Toon posts:

Audio en visueel productie pc samenstellen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
18-22-22-39 en 18-22-22-42 staan beide op de lijst bij ASUS, maar het verschil zal niet merkbaar zijn.
Als de verlichting het niet meer doet, wil dat niet meteen zeggen dat ook het memory niet meer werkt.

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:03
Woezik schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:37:
18-22-22-39 en 18-22-22-42 staan beide op de lijst bij ASUS, maar het verschil zal niet merkbaar zijn.
Als de verlichting het niet meer doet, wil dat niet meteen zeggen dat ook het memory niet meer werkt.
Thanks voor je antwoord. Ziet er wel fancy uit dat RGB. Alleen koop ik wel voor de lange termijn.... mijn XPS15 bijvoorbeeld heb ik al 12 jaar en still going strong 8) Geen idee wat de lifespan van zo'n rgb lamp is, tot op heden nog niet kunnen vinden op internet.

https://linustechtips.com/topic/727620-rgb-led-lifespan/ kan het wel vinden maar niet specifiek over RGB ram.... 5,7 years?

Ik lees dus op die site dat leds meestal hun lifespan niet halen vanwege andere problemen die kunnen voordoen. Als dus 60 euro extra betaal om 4 a 5 jaar ledjes te kunnen zien denk ik dat ik liever voor de non-rgb versie ga.

Dus denk ik deze
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C18Q-128GVK

Of beter nog als de Kingston ergens voor een leuke prijs beschikbaar komt.

[Voor 24% gewijzigd door saken op 21-01-2022 18:50]

• saken
Woezik schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:37:
Inmiddels het vervangende moederbord ontvangen
Ik moet zeggen dat deze wel een stuk minder krom is, maar toch zie ik nog een hele kromming, weet niet of dit normaal is. Maar hij past in ieder geval al een stuk beter. Heeft asus hier vaker problemen mee?
Het enige is dat de achterplaat niet helemaal goed past, staat wat bol en de wifi antenne input, de bovenste gaat er wel achter maar de onderste blijft weer achter het achterplaatje.
Is dit normaal? de 5 schroeven heb ik vastgedraaid aan de behuizing. CPU er onder, koeler zit er nog niet op.
Het steeds terugsturen kost ook veel tijd en verzendkosten steeds, misschien ff dubbelcheck of de standoffs goed zitten en anders maar gewoon het achterplaatje van het moederbord weglaten? (weet niet of dit slecht is ivm stof enz. )
Zou het ook niet de mounting van de koeler kunnen zijn dat die misschien te dik is onder het moederbord?
is de Noctua NM-i17xx-MP78 SecuFirm2 mounting-kit

[Voor 9% gewijzigd door saken op 24-01-2022 18:55]

• saken
Alle standoffs zitten mooi vast. Gecheckt.
Er is een schroef die anders zit, die heeft een uitstekende schroef waar het moederbord op rust. Zou dat met het probleem te maken kunnen hebben?

• Woezik
  • Nu online
Ik denk niet dat de stand-off met de blauwe cirkel het probleem veroorzaakt. Ik verwacht dat op de foto de stand-off die links onderin zit, dat die te hoog is. Als de behuizing rechtop staat is dat de stand-off links bovenin.
Controleer ook of de voedingskabel van de 8-pins cpu-stekker daar niet iets blokkeert, maar speling heeft.
Wellicht helpt het ook als je de standoff midden achterzijde iets hoger zet.
Of de SSD-bracket de LGA-1700 montagekit raakt moet toch zichtbaar zijn? Kijk eens of je met een stuk papier er tussen kunt komen of schroef de bracket eens los.

• saken
Woezik schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:57:
Ik denk niet dat de stand-off met de blauwe cirkel het probleem veroorzaakt. Ik verwacht dat op de foto de stand-off die links onderin zit, dat die te hoog is. Als de behuizing rechtop staat is dat de stand-off links bovenin.
Controleer ook of de voedingskabel van de 8-pins cpu-stekker daar niet iets blokkeert, maar speling heeft.
Wellicht helpt het ook als je de standoff midden achterzijde iets hoger zet.
Of de SSD-bracket de LGA-1700 montagekit raakt moet toch zichtbaar zijn? Kijk eens of je met een stuk papier er tussen kunt komen of schroef de bracket eens los.
Hi Woezik,

Om op safe te gaan heb ik gefilmd hoe ik de doos open maak en het moederbord er in zet. Ik dacht dat hij al licht gekromd was toen ik hem uitpakte. Zie hier de screenshot van de unbox video:

Ik heb verder nog niets aangesloten, hij heeft er gewoon los ingelegen en heb de 5 schroeven er in gedraaid. Nu heb ik alles er even weer uit. Alle standoffs zijn maximaal aangedraaid.Moet ik dan de rest van de standoffs wat losser draaien en de linksbovenin zo vast mogelijk zodat het wat compenseert?

[Voor 10% gewijzigd door saken op 22-01-2022 14:07]

• Woezik
  • Nu online
Ik denk dat de stand-off midden achter heel iets hoger kan, maar ook zeker de twee ander punten controleren:
- Duwt wellicht de 8-pins cpu stekker het moederbord omhoog als die onder het moederbord langs loopt. Ik zag op de foto geen doorvoer mogelijkheid vanaf de bovenzijde van het moederbord.
- Raakt de LGA1700 montagekit de SSD-bracket, waardoor het moederbord wat omhoog komt te staan.

• saken
Woezik schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:08:
Ik denk dat de stand-off midden achter heel iets hoger kan, maar ook zeker de twee ander punten controleren:
- Duwt wellicht de 8-pins cpu stekker het moederbord omhoog als die onder het moederbord langs loopt. Ik zag op de foto geen doorvoer mogelijkheid vanaf de bovenzijde van het moederbord.
- Raakt de LGA1700 montagekit de SSD-bracket, waardoor het moederbord wat omhoog komt te staan.
Hi Woezik,

Bedoel je met midden achter de standoff richting voorkant case in het midden?
Heb even een plaatje bijgevoegd.
Dus op het plaatje, oranje cirkel richting voorkant case?

• saken
- de 8 Pin stekker ligt vrij
- de LGA1700 steekt ongeveer 5mm uit aan de onderkant (nagemeten met duimstok) lijkt me onwaarschijnljk dat dit het is. Ziet er uit dat het voldoende speling heeft.

• Woezik
  • Nu online
Op de foto de oranje aan de onderzijde, waar je wifi-antenne aansluitingen zitten.

• saken
Woezik schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:34:
Op de foto de oranje aan de onderzijde, waar je wifi-antenne aansluitingen zitten.
Ik heb hem een mm losgedraaid.
Ik dacht laat ik eens proberen om het plaatje er los voor te zetten, maar dat past ook niet. Zie hier de video:
Of moet de case hem juist rechttrekken? Lijkt me toch dat zoeits ook zonder de case moet passen? De onderste wifi antenne input zit teveel naar links, wellicht door de kromming in het moederbord?

YouTube: 22 January 2022

op gevoel en op het oog lijkt de case recht.

[Voor 26% gewijzigd door saken op 22-01-2022 15:43]

• saken
Standoffs gecheckt en een wat losergedraait zoals advies @Woezik.

Het lijkt alsof het beschermplaatje gewoon niet past. De wifi antenne inputs zitten te ver naar een kant toe waardoor ze er niet doorheen gaan. En in het midden staat het beschermplaatje wat bol.

SSD's gedemonteerd, het is dus niet de montage kit 1700.

Filmpje: moederbord ligt er los in: alle schroefgaatjes achterplaat liggen er goed voor, beschermplaatje achter niet goed.

Filmpje: alles vastgeschroefd..... past nog steeds niet lekker
YouTube: 1

• saken
Foto vastgeschroefd moederbord zonder de bracket.
Je ziet gewoon dat hij krom loopt. Maar alle standoffs staan verder goed.

• saken
Uszka schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:29:
RAM loopt op 2400 MT/s. Daar koop je geen 3600 RAM voor. Zet XMP eens aan in het BIOS.

Er moet nog ergens een audio connector rondhangen in de behuizing.
De Kingston Fury Beast ram is binnen. Dit geeft hij weer:

Fluctueert naar max 4389 vanaf ongeveer 798, klopt dit? XMP staat aan in bios.

[Voor 6% gewijzigd door saken op 27-01-2022 22:40]

• saken
De PC zit weer in elkaar met het achterplaatje de Wifi gaten een beetje uitgeslijpt, maar het front plaatje blijft bol staan, opzich niet zo'n probleem het is niet anders.
Ik merk alleen wel dat ik een licht elektrisch geluid hoor als ik de pc aan heb, doet me denken aan de adapter van mijn oude Dell XPS 15 die eens niet goed meer was. Ik denk dat het van de voeding komt. Dit is pas sinds dat ik de nieuwe moederbord er aan heb gedaan, dus weet niet of het aan het moederbord ligt dan of aan de voeding.

[Voor 33% gewijzigd door saken op 28-01-2022 21:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saken
Hi,

De pc draait nog prima naar volle tevredenheid. Ik ben af en toe een beetje aan het kijken naar een 2e hands grafische kaart.

Is de Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G nog een beetje OK in 2022? Ik zit wat benchmarks video's te checken en hij schijnt niet onder te doen voor de 3060, maar heeft wel een hoger stroomverbruik. Ik weet niet in hoeverre dit echt merkbaar zal zijn in de stroomrekening en of deze kaart nog de moeite waard is.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-12700 Boxed€ 374,14€ 374,14
1MoederbordenASUS PRIME Z690-P WIFI D4€ 239,-€ 239,-
1ControllersASUS ThunderboltEX 4€ 106,95€ 106,95
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 99,90€ 99,90
1ProcessorkoelingNoctua NH-U12S redux€ 49,90€ 49,90
1Geheugen internKingston Fury Beast KF436C18BBK4/128€ 646,36€ 646,36
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.606,15

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
De RTX 3060 is maar een paar tientjes duurder en heeft Raytracing, GDDR6 met 1GB meer dan de GTX1080 (op GDDR5), PCIe4 (vs PCIe3), en een hogere HDMI versie: https://tweakers.net/pricewatch/compare/744393;1686992/
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee