Piepschuim bekisting op erfgrens

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 35.572 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarsM2001
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Hallo allemaal,

De buren zijn en uitbouw aan het bouwen en de piepschuim bekisting komt over de erfgrens heen.
We hebben helaas op dit moment geen goed contact met met de buren of hun aannemer dus die kan ik het niet vragen.
Kunnen ze het piepschuim later weghalen? Volgens mij niet, maar ik ben geen bouwer....
Wie weet hier iets van?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Volgens mij mag je niet over de erfgrens heen, dus zou dit een grote no-go zijn in mijn visie.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

https://www.das.nl/wonen/erfafscheiding/bouwen-op-erfgrens

Piepschuim bekisting is "verloren bekisting" en zal dus blijven liggen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarsM2001
En wat moet ik er aan doen? Bij wie moet ik het melden?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:17
Dat moet je melden bij je buren. Zij zijn verantwoordelijk.

Wij hebben niet zo lang geleden hetzelfde meegemaakt met onze buren. Wel beter contact met de buren vermoed ik. Wij hebben hetzelfde geconstateerd en besloten het te laten liggen, omdat een bekende van ons met een eigen bouwbedrijf aangaf dat dit geen beperkingen zou opleveren als we zelf mochten willen uitbouwen. Je kan dus ook advies inwinnen en voor jezelf de afweging maken of het je waard is om er een punt van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarsM2001
Nou, geen contact met de buren, helaas.
En die afweging heb ik zojuist gemaakt; ik ben het er niet mee eens.
Wat kan/moet ik nu doen?

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• bazzemans
Contact opnemen met je buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zeggen dat ze het direct weg moeten halen en dat je dit nog even schriftelijk bevestigd (mailtje, appje)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:11

Glewellyn

is er ook weer.

teacher schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:59:
https://www.das.nl/wonen/erfafscheiding/bouwen-op-erfgrens

Piepschuim bekisting is "verloren bekisting" en zal dus blijven liggen.
Als het beton niet tot over de erfgrens is gestort kan het piepschuim nadat het beton is uitgehard natuurlijk wel gewoon worden weggehaald. Of de buren/aannemer dat ook van plan zijn kan je natuurlijk gewoon even vragen.

Even met een spade het piepschuim wegsteken is ook niet zo'n grote moeite dat daarover nou een conflict hoeft te ontstaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Glewellyn op 02-01-2022 12:15 ]

*zucht*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:12
http://www.bouwhelp.nl/vr..._fundering_van_de_uitbouw

Gezien vanaf de andere kant, zelfde strekking als hierboven al aangegeven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:57

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
MarsM2001 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:10:
Nou, geen contact met de buren, helaas.
En die afweging heb ik zojuist gemaakt; ik ben het er niet mee eens.
Wat kan/moet ik nu doen?
dit is een civile kwestie dus je moet gewoon bij je buren zijn en als ze weigeren iets te doen kan je naar een rechter toe. Er is dus geen loket: "help ze bouwen op mijn grond."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-05 23:33
Vervelende situatie. Het mag gewoon niet, je mag alleen op eigen grond bouwen, binnen bepaalde regels tot de perceelsgrens.
Indien het beton op eigen grond is gebouwd, mag je toch wel minimaal verwachten dat de bouwer het piep schuim verwijderd.

Eventueel het bouwtoezicht van de gemeente inschakelen. Draagt niet bij aan de verstandhouding tussen de buren. En zij zien niet toe op privaatrechtelijke aspecten. Feit is wel dat het zo niet gebouwd kan worden, dus kan niet voldoen aan een vergunningsvoorwaarden of indien deze vergunningvrij is, aan bouwvoorschriften. Immers vergunningvrij moet op eigen erf. Normaal doet het bouwtoezicht hier niets mee, want gaat ervan uit dat e.e.a. in overleg met de buren gebeurd.

Anders eventueel via rechtsbijstand.
Afhankelijk van de situatie zou ik inzetten op verwijderen van piepschuim door de aannemer, mits de rest geheel op eigen grond staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Laat ze lekker uitbouwen :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 22:39
Bouwstop afdwingen en sommatie sturen. Laat je nu over je heen lopen, doen ze het later gewoon weer. Zij hebben ook geen goede verstandhouding met jou.

[ Voor 59% gewijzigd door pennywiser op 02-01-2022 12:28 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23
Als je geen zin hebt om aan te bellen bij de buren dan heb je straks een stuk piepschuim in de tuin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarsM2001
Ik wil best bij de buren aanbellen. Ze doen niet open...
Maar bedankt voor alle reacties!
Ik ga de gemeente bellen en rechtsbijstand

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:02

Yucon

*broem*

Ik zou er eerst eens een nachtje over slapen en jezelf afvragen of een stukje piepschuim nu echt dit gedoe waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Laatst online: 13:11

Glewellyn

is er ook weer.

Misschien niet het meest directe advies over wat er wel of niet mag en kan. Maar waar ben je bang voor, of waar heb je last van?

Als je dat op een rustige manier aangeeft bij de buren kom je veel sympathieker over en heb je meer kans dat dit op een redelijke manier wordt opgelost.

Als je er dan niet uitkomt kan je altijd nog terugvallen op regels en wetten.

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:28

Kek

3flix

Aangetekende brief sturen waarin je aan geeft wat je bezwaren zijn en voor wanneer je verdere stappen gaat nemen is ook een optie.

Het is belangrijk om zoveel mogelijk te documenteren en de buren de ruimte te geven om misstappen recht te zetten. Mocht daar niets uit voort komen dan kan je verdere stappen nemen waarin je ook kan aantonen alles te hebben geprobeerd om de buren te bereiken etc..

verdere tip: alles wat je met de buren communiceert 'smart' maken, dus exact wat, wanneer en wie en met consequenties wanneer het niet gehaald wordt..

[ Voor 17% gewijzigd door Kek op 02-01-2022 12:45 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MarsM2001
Er is natuurlijk al veel meer voorgevallen. Dag 1 was er al schade aan de muur van ons huis wat nog steeds niet hersteld is en ze hadden een zeil gespannen tussen onze huizen (3 meter hoog) dat klapperde in de wind en daar hebben we de politie voor gebeld en toen hebben ze het na een week weggehaald.
En doordat ze het weggehaald hebben konden we het zien.
Dus de vraag of dat het waard is? Ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarsM2001
En we hebben het eerst allemaal vriendelijk proberen te regelen met ze...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:20
MarsM2001 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:52:
Hallo allemaal,

De buren zijn en uitbouw aan het bouwen en de piepschuim bekisting komt over de erfgrens heen.
We hebben helaas op dit moment geen goed contact met met de buren of hun aannemer dus die kan ik het niet vragen.
Kunnen ze het piepschuim later weghalen? Volgens mij niet, maar ik ben geen bouwer....
Wie weet hier iets van?
Even als bouwkundige kijkend naar je verhaal zie ik, zonder verdere details, nog niets raars gebeuren. Over het algemeen staat er in een koopakte een passage omtrent erfdienstbaarheden. Daarin staat vaak ook opgenomen in hoeverre je buren gebruik mogen maken van jou grond voor een aanbouw en jij dit moet toelaten.
Je kunt daarbij denken aan het feit dat je buren de bouwmuur gewoon mogen gebruiken om hun eigen woning te vergroten maar om dit dan wind en water dicht te maken zal de gevel aan deels op jou grond kunnen/mogen worden. Een funderingsbalk over het algemeen overigens breder dan het bouwdeel dat er op gerealiseerd wordt.

Dus vooropstellend is roepen het mag niet volledig onjuist. Je kunt zo'n conclusie pas trekken als je de koopakte van TS kent.

Daarbij is een aanbouw vaak vergunningsvrij, je moet even checken of dat hier ook het geval is. Indien hier sprake van is zal de Gemeente je namelijk direct terug verwijzen naar je rechtsbijstand omdat zij geen partij zijn in dit verhaal, het is dan namelijk een privaatrechtelijk geschil.

Neem de brochure omtrent bijbehorende bouwwerken dan ook even goed door: https://www.rijksoverheid...gvrij-bouwen-en-verbouwen

Het enige wat overblijft, wanneer de bovenstaande punten niet van toepassing zijn is het feit dat ze je niet om toestemming hebben gevraagd.
MarsM2001 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:43:
Er is natuurlijk al veel meer voorgevallen. Dag 1 was er al schade aan de muur van ons huis wat nog steeds niet hersteld is en ze hadden een zeil gespannen tussen onze huizen (3 meter hoog) dat klapperde in de wind en daar hebben we de politie voor gebeld en toen hebben ze het na een week weggehaald.
Voor eventuele schade als gevolg van de bouw kun je ze (de aannemer) middels een bouwexploit gewoon aansprakelijk stellen, zorg in ieder geval dat je goede foto's maakt in de vorm van een nul-meting, want ze gaan eventuele schade van voor de nul-meting in twijfel trekken.

Kijk ook even hier:
https://www.eigenhuis.nl/wonen/buren/buren-en-verbouwen#/

Daar staat het bovenstaande ook uitgelegd, en kun je een voorbeeld van een bouwexploit downloaden

Dus even samenvattend:
  • Buren aanspreken en proberen dit in goed overleg op te lossen;
  • Bouwexploit bij de aannemer/buren neerleggen voor eventuele geleden en nog te lijden schade;
  • Checken wat er qua erfdienstbaarheden in je koopakte staan;
  • Checken wat men nu eigenlijk, en nog belangrijker, waar gaat bouwen;
  • Of er sprake is van een vergunningsplichtig bouwwerk;
  • Of er een vergunning is verleend.
Daarna kun je eventueel de gemeente inschakelen voor het bouwen zonder vergunning, hetzij met een verzoek tot handhaving en/of je rechtsbijstand inschakelen.

[ Voor 36% gewijzigd door TIGER1125 op 02-01-2022 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Nou doe eens een stapje terug. Het kan best zijn wat je hier noemt, maar je pikt er nu een gelegenheidsargument uit dat op z'n zachts gezegd niet heel veel sympathie opwekt.

Wil je nu echt de boeken in als de buurman die zeurt over wat piepschuim? Natuurlijk kun je ermee richting rechtsbijstand, rechter en weet ik veel wat niet. Maar overal in dat proces zitten mensen en iets als een gunfactor speelt hoe dan ook mee. Hoe hard denk je dat die rechtsbijstand nu echt gaat rennen in een geval als dit?

Het kan best zijn dat je een punt wil maken. Maar zorg er dan in hemelsnaam voor dat je een goed punt hebt en niet dit gemiep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarsM2001
Yucon schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Nou doe eens een stapje terug. Het kan best zijn wat je hier noemt, maar je pikt er nu een gelegenheidsargument uit dat op z'n zachts gezegd niet heel veel sympathie opwekt.

Wil je nu echt de boeken in als de buurman die zeurt over wat piepschuim? Natuurlijk kun je ermee richting rechtsbijstand, rechter en weet ik veel wat niet. Maar overal in dat proces zitten mensen en iets als een gunfactor speelt hoe dan ook mee. Hoe hard denk je dat die rechtsbijstand nu echt gaat rennen in een geval als dit?

Het kan best zijn dat je een punt wil maken. Maar zorg er dan in hemelsnaam voor dat je een goed punt hebt en niet dit gemiep.
Ok als dit alles niet voorgevallen was was ik hierover gevallen. Het staat gewoon op onze grond. Toen ik de aannemer nog kon aanspreken heb ik ook gevraagd hoe en wat een hij zei dat ze niet de erfgrens over zouden gaan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

MarsM2001 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:49:
[...]

Ok als dit alles niet voorgevallen was was ik hierover gevallen. Het staat gewoon op onze grond.
Ok. Dan ben jij dus gewoon de zeikerd 8) :7

even vragen is wat lastig als je ze niet spreekt, maar wil je anders even een briefje bij je buren in de bus gooien met het verzoek ook even een topic hier aan te maken? We zijn er voor ze O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor dit soort principekwesties met burengeschillen kan je beter de Rijdende Rechter inschakelen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TIGER1125
Yucon schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:46:
[...]

TS staat toch gewoon in z'n recht, als de fundering nu op zijn terrein komt zegt dat op voorhand inderdaad nog niets over het bouwwerk. Dus met die discussie kun je natuurlijk gewoon 2 kanten op.

Dat is óf ze blijven met het bouwwerk op zich op eigen grond, of ze bouwen een bouwwerk deels in TS z'n tuin? Maar dan kun je beter een "zeikerd" zijn en mensen op tijd aan spreken dan te wachten totdat er een wolkenkrabber half zijn/haar tuin staat. Kan ook zijn dat er een meetfout gemaakt is, vervelend voor TS? Ja, maar kan gebeuren. Beter dat ze er dan nu achter komen dan straks wanneer het klaar is.

De rechter gaat straks in zo'n situatie ook kijken welke mogelijkheden er zijn om het probleem op te lossen. Ik kan je vertellen dat dat soms uitloopt op sloop van het deel op zijn grond maar dus niet altijd, wanneer dat bijvoorbeeld technisch niet mogelijk is.

Maar vergeet niet dat dit ook kwaad bloed zet in de fase dat het bouwwerk al klaar is/was, en dat ook gevolgen gaat krijgen voor de manier waarop de uitspraak van de rechter zal worden uitgevoerd. (manier van afwerken bijvoorbeeld)

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 02-01-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:28

Kek

3flix

Pikoe schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:55:
Voor dit soort principekwesties met burengeschillen kan je beter de Rijdende Rechter inschakelen.
daar moeten beide partijen aan mee werken, meestal heeft de andere partij daar helemaal geen zin in.. :P

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:14
Klinkt alsof jij de vervelende buurman/buurvrouw bent. De politie bellen over een zeil wat klappert in de wind?
Iets wat overlast is normaal als mensen aan het verbouwen zijn, zo gaat dat gewoon. Daar heb je gewoon mee om te gaan, net als dat jou buren daar mee hebben om te gaan als jij aan het verbouwen bent. (er zijn natuurlijk grenzen, maar wat overlast is gewoon normaal.)
Anders zou nooit iemand iets kunnen verbouwen natuurlijk.
Dat dat zeil pas een week later is weggehaald, laat ook wel zien dat het eigenlijk geen probleem was, als het echt een probleem was, was het meteen weggehaald met de politie er bij.
Nu hebben ze het waarschijnlijk gewoon weggehaald omdat ze er klaar mee waren.

Voor mij lijkt het vooral zeuren om te zeuren.

Bouwen op jou grond is niet netjes, maar zoals al eerder gezegd, is dat wel permanent? Word het naderhand niet gewoon weggehaald?
En waar hebben we het precies over? 2cm over de grens, of 2m? Ik denk dat het over een paar centimeter gaat?

"Ik ga naar de buren" Oh, ze doen niet open, nou ja, dan is de volgende stap natuurlijk rechtsbijstand en de gemeente. :X Niet het een uurtje later nog eens proberen, of een (halve) dag, nee, meteen andere partijen er bij betrekken. 8)7

Ik denk dat ik wel begrijp waarom er geen contact is.

Ga toch gewoon eens normaal in overleg met de buren, als dat nog mogelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 02-01-2022 13:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
Al die mensen die het overdreven vinden om je recht te halen moeten even het telefoonnummer van deze buren krijgen van @MarsM2001 om ze er op te wijzen dat ze echt niet bekend willen staan als de buren die met piepschuim een paar cm over de erfgens gaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• WEBGAMING
pennywiser schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:10:
Al die mensen die het overdreven vinden om je recht te halen moeten even het telefoonnummer van deze buren krijgen van @MarsM2001 om ze er op te wijzen dat ze echt niet bekend willen staan als de buren die met piepschuim een paar cm over de erfgens gaan.
Wat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
WEBGAMING schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Wat ik hoor is het gewoon vooral zeuren om te zeuren.
[...]
Dat was ook wat ik als eerste bij jouw aannames dacht.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TIGER1125
[...]

Klinkt alsof jij de vervelende buurman/buurvrouw bent. De politie bellen over een zeil wat klappert in de wind?
Iets wat overlast is normaal als mensen aan het verbouwen zijn, zo gaat dat gewoon. Daar heb je gewoon mee om te gaan, net als dat jou buren daar mee hebben om te gaan als jij aan het verbouwen bent. (er zijn natuurlijk grenzen, maar wat overlast is gewoon normaal.)
Dat dat zeil pas een week later is weggehaald, laat ook wel zien dat het eigenlijk geen probleem was, als het echt een probleem was, was het meteen weggehaald met de politie er bij.

Wat ik hoor is het gewoon vooral zeuren om te zeuren.

Bouwen op jou grond is niet netjes, maar zoals al eerder gezegd, is dat wel permanent? Word het naderhand niet gewoon weggehaald?
En waar hebben we het precies over? 2cm over de grens, of 2m? Ik denk dat het over een paar centimeter gaat?

"Ik ga naar de buren" Oh, ze doen niet open, nou ja, dan is de volgende stap natuurlijk rechtsbijstand en de gemeente. :X Niet het een uurtje later nog eens proberen, of een (halve) dag, nee, meteen andere partijen er bij betrekken. 8)7

Dus? iedereen moet maar lekker doen wat ze willen? :+

TS staat toch gewoon in zijn recht, er wordt gebouwd/gewerkt op zijn grond. Daar hadden de buren/aannemer zich op z'n minst eerst voor moeten melden. Daarbij heeft hij/zij naar eigen zeggen schade als gevolg van die werkzaamheden. Ik zou me ook roeren om te weten wat er aan de hand is en wat ze gaan doen en misschien nog wel meer om een oplossing van de geleden schade en eventuele vervolg schade te krijgen.

We weten op dit moment niet eens wat er gebouwd wordt en of we het hebben over een vergunningsvrij bouwwerk, als dat niet het geval is, is de Gemeente al direct aan zet want bouwen op grond van de buren is namelijk al niet conform vergunning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 17:56
Loop nou gewoon ff naar de buren of zorg er tenminste voor dat je de bouwer spreekt voordat ze beton gaan storten. Dan weet je waar je aan toe bent.

Het piepschuim wegsteken van de fundering en over de schutting mieteren kan altijd nog als ze moeilijk doen.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zie ik hier een nieuwe aflevering van De Rijdende Rechter ?

Ga in overleg met je buren, bel aan, bel ze op, schrijf een brief etc etc !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
TIGER1125 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:15:
[...]

Dus? iedereen moet maar lekker doen wat ze willen? :+

TS staat toch gewoon in zijn recht, er wordt gebouwd/gewerkt op zijn grond. Daar hadden de buren/aannemer zich op z'n minst eerst voor moeten melden. Daarbij heeft hij/zij naar eigen zeggen schade als gevolg van die werkzaamheden. Ik zou me ook roeren om te weten wat er aan de hand is en wat ze gaan doen.

We weten op dit moment niet eens of we het hebben over een vergunningsvrij bouwwerk, als dat het geval is, is de gemeente al direct aan zet want bouwen op grond van de buren is namelijk al niet conform vergunning.
Je kan in je recht staan, en mierenneuken over een centimeter, of het gewoon laten gaan, en een betere relatie met je buren hebben.
Als het over 2cm gaat vind ik het toch een heel ander verhaal als dat het over 50cm oid gaat,

Er zullen vast dingen niet helemaal lekker gegaan zijn bij de verbouwing, maar dan moet je gewoon in overleg met de buren/aannemer.
Meteen de gemeente of rechtsbijstand er bij halen gaat gewoon nergens over, zo krijg je nooit een goede relatie met de buren.
En ik denk dat dat het eerste is wat die partijen zeggen, dat ze in overleg moeten met de buren.

@pennywiser Je reacties zijn zo onduidelijk als wat. Wat wil je nou zeggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:50

MLLL

Palm Treo 650

Yucon schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:39:
Ik zou er eerst eens een nachtje over slapen en jezelf afvragen of een stukje piepschuim nu echt dit gedoe waard is.
Precies dit, ik ben blij dat ik mij druk kan maken om belangrijkere zaken.
Als de aanbouw klaar is wordt het aangevuld met zand er zie je er niets meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Kek schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:56:
[...]

daar moeten beide partijen aan mee werken, meestal heeft de andere partij daar helemaal geen zin in.. :P
Daarom hebben ze ook maar een eenzijdig format gemaakt: "meester frank visser wordt u al geholpen", kunnen we er toch nog van genieten. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:48

Wokschotel

Op 6 wielen

Modbreak:*knip*
Persoonlijke aanvallen laten we dus ook in 2022 achterwege.

[ Voor 80% gewijzigd door tweakduke op 02-01-2022 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarsM2001
[...]

Nou, dat is natuurlijk niet het hele verhaal.
Het zeil stond direct onder onze slaapkamer. Bij windkracht 5 en 6 is het een behoorlijke herrie. Ze hadden het met een balk aan de muur geschroefd en deze kwam los te zitten en vormde een gevaar.
Ik snap dat je denkt dat ik een zeiker ben omdat je niet het hele verhaal kent.
We hadden voor deze uitbouw een prima contact met onze buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarsM2001
Hackus schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:21:
Zie ik hier een nieuwe aflevering van De Rijdende Rechter ?

Ga in overleg met je buren, bel aan, bel ze op, schrijf een brief etc etc !
Allemaal al gedaan. Geen reactie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
MarsM2001 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Nou, dat is natuurlijk niet het hele verhaal.
Het zeil stond direct onder onze slaapkamer. Bij windkracht 5 en 6 is het een behoorlijke herrie. Ze hadden het met een balk aan de muur geschroefd en deze kwam los te zitten en vormde een gevaar.
Ik snap dat je denkt dat ik een zeiker ben omdat je niet het hele verhaal kent.
We hadden voor deze uitbouw een prima contact met onze buren.
Nou nee dus. Je had geen goede relatie met ze als je voor klapperend zeil de politie belt. Dan regel je dat toch met hen ?

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
WEBGAMING schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:21:
[...]

Je kan in je recht staan, en mierenneuken over een centimeter, of het gewoon laten gaan, en een betere relatie met je buren hebben.
Je krijgt nooit een normale relatie met buren die zonder te overleggen over een erfgrens heenbouwen. Die buren zijn hier het probleem, niet TS.
Als het over 2cm gaat vind ik het toch een heel ander verhaal als dat het over 50cm oid gaat,
Nee, dat maakt dus niet uit. Als jij gaat verbouwen doe je dat op je eigen grond. Als je bouwtechnisch veel beter, makkelijker of goedkoper kan werken door een cm over een erfgrens heen te bouwen maak je een plan en ga je met een fles champagne of een dinerbon onder je arm in overleg met je buren. Mensen zijn best flexibel maar dan moeten ze wel met elkaar in gesprek voordat er een aannemer begint.

Als iemand dat verzaakt is diegene dus het probleem.

