Ik heb een storagebox maar heb nooit een echte speedtest gedaan. Ik heb de box ook aan een VPS gekoppeld en gebruik hem dus "intern" wat qua snelheid nogal scheelt. Maar wat test je nu eigenlijk? De downloadsnelheid van het Hetzner netwerk? Of is die downloadlink echt bedoeld om een storagebox te testen?Koenvh schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:27:
Heeft iemand hier een Hetzner storagebox? Ik was op zoek naar een plek voor en backup met meer dan 2 TB aan data, en het viel me op dat een downloadtest bij ca. ~30 MB/s begint, maar snel (seconden) terugvalt naar ~2 MB/s.
code:
1 wget --output-document=/dev/null http://fsn.icmp.hetzner.com/10GB.bin
Ter vergelijking, die van Tele2 houdt constant ~100 MB/s (wat ik met gigabit ook ongeveer als hoogste snelheid verwacht).
code:
1 wget --output-document=/dev/null http://speedtest.tele2.net/50GB.zip
Merken anderen dit ook? 'k Zou het nogal onhandig vinden om twee weken in plaats van een paar uur bezig te zijn om een backup terug te plaatsen
Dat zijn testbestanden die Hetzner aanbiedt om je downloadsnelheid vanaf Hetzner (FSN) te testen. Ik neem toch aan dat de storage box niet magisch sneller is (maar zo wel, dan hoor ik 't graag). Die link komt van https://www.reddit.com/r/...s/uhmk3v/comment/i79ntzs/3raser schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:49:
[...]
Ik heb een storagebox maar heb nooit een echte speedtest gedaan. Ik heb de box ook aan een VPS gekoppeld en gebruik hem dus "intern" wat qua snelheid nogal scheelt. Maar wat test je nu eigenlijk? De downloadsnelheid van het Hetzner netwerk? Of is die downloadlink echt bedoeld om een storagebox te testen?
🠕 This side up
Ik heb dit recentelijk gehad met een CX31 VPS van Hetzner. Ook in Falkenstein. Ik weet niet wat daar aan de hand is, maar ik heb duidelijk minder problemen met de servers in Nuremberg. Het maakt ook uit welke dedicated server je hebt. Het is me al vaker opgevallen dat dedicated servers uit de Server-veiling minder snel en stabiel zijn dan de servers die je buiten de veiling kunt huren. Welke dedicated server heb je precies?freakshock88 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:30:
Een vraagje voor de mede Hetzner gebruikers hier..
Ik ervaar lage download/upload snelheden op mijn dedicated Hetzner server vanuit huis.
Ik huur een server in Falkenstein (Duitsland).
Als ik een speedtest direct vanuit de server naar speedtest.net doe haal ik netjes dichtbij de 1GBit/s.
Als ik een speedtest vanuit mijn huis doe naar speedtest.net haal ik netjes mijn abbo snelheid van 300MBit/s.
Echter, als ik een bestand upload of download naar mijn server via bijvoorbeeld WinSCP haal ik maar max 36 Mbit/s. Andere test manieren zoals iperf of streamen via plex komen ongeveer op dezelfde snelheden uit.
Wanneer ik echter via mijn browser thuis naar de officiele test download bestanden van hetzner (http://fsn.icmp.hetzner.com) download haal ik wel 140 Mbit/s.
De vraag is dus, waarom haal ik maar 36Mbit/s tussen mijn huis en de server?
Is er iemand hier die heel andere snelheden haalt?
Ik heb ook geprobeerd contact op te nemen met support maar die kunnen vrij weinig voor mij betekenen:
"We are sorry but we are only responsible for our network and to our uplink partners. The MTR also does not show an issue."
Valt er nog iets te testen of zal ik naar een andere provider moeten als ik hogere snelheden wil halen?
Overigens heb ik mijn dedicated servers bij Hetzner opgezegd sinds een paar jaar. In plaats daarvan heb ik twee servers in het datacenter hangen. Ik wilde flink uitbreiden, waardoor de kosten van colocatie nu voordeliger zijn dan maandelijks een sever huren die je toch niet in je bezit hebt. Wel heb ik nog een CX31 VPS voor RTMP-streaming en een Storage Box voor backups van de servers in het datacenter hier. Ik ga er niet vanuit dat er ooit iets verkeerd gaat, maar het kan verkeren. Kijk maar eens bij de brand in het OVH datacenter. Better safe than sorry...
Ik heb sinds kort een Hetzner Storage Box (Robot) en borgbackup/rsync werkt prima maar als smb mounten lukt me niet op mijn MacBook.
Update: SMB werkt niet omdat Ziggo dat blijkbaar blokkeert...
[ Voor 78% gewijzigd door amphora op 07-08-2024 10:05 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
SMB is ook niet echt gemaakt om te gebruiken over het internet. Met een honeypot zie ik daar ook heel veel misbruik op; constante bruteforcing, wannacry aan de lopende band geupload etc.amphora schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:43:
Ik heb sinds kort een Hetzner Storage Box (Robot) en borgbackup/rsync werkt prima maar als smb mounten lukt me niet op mijn MacBook.
Wat wellicht een betere oplossing is: SSHFS. Werkt ook prima met een Hetzner Storage Box.
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Hoopte op een native oplossing zonder weer externe software maar misschien dat maar eens proberen dan.jurroen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:44:
[...]
SMB is ook niet echt gemaakt om te gebruiken over het internet. Met een honeypot zie ik daar ook heel veel misbruik op; constante bruteforcing, wannacry aan de lopende band geupload etc.
Wat wellicht een betere oplossing is: SSHFS. Werkt ook prima met een Hetzner Storage Box.
Hmm, is er geen beter alternatief? Om macFUSE aan de praat te krijgen moet je allereerst je Mac beveiliging omlaag schroeven en sshfs is al 10 jaar niet geüpdatet en vereist rosetta 2 want natuurlijk ook niet geoptimaliseerd voor apple silicon...jurroen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:44:
[...]
Al ruim een jaar heb ik een Hyper Backup task op mijn Synology naar een Hetzner Storage Box draaien. Vrijwel altijd zonder problemen, tot afgelopen donderdag.
Iedere backup task mislukt omdat er geen ssh verbinding gelegd kan worden met Hetzner. Ik heb alle settings, zowel bij Hetzner als de Synology, gecontroleerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Ik heb afgelopen week geen aanpassingen gedaan aan mijn settings, dus ik heb geen idee waar de oorzaak kan liggen.
Heeft iemand dezelfde problemen of wellicht tips waar te kijken voordat ik Hetzner support inschakel?
Iedere backup task mislukt omdat er geen ssh verbinding gelegd kan worden met Hetzner. Ik heb alle settings, zowel bij Hetzner als de Synology, gecontroleerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Ik heb afgelopen week geen aanpassingen gedaan aan mijn settings, dus ik heb geen idee waar de oorzaak kan liggen.
Heeft iemand dezelfde problemen of wellicht tips waar te kijken voordat ik Hetzner support inschakel?
Hallo, vraag: ik zoek een vervanging van StackIP met opslag (wordt steeds duurder en trager). De storage box oplossing lijkt mij een mooie vervanging voor WebDav sync vanaf mijn Synology lokaal. Echter de prijs is per maand en per uur, weet iemand wat de afrekenen? Is de maandprijs de max prijs en bij minder gebruik/idle dat je per uur afrekent? Of telt het op? Dit is niet echt duidelijk bij de storage box specs.
Iemand ervaring met de storage box oplossing van Hetzner? Lijkt mij stuk goedkoper dan StackIP, maar wil er niet op achteruit gaan, andere alternatieven zoals iCloud zijn niet echt bruikbaar voor mijn foto archief van 5TB.
dank voor reactie en meedenken
Iemand ervaring met de storage box oplossing van Hetzner? Lijkt mij stuk goedkoper dan StackIP, maar wil er niet op achteruit gaan, andere alternatieven zoals iCloud zijn niet echt bruikbaar voor mijn foto archief van 5TB.
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan. Home-Assistant].
Die uurtarieven zie je meer bij Hetzner. Het komt erop neer dat je een maandprijs hebt maar dat als je een product eerder opzegt je dus niet voor die volledige maand betaald. Je betaald alleen voor de gebruikte uren. De factuur is dus nooit hoger dan de maandprijs, en het telt zeker niet op.peterpijpelink schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:19:
Hallo, vraag: ik zoek een vervanging van StackIP met opslag (wordt steeds duurder en trager). De storage box oplossing lijkt mij een mooie vervanging voor WebDav sync vanaf mijn Synology lokaal. Echter de prijs is per maand en per uur, weet iemand wat de afrekenen? Is de maandprijs de max prijs en bij minder gebruik/idle dat je per uur afrekent? Of telt het op? Dit is niet echt duidelijk bij de storage box specs.
Ik gebruik zelf een storage box die gekoppeld is aan een Cloud server voor opslag en dit werkt voor mij prima. Webdav heb ik nooit getest.
Maar zoals je leest kun je dus prima een storage box aanschaffen en testen. Bevalt het niet, zeg je hem op. Je betaald per uur, dus de kosten voor het testen zijn peanuts.
Aannemende dat je Stack (OwnCloud) van TransIP bedoelt: is Storage Share (Nextcloud) geen geschiktere vervanging?peterpijpelink schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:19:
Hallo, vraag: ik zoek een vervanging van StackIP met opslag (wordt steeds duurder en trager).
Jazeker.Iemand ervaring met de storage box oplossing van Hetzner?
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ik heb als opvolging voor mijn huidige TransIP Stack eens gekeken naar de Storage Box van Hetzner. Ik denk in principe genoeg te hebben aan een Storage Box (puur voor maken van backups, welke ik bijv. met FreeFileSync tussen een lokale backup-PC en cloud zou synchroniseren), maar zou graag mijn/onze telefoons ook automatisch alle foto's laten backuppen wanneer verbonden per WiFi zonder al te complexe scripts/oplossinen.
Maar ik werd in het TransIP topic geadviseerd te kijken naar de Storage Share, omdat dit laatste dan via de NextCloud applicatie geregeld zou zijn (waarin ik ook applicaties zou kunnen draaien).
Maar klopt het dat ik met zo'n Storage Share bijvoorbeeld ook de onderstaande DuplicateFinder app kan installeren en "event-based" kan laten scannen op duplicaten?
https://docs.hetzner.com/...share/faq/additional-apps (hierin wordt i.i.g. DuplicateFinder niet apart benoemd).
https://apps.nextcloud.com/apps/duplicatefinder
Dit zou o.a. voor organiseren van foto's erg handig zijn, dus dan lijkt het mij de meerwaarde per maand t.o.v. een Storage Box wel waard. Maar kan me voorstellen dat dit de nodige processing power met zich meebrengt welke op die Storage Share misschien beperkt aanwezig is, waardoor het in de praktijk minder gunstig uitpakt dan verwacht.
Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft (of met apps in een Hetzner Storage Share / Nextcloud in het algemeen, zoals een agenda)?
Maar ik werd in het TransIP topic geadviseerd te kijken naar de Storage Share, omdat dit laatste dan via de NextCloud applicatie geregeld zou zijn (waarin ik ook applicaties zou kunnen draaien).
Maar klopt het dat ik met zo'n Storage Share bijvoorbeeld ook de onderstaande DuplicateFinder app kan installeren en "event-based" kan laten scannen op duplicaten?
https://docs.hetzner.com/...share/faq/additional-apps (hierin wordt i.i.g. DuplicateFinder niet apart benoemd).
Dit zou o.a. voor organiseren van foto's erg handig zijn, dus dan lijkt het mij de meerwaarde per maand t.o.v. een Storage Box wel waard. Maar kan me voorstellen dat dit de nodige processing power met zich meebrengt welke op die Storage Share misschien beperkt aanwezig is, waardoor het in de praktijk minder gunstig uitpakt dan verwacht.
Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft (of met apps in een Hetzner Storage Share / Nextcloud in het algemeen, zoals een agenda)?
Ik heb hetzelfde pad bewandeld een tijdje terug, om de simpele reden dat Stack eigenlijk best wel duur geworden was. Dus ik ben ook naar een Storage Box gegaan. Wat daar vervelend aan is, is dat Hetzner de wachtwoorden voor je genereert. Je kan deze wel vervangen voor een nieuw, gegenereerd, wachtwoord. Daar ben ik niet zo van, dus er moest bij mij nog een encryptielaag tussen in de vorm van Duplicati.Gydeon schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:46:
Ik heb als opvolging voor mijn huidige TransIP Stack eens gekeken naar de Storage Box van Hetzner. Ik denk in principe genoeg te hebben aan een Storage Box (puur voor maken van backups, welke ik bijv. met FreeFileSync tussen een lokale backup-PC en cloud zou synchroniseren), maar zou graag mijn/onze telefoons ook automatisch alle foto's laten backuppen wanneer verbonden per WiFi zonder al te complexe scripts/oplossinen.
Misschien iets om rekening mee te houden.
Ja die duplicate finder heb ik ook draaien in de storage share. Bevalt goed, goedkoper dan TransIP en met WebDav vanaf Synology was de sync in paar dagen weer in orde. Bevalt goed, alleen bij updates van apps moet je soms een upgrade via ssh commando uitvoeren. Maar algemene indruk en resultaten zijn erg goed.Gydeon schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:46:
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan. Home-Assistant].
Volgens mij kun je tegenwoordig je eigen wachtwoord instellen (or er een laten genereren).dehardstyler schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:53:
[...]
Ik heb hetzelfde pad bewandeld een tijdje terug, om de simpele reden dat Stack eigenlijk best wel duur geworden was. Dus ik ben ook naar een Storage Box gegaan. Wat daar vervelend aan is, is dat Hetzner de wachtwoorden voor je genereert. Je kan deze wel vervangen voor een nieuw, gegenereerd, wachtwoord. Daar ben ik niet zo van, dus er moest bij mij nog een encryptielaag tussen in de vorm van Duplicati.
Misschien iets om rekening mee te houden.
Teven is storage-box niet encrypted at rest (mocht dit een probleem zijn encrypt je data).
Ik denk dat je mijn reactie nog een keer moet lezen, maar dan rustiger. Dit is letterlijk wat ik zeg.Xanthorax schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:20:
[...]
Volgens mij kun je tegenwoordig je eigen wachtwoord instellen (or er een laten genereren).
Teven is storage-box niet encrypted at rest (mocht dit een probleem zijn encrypt je data).
Inderdaad te kort door de bocht.
[ Voor 4% gewijzigd door dehardstyler op 09-01-2025 09:33 ]
Misschien wel leuk om toe te voegen.
Ik heb een dedicated server uit de auction
Specs:
CPU Intel XEON E-2176G
PLUS NIC 1 Gbit - Intel I219-LM
HDD 2x SSD U.2 NVMe 960 GB (In software raid 1)
RAM 2x RAM 32768 MB DDR4 ECC
IPV4 2x (extra ipv4 in ander subnet)
IPV6 1x /64
Alma 9 + Directadmin
10 Manual snapshots
2 auto snapshots
1TB Storage BOX in gebruik als Backup-space
€ 48.88 p/m (ex Directadmin Licentie)
Ik ben zeer tevreden over Hetzner. Let wel, dit is natuurlijk dedicated en niet shared/cloud hosting. Hoe het daar zit, dat weet ik niet.
Ik heb een dedicated server uit de auction
Specs:
CPU Intel XEON E-2176G
PLUS NIC 1 Gbit - Intel I219-LM
HDD 2x SSD U.2 NVMe 960 GB (In software raid 1)
RAM 2x RAM 32768 MB DDR4 ECC
IPV4 2x (extra ipv4 in ander subnet)
IPV6 1x /64
Alma 9 + Directadmin
10 Manual snapshots
2 auto snapshots
1TB Storage BOX in gebruik als Backup-space
€ 48.88 p/m (ex Directadmin Licentie)
Ik ben zeer tevreden over Hetzner. Let wel, dit is natuurlijk dedicated en niet shared/cloud hosting. Hoe het daar zit, dat weet ik niet.
[ Voor 3% gewijzigd door DennisV1984 op 16-01-2025 17:15 ]
Ja een Storage {Share, Box} kun je gewoon via de console beëindigen. Dat was vroeger in Robot, maar die zijn gemigreerd naar Console. Volgens mij is het wel per maand, dus niet per uur.ComTech schreef op zondag 1 februari 2026 @ 16:52:
Ik ben gevraagd voor een vereniging om een makkelijke manier een cloud opslag te maken zodat men documenten en andere bestanden kunnen opslaan delen en bewerken.
Het liefst niet via de bekende cloud providers zoals google drive onedrive enz.
Dus ik dacht aan nextcloud maar om dat zelf te gaan hosten backuppen en up to date en draaiend te houden is best veel werk.
Nu dacht ik aan hetzner storage share dus ik wil dat even testen maar snap niet helemaal of je nou net zoals een VPS het gewoon kan stoppen via de console wanneer je wilt aangezien ik dit vond in de general business terms and conditions/cancellation policy.
Iemand die dat kan bevestigen?
[...]
En komt bij dat de Storage Share een vertekend beeld zou kunnen geven. Het limiet op de aantal connecties en als je Collaboro al kunt installeren is het extreem traag. Ze moeten iets om die kosten zo laag te krijgen, een wat beperktere container (qua resources) is mijn inziens wel een goede manier.
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Pagina: 1