Budget electrische step

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Topicstarter

Ik zou de step hooguit willen gebruiken voor een actieradius van 20 km. Graag wel eentje die 25 km per uur kan en zowat best buy is. Welke kan jij aanraden? En waarom. Ik ben een totale noob hierin maar verneem dat deze goedkoper zijn dan de wagen te nemen.

Ik heb er al enkele bekeken maar kom altijd op steps terug die 400 euro plus kosten.

Voor mij hoeft het niet zo duur te zijn. Gezien mijn actieradius 20km ish is. En het niet een super ding hoeft te zijn. Helaas als ik google vind ik heel moeilijk models die onder de hogere prijsklasse liggen. Vandaar zoek ik enigsinds wat advies om een goeie start te maken in men koopproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-05 15:33

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:22

Pazo

Mroaw?

Met daarbij de belangrijkste noot uit de topic start van het door @Coasterfreak genoemde topic:
In Nederland ben je illegaal bezig wanneer je deze steps gebruikt in het openbaar.
Een E-step in Nederland valt trouwens ook nog onder de klasse van een gemotoriseerd voertuig. Daardoor ben je verplicht om een WA-Verzekering af te sluiten en je geel verzekeringsplaatje op te hangen.
Zelfs met een WA-verzekering los je het probleem niet op dat deze toestellen eigenlijk niet op de openbare weg mogen rijden.
Boetes, uit ervaring bij enkele Tweakers, kunnen oplopen tot €300 wanneer je wordt tegengehouden door de politie. Ook is het niet onmogelijk dat je step in beslag wordt genomen.

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Pazo schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:43:
Met daarbij de belangrijkste noot uit de topic start van het door @Coasterfreak genoemde topic:

[...]
Ik ben ;))) niet van Nederland. ;)