Het advies aan @MarsM2001 blijft om vooral, op een normale toon, met de buren in contact te komen. Ik ben wat verbaasd over sommige reacties hier, maar wellicht komen die van mensen zonder eigen huis, of van mensen die zelf regelmatig over erfgrenzen heenbouwen en vinden dat dat maar normaal moet zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarsM2001
mevrouwKees_1 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Nou nee dus. Je had geen goede relatie met ze als je voor klapperend zeil de politie belt. Dan regel je dat toch met hen ?
Dat heb ik meteen geprobeerd. Er wordt niet open gedaan en er wordt niet geageerd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MarsM2001
Jheroun schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Je krijgt nooit een normale relatie met buren die zonder te overleggen over een erfgrens heenbouwen. Die buren zijn hier het probleem, niet TS.

[...]

Nee, dat maakt dus niet uit. Als jij gaat verbouwen doe je dat op je eigen grond. Als je bouwtechnisch veel beter, makkelijker of goedkoper kan werken door een cm over een erfgrens heen te bouwen maak je een plan en ga je met een fles champagne of een dinerbon onder je arm in overleg met je buren. Mensen zijn best flexibel maar dan moeten ze wel met elkaar in gesprek voordat er een aannemer begint.

Als iemand dat verzaakt is diegene dus het probleem.

Het advies aan @MarsM2001 blijft om vooral, op een normale toon, met de buren in contact te komen. Ik ben wat verbaasd over sommige reacties hier, maar wellicht komen die van mensen zonder eigen huis, of van mensen die zelf regelmatig over erfgrenzen heenbouwen en vinden dat dat maar normaal moet zijn ;)
Dank je.
Het begon met 'volgende week gaan we aan een aanbouw beginnen'. Verder niks. Geen overleg, niets.
Dag 2 schade aan onze muur. Kosten geschat op 800 euro.
Het enige wat ik een keer van ze gehoord heb is 'het komt goed'. Sorry dat ik daar geen vertrouwen in heb.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
MarsM2001 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Dank je.
Het begon met 'volgende week gaan we aan een aanbouw beginnen'. Verder niks. Geen overleg, niets.
Is toch ook niet nodig?
Ze hebben het gemeld, klaar.
Wilde je soms mee bepalen hoe ze het in zouden richten of zo?
[...]
Dag 2 schade aan onze muur. Kosten geschat op 800 euro.
Het enige wat ik een keer van ze gehoord heb is 'het komt goed'. Sorry dat ik daar geen vertrouwen in heb.
Misschien wilden ze dit als laatste doen voor het geval er nog meer schade aan de muur zou komen.
Beter alles in een keer goed repareren dan iedere keer een paar kleine stukjes?

Ik zie de problemen niet maar misschien ben ik wel te makkelijk of zo?

Ga nog maar s naar je buren ook al is er iets voorgevallen, zal ongetwijfeld niet alleen om een stukje zeil gaan maar er zal vast nog wel iets meer gebeurd zijn...

Maar wat me nu nog niet duidelijk is, gaat het enkel en alleen om een laagje piepschuim wat over de erfgrens is wat voor de bekisting gebruikt word?
Haal dat er na de verbouwing af, zo heb je kans dat je relatie met de buren misschien nog wel iets verbeterd.
Als je echt alleen om dat laagje piepschuim gaat lopen zeuren weet je zeker dat het nooit meer iets word.

Verder wel nieuwsgierig naar wat er nu echt over de erfgrens is, maar s een foto en geef t daar eens op aan?

[ Voor 18% gewijzigd door Rensjuh op 02-01-2022 15:38 ]

PV Output

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
[...]
Toen de aannemer hier mijn dak vernieuwde heeft hij ook schade bij de buren berokkend.
Ik heb ook enkel gezegd: "komt wel goed, dat is de aannemer zijn verantwoordelijkheid en hij zal het wel oplossen.".

Als alles bij mij klaar was heeft hij dat opgelost.

Waarom denk je dat het niet goed zou komen? Als het enkel esthetische schade is, is het toch logisch dat hij wacht tot de werken klaar zijn? Misschien maakt hij het in de tussentijd weer stuk. Werk voor niets dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Rensjuh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:35:
[...]
Maar wat me nu nog niet duidelijk is, gaat het enkel en alleen om een laagje piepschuim wat over de erfgrens is wat voor de bekisting gebruikt word?
Haal dat er na de verbouwing af, zo heb je kans dat je relatie met de buren misschien nog wel iets verbeterd.
Als je echt alleen om dat laagje piepschuim gaat lopen zeuren weet je zeker dat het nooit meer iets word.
Als je het weghaalt dan heeft buurman een koudebrug die hij juist wil voorkomen door EPS bekisting te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Wat is er allemaal dan voorgevallen dat je contact zo slecht is. En weet je zeker dat die over de erfgenamen heen is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:26:
[...]

Als je het weghaalt dan heeft buurman een koudebrug die hij juist wil voorkomen door EPS bekisting te gebruiken.
Als hij wil dat het blijft liggen moet hij het naar eigen grond verplaatsen. Mijn buurman heeft dat ook gedaan, maar we weten van elkaar dat als ik er iets neer ga zitten de piepschuim weg gaat, maargoed, dan is het ook geen koudebrug meer, want mijn fundering is natuurlijk geen koude bodem.

Maar dat gezegd hebbende, zolang het je niet in de weg zit is het de moeite niet waard. Je kunt het altijd nog verwijderen.

[ Voor 10% gewijzigd door bbbrumbrum op 02-01-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rluitjes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-05 07:41
Rustig blijven en contact opnemen met de gemeente is de nu eerste stap.
Zij kunnen langskomen en aangeven of de verbouwing volgens de regels en de vergunning verloopt.

[ Voor 8% gewijzigd door rluitjes op 02-01-2022 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 15-02 10:35
Staat dit tegenwoordig niet vaak in het koopcontract bij nieuwbouw?
Optionele uitbouw tijdens de bouw staat de buitenmuur meteen al iets op grond van de buren (zodat de binnenmuur recht loopt). Bij latere aanbouw mag de buurman hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:51:
Staat dit tegenwoordig niet vaak in het koopcontract bij nieuwbouw?
Optionele uitbouw tijdens de bouw staat de buitenmuur meteen al iets op grond van de buren (zodat de binnenmuur recht loopt). Bij latere aanbouw mag de buurman hetzelfde doen.
Vaak staat er wel iets in het koopcontract maar het verschilt nog wel wat precies.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 17:49
TS, je merkt dat hier allerlei adviezen gegeven worden die aannames doen voor wat betreft jouw relatie met de buren. Die nuances zijn belangrijk. Je voedt ons nu druppelsgewijs met details, terwijl juist details de sleutel kunnen zijn voor de volgende stap. Voorbeeld: je geeft het en der aan dat je geen contact met de buren hebt maar je geeft ook aan dat ze zijn komen vertellen dat er een aanbouw kwam. Dat is ook contact. Ze nemen dus de moeite om jou te informeren. Dan moet toch eea wel bespreekbaar gemaakt kunnen worden? Verder, vergeet de aannemer in dit verhaal: die is geen partij. Richt je op de buren en als je daar echt totaal niet uitkomt kun je overwegen om volgende stappen te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

De aannemer lijkt me zeker wel partij, een dief in opdracht is toch ook partij als hij komt stelen? Juist van de aannemer zou je verwachten dat hij weet dat hij niet over de erfgrens heen mag. Wat natuurlijk wel kan (en te verwachten is) is dat de aannemer in het contract opgenomen heeft dat de opdrachtgever aansprakelijk naar hem toe is als hij met dit soort klachten geconfronteerd wordt.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Als de bekisting over de erfgrens komt lijkt het mij dat die muur precies tot de erfgrens komt? Dat is misschien geen issue, maar wat dan met het dak dat er uiteindelijk op komt? Hangt dat dan over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Post anders eerst wat foto's van de situatie én de relevante paragrafen uit het koopcontract. Als de woning nieuwer is dan zeg 10 jaar acht ik de kans 90%+ dat ze zelfs de muur op jouw grond mogen bouwen bijvoorbeeld, maar we zitten nu met allemaal aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:27:
Als de bekisting over de erfgrens komt lijkt het mij dat die muur precies tot de erfgrens komt? Dat is misschien geen issue, maar wat dan met het dak dat er uiteindelijk op komt? Hangt dat dan over?
Ik lees ook dat de bekisting over de erfgrens komt, maar niet hoeveel precies?

Wellicht dat de buurman probeert om de muur voor de helft (of meer) op TS' grond te plaatsen.

Goed punt over het dak, TS moet ook kijken of de regenpijp niet anders gaat worden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:00
Het belangrijkste om te weten. Is de fundering al gestort ? Ja of nee ?

Zomaar de piepschuim wegsteken is zoiezo slim om te doen als je het hele verhaal verder wil escaleren.

Daarnaast de fundering verdwijnt weer onder 20 cm zand dus je hebt er geen last meer van.

Zelfde situatie heeft een collega meegemaakt. Buurman vol in de hakken omdat fundering voor welgeteld 5 tot 10 cm op zijn grond lag. Is uitgelopen op een rechtzaak. Uiteindelijke uitslag is dat ze elkaar nu nooit meer spreken en dat die collega 10 cm x 2.40m van de buurman zijn grond moest kopen voor 150 euro 🤣.

En als die buurman nu wil uitbouwen MOET hij dit volledig los van de bestaande uitbouw opbouwen. Dus die buurman heeft niks anders dan nadeel van zijn gezever.

Mijn advies is gewoon op papier laten vastleggen dat je zijn muur als binnenmuur mag gebruiken bij een eventuele eigen uitbouw plan. En dat je dan geen bezwaar maakt over die 5 cm grond. Win win situatie en van het zomer kun je gewoon lekker met hun een biertje drinken in het zonnetje.

Het zo op late moment aankondigen is zoiezo niet netjes maja verboden is het ook niet. Ik heb het al maanden van tevoren gedaan. Netjes tekeningen erbij en een verklaring dat onze muur hun muur wordt bij een uitbouw. Hierdoor staat de fundering over de erfgrens zonder gezeur.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan-man op 02-01-2022 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Ook maar een bijdrage doen. Ik kan me heel goed voorstellen dat een slechte relatie verschrikkelijk op je zenuwen gaat werken. Blijven praten kan je wel willen, maar helaas wonen er ook gewoon ontzettende tiefus leiers in Nederland (geen idee waar ts woont, maar hier ik het westen net zuid west van Schiphol heb je ze er ook tussen zitten). Dan kan je in gesprek gaan tot je een ons weegt, misschien staan ze je ook nog vriendelijk te woord, maar zodra de deur achter je dicht valt gaat de overlast gewoon weer door. (Geluid, activiteiten). Of de situatie " ernstig" of " allergie" is kan je waarschijnlijk moeilijk op afstand vaststellen, zo zie ik mensen vrij fel reageren op het zeil verhaal, terwijl ik me nauwelijks kan voorstellen hoe het zeil gehangen heeft of hoeveel geluid het maakt. (Kan wel ergens voorstellen dat het behoorlijk vervelend is als je wilt slapen en het klappert, heb wel eens een rond waaiende gieter bij een buurman in de tuin gehad... Dat verstoord.).
Anyway. Je hebt in elk geval een interactie nodig met de mensen die jij als "de duivel" beschouwd. Dat is heel erg moeilijk.
Misschien kan je een andere buur om hulp vragen, of een mediator vanuit de gemeente, gewoon voor het verbeteren van de relatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Yucon schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Ok. Dan ben jij dus gewoon de zeikerd 8) :7

even vragen is wat lastig als je ze niet spreekt, maar wil je anders even een briefje bij je buren in de bus gooien met het verzoek ook even een topic hier aan te maken? We zijn er voor ze O+
TS heeft een punt.

De bekisting kan ook gezien worden als isolatie. Als TS deze weghaalt kan hij alsnog ruzie krijgen.

Als mijn buren niet het fatsoen hebben om bij dergelijke grote ingrepen mijn eigendommen te respecteren dan lig ik ook ook dwars 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Ik denk dat @MarsM2001 dit topic reeds heeft verlaten. Het topic nog een keer doorgenomen hebbende en de reacties van TS te hebben gelezen, is mij vrij duidelijk dat alleen adviezen die in het straatje passen zullen worden opgevolgd. Dat maakt dit topic m.i. niet langer vruchtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
bbbrumbrum schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Als hij wil dat het blijft liggen moet hij het naar eigen grond verplaatsen. Mijn buurman heeft dat ook gedaan, maar we weten van elkaar dat als ik er iets neer ga zitten de piepschuim weg gaat, maargoed, dan is het ook geen koudebrug meer, want mijn fundering is natuurlijk geen koude bodem.

Maar dat gezegd hebbende, zolang het je niet in de weg zit is het de moeite niet waard. Je kunt het altijd nog verwijderen.
@MarsM2001 Read this. Hier staat gewoon je oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 23:55

M2M

medicijnman

Ben ik de enige die benieuwd is naar de "schade" aan de muur?

-_-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
nokiaan958GB schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:33:
[...]

TS heeft een punt.

De bekisting kan ook gezien worden als isolatie. Als TS deze weghaalt kan hij alsnog ruzie krijgen.

Als mijn buren niet het fatsoen hebben om bij dergelijke grote ingrepen mijn eigendommen te respecteren dan lig ik ook ook dwars 8)
Er is ook zoiets als overleg. Als je als buren gewoon een uitbouw zet zonder overleg en dan dingen over de erfgrens - al is het ook maar ondergronds - gaat bouwen, dan ben je gewoon een hork die het niet snapt.

Mijn buurman heeft een tuinkamer gebouwd. Kwam hier met tekeningen wat ie wilde realiseren, of wij het wel goed vonden. Hebben we in overleg samen op de erfscheiding neergezet. Kost me wel 7 hele centimeters van mijn erf over de lengte van zijn uitbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:51
thunder7 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:22:
De aannemer lijkt me zeker wel partij, een dief in opdracht is toch ook partij als hij komt stelen? Juist van de aannemer zou je verwachten dat hij weet dat hij niet over de erfgrens heen mag. Wat natuurlijk wel kan (en te verwachten is) is dat de aannemer in het contract opgenomen heeft dat de opdrachtgever aansprakelijk naar hem toe is als hij met dit soort klachten geconfronteerd wordt.
Als ik als aannemer de opdracht krijg, om een volledig huis aan de buitenkant te isoleren, en daarbij ook een muur die op de erfgrens ligt, dan ga ik er ook vanuit, dat alles onderling geregeld is om ook die muur te doen.

Ik heb geen zaken met de buren. De eigenaars van het te isoleren huis zijn mijn contactpersonen/opdrachtgevers. Dus of het nu mag of niet, ik isoleer die muur en werk die af.

Succes met het plaatsen trouwens van een aanbouw bij een 2 onder 1 kap woning, zonder te maken te hebben met een erfgrens. Praktisch onmogelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:44
bottom line schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:07:
[...]

Als ik als aannemer de opdracht krijg, om een volledig huis aan de buitenkant te isoleren, en daarbij ook een muur die op de erfgrens ligt, dan ga ik er ook vanuit, dat alles onderling geregeld is om ook die muur te doen.

Ik heb geen zaken met de buren. De eigenaars van het te isoleren huis zijn mijn contactpersonen/opdrachtgevers. Dus of het nu mag of niet, ik isoleer die muur en werk die af.

Succes met het plaatsen trouwens van een aanbouw bij een 2 onder 1 kap woning, zonder te maken te hebben met een erfgrens. Praktisch onmogelijk...
Als klant zijnde die een muur isoleert, verwacht ik dat jij mij verteld als iets niet zou mogen, ik betaal tenslotte niet alleen voor je arbeid maar ook jouw kennis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wat laat, maar aangezien het gaat of de buren rechtmatig correct aan het bouwen zijn, gaat deze naar Wonen.

Ik kan eigenlijk vooral meegeven, kom je er niet direct met de buren eruit dan kadaster / gemeente raadplegen en eventueel rechtsbijstand als het echt een nadelige situatie voor jou is.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Dit lijkt mooi aflevering voor de rijdende rechter.
Hou me op de hoogte wanneer het op de tv komt, dan leg ik vast een zak chips en een pilsje klaar.
Genieten!!!!

[ Voor 9% gewijzigd door tweakmember op 03-01-2022 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45
Buren hier hebben ook een uitbouw. Piepschuim ligt over de erfgrens. Destijds even druk gemaakt (en aannemer buren gesproken), maar het leek me ook logisch dat als ik zelf wil uitbouwen dit piepschuim gewoon kan verwijderen. Immers de piepschuim bekisting is enkel noodzakelijk om fundering te storten. Niets aan de hand dus.

Ik geval TS klinkt het echter als druppel en emmer.

[ Voor 13% gewijzigd door mcsluis op 03-01-2022 08:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Ik kan mij anders heel goed voorstellen dat een 24/7 klapperend zeil aan je woning een compleet ander niveau van overlast geeft dan doordringende bouwgeluiden tijdens "werkuren". Maar we zien ook slechts summiere info van de TS zonder veel details van zijn kant (en dan ook nog niet de kijk van de buren op de situatie).

De communicatie tussen de partijen (buren en TS) is het belangrijkste. Wellicht staat de schade al op de planning met budget, maar omdat er niet over gecommuniceerd wordt staat TS in het duister. Over het bevestigen van iets aan de woning van iemand anders, is vooraf hopelijk wel contact geweest. Niet dat je opeens thuis komt en je wordt geconfronteerd dat iemand iets aan jouw woning heeft vastgemaakt - dat zijn wel momenten waarmee je de tegenpartij met hakken in het zand zet.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:47
Inmiddels zijn we een maand verder. @MarsM2001 zijn er al ontwikkelingen?

Lekker!

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• MarsM2001
Ze hebben het piepschuim inderdaad weggehaald.
Na nog wat gesteggel heen een weer hebben we een kadastrale meting laten doen.
Vervolgens zijn ze bij het bouwen van de buitenmuur toch weer de erfgrens over gegaan. Dit kwam omdat de houten binnenmuur niet recht was. Deze helde naar voren...
Na wederom de advocaat in te hebben geschakeld hebben ze die weer afgebroken. Ze hadden nog maar 5 lagen gemetseld dus dat viel nog mee.
Vervolgens kregen we een brief waarin werd gesteld dat we 2 opties hadden. Of een houten muur en dat ze dan iedere 2 jaar onderhoud moesten plegen of een gewone muur maar dan met overbouw. En soort chantage eigenlijk.
Wederom advocaat ingeschakeld en deze maakte in een brief korte metten met ze.
Nu gaan ze uiteindelijk een klampmuur bouwen.
Maar na 4 en een halve maand zijn ze dus nog steeds bezig. .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WEBGAMING
MarsM2001 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:05:

Maar na 4 en een halve maand zijn ze dus nog steeds bezig. .
Ja, gek he, als ze het steeds moeten afbreken. 8)7

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
WEBGAMING schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:21:
[...]

Ja, gek he, als ze het steeds moeten afbreken. 8)7
Gewoon in 1 keer goed bouwen ipv elke keer maar weer de grens opzoeken werkt een stuk sneller.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 23-04-2022 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nllight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:59
Wat bleek uit de kadastrale meting? Hoeveel centimeter staat de muur over de grens heen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-05 11:28
MarsM2001 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:05:
Ze hebben het piepschuim inderdaad weggehaald.
Na nog wat gesteggel heen een weer hebben we een kadastrale meting laten doen.
Vervolgens zijn ze bij het bouwen van de buitenmuur toch weer de erfgrens over gegaan. Dit kwam omdat de houten binnenmuur niet recht was. Deze helde naar voren...
Na wederom de advocaat in te hebben geschakeld hebben ze die weer afgebroken. Ze hadden nog maar 5 lagen gemetseld dus dat viel nog mee.
Vervolgens kregen we een brief waarin werd gesteld dat we 2 opties hadden. Of een houten muur en dat ze dan iedere 2 jaar onderhoud moesten plegen of een gewone muur maar dan met overbouw. En soort chantage eigenlijk.
Wederom advocaat ingeschakeld en deze maakte in een brief korte metten met ze.
Nu gaan ze uiteindelijk een klampmuur bouwen.
Maar na 4 en een halve maand zijn ze dus nog steeds bezig.
Ben blij dat ik je buurman niet ben. Je posts hier geven niet echt het idee dat je een makkelijk persoon bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:50

MLLL

Palm Treo 650

amboly schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:54:
[...]

Ben blij dat ik je buurman niet ben. Je posts hier geven niet echt het idee dat je een makkelijk persoon bent.
Voordeel is wel dat je lekker in de tuin kan zitten en gezelschap hebt van een paar bouwvakkers. :)
Vrijdagmiddag lekker pilsen

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:40
[...]

Laten we heel eerlijk zijn, als jouw buurman ineens over de erfgrens bouwt, dan zou jij dat ook niet fijn vinden. Er was al geen goede relatie met de buren en - van wat ik heb begrepen - zijn ze zonder overleg begonnen met de uitbouw. Dan zou ik zelf ook niet voorstellen om samen naar het kadaster te gaan en de grond voor marktwaarde aan hun te verkopen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:41
Ik denk dat het duidelijk is dat er een historie is waardoor TS en buren sowieso geen contact meer hebben (doen immers zelfs de deur niet open en communiceren niet meer direct (alleen nog per brief/advocaat/aannemer). Eenmaal in dit stadium wordt het dan lastig om nog te bepalen op basis van deze paar posts in een forum wie “de lastige persoon” is. De buren lijken sowieso vrij koppig door keer op keer de grens op te zoeken, er overheen te gaan. Ben ook benieuwd wie al die extra kosten van opbouwen/afbouwen draagt, is dat de aannemer die iets beloofd had / overmoedig was of zijn dit buren zelf?

Hoe dan ook, wat ze neerzetten maalt uiteindelijk niet zoveel uit want over 10 jaar is het toch verzakt en verscheurd aangezien de buren voor een budgetoplossing zonder heien/schroefpalen hebben gekozen in een regio waar dat met klem wel wordt aangeraden (zie andere topic van ts…) 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:13
De heibel is zo te lezen redelijk vers, er is (nog) geen sprake van een jarenlange koude oorlog, dus het is nog niet te laat om voor TS om z'n ego aan de kant te zetten en de afgelopen maanden van mens tot mens te bespreken met de buren. Desnoods met de gemeente als mediator, die negeren ze minder makkelijk. En daarbij eerlijk te zijn: "Ik was boos/geïrriteerd, jullie misschien ook, maar laten we weer met een schone lei beginnen" en elkaar dan de hand te schudden. Ik voorzie anders nog heel wat nieuwe pagina's in dit topic ;)

Ik heb zelf regelmatig last van een buurvrouw waar geen land mee te bezeilen is (is instabiel en heeft conflictzoekerig en onredelijk karakter), maar dat hoeft hier niet het geval te zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 20:39
[...]

Ik zal ook niet gemakkelijk zijn als er een aanbouw niet volgens de regels neergezet wordt of technisch niet deugd, losstaand van de burenconflict. Aanbouw kan echt heel veel gezeik opleveren, want dit is namelijk ook niet het eerste verhaal wat ik lees waarbij het totaal fout ging, met rechtzaken tot gevolg. Iemand had bijv. eerder een probleem gepost waarbij zijn muur van de aanbouw gesloopt was, omdat de buurman ook een aanbouw wilde hebben en dit wilde koppelen aan zijn aanbouw (isolatie hing gewoon in buitenlucht).

Ik heb daarom zelf ervoor gekozen om gelijk voor aanbouw bij nieuwbouw te gaan, puur om trammelant te voorkomen. Wat betreft aanbouw moet dit gewoon exact netjes volgens de regels gebeuren, zelfs tot de centimeters.

Aan erfgrenzen wil je niet toornen, zelfs al is het 2cm. Je wilt geen precedent creeëren. Dit om te voorkomen dat je later weer in een situatie komt waarbij erfgrenzen verlegd worden, met als excuus (vorige keer hoorde we jou niet klagen). Wij hebben in onze huidige woning doodleuk zo'n buurman. Even 3 m2 onteigend van gemeentelijke grond, Achterbuurman kreeg hierdoor doodleuk een kippenhok van paar meter hoog aangrenzend aan zijn schutting terwijl dat oorspronkelijk een wandelpad is. Rechtszaken over een weer geweest met gemeente. Resultaat; is verjaard. Kadaster heeft doodleuk erfgrenzen overgenomen bij herzage, zonder te controleren of het klopte. Vanuit de zijlijn dit zien gebeuren en wil dit zeker zelf niet meemaken.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Monkeydancer schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:02:
[...]

Ic. Even 3 mm2 onteigend van gemeentelijke grond, A
Zijn wel hele kleine kippen dan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 20:39
jeroenkb schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:08:
[...]

Zijn wel hele kleine kippen dan ;)
Heb fout gecorrigeerd, moest uiteraard 3m2 zijn.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Monkeydancer schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:10:
[...]

Heb fout gecorrigeerd, moest uiteraard 3m2 zijn.
Ben het verder helemaal met je eens.

In dit soort zaken moet je vooral niet relaxed doen en coulant zijn.

Mijn ervaring is dat de mensen die vinden dat anderen niet zo precies moeten doen, meestal zelf, als het er op aankomt, de grootste pietjes precies zijn en op al hun strepen gaan staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
[...]

Je bedoelt eigenlijk hij is geen pushover toch, als in niet makkelijk?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Randfiguur schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:00:
De heibel is zo te lezen redelijk vers, er is (nog) geen sprake van een jarenlange koude oorlog, dus het is nog niet te laat om voor TS om z'n ego aan de kant te zetten en de afgelopen maanden van mens tot mens te bespreken met de buren. Desnoods met de gemeente als mediator, die negeren ze minder makkelijk. En daarbij eerlijk te zijn: "Ik was boos/geïrriteerd, jullie misschien ook, maar laten we weer met een schone lei beginnen" en elkaar dan de hand te schudden. Ik voorzie anders nog heel wat nieuwe pagina's in dit topic ;)

Ik heb zelf regelmatig last van een buurvrouw waar geen land mee te bezeilen is (is instabiel en heeft conflictzoekerig en onredelijk karakter), maar dat hoeft hier niet het geval te zijn.
Dat dus, inderdaad.

Zelf veel problemen gehad met nieuwe buren een aantal jaren geleden.
- Een jaar lang vrijwel elke dag bouwoverlast.
- Daarna maanden lang muziek overlast.
- Terwijl we ook last hadden van geuroverlast (Mensen die nogal houden van blowen, en dit vrijwel de hele dag in hun achtertuin doen, en wij onze ramen niet konden opendoen zonder dat we konden mee genieten)

Vol frustratie van de bouw nog confrontatie na confrontatie bij elk langdurige overlast. (En, dan heb ik het over uren lang hardstyle met volle bass luisteren)
Tot op het punt dat het pesten en expres werd en ik zo vol frustratie was dat ik mee ging doen.

Elke avond BBQ'en, om 08:00 opstaan en in de tuin klussen en muziek luisteren zodra ze visite hadden.
(Heel klein en slecht, weet ik)

Maar, het heeft er wel voor gezorgd dat we in de communicatie kwamen en we allemaal realiseerden wat voor invloed het heeft op iedereen zijn leven.
Iedereen heeft recht op zijn eigen manier van leven uiteindelijk, maar elkaar tegemoet komen moet altijd kunnen.

Afspraken gemaakt.
- Af en toe hard muziek luisteren, geen probleem... maar zet A.U.B die bass uit.
- Blowen in de voortuin zodat wij ook onze ding kunnen doen in de achtertuin.
- Elkaar niet meer uitdagen en pesten.

En, nu een aantal jaren later hebben we BBQ's samen, werken we lekker in de tuin samen en doen we zo nu en dan wat kleine projectjes samen rondom het huis.

Ruzie met je buren, daar heb je uiteindelijk alleen maar jezelf mee.
En ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk normale communicatie hierin is.

Lukt het de eerste keer niet? Try again.
Lukt het de tiende keer niet? Try again, maar schakel instanties in om je te helpen.

Want, grote kans dat deze mensen net zo boos/gefrustreerd over jou zijn.

(Maar, ik begrijp ook dat er mensen zijn met wie niet valt te praten. Maar veelal komt dat gewoon door een verkeerde indruk of opgebouwde frustratie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Communicatie is hier het toverwoord… Onze buren zijn op dit moment ook bezig met een aanbouw. Vanaf het begin hebben we er gewoon af en toe over gesproken. Wij hebben de buren aangegeven dat ze met hun aanbouw aan hun zijde moesten blijven en dat ze nadien onze tuin weer in oude staat moesten brengen. En dat gebeurt nu ook allemaal netjes.

Ook zij hebben piepschuim bekisting. Samen met hun aannemer over gehad. Het piepschuim steek inderdaad iets over, maar de muur komt daardoor netjes aan hun kant van de erfgrens. Piepschuim kunnen we later, indien wij zouden willen aanbouwen, weghalen. Nu zit het nog prima onder de grond.

Doordat we gewoon met elkaar kunnen communiceren, ontstaat er geen wrijving en situaties waarin we slecht denken over elkaars intenties. Als je in strijd leeft, dan denk je al snel slecht en wordt het van kwaad tot erger.

Het is nooit te laat om de strijdbijl te begraven. Probeer gewoon eens op een goede manier met je buren in contact te komen. Bespreek je angsten met hen zonder moddergooien. De hele situatie heeft je buren nu al een flinke bak extra geld gekost. Ik kan me niet voorstellen dat zij liever nog maanden met je strijden en meer kosten willen maken. Wees ook realistisch. Van een stukje piepschuim in de grond, ga jij echt niets merken in de toekomst en ze gaan heus ook niet voor jou hun aanbouw een heel eind uit de grens zetten. Van een voortdurende strijd met je buren, ga je zeker niets bereiken dan aanhoudende ongezonde frustraties.

Veel succes gewenst. Hopen op een goede uitkomst en een fijne buurtbarbecue en housewarming als hun aanbouw klaar is!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ivow85
  • Laatst online: 13:44
[...]

TS zou geen makkelijk persoon zijn als hij dwars ligt bij het betreden van zijn tuin tbv bouwen van de uitbouw tot tegen de erfgrens. Maar wanneer er duidelijk over de erfgrens heen gebouwd wordt, is de enige asociale partij degene die moeilijk doet degene die de regels overtreedt. Wanneer je opkomt voor je rechten op het moment dat een ander regels overtreedt waar je direct of indirect consequenties van ondervindt, dan heeft dat werkelijk niets met "moeilijk doen" te maken.

En als je er dan met een goed gesprek niet makkelijk uit komt, dan maar op de moeilijke manier. Maar dat is dan omdat de overtreder moeilijk doet, en niet omdat het slachtoffer van die overtreding "geen makkelijk persoon" is.

Helaas gaat de hele maatschappij naar de knoppen omdat mensen het maar normaal vinden dat regeltjes worden overtreden en wordt degene die er wat tegen doet nog weggezet als de zwarte Piet ook..

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Ivow85 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:35:
[...]

Helaas gaat de hele maatschappij naar de knoppen omdat mensen het maar normaal vinden dat regeltjes worden overtreden en wordt degene die er wat tegen doet nog weggezet als de zwarte Piet ook..
Ik denk dat het helaas niet zo zwart-wit is.

Ja, de maatschappij gaat naar de klote, maar dat komt ook grotendeels omdat de normale mens normale communicatie is vergeten.

Dan heb ik het niet alleen over praten, maar zeer zeker ook over ontvangen.
Mensen zijn alleen nog maar gewend om positieve confirmatie te krijgen op social media en zodra iemand ook maar kritiek heeft of de confrontatie opzoekt, slaat iedereen meteen op tilt.

Waar je voor social media het dialoog nog zou opzoeken, word deze frustratie op sites zoals deze en FB/Twitter gegooid.
En deze frustratie word alleen maar erger en erger omdat de meeste mensen jou gelijk geven en met je meepraten op Social media.

Maatschappij gaat niet naar de knoppen door regeltjes.
Maatschappij is allang kapot door social media.

(Mijn persoonlijke mening uiteraard, begrijp volkomen als mensen het daar niet mee eens zijn. :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 23-04-2022 22:22 ]

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• Ikkomuittibet
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-09-2022
Hallo allen,
Toevallig zag ik een bericht over de piepschuim bekisting op erfgrens en heipaal, die gaan over mij. Ik ga mijn best doen om duidelijk uit te leggen wat er gaande is. De mensen die het bericht hebben gedeeld zijn mijn buren. Zij hebben hun kant van de verhaal al gedeeld.

Wij hebben onze huis in eind december 2019 gekocht. Sindsdien probeerde ik altijd goed contact te bouwen met de buren. Ik heb bijna alles gedaan wat ze wilden. Bijvoorbeeld de planten afknippen die ze niet mooi vonden en ze wilden de schuttingen samen doen, ook daarop heb ik ja gezegd. Maar mijn schutting was nog goed en hun kant was helemaal verrot. Toen had ik al doorgegeven dat ik binnenkort een uitbouw zou doen en dat het zonde is om nieuwe schuttingen te plaatsen. Een uitbouw wilde ik 4 meter. Daar waren ze niet blij mee en vroegen om de uitbouw te verkleinen naar 3 meter. Ik zeg niet over hun character, maar sindsdien had ik het gevoel dat ze afstand probeerde te houden met ons. Ik dacht prima.
Over de uitbouw, ze wisten al dat ik van plan was om een uitbouw te doen. Toen mijn hypotheek er according mee was, waren zij de eerste waarmee ik het goede nieuws heb doorgegeven. Ze weten van te voren dat de uitbouw vergunningvrij is. Zij gaf aan dat wij rekening moeten houden met de erfgrens en als er boven de grens gebouwd werd dat er dan een rechtszaak komt. Ik zei tegen de buren dat ik ervoor zou zorgen dat de uitbouw binnen de grens blijft en dat ik het niet erg vond als er een paar cm van onze grond bij hun komen en dat meen ik echt, maar ze vonden wat ik zei heel grappig. Ze probeerde ook mijn andere buurvrouw te aansteken tegen mij maar gelukkig heeft de buurvrouw van 88 jaar oud gelijk aan de buren gezegd dat ze niet meer welkom is.

Een keer werd ik gewaarschuwd door de buren die de bericht hebben geschreven om niet veel te investeren omdat er al veel uitbouwen zijn gesloopt. Wie weet wanneer wij aan de beurt zullen komen.

Wij waren begonnen met het uitbouw in december 2021. Toen werkte ik op de cohort unit (zorg). Alles in pak tot de pauze.
De buren stuurde een whatsapp berichtje, een hele paragraaf, in de ochtend en dit zag ik pas tijdens mijn lunchpauze. Ik dacht, ik ga praten met de buren wanneer ik thuis kom. Gelijk daarna hebben zij mij een hele lang mail gestuurd met het onderwerp ‘asociaal’ en ze begonnen zomaar over mijn cultuur, wat al heel raar is, omdat dat echt helemaal niks met mijn uitbouw heeft te maken en ze gingen nog door over hoeveel het gaat kosten en dat ik moet het betalen enz.

Ik heb toen gelijk haar nummer en haar man’s nummer geblokkeerd want het stel blijft 24 uur thuis, verder geen familieleden. Dus ze hebben genoeg tijd om mij steeds te bombarderen met berichtjes en door alle berichten kon ik mij niet meer concentreren op mijn werk.

Toen ik terug was, had ik een bericht gestuurd waarin ik had gevraagd of we konden praten. Maar zij wilde niet meer praten. Ik dacht, laat maar. Ik heb contact gezocht met buurt bemiddelings bureau om ruzie te voorkomen. De buren willen niet meewerken. Bij elke beweging van de aannemer bemoeien de buren. Dat is een van de redenen dat de aannemer minder begon op te dagen. De buren hebben onze uitbouw meerdere keren gestaakt via hun advocaat. De aannemer komt niet meer en nu zit ik hier mee. Mijn gezin was erg in stress door deze situatie en wij zaten bijna een half jaar in puinhoop.

De muurschade werd hersteld maar de buren willen het zelfde bakstenen en volgens zagen ze er niet goed uit. Ze stuurt offertje van ongeveer 3000 euro via advocaat, ze dwingen mij bijna om te betalen. Ik wil geen escalatie daarom heb ik mijn advocaat afgebeld. Ik heb zelf een gevel reparatie bedrijf benaderd om deze werkzaamheden te laten uitvoeren via Werkspot. Maar ze vertrouwen de aannemer va de Werkspot niet. Dus vragen ze toch te betalen. Ik weet het zeker dat ze nooit tevreden zou worden.
Ze willen de heipalen van hun toekomst aanbouw van mij halen denk ik.

Vanaf begin al willen buren alleen geld van mij. Ze denken dat ik zo veel geld heb, dat ik rijk ben. Misschien was het beter als ik de renovatie niet had gedaan. Door de uitbouw en renovatie worden mijn buren erg jaloers.

Excuus voor al mijn taalfouten en dat deze bericht erg lang is. Ik ga dit binnenkort updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:25
Interessant verhaal!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:18
Zo zie je maar, een verhaal heeft altijd twee kanten! hoor en wederhoor...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
The plot thickens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 11:24
Volg!
Benieuwd waar dit naartoe gaat, lijkt erop dat een aantal toch gelijk hadden hier.

[ Voor 89% gewijzigd door lochpatje op 07-09-2022 07:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:05
*snip* we maken er geen Huiskamer topic van.

[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 07-09-2022 09:06 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Grappig dat de buren elkaar niet weten te vinden in het echte leven, maar wel allebei een account op Tweakers kunnen aanmaken om de zaak te verduidelijken. Doe dat eens even met een kop koffie in plaats van met je keyboard...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Het is ook goed mogelijk dat dit toch nog twee verschillende buren zijn :+
Zo uniek bouwen we niet in Nederland, en zo veel vergelijkbare zaken zie je terug in het nieuws/media wanneer het compleet escaleert - waardoor er wel veel meer zaken moeten zijn waar je niets van hoort.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
Qwerty-273 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:46:
Het is ook goed mogelijk dat dit toch nog twee verschillende buren zijn :+
Zo uniek bouwen we niet in Nederland, en zo veel vergelijkbare zaken zie je terug in het nieuws/media wanneer het compleet escaleert - waardoor er wel veel meer zaken moeten zijn waar je niets van hoort.
Vervolgens elkaar online zo ver ophitsen dat het een slaande ruzie wordt terwijl de echte buren nergens van af weten. :9 8)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Hmmm.... ben ik de enige die het wat ongeloofwaardig vind, dat er na 5 maanden een "buurman" een account registreerd op GoT om even "zijn verhaal" te doen?
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.