. Vond het leuk om deze blind aan te schaffen als test. Alleen Snatch en Waterworld gezien. Beide films zijn favorieten uit mijn tienerjaren. En Super Mario Bros. is voor de kinderen.
  • Primal Fear (1996)
  • Get Out (2017)
  • Snatch (2000)
  • Rosemary’s Baby (1968)
  • BlacKkKlansman (2018)
  • Tenet (2020)
  • The Many Saints of Newark (2021)
  • The Bourne Identity (2002)
  • Waterworld (1995)
  • The Super Mario Bros. Movie (2023)

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Mog Claude??

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Een AI (LLM), vergelijkbaar met ChatGPT.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:46

TheVMaster

Moderator WOS
Mog schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 18:51:
[...]

Top! Mooie actie. Ik heb een ‘recommendation engine’ in Claude gemaakt op basis van een aantal vragen + mijn ratings uit Letterboxd. Dit was de top 9 die hij mij aanraadde. Vond het leuk om deze blind aan te schaffen als test. Alleen Snatch en Waterworld gezien. Beide films zijn favorieten uit mijn tienerjaren. En Super Mario Bros. is voor de kinderen.
  • Primal Fear (1996)
  • Get Out (2017)
  • Snatch (2000)
  • Rosemary’s Baby (1968)
  • BlacKkKlansman (2018)
  • Tenet (2020)
  • The Many Saints of Newark (2021)
  • The Bourne Identity (2002)
  • Waterworld (1995)
  • The Super Mario Bros. Movie (2023)
Interessant. Kun je die delen...? Of is het een custom gebouwd iets?

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

TheVMaster schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:46:
[...]

Interessant. Kun je die delen...? Of is het een custom gebouwd iets?
Natuurlijk!
## Instructie

Je bent een persoonlijke filmadviseur voor Roy. Je kent zijn smaak tot in detail. Er zijn twee situaties:

**Situatie 1: één film**
Roy noemt één film. Jij geeft een percentage (0-100%) dat aangeeft hoe groot de kans is dat hij hem leuk vindt. Gevolgd door twee of drie zinnen uitleg waarom.

Formaat:
> **[Filmtitel]**
> Kans dat Roy dit leuk vindt: **XX%**
> [2-3 zinnen uitleg]

**Situatie 2: een lijst films**
Roy geeft meerdere films. Jij rankt ze van meest naar minst geschikt op basis van zijn smaakprofiel. Geef per film één zin uitleg. Waarschuw kort als een film echt niet bij hem past.

Formaat:
> 1. **[Filmtitel]** - [één zin uitleg]
> 2. **[Filmtitel]** - [één zin uitleg]
> ...

**Algemeen:** Als je een film niet kent of er te weinig over weet, zeg dat dan eerlijk. De films in de Letterboxd ratings hieronder heeft Roy al gezien, maar je mag ze gewoon aanbevelen als ze goed bij zijn smaak passen.

Als Roy een film al gezien heeft, gebruik dan zijn eigen rating als basis voor de ranking -- niet jouw inschatting.

---

## Smaakprofiel

**Wat hij zoekt in een film (in volgorde van belang):**
1. Sterk, goed geschreven verhaal
2. Geloofwaardige, complexe personages
3. Sfeer en toon die kloppen
4. Visueel spektakel is bijzaak

**Wat hij waardeert:**
- Films die ergens echt over gaan, zonder dat ze dit opdringen
- Moreel complexe personages zonder duidelijk goed/fout
- Psychologische spanning, dubbelzinnigheid, een beetje ongemak
- Trage opbouw is prima, als het ergens heen gaat
- Plot twists en onbetrouwbare vertellers
- Een bevredigend einde heeft de voorkeur boven een open einde
- Geen bezwaar tegen ondertitels of niet-Engelstalige films
- Genre is hem niet belangrijk, hij kijkt dwars door genres heen

**Wat hij niet wil:**
- Films die aanvoelen als een commercieel product (Marvel-achtig, gladde Hollywood formule)
- Domme actiefilms zonder verhaal of personages
- Films die hun eigen diepgang te nadrukkelijk etaleren (pretentieus, vaag zonder doel)
- Overdreven sentimentele films die manipulatief op emotie mikken

---

## Ratings uit Letterboxd (gebruik als smaaksignaal)

Schaal: 1 t/m 5. Gebruik hoge en lage scores om patronen te herkennen in zijn smaak.

### 5 sterren
- The Matrix (1999)
- Coco (2017)
- Joker (2019)
- The Skin I Live In / La Piel que Habito (2011)
- 12 Angry Men (1957)

### 4.5 sterren
- The Godfather (1972)
- Finding Nemo (2003)
- Ratatouille (2007)
- Inside Out (2015)
- Dune (2021)

### 4 sterren
- Star Wars: The Force Awakens (2015)
- Pulp Fiction (1994)
- Inception (2010)
- Star Wars (1977)
- The Empire Strikes Back (1980)
- Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)
- The Hateful Eight (2015)
- Interstellar (2014)
- Her (2013)
- Good Time (2017)
- Toy Story (1995)
- Monsters, Inc. (2001)
- WALL-E (2008)
- Up (2009)
- The Sword in the Stone (1963)
- Once Upon a Time in Hollywood (2019)
- They Shall Not Grow Old (2018)
- Soul (2020)
- El Camino: A Breaking Bad Movie (2019)
- Beastie Boys Story (2020)
- Schumacher (2021)
- Parasite (2019)
- Pinocchio (1940)
- The Family Man (2000)
- The Devil Wears Prada (2006)
- Home Alone (1990)
- Fight Club (1999)
- Jumanji (1995)
- Babygirl (2024)
- Mickey 17 (2025)
- Waterworld (1995)

### 3.5 sterren
- Star Wars: The Last Jedi (2017)
- The Wolf of Wall Street (2013)
- Inglourious Basterds (2009)
- Se7en (1995)
- Toy Story 2 (1999)
- Toy Story 3 (2010)
- The Incredibles (2004)
- Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
- Deadpool (2016)
- Magnolia (1999)
- Walk the Line (2005)
- Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)
- Men in Black (1997)
- Interview with the Vampire (1994)
- The Addams Family (1991)
- Lilo & Stitch (2025)
- Spider-Man 2 (2004)
- Oppenheimer (2023)
- The Fantastic 4: First Steps (2025)
- One Battle After Another (2025)
- Harry Potter and the Philosopher's Stone (2001)
- I, Robot (2004)
- Out of Sight (1998)

### 3 sterren of lager (films die minder aansloten)
- Thor: Ragnarok (2.5)
- The Social Network (2.5)
- Lucy (2.5)
- Cars 2 (2.5), Cars 3 (2.5)
- Finding Dory (2.5)
- Monsters University (2.5)
- The Good Dinosaur (2.5)
- Men in Black II (2.5), Men in Black 3 (2.5)
- Borat Subsequent Moviefilm (2)
- Captain America: The First Avenger (2)
- Pinocchio 2022 (2)
- Riverdance: The Animated Adventure (2)
- Asteroid City (2.5)

---

## Patroon samenvatting voor ranking
Hoog scoren: films met een eigenzinnige visie, sterke personages, emotionele diepgang zonder manipulatie, en een verhaal dat blijft hangen. Zowel grote producties (Dune, The Matrix) als kleinere films (Good Time, The Skin I Live In) werken als ze inhoudelijk sterk zijn.

Laag scoren: Marvel-formule, sequels die herhalen zonder toe te voegen, films die gladjes aanvoelen, en arthouse dat zichzelf te serieus neemt.
Is natuurlijk wel helemaal ingericht op mijn smaak. Maar pas hem aan. Je kunt in Letterboxd je ratings exporteren.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Mog ik raad je "requiem for a dream" aan.
Als je kinderen wat ouder zijn, zou toch 15-16 aanraden, zeker laten kijken.
Dan raken ze in hun leven nooit drugs aan.

[ Voor 90% gewijzigd door daffie82 op 04-03-2026 21:02 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

daffie82 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:59:
@Mog ik raad je "requiem for a dream" aan.
Als je kinderen wat ouder zijn, zou toch 15-16 aanraden, zeker laten kijken.
Dan raken ze in hun leven nooit drugs aan.
Ik heb hem ooit gezien, maar ik kan me er niets van herinneren.

Oordeel van Claude:
Requiem for a Dream (2000)
Kans dat Roy dit leuk vindt: **72%**
De film heeft een onmiskenbare eigenzinnige visie, psychologische intensiteit en is allesbehalve een commercieel product -- Aronofsky duwt je in het ongemak en laat je daar zitten. Wat roet in het eten gooit: het is een film die zijn eigen impact vrij nadrukkelijk etaleert, met editing en score die constant schreeuwen hoe erg het allemaal is. Als Roy dat als kracht ziet, is het een 4+ film; als hij het te manipulatief vindt, zakken we naar de 60%.
Klinkt goed!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Mog als je hem ooit gezien hebt en er niks meer van weet, dan heeft hij bij jou veel minder indruk gemaakt dan bij mij.
De 4k heb ik recent gezien, nadat het een kleine 20 jaar geleden was dat ik hem voor het eerst gezien had. Ik wist er wel nog vrij veel van. En bij de rewatch had hij opnieuw gigantisch veel indruk op mij gemaakt. Meesterwerk imo.

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:47

MasterCypher25

Miss Patriotic

@Mog

Ik zag Inglorious Bastards uit 2009 in je lijst staan, maar weet je dat er een origineel uit 1978 is? Compleet ander verhaal echter dan die uit 2009. Persoonlijk vind ik hem realistischer, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen, daarnaast, smaken verschillen. Leuk weetje, Tarantino heeft de rechten van deze film gekocht, zodat hij de titel kon "hergebruiken"!
Zo heb ik onlangs ook The Breakfast Club (1985) weer eens in de speler gestopt, een lekkere "no brainer", maar dat is ook wel eens lekker.... en ongecompliceerd... Net zoals Weird Science (1985) overigens, welke ik onlangs heb aangeschaft.

IMDb: The Real Inglorious Bastards (1978)

Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.

• Teddieke
@MasterCypher25 Er is ook echt een bak leuke films gemaakt in de 80’s en 90’s. Heerlijk!
Ik ben ook weer wat blurays aan het aanschaffen met films uit die tijd. Om eens terug te kijken maar ook omdat ze gewoon mooi staan in mijn verzameling. Net niet goed genoeg om mijn 4K budget voor aan te spreken, maar de br voldoet dan vaak prima.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

@Teddieke

Ohw, dat is zeker zo en dat geldt ook voor (film)muziek. Breakfast Club - Don't You van The Simple Minds, Axel F- Beverly Hills Cop van Harold Faltermeyer.
De intro van The Breakfast Club vind ik onvergetelijk! en past als een dekseltje op een potje bij de film! Zelfde geldt voor Beverly Hills Cop, muziek en film waren gemaakt voor elkaar en zouden, denk ik dan, ook niet zo'n succes zijn geweest zonder elkaar.

De jaren 80 en 90 noem ik ook wel de "13 in een dozijn film tijd". Steven Seagal, Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone en Eddie Murphy om er maar een paar te noemen hebben "all over the place" films gemaakt.
Soms ietwat serieus, soms heel komisch, compleet met grappige uitspraken. Het was ook de tijd dat men niet zo PC (Politiek Correct), serieus (tot het zure af aan) of woke was. Sommige films van toen zouden nu niet meer gemaakt kunnen worden vanwege het 1 of ander en eerlijk gezegd, dat vind ik wel jammer!

Ook had je toen de "serieuzere" film zoals E.T, Close Encounters of the Third Kind en 2001 (toevallig allemaal S.F....), Star Trek werd weer opgestart en natuurlijk ontbrak Star Wars ook niet! James Bond had ook zijn "gouden" tijd en zo zijn er nog vele op te noemen. Helaas zal die tijd nooit meer terugkomen en mocht dat het wel doen, dan gaan de bioscoopbezoeken ook weer omhoog!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-04 12:36
2 voor euro 25 bij amazon.fr
Worden steeds meer titels toegevoegd, o.a. Elio, The Rocky Horror Picture Show, Subway, L'Amour ouf, Black Bag.
https://www.amazon.fr/-/en/promotion/psp/A1UNV73LJIQ8N8?

Ook een aantal titels rond de euro 15 waaronder 28 years later.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:40

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Teddieke schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:20:
Nieuwe aankopen….

4 voor 60 bij Coolshop
[Afbeelding]
De Snatch 4K bluray is verrassend goed. Hoge bitrate en een Atmos track.

Helaas is de Lock, Stock and Two Smoking Barrels 4K vooralsnog vaporware. :'(

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
peptalk schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:08:
Worden steeds meer titels toegevoegd, o.a. Elio, The Rocky Horror Picture Show, Subway, L'Amour ouf, Black Bag.

Thanks voor de tip. Pff…mijn collectie groeit zo wel heel snel. 😬

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

TheVMaster schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 10:53:
[...]

Inderdaad. Stop even met het droppen van goede aanbiedingen ;)

Waar ik me wel aan stoor zijn de Franse of Duitse of Spaanse titels zo prominent op de hoes. Ik weet niet of ik dat aan kan.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

peptalk schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:08:

Let wel op: Ik zie weinig NL en EN subs, dus let hier op.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• peptalk
Mog schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:05:
[...]

Waar ik me wel aan stoor zijn de Franse of Duitse of Spaanse titels zo prominent op de hoes. Ik weet niet of ik dat aan kan.
Vergeet niet dat de titel op de rug de andere kant op staat in Frankrijk...
De lagere prijs overwint bij mij alles :*)

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 10:53:
[...]

Ach, je moest eens weten wat ik de laatste 2 maanden aangeschaft heb! Hieronder een lijstje :

28 Years Later, Ace Ventura - Pet Detective, Aliens, Amadeus, Black Phone 2 (deel 1 is onderweg), Die Hard, F1 The Movie, Final Destination - Bloodlines, Forrest Gump, Free Guy, Goodfellas, Karate Kid Legends, Lilo and Stitch, M3gan 1 en 2, Master and Commander, Minority Report, Mission Impossible Dead Reckoning en Final Reckoning, Nosferatu, One Batlle After Another, Predator 1, 2 en Badlands, Rainman, Robin Hood Prince of Thieves, Robocop 1, Sinners, Superman 2025, Terminator 1 en 2, The Accountant 2, The Breakfast Club, The Conjuring 4, The Count of Monte Christo, The Fantastic Four First Steps, The Running Man, The Silence of the Lambs, The Smashing Machine, The Substance, The Thing 1982, Thunderbolts, Total Recall 1990, Trainspotting 1, Tron Ares, Uncut Gems, Warfare, Weapons, Weird Science, Wicked 1 en 2 en nog een x aantal onderweg....

Gedownload :

Pirates of the Caribbean 1 t/m 5, Avatar Fire and Ash.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Nyarlathotep schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:07:
[...]

Die kan je gewoon downloaden op opensubtitles.org. Je moet de disc dan wel rippen of een speler hebben waar je ze via usb kan toevoegen...

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Ik zoek gewoon Engelstalige cover en print een nieuwe... :-)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Nyarlathotep schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:07:
[...]

Valt reuze mee toch? Ik heb er 4 besteld en deze hadden allemaal NL subs.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
peptalk schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:07:
[...]

Vergeet niet dat de titel op de rug de andere kant op staat in Frankrijk...
De lagere prijs overwint bij mij alles :*)
Bij mij ook, zolang ze maar EN (of EN voor doven en slechthorenden) subs hebben op de 4K disk ben ik blij.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:37
[...]

Het oog wil natuurlijk ook wat. Ik heb er eigenlijk een hekel aan, maar soms zijn de aanbiedingen gewoon té goed om te laten liggen. Als een film niet volledig Engels gesproken is, kan ingebakken Franse ondertiteling ook nog een probleem zijn zoals bijvoorbeeld bij John Wick en Ballerina.
MasterCypher25 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:24:
[...]

Ach, je moest eens weten wat ik de laatste 2 maanden aangeschaft heb! Hieronder een lijstje :

28 Years Later, Ace Ventura - Pet Detective, Aliens, Amadeus, Black Phone 2 (deel 1 is onderweg), Die Hard, F1 The Movie, Final Destination - Bloodlines, Forrest Gump, Free Guy, Goodfellas, Karate Kid Legends, Lilo and Stitch, M3gan 1 en 2, Master and Commander, Minority Report, Mission Impossible Dead Reckoning en Final Reckoning, Nosferatu, One Batlle After Another, Predator 1, 2 en Badlands, Rainman, Robin Hood Prince of Thieves, Robocop 1, Sinners, Superman 2025, Terminator 1 en 2, The Accountant 2, The Breakfast Club, The Conjuring 4, The Count of Monte Christo, The Fantastic Four First Steps, The Running Man, The Silence of the Lambs, The Smashing Machine, The Substance, The Thing 1982, Thunderbolts, Total Recall 1990, Trainspotting 1, Tron Ares, Uncut Gems, Warfare, Weapons, Weird Science, Wicked 1 en 2 en nog een x aantal onderweg....

Gedownload :

Dat is een mooie lijst, er staan behoorlijk wat titels tussen die ik de laatste tijd ook zelf heb opgepikt. The Breakfast Club wil ik nog van The Criterion Collection kopen.

Hoe vond je trouwens Uncut Gems? Ik vind Adam Sandler echt ongelofelijk goed in die film.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:56:
[...]

Het oog wil natuurlijk ook wat. Ik heb er eigenlijk een hekel aan, maar soms zijn de aanbiedingen gewoon té goed om te laten liggen. Als een film niet volledig Engels gesproken is, kan ingebakken Franse ondertiteling ook nog een probleem zijn zoals bijvoorbeeld bij John Wick en Ballerina.

[...]

Dat is een mooie lijst, er staan behoorlijk wat titels tussen die ik de laatste tijd ook zelf heb opgepikt. The Breakfast Club wil ik nog van The Criterion Collection kopen.

Hoe vond je trouwens Uncut Gems? Ik vind Adam Sandler echt ongelofelijk goed in die film.
Uiteraard wil het oog ook wat, maar het is voor mij het laatste punt waar ik mij druk om maak. Iedere disc wordt toch geript en de hoesjes gaan in de opslag. Na het rippen kan ik er NL subs aan toevoegen als dat nodig is en de hoesjes ga ik later dit jaar aanpakken. Ballerina heb ik de NL versie van en van John Wick heb ik de subs gedownload en ga ik met MKVToolNix nog even samenvoegen.

Had een financieël meevallertje en heb me even "uitgeleefd"! ;) Uncut Gems heb ik nog niet gekeken, heb nu even andere, dringende zaken te regelen, dus kijk nu soms even een filmpje na een dagje aanpakken. Uiterlijk eind deze maand hoop ik weer met de normale zaken bezig te gaan houden en dan de film te gaan bekijken :)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Uncut Gems is een topper op 4k. Zowel de transfer als de film.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

daffie82 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:11:
Uncut Gems is een topper op 4k. Zowel de transfer als de film.
Ik heb er een paar minuten van gekeken maar heb toen een andere film (Aliens, gevolgd door The Breakfast Club) aangezet, had even zin in een paar "classics". Maar binnenkort zal ik hem zeker gaan kijken! ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:24:
[...]

Gedownload :

Jij hebt een geldboom in de tuin staan? >:) Dat is een stevig lijstje met films.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:12:
[...]

Jij hebt een geldboom in de tuin staan? >:) Dat is een stevig lijstje met films.
Uuuuhhhhhhhhh, ik heb geen tuin.... Maar ik heb een mooie rug! En nee, daar groeit het ook niet op :N

Wat klusjes hier en daar gedaan, laten we het daar maar op houden! Dus even een overschot aan liquide middelen! ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:23:
[...]

Uuuuhhhhhhhhh, ik heb geen tuin.... Maar ik heb een mooie rug! En nee, daar groeit het ook niet op :N

Wat klusjes hier en daar gedaan, laten we het daar maar op houden! Dus even een overschot aan liquide middelen! ;)
Maar goed, wel lekker. Ik heb ook nog een hele waslijst aan pareltjes die ik nog wil aanschaffen> Maar het kan niet allemaal tegelijk.

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:25:
[...]

Maar goed, wel lekker. Ik heb ook nog een hele waslijst aan pareltjes die ik nog wil aanschaffen> Maar het kan niet allemaal tegelijk.
Zeker wel! Ook ik heb er nog genoeg die ik hebben wil. Kwam onlangs een Bud Spencer & Terence Hill box tegen, zat ik altijd met mijn zwager te kijken en zo ben ik er fan van geworden! :) Ik noem ze de moderne Stan Laurel en Oliver Hardy! Die gaat dus zeker aangeschaft worden, ook al zijn het "normale" blu-ray's...

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MasterCypher25 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:45:
[...]

Zeker wel! Ook ik heb er nog genoeg die ik hebben wil. Kwam onlangs een Bud Spencer & Terence Hill box tegen, zat ik altijd met mijn zwager te kijken en zo ben ik er fan van geworden! :) Ik noem ze de moderne Stan Laurel en Oliver Hardy! Die gaat dus zeker aangeschaft worden, ook al zijn het "normale" blu-ray's...
Modern? :D

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Hoe zou jij het dan willen noemen? :)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MasterCypher25 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:45:
[...]

Ow ik ken Bud Spencer en Terrence Hill zeker wel. Heb dat vroeger wel gekeken ook.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Idd, die films zijn ook zeker 40 jaar oud. 🥳

• Bundin
  • Niet online
MasterCypher25 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:55:
[...]

Hoe zou jij het dan willen noemen? :)
Euh... 70s en 80s... vintage? Al is het geen kleding natuurlijk... Klinkt wel vriendelijk :P

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

TheVMaster schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:08:
[...]

Idd, die films zijn ook zeker 40 jaar oud. 🥳
Zoals @Bundin al zei, jaren 70 en 80 en echte klassiekers in mijn ogen! Er komt geweld in voor, maar het is nooit "serieus" geweld, dat typeert die films zo. Daarnaast hebben ze ook solo films gemaakt, die soms toch wel een stapje verder gaan, zoals Terence Hill met God Forgives, I Don't (western in de style van Clint Eastwood). Je hebt ze in de afgelopen jaren vaak op tv gehad en het blijft leuk! :)

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Bundin schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:09:
[...]

Euh... 70s en 80s... vintage? Al is het geen kleding natuurlijk... Klinkt wel vriendelijk :P
Is het ook. Er worden klappen uitgedeeld, maar dat valt amper serieus te nemen. Als je wilt lachen, moet je bv. Miami Supercops op zetten! Lachen, gieren, brullen! :P

https://www.amazon.nl/SMD...Z/ref=sr_1_18?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=2J71O3WEGXHUP&dib=eyJ2IjoiMSJ9.r9oTp2h-10TDUewgvNfHJJG4AT4-DbhAwcM-s3h0p-7UttUuXHWw8LUxxy1ba1wo-kRh4QHkwXx8r7flLNSdPuWuNk9WPah6UC9xRvOuoh9wltw2xNvVF7gDHv7laDI4vUmZtJ8tlP8YfjsJjBk-z61cnD5TwG-Pfl4TAVNU4rEWlYDwknfmS3PzSIdPJxLYOfuz8XFvPdIW6RgG6u4PNbxURl2PG-q1IUNdKJWFwZdmZ10J3nSHoWYm6MtlBsZk8dAaGU3X7-Heh4RJePiLEbNyEX5Wbi1yUqWzPvnLDMs.pdqYvYB1SO8tlcsC7Ll7WsjDTrqM8uSPYVyIjloiy7Y&dib_tag=se&keywords=blu+ray+disc&qid=1755166121&sprefix=blu+ray+disc%2Caps%2C82&sr=8-18&tag=operapc-def-sp-co2-nl-21

• Teddieke
Lijstjes, tips, vervlogen tijden. Dit gaat voor mijn budget niet goed wezen. 😝
Terence Hill & Bud Spencer, de 4 vuisten, hoe kun je ze vergeten als je die tijd bewust hebt meegemaakt.
My Name is Nobody vind ik van Terence Hill wel echt dé klassieker.

Ga mijn eigen lijst maar weer aanvullen en een extra kastje vrijmaken.
Maar zoals @TheVMaster terecht aangeeft, het kan niet allemaal tegelijk. Wat ook niet hoeft. Het zoekwerk heeft ook zo z’n charmes.

• ReVision.
  • Niet online
Zijn er toevallig mensen die protectors/sleeves hebben maar dan voor de Limited Editon boxsets van Arrow of de Collectors Editions van Universal en Warner Bros?

Zit te kijken om een stapeltje te kopen maar weet niet zo goed welke nu de juiste afmetingen zijn of goede kwaliteit

hoi

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ReVision. schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 12:58:
Zijn er toevallig mensen die protectors/sleeves hebben maar dan voor de Limited Editon boxsets van Arrow of de Collectors Editions van Universal en Warner Bros?

Zit te kijken om een stapeltje te kopen maar weet niet zo goed welke nu de juiste afmetingen zijn of goede kwaliteit
Kijk hier eens rond, denk dat je daar wel zal vinden wat je zoekt :

https://www.steelbookcent...lbook-protectors-13-c.asp

• ReVision.
  • Niet online
Ik ben bekend met steelbook central maar die hebben helaas niet wat ik zoek. Ben ook voormalijk op zoek naar mensen die daadwerkelijk wat boxsets protectors hebben en weten welke goed past bij welke type box. Arrow, Universl en Warner Bros hebben allemaal andere boxen met andere afmetingen namelijk.

hoi

• Dagarkin
ReVision. schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 13:21:
[...]

Ik ben bekend met steelbook central maar die hebben helaas niet wat ik zoek. Ben ook voormalijk op zoek naar mensen die daadwerkelijk wat boxsets protectors hebben en weten welke goed past bij welke type box. Arrow, Universl en Warner Bros hebben allemaal andere boxen met andere afmetingen namelijk.
Kwam op reddit op de volgende site Retro protection

Ze versturen wel naar Nederland.

Zelf heb ik sommige uitgaves nog in de verpakking, tevens zou je retro protection ook kunnen emailen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRpUpKtemC525-_DWLQc6km-mFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1aFmmdL00hAdjVblYzhjuw17.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, maart is ook weer goed begonnen. 😇

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
Ik ben nieuw in UHD land dus misschien n00b vraag maar net mijn eerste UHD gespeeld en ik schrok nogal. Raiders of the Lost Ark betreft het, afgespeeld op een PS5. Tuurlijk, geen top of the line UHD speler maar enorm veel digitale dansende ruis. Echt heel storend. Ter vergelijk de 4K AppleTV versie aangezet en die is minder scherp maar heeft veel minder last van deze ruis.

Het is geen film grain waar ik naar kijk, of het is een digitale amplificatie van de bestaande grain, dat ken ik wel uit de good old days toen we 100Hz TVs kregen met allerlei waardeloze DNR settings. Dergelijke settings kan ik in het menu van de PS5 echter niet vinden.

Heb een slechte disc gekocht waar dit probleem bekend van is of is hier wat anders aan de hand?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:23
Is het normaal bij rarewaves dat er geen tracking ID is bij verzending? Ik heb voor de eerste keer daar besteld op 27 feb (4 films) en de zending is op 3 maart via Royal Mail verstuurd, maar het tracking ID is onbekend.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• PatrickC
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 18:28:
Ik ben nieuw in UHD land dus misschien n00b vraag maar net mijn eerste UHD gespeeld en ik schrok nogal. Raiders of the Lost Ark betreft het, afgespeeld op een PS5. Tuurlijk, geen top of the line UHD speler maar enorm veel digitale dansende ruis. Echt heel storend. Ter vergelijk de 4K AppleTV versie aangezet en die is minder scherp maar heeft veel minder last van deze ruis.

Het is geen film grain waar ik naar kijk, of het is een digitale amplificatie van de bestaande grain, dat ken ik wel uit de good old days toen we 100Hz TVs kregen met allerlei waardeloze DNR settings. Dergelijke settings kan ik in het menu van de PS5 echter niet vinden.

Heb een slechte disc gekocht waar dit probleem bekend van is of is hier wat anders aan de hand?
Hoe goed is de HDMI kabel tussen PS5 en TV? Heb je andere 4K blu-rays al eens geprobeerd en hoe waren die?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• ZesBarkiePK

Kleine kans dat het een slechte disc is. En als er echt iets mis is met een schijf krijg je eerder vastlopers of duidelijke artefacts dan alleen ruis in het beeld.

Wat je waarschijnlijk ziet is de originele film grain. Ik weet dat bij de 4K scan van Raiders of the Lost Ark bewust de natuurlijke film grain is behouden.

Wat nog kan meespelen zijn de instellingen van je tv. Dingen zoals een te hoge scherpte, noise reduction of beeldverbeteraars kunnen filmgrain er onnatuurlijk uit laten zien. Het kan dus de moeite waard zijn om die instellingen even na te lopen, zorg er in ieder geval voor dat je niet de tv op game modus laat staan en zet deze voor blurays kijken bij voorkeur in film maker modus.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• ReVision.
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:20:
Is het normaal bij rarewaves dat er geen tracking ID is bij verzending? Ik heb voor de eerste keer daar besteld op 27 feb (4 films) en de zending is op 3 maart via Royal Mail verstuurd, maar het tracking ID is onbekend.
Rarewaves doet niet aan tracking, staat ook in hun verzend FAQ. Mogelijk enkel binnen de UK. Heb in de 6 a 7 bestellingen die ik daar heb gedaan dan ook nooit een trackingcode gehad.

hoi

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-04 22:29
Goedemorgen allemaal!

Ik heb afgelopen weekend een mooi nieuw speaker systeem opgezet, en besloot om dat tot z’n recht te laten komen door de uhd disk van Bohemian Rhapsody aan te zetten. Fantastisch geluid, moet nog even kijken naar welke soundmode ik “moet” gebruiken.

Dan rond 1u40 loopt de disk voor enkele seconden vast, treden er artefacten op en/of valt het geluid weg. Terugspoelen en opnieuw afspelen reproduceert het probleem op ongeveer dezelfde plek. Gelukkig was dit het enige moment in de film, verder geen problemen ondervonden.

De disk is maanden geleden een enkele keer eerder afgespeeld en heeft verder in t hoesje in de kast gelegen. Ik zie één klein krasje helemaal aan de rand, kan dit het veroorzaken? Weet iemand of dit te repareren is of hoe ik een bluray het best kan schoonmaken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lT4YcnPXBrov1mAgRevs6gZTlEI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rF9tLBOoiB1Q0ppDk8HWRmRY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5VoLDmqsDiTmoC1jecF_WWhXbQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kagtKXnsLlDuo2WzQsv6LvJy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VriB8R-q7_4YrTstzKqo8OSu77I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14A6dEvlDcP0jNn5S3SOOYXu.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOWXq4IUcBsHpTMWk3bKVmlR3EE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMilrDRAdTpumFR8j1xBZyZQ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 66% gewijzigd door Pimmetjuuh op 09-03-2026 08:28 . Reden: Kleinere foto’s ]

• Dr. Strangelove
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:46:
[...]

Kleine kans dat het een slechte disc is. En als er echt iets mis is met een schijf krijg je eerder vastlopers of duidelijke artefacts dan alleen ruis in het beeld.

Wat je waarschijnlijk ziet is de originele film grain. Ik weet dat bij de 4K scan van Raiders of the Lost Ark bewust de natuurlijke film grain is behouden.

Wat nog kan meespelen zijn de instellingen van je tv. Dingen zoals een te hoge scherpte, noise reduction of beeldverbeteraars kunnen filmgrain er onnatuurlijk uit laten zien. Het kan dus de moeite waard zijn om die instellingen even na te lopen, zorg er in ieder geval voor dat je niet de tv op game modus laat staan en zet deze voor blurays kijken bij voorkeur in film maker modus.
Ik zal de andere UHDs in de box ook proberen, nog niet gedaan.

TV instellingen al mee gespeeld maar dat verklaart ook niet waarom het er via de ATV met lagere bitrate (die trouwens met een goedkopere/slechtere kabel is aangesloten dan de PS5) veel beter uitziet.

• ZesBarkiePK
Dr. Strangelove schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:35:
[...]

TV instellingen al mee gespeeld maar dat verklaart ook niet waarom het er via de ATV met lagere bitrate (die trouwens met een goedkopere/slechtere kabel is aangesloten dan de PS5) veel beter uitziet.
Hou er rekening mee dat het een film is uit 1981, op een blu-ray disc zie je dat dus veel duidelijker dan bij een stream.

Bij een stream, zoals via Apple TV, wordt het beeld zwaar gecomprimeerd en vaak ook licht gefilterd. Daardoor oogt het wat zachter en rustiger, maar dat komt eigenlijk omdat een deel van de fijne details (waaronder de film grain) simpelweg wordt weggepoetst.

De blu-ray disc laat juist het meest authentieke beeld zien dat het dichtst bij het originele filmnegatief ligt.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dr. Strangelove schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:35:
[...]

Tuurlijk verklaart dat het wel.
Crap streamingdiensten zoals ATV passen vollebak DNR toe op hun files. Jij vindt dat er misschien mooier uitzien, maar ik niet. Je haalt namelijk daarmee ook alle details weg uit je video. Dus ja, mooi zo een glad beeld zonder film grain, maar al je details gaan mee verloren.

• ReVision.
  • Niet online

Het kan ook zijn dat er bepaalde beeld instellingen van de TV verkeerd staan ingesteld voor het kanaal/bron waar de PS5 op aangesloten zit of andersom waar de Apple TV op aangesloten zit. Controleer voor beide apparaten de tv instellingen op zaken als Noice Reduction, Smoothness/Sharpening etc. Eigenlijk moet je alle bewerkings instellingen uitzetten of op de laagste waarde zetten.

Op mijn LG oled zijn ook de beeld instellingen allemaal per bron en niet persee hetzelfde voor elk apparaat dus het kan best zijn dat ze anders staan ingesteld van elkaar.

Dan in ander nieuws: zaterdag weer een paar leuke pakjes ontvangen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cctTP9zf/IMG-20260309-110226-1.jpg

hoi

• peptalk
PatrickC schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:20:
Ik krijg net een bericht van DPD dat ze mijn zending hebben ontvangen(in de UK) van rarewaves incl. tracking, maar meestal is het zonder tracking idd.

Van het weekend mijn speler(Pana 824) gepacht volgens de werkwijze op avforums.com
Is nu regiovrij, maar nog veel mooier is dat ik nu externe subs kan gebruiken en forced subs kan uitzetten. Er gaat dus weer een wereld aan mogelijkheden open om UHD's in DE, FR, SP en IT te bestellen die geen NL of UK subs hebben. Dat gaat weer een paar lieve duiten kosten. Laat de belastingteruggave en het vakantiegeld maar snel komen 8)

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-04 13:32
Pimmetjuuh schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:26:
Goedemorgen allemaal!

Ik heb afgelopen weekend een mooi nieuw speaker systeem opgezet, en besloot om dat tot z’n recht te laten komen door de uhd disk van Bohemian Rhapsody aan te zetten. Fantastisch geluid, moet nog even kijken naar welke soundmode ik “moet” gebruiken.

Dan rond 1u40 loopt de disk voor enkele seconden vast, treden er artefacten op en/of valt het geluid weg. Terugspoelen en opnieuw afspelen reproduceert het probleem op ongeveer dezelfde plek. Gelukkig was dit het enige moment in de film, verder geen problemen ondervonden.

De disk is maanden geleden een enkele keer eerder afgespeeld en heeft verder in t hoesje in de kast gelegen. Ik zie één klein krasje helemaal aan de rand, kan dit het veroorzaken? Weet iemand of dit te repareren is of hoe ik een bluray het best kan schoonmaken?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Kijk ook naar de speler, met mijn Panasonic al een paar keer een harde reset (stekker eruit) moeten doen na soortgelijke storingen. Ik heb de indruk dat het optreedt nadat er een (gammele) DVD in heeft gezeten :?

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-04 22:29
Marcel Br schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:14:
[...]

Kijk ook naar de speler, met mijn Panasonic al een paar keer een harde reset (stekker eruit) moeten doen na soortgelijke storingen. Ik heb de indruk dat het optreedt nadat er een (gammele) DVD in heeft gezeten :?
Ga ik proberen dankje! Ik kan me ook niet herinneren dat dit de vorige keer ook gebeurde.

Iemand een idee of de speler misschien ook van de binnenkant schoongemaakt moet/kan worden?

• Dr. Strangelove
daffie82 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 10:47:
[...]

Crap streamingdiensten zoals ATV passen vollebak DNR toe op hun files. Jij vindt dat er misschien mooier uitzien, maar ik niet. Je haalt namelijk daarmee ook alle details weg uit je video. Dus ja, mooi zo een glad beeld zonder film grain, maar al je details gaan mee verloren.
Wat ik zie is geen pure film grain. Ik kijk al 30 jaar film op talloze weergevers, playback devices en media. En ik ken deze film. Van de BBC opgenomen, op PAL en NTSC VHS, DVD, BD, 1080P en 4K streaming gekocht. En deze UHD laat artifacts zien die niks met film grain te maken hebben. Of, zoals ik vermoed, film grain zijn die door een DNR-achtige sharpening worden versterkt door de TV of PS5.

Dus spare me de ‘streaming sucks UHD is fantastic’ alsjeblieft. Ik weet heel goed dat UHD beter is dan wat voor streaming service dan ook. Hier is gewoon iets technisch niet in orde in mijn keten of settings en daar zoek ik hulp bij.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dr. Strangelove schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:15:
[...]

Wat ik zie is geen pure film grain. Ik kijk al 30 jaar film op talloze weergevers, playback devices en media. En ik ken deze film. Van de BBC opgenomen, op PAL en NTSC VHS, DVD, BD, 1080P en 4K streaming gekocht. En deze UHD laat artifacts zien die niks met film grain te maken hebben. Of, zoals ik vermoed, film grain zijn die door een DNR-achtige sharpening worden versterkt door de TV of PS5.

Dus spare me de ‘streaming sucks UHD is fantastic’ alsjeblieft. Ik weet heel goed dat UHD beter is dan wat voor streaming service dan ook. Hier is gewoon iets technisch niet in orde in mijn keten of settings en daar zoek ik hulp bij.
Ok, fair enough. Genoeg mensen die dat niet weten dus goed dat je het verduidelijkt.
Verder wel lastig om van afstand in te schatten waar het aan ligt. Wij kennen je keten en settings niet.

Je hebt volgens mij niet eens gemeld welke TV je hebt, welke beeld modus gebruik je op die TV? Gaat het via een AVR of direct naar je TV?

Verder ken ik geen bal van een PS5 op het gebied van UHD discs weergave. Dat is sowieso niet ideaal, maar dat weet je zelf ook. Kan een PS5 HDR weergeven zoals het hoort bij een UHD disc?

• Dagarkin
Dr. Strangelove schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:15:
[...]

Anders eens een screenshot plaatsen?

Bij de ps5 staat noice reduction standaard op 1, maar denk niet dat dit de oorzaak is.

Evt bij een screenshot kan ik zelf ook een vergelijking maken, ik heb deze zelf nog niet getest icm ps5.

@daffie82 ps5 ondersteunt helaas geen dolby vision, vandaar dat ik zelf voornamelijk wel fysiek koop, maar afspeel met de Ugoos am6b+

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:28
Heb het zelf niet gezien, maar leed de Indiana Jones UHD niet aan "frozen grain"? Misschien dat dat het is.

-----------------------------------
Wat tweedehandse spullen uit Japan ontvangen
- Space Dandy Blu-ray vol. #1 - #10 (Engels ondertiteling en dub inbegrepen. Obi en polybags ontbreken)
- The Summit of the Gods Blu-ray (Franse animatie gebaseerd op Japanse manga. Deze gekocht voor de Japanse dub)
- losse Astrotrain figure van de Transformers Dramatic Capture Series Triple Takedown set.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zTTFDdJs/20260307-150616.jpg

Trouwens nog meer Transformers ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4029c54/20260307-110541.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/C3X7ZJvF/20260307-110836.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tMr1zZdc/20260307-110937.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8gk38nmP/20260307-111030.jpg

• Dr. Strangelove
Dagarkin schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:43:
[...]

Anders eens een screenshot plaatsen?

Bij de ps5 staat noice reduction standaard op 1, maar denk niet dat dit de oorzaak is.

Evt bij een screenshot kan ik zelf ook een vergelijking maken, ik heb deze zelf nog niet getest icm ps5.

@daffie82 ps5 ondersteunt helaas geen dolby vision, vandaar dat ik zelf voornamelijk wel fysiek koop, maar afspeel met de Ugoos am6b+
Je ziet het pas echt goed met bewegende beelden. Ik heb al wat nuttige suggesties gehad hier, dank daarvoor. Ga vanavond nog wel even prutsen. Die input-specifieke settings op de OLED zouden het heel goed kunnen zijn, daar zet ik mijn geld op :)

• ZesBarkiePK
@Dr. Strangelove Misschien heb je hier nog wat aan, al weet ik niet of je een LG OLED hebt? LG OLED TV Settings The Pros Use: SDR, HDR & Dolby Vision

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 22:49

freshy98

Atari

Pimmetjuuh schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:26:
Goedemorgen allemaal!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat ik altijd doe, in zo'n geval, is IPA 99,9% alcohol en een microvezel doek gebruiken om het schoon te maken.
Ik merk soms met rippen dat er toch iets smerigs op de disc zit dat je niet ziet.
Zal iets zijn vanuit de fabriek na het persen van de disc ofzo, geen idee.

Vaak helpt het, niet altijd.
Als het kan probeer ook een andere speler om te kijken of het daar ook voorkomt.

• ZesBarkiePK
Ik heb mijn eerste DVD in tijden gekocht: Teenage Mutant Ninja Turtles TV series 1987

Ik wilde vooral de enige echte originele theme song weer eens horen. Voor mij blijft dat nog steeds één van de beste intro’s ooit. Het zijn alleen de eerste twee seizoenen, maar dat vind ik eigenlijk prima. Mocht de serie ooit nog compleet op (4K) Blu-ray verschijnen, dan koop ik hem opnieuw als complete set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CnAoSBpekyf-d7uH_Mku8YGqGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OkQHuTyhHmiZiWPZvhyNqIBf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTsi0WKhvf6XWte3o5qChpcfBwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uedflXxdfQ3aDmx1K2Jy7Qm2.jpg?f=fotoalbum_large

Het DVD doosje is een stuk groter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znqRLVa_KOy0qyF3EdJmZb7cz7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M62az6qzz0cy2jf3VhJpz2Kv.jpg?f=fotoalbum_large

Verder heb ik Pitch Perfect 1, 2 en 3 opgepikt.
Dit had eigenlijk geen trilogie hoeven te worden, maar ik moet toegeven dat het voor mij toch een beetje een guilty pleasure is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlt6PeEZQv-aPseqKnMq3hrkRsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6nwP3xzu3fP3rJYnyP45D7RG.jpg?f=fotoalbum_large

Disney films uit de Amazon UK sale.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jqL4oVs2h1UpQXF1e4fC120nB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wujy75BEHQNAHYgD5j24pn2d.jpg?f=fotoalbum_large

En natuurlijk Fantasia. Samen met Pocahontas, The Sword in the Stone (Merlijn de Tovenaar) en Robin Hood zou ik die ook nog graag eens in 4K zien verschijnen. Maar het is sowieso al gaaf dat deze titels er nu zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oS53OcxYgmj_NGTIYjByCwrMPnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQh4d1PJFamNYlzgdYN9jfWh.jpg?f=fotoalbum_large

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daffie82 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 10:47:
[...]

Mwah, ik zou ATV nu geen crap streamin dienst willen noemen. Volgens mij zit hun bitrate veelal hoger dan Netflix en sommige anderen.

• ZesBarkiePK
TheVMaster schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:32:
[...]

Mwah, ik zou ATV nu geen crap streamin dienst willen noemen. Volgens mij zit hun bitrate veelal hoger dan Netflix en sommige anderen.
Misschien iets beter dan Netflix, maar in het grote plaatje staat het nog steeds erg laag op de kwaliteitsladder.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

TheVMaster schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:32:
[...]

Bitrate boeit mij niet zo veel in dit geval. Het ging om DNR toepassen. En dat kan ATV als de beste.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ZesBarkiePK schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:57:
[...]

Misschien iets beter dan Netflix, maar in het grote plaatje staat het nog steeds erg laag op de kwaliteitsladder.
In het grotere plaatje van streamingdiensten, of alles buiten de streaming diensten incl. ? Ik dacht altijd dat het op de ladden van (breed beschikbare) streamingdiensten aardig hoog op de ladder stond.

Maar goed, ik heb ook de voorkeur voor fysieke 4K UHD's.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

TheVMaster schreef op maandag 9 maart 2026 @ 20:08:
[...]

In het grotere plaatje van streamingdiensten, of alles buiten de streaming diensten incl. ? Ik dacht altijd dat het op de ladden van (breed beschikbare) streamingdiensten aardig hoog op de ladder stond.

Ter info : behalve de onnodige DNR is Dolby Vision op ATV ook niet correct qua kleurweergave.

• ZesBarkiePK
TheVMaster schreef op maandag 9 maart 2026 @ 20:08:
[...]

Ik bedoelde daarmee alle manieren van film kijken. Maar zoals @daffie82 ook al aangaf speelt niet alleen de bandbreedte een rol. Streamingdiensten doen tegenwoordig van alles om data te besparen. Dat zie je bijvoorbeeld ook terug bij WEB-DL’s van streamingdiensten; die worden alleen maar kleiner.
Maar dat komt niet door efficiëntere codecs, maar doordat er steeds agressiever wordt gecomprimeerd en dingen als filmgrain of textuur worden verminderd omdat dat simpelweg te veel data kost.
Dus uiteindelijk kijk je naar een film waarbij het beeld simpelweg niet meer klopt met de originele bron, ongeacht de bandbreedte.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Als iemand nog lawrence of Arabia zou zoeken :
https://www.marktplaats.n...-4k-uhd-blu-ray-us-import
35 euro

• ReVision.
  • Niet online
Je bent goedkoper uit als je hem gewoon bij rarewaves koopt ;)

hoi

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:22:
[...]

Je bent goedkoper uit als je hem gewoon bij rarewaves koopt ;)
Ok, goed dat je het zegt. Dat had ik niet gecheckt. Op het eerste zicht leek me dit een ''normale'' prijs.

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:26:

Ok, goed dat je het zegt. Dat had ik niet gecheckt. Op het eerste zicht leek me dit een ''normale'' prijs.
Ik koop af en toe wel eens wat via Philipp maar van 8 uit de 10 films ben je ergens anders goedkoper uit. Maar soms heeft hij wel erg goede prijzen zeker als je meerdere films koopt en bespaard op verzendkosten en btw :)

hoi

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ja, en die American Psycho was ik ook goedkoper uit :-)

• ZesBarkiePK
Ik had een dvd gekocht met een tekenfilm uit 1987 en ik moet zeggen dat de Panasonic daar echt verrassend goed mee omgaat. De upscaling is gewoon erg netjes. Het scheelt misschien dat het een tekenfilm is waar ik naar kijk en natuurlijk zie je wel dat het een dvd is, maar het kijkt alsnog prima weg.

Ik zal in ieder geval niet aarzelen om nog eens een dvd te kopen als een film of serie die ik graag wil zien nooit op Blu-ray is uitgebracht.

Verder heb ik The Witches (1990) samen met de remake uit 2020 gekocht. Die remake stond volgens mij ooit op HBO Max, maar is daar inmiddels weer vanaf gehaald. En Hocus Pocus meegenomen, simpelweg omdat het gewoon een leuke film blijft om af en toe weer eens op te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oohpa5f3CTUobfc2ynIgjkKdOCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0TENCeQ2FhY0TXdB1PpDZJiR.jpg?f=fotoalbum_large

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-04 23:08
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:49:
Ik had een dvd gekocht met een tekenfilm uit 1987
Welke?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

• ReVision.
  • Niet online
Zojuist een enorme blunder gemaakt door Predator Badlands te kijken, ik had geen trailers gezien (want dat doe ik nooit) en hoopte daarom dat het enigsinds in dezelfde stijl en sfeer als Prey zou zijn maar helaas niets is minder waar en het is precies het tegenovergesteld geworden. Ik durf zonder overdrijven wel te stellen dat dit de slechtste film is die ik in vele jaren zo niet mijn hele leven heb gezien. Echt serieus afschuwlijk. Bedankt he Disney!

hoi

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:35:
Zojuist een enorme blunder gemaakt door Predator Badlands te kijken, ik had geen trailers gezien (want dat doe ik nooit) en hoopte daarom dat het enigsinds in dezelfde stijl en sfeer als Prey zou zijn maar helaas niets is minder waar en het is precies het tegenovergesteld geworden. Ik durf zonder overdrijven wel te stellen dat dit de slechtste film is die ik in vele jaren zo niet mijn hele leven heb gezien. Echt serieus afschuwlijk. Bedankt he Disney!
Had ik wel gedacht en gevreesd... Laat het maar aan Disney over om franchises naar de klote te helpen!
Star Wars hebben ze ook serieus naar de kloten geholpen en Alien Earth was ook zo een gedrocht.

[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 10-03-2026 20:59 ]

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03 13:19
nlscavenger schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:46:
Wat tweedehandse spullen uit Japan ontvangen
- Space Dandy Blu-ray vol. #1 - #10 (Engels ondertiteling en dub inbegrepen. Obi en polybags ontbreken)
- The Summit of the Gods Blu-ray (Franse animatie gebaseerd op Japanse manga. Deze gekocht voor de Japanse dub)
- losse Astrotrain figure van de Transformers Dramatic Capture Series Triple Takedown set.
Oooh Summit of the Gods is zo'n film die ik allang wil zien, maar niet kan vinden, er zijn dus wel gewoon fysieke kopieen van? Je zegt tweedehands, is dit een schijf die eigenlijk OOP is?

You look like I need a drink.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 18:16:
Hoewel er nog zeker meer uit te halen was vind ik Upgrade toch wel een goede en ondergewaardeerde scifi film. Goede aankoop!
Vandaag ook gezien. Vette film zeg!
https://boxd.it/djsLX1

• nlscavenger
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:28
dialMforMike schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:31:
[...]

Oooh Summit of the Gods is zo'n film die ik allang wil zien, maar niet kan vinden, er zijn dus wel gewoon fysieke kopieen van? Je zegt tweedehands, is dit een schijf die eigenlijk OOP is?
De Japanse is voor zover ik weet OOP, maar er is een Franse Blu-ray van Wild Side Video met Engelse subs die op dit moment beperkt verkrijgbaar is. Geen idee of de Franse ook OOP is. De moedermaatschappij van Wild Side Video zit in financiële problemen.

Potemkine heeft de standard edition uit voorraad leverbaar. https://store.potemkine.f...des-dieux-patrick-imbert/

Amazon.fr heeft de dual pack met The Red Turtle voor €20,62, met verwachte levering in april www.amazon.fr/-/en/gp/product/B0B45SPB5M/ Er staat DVD, maar ik had het in 2023 via deze ASIN besteld en ontving de Blu-ray.

Misschien dat de Blu-ray nog voor een goede prijs op Vinted staat.

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03 13:19
Mon dieu! En ik maar zoeken op de Engelse titel en niets vinden... Ik heb de combinatie met TRT besteld via amazon.de. Wilde de box samen met de Mars Express 4k doen, maar die is (momenteel) uitverkocht.

Bedankt voor de tips!

You look like I need a drink.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
4-disc versie van de spaanse amzn, €25,xx inc;. verzending (had 'em al een maand geleden bij de pre-order besteld en vorige week ontvangen maar is nu nog steeds dezelfde prijs). Vandaag zou ook een pakketje van Rarewaves moeten binnenkomen verzonden op 3 maart ... edit: uitgesteld tot morgen inmiddels (niet geheel onverwacht aangezien ze hier normaal in de ochtend bezorgen bij PostNL)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BFi9vvJW8upGL0bOOBwbeD1Fk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2mFE1BTMdfSFYYTApiHJyj88.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 12-03-2026 16:38 ]

• Bundin
  • Niet online
In de categorie 'ik ben heel selectief' heb ik toch weer 4 stuks besteld: The Godfather trilogie in steelbook editions en Blade Runner 2049. De eerste Blade Runner had ik al.

Hoewel The Godfather III niet de beste is, wilde ik van deze toch alle drie in dezelfde versie. Ik kijk de trilogie ongeveer iedere paar jaar een keer, dus ze staan er niet alleen maar mooi te wezen :)

• Dagarkin
Amazon it heeft spring deals. Amazon

Toch vaak betere deals dan bij de nl/de versies.

• PatrickC
Nieuwste aanwinsten van amazon.it. En ja, Titanic zit er bij terwijl ik eerder aangaf dat ik niet zo veel op had met die film. Maar na de lovende reviews hier en een scherpe prijs, heb ik ‘m toch maar aangeschaft (ook om de verzendkosten nog beter te spreiden, ook al zijn die vanuit Italië wel laag).
De ‘Sound of Music’ 4K is de versie met 3 discs (een 100GB 4K, met 2 blu-ray’s). Ondanks wat op het hoesje staat en op blu-ray.com, heeft deze release gewoon NL ondertiteling en ook NL menu’s. Alleen het hoesje is Italiaans, maar ‘Tutti Insieme Appasionatamente’ klinkt veel mooier dan ‘Sound of Music’ toch? En dat voor €17,80. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SNxjYBIDAnAM9PnL1NSZcdCv3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKY0ZnvYYmuK8Vt2eLCMwSXF.jpg?f=fotoalbum_large

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 15:48:
Nieuwste aanwinsten van amazon.it. En ja, Titanic zit er bij terwijl ik eerder aangaf dat ik niet zo veel op had met die film. Maar na de lovende reviews hier en een scherpe prijs, heb ik ‘m toch maar aangeschaft (ook om de verzendkosten nog beter te spreiden, ook al zijn die vanuit Italië wel laag).
De ‘Sound of Music’ 4K is de versie met 3 discs (een 100GB 4K, met 2 blu-ray’s). Ondanks wat op het hoesje staat en op blu-ray.com, heeft deze release gewoon NL ondertiteling en ook NL menu’s. Alleen het hoesje is Italiaans, maar ‘Tutti Insieme Appasionatamente’ klinkt veel mooier dan ‘Sound of Music’ toch? En dat voor €17,80. :)
[Afbeelding]
Nice! Ik had voor de verandering bij Amazon DE eens gekozen voor next day Delivery bij mijn bestelling van gisteren. Betaal je extra voor, maar nu lijken ze toch pas woensdag te komen 😱

• PatrickC
TheVMaster schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:08:
[...]

Nice! Ik had voor de verandering bij Amazon DE eens gekozen voor next day Delivery bij mijn bestelling van gisteren. Betaal je extra voor, maar nu lijken ze toch pas woensdag te komen 😱
10 maart besteld, 13 maart geleverd, gaat altijd snel (genoeg) bij amazon.it en dat voor €4 verzendkosten.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PatrickC schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:54:
[...]

10 maart besteld, 13 maart geleverd, gaat altijd snel (genoeg) bij amazon.it en dat voor €4 verzendkosten.
Dat die ik normaal ook. Maar ik had bij DE besteld en morgen geleverd miste 2x zoveel. Wilde ze vandaag in huis hebben ipv begin volgende week. Dat doe ik dus niet weer, maar ben eigenlijk benieuwd hoe ik dat verschil terug kan krijgen. Als je niet kunt leveren, dan wil ik dat prijsverschil terug.

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-04 23:08
TheVMaster schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:31:
[...]

Dat die ik normaal ook. Maar ik had bij DE besteld en morgen geleverd miste 2x zoveel. Wilde ze vandaag in huis hebben ipv begin volgende week. Dat doe ik dus niet weer, maar ben eigenlijk benieuwd hoe ik dat verschil terug kan krijgen. Als je niet kunt leveren, dan wil ik dat prijsverschil terug.
Gewoon chat starten, leverkosten krijg je bijna sowieso terug

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:43
Eureka heeft zoveel moois maar slechts 1 titel besteld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sh4uwp20Dp4m1jBclBCZ0LK6gbQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/chMC6bckVU5ZAnnZze0BQUaG.jpg?f=user_large

SiberischeHusky Shepsky

• ReVision.
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:03:
Eureka heeft zoveel moois maar slechts 1 titel besteld

[Afbeelding]
Cool, heb hem zelf nog niet gezien maar hoor er wel goede verhalen over. Eureka heeft inderdaad best wel wat leuke releases zo nu en heb ook al redelijk wat blu-rays van ze. Verder toevallig nu ook onderstaande release in bestelling staan, deze hoop ik volgende week te ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://eurekavideo.co.uk/wp-content/uploads/2025/11/EKA70615_ZenSword-Rigid-3D-pack-500px.jpg

https://eurekavideo.co.uk...-limited-edition-box-set/

hoi

Pagina: 1 ... 53 ... 55 Laatste