Toon posts:

Beeldschermen uitbreiden vanaf laptop naar 2 monitors

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dutchie1982
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik wil graag mijn werklaptop thuis met 2 beeldschermen gebruiken, dit doe ik als volgt:

Laptop (Microsoft surface) en monitor 1 heb ik gekoppeld met USB-C kabel, tussen monitor 1 en 2 zit een DP-kabel.

Dit werkt, als in, ik heb op 3 schermen beeld. Alleen heb ik het volgende probleem.

Het laptopscherm / hoofdbeeldscherm krijg ik uitgebreid naar monitor 1, maar monitor 2 is een duplicaat van monitor 1. Hoe krijg ik Windows 10 zover dat ik 3 beeldschermen kan gebruiken?
Heb in de beeldscherminstellingen zitten kijken maar hij kan geen 3e scherm detecteren.

Is het een Windows instelling of ligt het aan de monitor / kabels?

...
- Microsoft Surface laptop met USB-C uitgang
- Beeldscherm 1: Iiyama prolite XUB2492HSN, DisplayPorts in én out
- Beeldscherm 2: Iiyama prolite E2483HS-B3, 1 DP in/uit-gang

Alle reacties

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:14

jgj82

Ja, maar = nee

USB-C zegt alleen iets over de vorm van de stekker.
Check eens aan de hand van de specs van je Surface wat voor connectie mogelijkheden je allemaal hebt.
In het docking station topic kun je de (on)mogelijkheden per poort vinden.

Ik denk dat jouw USB-C != Displayport is.

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• mcloudnl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-12-2022
Ik heb goeie ervaringen met een Kensington dockingstation icm de Microsoft Surface.
Kensington (SD3600) heeft USB-A en werkt daarmee op zowat elke laptop / Surface.
Prijs viel ook reuze mee voor een dockingstation.

• djartellie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik ervaar exact hetzelfde probleem met de volgende hub: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Iemand een oplossing hiervoor?

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
djartellie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:51:
Ik ervaar exact hetzelfde probleem met de volgende hub: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Als je laptop maar twee schermen ondersteunt dan moet je een hub hebben met een DisplayLink chip erin om meer schermen te kunnen gebruiken. Let wel dat de performance daar niet beter van wordt, want het signaal gaat dan over USB en niet via de videokaart van je laptop.

Met een echte docking station (bijv. pricewatch: Dell D6000 Universeel Dockingstation) kan het op vrijwel ieder apparaat

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-03 23:25
dutchie1982 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:18:
Ik wil graag mijn werklaptop thuis met 2 beeldschermen gebruiken, dit doe ik als volgt:

Laptop (Microsoft surface) en monitor 1 heb ik gekoppeld met USB-C kabel, tussen monitor 1 en 2 zit een DP-kabel.

Dit werkt, als in, ik heb op 3 schermen beeld. Alleen heb ik het volgende probleem.

Het laptopscherm / hoofdbeeldscherm krijg ik uitgebreid naar monitor 1, maar monitor 2 is een duplicaat van monitor 1. Hoe krijg ik Windows 10 zover dat ik 3 beeldschermen kan gebruiken?
Heb in de beeldscherminstellingen zitten kijken maar hij kan geen 3e scherm detecteren.

Is het een Windows instelling of ligt het aan de monitor / kabels?

...
- Microsoft Surface laptop met USB-C uitgang
- Beeldscherm 1: Iiyama prolite XUB2492HSN, DisplayPorts in én out
- Beeldscherm 2: Iiyama prolite E2483HS-B3, 1 DP in/uit-gang
Heb je ondersteuning voor het doorlussen van beeldschermen met DisplayPort MultiStream Transpot (MST) aan staan in je monitoren?

Edit: spuit 11 hier zie ik

• djartellie
Ik verwacht wel dat de laptop het ondersteund gezien deze setup ook zo is op m'n werk. Ik begrijp dus dat je met een simpele hub niet wegkomt als je twee monitoren wilt aansluiten op je laptop, maar dat je een volwaardige dockingstation moet aanschaffen.

Deze heb ik ook nog: https://www.estunt.nl/pro...Chx5oSM-vwsAaAu4WEALw_wcB
maar deze gaat lijkt wel niet aan. Het lampje gaat niet branden terwijl de USB-C wel m'n laptop laad met PD. Na aansluiting op mijn laptop en het stopcontact reageert geen een ingang (behalve de USB C die in mijn laptop gaat voor het laden). Of deze docking station is niet compatible met een Microsoft Surface laptop.

• djartellie
theblindman schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:06:
[...]

Heb je ondersteuning voor het doorlussen van beeldschermen met DisplayPort MultiStream Transpot (MST) aan staan in je monitoren?

Edit: spuit 11 hier zie ik
Nee, niet dat ik weet. Kan deze setting overigens ook niet vinden in de instellingen van mijn monitor.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-03 23:25
djartellie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:51:

Welk merk/type laptop heb jij? Ook een Surface zoals de topicstarter?

• djartellie
Yes, een Surface laptop 4
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee