Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-03 18:46
Hallo,

Ik had tot 2 weken geleden een beleggingsaccount bij de Saxobank. Ik heb 5 weken geleden een account bij Degiro geopend. Ik heb 5 weken geleden Degiro opdracht gegeven om mijn portefeuille die ik bij de Saxobank had over te boeken naar Degiro. Toen ik 4 weken geleden merkte dat alle posities die ik bij de Saxobank had, waren verkocht, heb ik mijn account bij de Saxobank opgezegd. Toen ik echter merkte dat het bedrag van mijn portefeuille nog niet was overgeboekt, heb ik contact opgenomen met Degiro.

Zij gaven aan dat de Saxobank het bedrag nog niet naar Degiro hadden overgemaakt. Ik heb 2 weken geleden telefonisch contact gehad met de Saxobank en de medewerker bij de klantenservice en die zei dat het 4 tot 5 weken zou kunnen duren voordat ik over het bedrag bij Degiro zou kunnen beschikken. Dat vind ik erg lang aangezien de posities al verkocht zijn en het om een best hoog bedrag gaat. Ik heb toen een klacht ingediend bij de Saxobank en heb ze een termijn van 2 weken gegeven. Dat leek me een termijn te zijn die acceptabel is. Daarop heb ik echter nog niets gehoord. Wat zouden jullie vervolgstappen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37

Zenix

BOE!

Volgens DeGiro kan het 2 tot 6 weken duren. Dus wat Saxobank aangeeft lijkt mij redelijk.
https://www.degiro.nl/hel...le-overboeken-naar-degiro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dat verbaast me niets. Van de reguliere grote brokers in NL noem je namelijk 2 van de minst service gerichte brokers. Beide zijn absolute bagger. (Met de overname van Binck is eigenlijk ook de laatste flexibele service gerichte NL broker verdwenen.)

Overigens ga ik er vanuit dat je posities hebt laten overdragen en niet het saldo na een verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24
@smily01 Hoe is dit verlopen? Ik sta op het punt hetzelfde te doen

@Rukapul Welke broker zou jij aanraden? Ik vind kosten en website het belangrijkst.

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 17:24

JAN-B

525 Wp op mijn dak

hapklaar schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:57:
@smily01 Hoe is dit verlopen? Ik sta op het punt hetzelfde te doen

@Rukapul Welke broker zou jij aanraden? Ik vind kosten en website het belangrijkst.
@hapklaar Weinig reactie helaas.