Internet delen werkt gewoon niet

Pagina: 1
Acties:

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Ik wil internet delen maar het lukt me gewoon niet :(. Ik kan wel bestanden over sturen pingen. Maar kan geen internet delen via de ICS. Ik heb ook al andere proggramma's geprobeerd sygate en winroute maar die deden ook niks. :(. Ik heb de volgende nic's :
In server-pc 1 realtek 8029 en 1 3com van chello.
In client-pc 1 realtek 8029
De kabel is 100 mbit
En de server pc draait win98se en de client ook.

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Welke netwerk protocol gebruik je?
Hoe zijn de PC's aan elkaar geknoopt?

I believe what I want to Believe

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

dijkmane

biertje ?

kan je op de server wel internetten ?

welke kabel is 100mbit ?

welke IP-range/adressen/instellingen gebruik je ?

specs : wil je niet weten

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op woensdag 22 augustus 2001 12:28 schreef Termin8or het volgende:
... Ik kan wel bestanden over sturen pingen...
Bestanden sturen EN pingen?

Heb je op de server internet? Kijk eens achter op de pc of bij beide netwerkkaarten lampjes branden. Noem even de protocollen die je bij de pc's geinstalleerd hebt. Etc :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Wellicht een inkoppertje, maar ik zie niets van een hub/switch en de melding van één kabel. Heb je de computers direct aan elkaar gekoppeld zonder gebruik te maken van een crosscable?

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• Termi
De pc zijn via een cross-cable (100 MBIT) aan elkaar geknoopt, ik heb er geen hub tussen of andere dingen tussen hangen. Me server kan wel internetten. Ik weet niet wat voor kabels chello gebruikt?

Protocolen geinstalleerd : TCP/IP voor beide netwerkkaarten, bestanden en printer deling.

De lampjes branden goed.

Ik bedoelde met bestanden sturen en pingen lukt me wel.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

bij het gebruik van ICS, geen tcp/ip instellingen handmatig invoeren. Maar alles op DHCP laten staan.
Dan bij de NIC die aan het lan gekoppeld is ICS aanvinken.
dan krijg je bij windows 2000 zo'n mooie waarschuwing.
Lees deze ff. Op ok drukken. Rebooten en alles moet werken.
Bij de 98SE en ME werkt het met de bekende flop.
Maar belangrijkste is dat je geen Vaste IP adressen toewijst!

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Vul eens op de client handmatig de DNS servers in.

Kun je wel internetten als je op IP probeert te surfen.
probeers anders eens een ip. bijv. 131.155.2.3

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Termi
Het is met windows 98se op beide pc'.
Ik heb het nogmaals geprobeerd, en ip's zijn :
Server : 213.46.***.*** :) en 169.254.108.4 voor de client

• Tordek
  • Laatst online: 01-11-2023
Ok, de clienten instellen op DHCP en de server moet als het goed is standaard 192.168.0.1 hebben als IP-adres... Kijk ff met 'WINIPCFG' (Gewoon in 'uitvoeren' intikken (Win9x/ME)) of je wel de goede IP-instellingen toegewezen krijgt van de server... Als dit nog niet werkt zou je ff kunnen kijken of je ICS wel aangevinkt heb bij 'Windows Setup' bij 'Software' in het configuratiescherm... En controleer ook ff of het ICS-protocol bij je netwerkinstellingen staat...

Hoop dat deze info voldoende is...

• Tordek
  • Laatst online: 01-11-2023
BTW: Heb je in ICS wel ingesteld dat je Realtek kaart als servertoegang wil gaan gebruiken?

• Termi
Op woensdag 22 augustus 2001 15:10 schreef Tordek het volgende:
BTW: Heb je in ICS wel ingesteld dat je Realtek kaart als servertoegang wil gaan gebruiken?
Waar kan je dat doen?
Heb nu dynamische IP's aangevinkt. Dus het zou goed moeten zijn. Maar winipcfg geeft telkens het volgende ip : 169.254.108.4 ?

• Roelant
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 16:11 schreef Termin8or het volgende:
Waar kan je dat doen?
Heb nu dynamische IP's aangevinkt. Dus het zou goed moeten zijn. Maar winipcfg geeft telkens het volgende ip : 169.254.108.4 ?
Dat kan niet in de ICS versie van windows 98, kan alleen bij windows 2000 of XP.

Lees voor de grap eens dit stukje FAQ door en controleer je instellingen eens.

Probeer anders eens de netwerkprotocollen en drivers opnieuw te installeren, dus de hele mik uninstallen en er opnieuw inzetten.

• Termi
Ik heb nog eens gekeken en toen zag ik bij het internet connection sharring protocol dat er geen bindingen zijn ? is dit goed?

• Termi
Niemand ?:(

• Havocnl
  • Laatst online: 17-08 10:40
Ik heb precies hetzelfde alleen dan op @home hangen. Heb met sygate de verbinding lopen.
Je moet op je server je netwerk kaart die in het netwerk hangt statisch opzetten, makkleijkste is 192.168.0.1.
Sygate laat je dan een landiskette maken. Deze diskette past de ip-instellingen van je client aan zodat het kan werken. Daar moet dan wel sygaet client opstaan he. Deze wordt dan iets van 192.168.0.122 ofzo. Dan zou het moeten werken.

Wèh zedde gij??

• Termi
Op woensdag 22 augustus 2001 22:53 schreef Havocnl het volgende:
Ik heb precies hetzelfde alleen dan op @home hangen. Heb met sygate de verbinding lopen.
Je moet op je server je netwerk kaart die in het netwerk hangt statisch opzetten, makkleijkste is 192.168.0.1.
Sygate laat je dan een landiskette maken. Deze diskette past de ip-instellingen van je client aan zodat het kan werken. Daar moet dan wel sygaet client opstaan he. Deze wordt dan iets van 192.168.0.122 ofzo. Dan zou het moeten werken.
Dat heb ik ook al geprobeerd :(

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
niet altijd zal het werken via dhcp als het niet wil werken vul dan zelf de gegevens in zoals ze het bij sygate aan geven als je dit heb gedaan start je je pc opnieuw op kijk daarna met winipcfg of je op elke machine de juiste gegevens staan zoals je ze zelf heb ingevuld staat het niet goed druk dan op vrijgeven en op vernieuwen je moet dan de juiste gegevens zien.

doe dit op elke pc hierna moet het eigenlijk werken en zet autm proxy zoeken in explorer uit dat gaf bij mij het probleem dat het niet werkte.

ook kijk je bij de server config in sygate of ie wel de juiste kaart pakt voor je internet en je netwerk is dit niet het geval dan ff aangeven welke kaart naar je modem gaat en welke naar je andere pc of hub.

http://www.sybergen.com/support/documents/DualNIC.htm

• Termi
Goed, ik kan wel sygate gaan proberen. Maar ik wil gewoon dat me ICS het gewoon doet :). Ik krijg nu steeds de error dat dns niet gevonden kan worden :(

• monterey
ja die gedachte had ik dus ook alleen was het met geen 10 paarden aan de gang te krijgen en toen dus maar sygate geprobeerd en die deed het wel in ics zitten blijkbaar ook nog wel enkele fouten bij de een werkt het goed en bij de ander is het onmogelijk aan de gang te krijgen.

• Termi
Domme vraag maar kan sygate ook icq, winmx en alle andere proggie's als dat doen? :)

• monterey
ja voor zover ik weet werkt alles gewoon maar dat zie je snel genoeg lijkt me anders is er altijd wel een oplossing om het alsnog te laten werken bij sygate op de homepage staat zat info over bepaalde prg en hun evt problemen.

Verwijderd

Ik gebruiksygate om internet te delen op vrijwel dezelfde manier (ook Chello) als jij.

Bij mij werkte het onder win98se ook niet maar onder Win Me werkt het wel. Daar zou het aan kunnen liggen.

Gebruik je overigens well een crosscable tussen beide pc's? en niet een gewonen kabel?

Check anders ook deze site ff:

http://members.rott.chello.nl/xvp/delen/index.htm

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Je moet bij je 2e bak wel het DNS adres en de Gateway van je server opgeven ...

anders gaat het ook niet werken

Repareren doe je zo.

Verwijderd

:X SPAM :X

denk dat je er zo wel uit komt

• Termi
Ik gebruik cross-cable.

Verwijderd

Ik heb hetzelde probleem gehad.
Toen ik het met winproxy probeerde (www.winproxy.com) werkte het opeens

• Termi
Ik weet dat er zat programma's zijn. Ik draai nu een zeer simpel, dom progamma anologx en dat werkt wel terwijl ik ook sygate en winroute heb geprobeerd maar dat kreeg met geen mogelijkheid aan de gang :(... Ik snap het echt niet meer :o

Verwijderd

Ik heb net de hele topic door gelezen, maar ik snap je setup niet helemaal, kun je een ascii art maken met al je ips en kables...

offtopic:
oooww onweer is coming, wind koude lucht... wind... KOUDE lucht... wind... Mmmmm

• Roelant
  • Niet online
Op zondag 26 augustus 2001 20:59 schreef Termin8or het volgende:
Ik weet dat er zat programma's zijn. Ik draai nu een zeer simpel, dom progamma anologx en dat werkt wel terwijl ik ook sygate en winroute heb geprobeerd maar dat kreeg met geen mogelijkheid aan de gang :(... Ik snap het echt niet meer :o
Wazig, maar als het met dat programmatje van AnalogX werkt is daarmee je probleem opgelost.

Ik denk dat ik overigens wel een vermoedde heb waarom zowel winroute als sygate niet werken willen, terwijl dat AnalogX programmatje zonder problemen draait:

Zowel winroute als sygate zijn nogal streng met "conflicterende software", zoals onderandere ICS. Het vervelende aan ICS echter, wat de software anders maakt dan alle andere, is dat het van micro$oft zelf is, en dus onderdeel van windows uitmaakt. Daardoor is het overal in vastgebakken en veel lastiger van je machine te verwijderen. De enige manier om het van je machine te verwijderen is door het eerst te uninstalleren, dan alle netwerkprotocollen en drivers te verwijderen en opnieuw te installeren.

Pas dan is je machine van al het ICS-kwaad geschoond en kan je aan de slag met een "echt" programma zoals winroute of Sygate. Waarschijnlijk dat het programmatje van AnalogX gewoon iets minder critisch is met conflicterende software, en dat het daarom in een keer werkt.

Maar als je op lange termijn wat meer wil raad ik je aan om toch over te stappen op sygate of winroute. Winroute heeft mijn persoonlijke voorkeur, maar dat verschilt per persoon.
Op donderdag 23 augustus 2001 11:34 schreef Termin8or het volgende:
Domme vraag maar kan sygate ook icq, winmx en alle andere proggie's als dat doen? :)
Dat kan dus wél met Sygate en Winroute, maar niet met het programmatje van AnalogX. Meer info over hoe je dat aan de praat krijgt vind je in [topic=184484].

Succes!

PS. Als je alsnog met bijv. winroute aan de slag wil, vind je hier een draadje met veel info over hoe je dat moet instellen.

• Termi
Op zondag 26 augustus 2001 22:26 schreef Masta-T het volgende:
Ik heb net de hele topic door gelezen, maar ik snap je setup niet helemaal, kun je een ascii art maken met al je ips en kables...

offtopic:
oooww onweer is coming, wind koude lucht... wind... KOUDE lucht... wind... Mmmmm
cat5e_____In server pc__________________________Client
---> 3com NIC <-> Realtek NIC <-> FTP kabel <-> realtek NIC

Zoiets?

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik denk: laat ik ook eens behulpzaam zijn:
Bij mij heeft het 2 jaar lang prachtig mooi gewerkt met win98se en ics:
config:

3com nic met kabelmodem (server): settings door dhcp van provider laten beheren.

realtec nic (ook in server):
ip: 192.168.0.1
sm: 255.255.255.0
en ff uit me hoofd: gateway en dns hoef je niet in te vullen, want die adressen zijn de bak zelf.

client pc (een of ander jabadabadoe nicje)
ip: 192.168.0.2
sm: 255.255.255.0
gw: 192.168.0.1
dns: 192.168.0.1
bij hostname vul je de naam van de client pc in.

dan testen:
ping op de server:
c:\> ping www.tweakers.net
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.16] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.16: bytes=32 time=10ms TTL=250

dat betekent dat je provider goed werk levert.

dan op de client:
ping 192.168.0.1
Reply ....
dat betekent dat het tcp/ip protocol op de 2e nic in de server en op de client goed geinstalled is.

dan op de client:
ping <servernaam>
Reply ....
dan zijn de dns settings op de client goed gezet

en dan de final test op de client
ping www.tweakers.net
Reply ...
dan doettie het helemaal.

Voor nog meer tekst en uitleg in galop naar:
http://www.practicallynetworked.com/sharing/ics/icsinstall.htm
Pagina: 1