Toon posts:

HDMI poort van GPU geeft stroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• petrolhead88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-10-2022
Beste tweakjes,

Mijn gtx 970 strix oc van Asus geeft vanuit zijn HDMI poort stroom.

Als ik er een HDMI kabel insteek dan zie ik de vonkjes er af schieten en ik krijg ook daadwerkelijk stroom als ik de andere kant aanraak.
Het video en geluid signaal is grotendeels in orde, behalve dat ik soms pops en bangs over de stereo hoor (wat me logisch lijkt aangezien geluid gevoelig daarvoor is).

Mijn vraag is of ik diagnoseren kan waar dit precies door komt?
Is mijn GPU kapot of is er iets met de voeding of moederbord?

Ik heb de kabel al uitgesloten om met een laptop dezelfde kabel te gebruiken.
Daarbij kreeg ik geen stroom van de HDMI poort en kabel.

Beste antwoord (via petrolhead88 op 03-01-2022 14:14)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoeveel volt meet je? Is je PC geaard aangesloten?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoeveel volt meet je? Is je PC geaard aangesloten?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Is je PC aangesloten op een geaard stopcontact?

Android developer & dürüm-liefhebber

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:39
Hee die klinkt bekend, lees dit topic ook ff https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1941274

• petrolhead88
Pc is aangesloten op een geaard stopcontact.
Volt meten kan ik straks doen.

• petrolhead88
Wat wel bizar is dat mijn HDMI kabel 6 meter lang is ( ook lang net zoals in het topic van jou Bastiaan.

• petrolhead88
Nadat ik het stopcontact los te hebben geschroefd zie ik dat de aarde niet is aangesloten.
In oudere huizen eerst schijnbaar niet altijd gedaan op de eerste verdieping.
Ik meld me nog wanneer dat opgelost is en hopelijk dit het probleem blijkt te zijn.

• petrolhead88
Inderdaad het was de aarde.
Allen bedankt om men neus in de goede richting te laten wijzen.
ik was al bang dat er iets met men PC zou zijn.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee