Vraag

• sil123
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-04-2022
hi tweakers

ik ben bezig met het onderzoeken voor een potentiele 6x 1660s mining rig. heb al wat onderzoek gedaan naar het bouwen ervan, hoe het werkt, etc. maar ik ben er nog niet zeker over, ook omdat het geen kleine inverstering is.

mijn vraag aan jullie is welke componenten heb ik hiervoor nodig? (moderbord, splitters, psu etc.)
hoe kan ik me het beste hierop voorbereiden? (bios modden, de rig bouwen.)

dan kan wat veel zijn maar ik heb al een aantal uren zitten kijken en ben nog steeds onzeker erover.

alvast bedankt!

Alle reacties

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:37
Vertel eerst wat je allemaal hebt uitgezocht en wat je vragen verder precies zijn...

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:17
Kom je een beetje laat mee... ETH minen gaat ene stuk minder rendabel zijn

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• sil123
ik heb al onderzoek gedaan naar de componenten( gpu, moederbord, psu etc)
ik vondt de 1660s wel geschikt maar van de andere componenten zijn er zoveel verschillende dat ik daar geen keuze uit kan maken. ik kan wel wat willekeurige componenten aankiezen die ik heb gevonden. maar weet ook niet hoe ik een link hierna toe verschuif...

• Playa del C.
Klinkt alsof je nog wel wat werk te doen hebt dan eerst.

• sil123
de componenten die ik wil gebruiken voor mining ( niet alleen eth minen )

6x ASUS GeForce GTX 1660S DUAL EVO OC grafische kaart GPU
mining case/stand vind er wel eentje of bouw er een zelf. CASE
ASRock H510 Pro BTC+ - Moederbord lga1200socket MOEDERBORD
Corsair RM1000x PSU / PC voeding PSU
PCI-E grafische kaart Cable Riser Card USB VER009S Extender-adapterkabel PCI-E 1X tot 16X verlengkabel Compatibel met PCI-E Blue 6PCS RISERS
ntel Pentium Gold G6405 - Processor lga1200 socket CPU
Kingston A400 120GB SSD

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Reken aub eerst even uit hoe winstgevend een dergelijke setup gaat zijn voordat je componenten gaat kiezen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:31
sil123 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:13:
maar weet ook niet hoe ik een link hierna toe verschuif...
Lees Handleiding Pricewatch

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
sil123 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:28:
de componenten die ik wil gebruiken voor mining ( niet alleen eth minen )

6x ASUS GeForce GTX 1660S DUAL EVO OC grafische kaart GPU
mining case/stand vind er wel eentje of bouw er een zelf. CASE
ASRock H510 Pro BTC+ - Moederbord lga1200socket MOEDERBORD
Corsair RM1000x PSU / PC voeding PSU
PCI-E grafische kaart Cable Riser Card USB VER009S Extender-adapterkabel PCI-E 1X tot 16X verlengkabel Compatibel met PCI-E Blue 6PCS RISERS
ntel Pentium Gold G6405 - Processor lga1200 socket CPU
Kingston A400 120GB SSD
de 1660 is niet bijzonder geschikt voor mining, het gaat verder prima maar met een setje RTXen kom je veel verder.

Daarnaast, de kans dat je het terug gaat verdienen is klein. Ben je in je onderzoek al uitgekomen op het feit that ETH binnenkort van PoW naar PoS gaat en je mining rig dan samen met alle andere mining rigs in de V&A of Marktplaats terecht komt? Uiteraard voor dump prijzen.

Hoe zit je kwa elektra contract? Met de huidige prijzen in Nederland mag je wel goed uitkijken. Zo kunnen we nog wel even door gaan om eerlijk te zijn, je bent een hoop haken en ogen overgeslagen

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 03-01-2022 18:01]

• sil123
dus wat je eigenlijk zegt dat als ik nog winst uit mijn mining rig wil halen een hele dure moet kopen of afwachten wat er gaat gebeuren nadat ETH van pow naar pos gaat.

• Playa del C.
sil123 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:10:
dus wat je eigenlijk zegt dat als ik nog winst uit mijn mining rig wil halen een hele dure moet kopen of afwachten wat er gaat gebeuren nadat ETH van pow naar pos gaat.
Beide juist niet. Verdiep je nog maar verder. En gratis geld bestaat niet (meer).

• sil123
als je het zo goed weet kan je me dan misschien uitleggen wat ik mis want heb al meer dan 20 uur aan research gedaan. of links naar sites die hulpvol kunnen zijn. want met uw antwoorden schiet ik precies nergens mee op.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sil123 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:10:
dus wat je eigenlijk zegt dat als ik nog winst uit mijn mining rig wil halen...
Nee, je moet afzetten hoeveel geld per dag je besteed aan je rig opstoken (ik gok tussen de 650 en 800 Watt continu) bij jouw energieleverancier; en hoeveel "hashes" een setje van 6x 1660S kan minen bij een bepaalde (shit-)coin bij bepaalde waarde.

"Nu" verdien je minder dan 4 Euro per dag aan minen op ETH (bij Eneco) maar dat kan dus letterlijk per seconde verschillen; of jouw energie wordt duurder of ETH wordt minder waard (of meer). Plus, en dat kan je zelf uitrekenen, 4 Euro "verdienen" wil niet zeggen 4 Euro winst. Als jouw rig 6x pricewatch: Asus Dual GeForce GTX 1660 Super 6GB OC Edition GDDR6 EVO moet bevatten, geef je nu al 3000 Euro aan onderdelen uit (minstens). Ben je al 2 jaar verder voordat je ook maar 1 cent aan investering aan je GPU's hebt terugverdiend.

En dat is nu een positieve rekensom; al ETH 20% minder waard wordt of jouw Eneco-tarief gaat 15% omhoog, ben je al bijna 2.6 jaar verder voordat je ook maar 1 cent "extra" overhoudt.
sil123 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:25:
als je het zo goed weet kan je me dan misschien uitleggen wat ik mis want heb al meer dan 20 uur aan research gedaan. of links naar sites die hulpvol kunnen zijn. want met uw antwoorden schiet ik precies nergens mee op.
* MAX3400 kijkt nog eens naar de startpost...

Nope, het is niet alsof je ons exact vertelt wat je wel hebt uitgezocht of berekend. Een 1660S staat er nou niet om bekend om "lekker rap" te minen. En op ETH al helemaal niet. Ik weet niet eens je uurtarief van je electra; heb je een eigen windmolen (al helemaal afbetaald en 1000W continu opbrengst), dan is een rig wel leuk(er). Maar als je denkt "even gratis mee te liften" op de hype van crypto, dan kan je zomaar op een dag 20 tot 40% van je investering zien dalen en daarmee omgekeerd tientallen dagen/weken aan terugverdienen.

[Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2022 20:31]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sil123
ik ben ook nog heel nieuw in de crypto wereld en tweakers. en heb net mijn energietarieven opgezocht en die zijn hoog...

daltarief 0,23825 per kwh
normaaltarief 0,26267 per kwh

met deze prijzen maak ik idd weining winst. ongeveer 200 per maand aan ETH. en die gaat binnekort ook nog eens weg.

ik denk dat minin het niet gaat worden :)
in ieder geval heb ik geen flauw idee wat ik nu moet doen.

• Vaniska
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:35
sil123 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:25:
20 uur. :+

Ik denk dat je beter nog even wat meer kan verdiepen en vooral recentere bronnen bestuderen.

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sil123 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:45:

in ieder geval heb ik geen flauw idee wat ik nu moet doen.
Geen idee waarom je wil minen. Of wat je met crypto wil? Voor 200 Euro in de maand (extra) kan je ook een krantenwijk nemen? Of, als je wel met crypto wil "investeren" is om gewoon je investering van 3000 Euro om te zetten bij een exchange naar "crypto" en dan de koersen in d egaten te houden. Ga je lekker day-traden ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:25
@sil123
Ik denk dat je hier genoeg informatie kunt halen: [Mining] Het grote cryptocurrency mining topic

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat inderdaad. Dit topic krijgt in ieder geval een slotje, want alternatieven op het zelf minen horen hier niet thuis.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee