Vraag

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 22:06
Hallo,

Al even loop ik tegen problemen aan met een Samsung A70/A72. Beiden zagen hetzelfde probleem. De opslag loopt vol, en dan onder kopje "overig", zie screen;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oWAvl7f.png

Als ik dat dan bekijk onder geavanceerd, dan krijg ik dit;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/daiL6v3.png

Maar dit klopt niet, ik heb dat pas geleegd, die hele map. Dus ik dacht; misschien nemen ze nog ergens als soort van stealth vorm ruimte in, omdat ze opgeslagen zijn in Telegram/whatsapp enzovoort. Nu was dat in Telegram vooral het geval zo leek, en ik schoonde op en zorgde er ook voor dat telegram en whatsapp niet meer automatisch de images downloadde. Toen had ik weer zo'n 80GiB vrij... maargoed, nóg steeds blijft dat "overig" volstromen en er staat no-way 60gb in "foto's en video's". Dat heb ik dus pas opgeschoond, er staan nu hooguit 30 foto's in ofzo en helemaal geen video's.

Dit probleem had ik ook eerder op mn A70 en herhaalt zich dus nu op mn A72. Het lijkt me toch dat ik neit de enige kan zijn met dit probleem. Op internet verder is er heel weinig over te vinden, je krijgt met name hits over "hoe schoon ik mn tel op, ga naar opslag en doe een clean up". Ja zo werkt het niet, die ingenomen space gaat niet weg als ik al mn foto's en video's verwijder :')

Toevallig kon ik een ander topic vinden van hier op Tweakers maar daar word ik ook niet veel wijzer uit. Googlend ook bijzonder weinig te vinden over dit probleem?

Help? ofzo... ;(

edit; ik vergeet te melden; verschillende "disk analyze tooling" voor big files ook geprobeerd, zonder succces eigenlijk, of ze werken niet, of ze werken half, of ze vinden niets waarmee ik wat kan.

[ Voor 6% gewijzigd door wallywally op 30-12-2021 14:51 . Reden: Ja zie topic ]

Beste antwoord (via wallywally op 10-01-2022 01:21)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 13:04
Zo, dat is nogal wat. Dat zal het dan inderdaad wel zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Toevallig een clouddienst (dropbox camera uploads of google photos) draaien die lokaal een kopie bewaart?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Whatsapp -> Settings -> Storage & Data -> Manage Storage ?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• wallywally
MAX3400 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:53:
Whatsapp -> Settings -> Storage & Data -> Manage Storage ?
Ja dit heb ik dus bij zowel whatsapp als telegram gedaan, dat hielp wel eventjes omdat daar eea in stond, maar dat veranderde niets aan de "overig" die nu steeds groter wordend is. Toen had ik weer even 80gb vrij (nog steeds 40gb bezet in "overig") maar ik kon weer even vooruit, inmiddels is overig dus 60gb geworden, en zo blijft het maar vol lopen :')

• wallywally
pagani schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:53:
Toevallig een clouddienst (dropbox camera uploads of google photos) draaien die lokaal een kopie bewaart?
Dropbox staat er wel op, maar ik doe nooit uploads, of zeer zeer zelden iig.
En google photo's gebruik ik helemaal niet voor zover ik weet.

Ik geloof ook zeker wel dat het 60GB was, eerder, vóórdat ik het ging legen, allemaal filmpjes en shit vanaf begin dit jaar, uit whatsapp en telegram gedownload. Maar ik heb dus die hele map geleegd en het blijft hetzelfde, maar het lijkt dus op 1 of andere manier stealth backupped te zijn oid inderdaad, maar ik zie niet hoe of waar ;(

En ja, de prullebak is ook leeg.

Edit2; ik keek net naar google photo's maar die vroeg direct om toegang tot het apparaat en shit, dat heb ik dus nooit gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door wallywally op 30-12-2021 15:02 . Reden: Prullebak toevoeging ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:04
Onder instellingen - Apss, alle apps nalopen om te kijken wat die aan cache/tijdelijk op je telefoon opslaan. Instagram, Facebook, Tiktok, etc. kosten veel ruimte.
Ook offline muziek en films via Youtube, Spotify, Netflix e.d. diensten kosten een hoop ruimte.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Waarschijnlijk is het de prullenbak van de galerij .

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 30-12-2021 18:04 ]

• Eindhovenk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:06
Offline maps? Ik heb OSM voor Android op mijn telefoon en heb me ook wezenloos gezocht naar al die GB's, die ik nog ergens moest hebben staan. Het bleken de gedownloade maps te zijn en die zag ik pas onder Android-> net.osmand.plus onder properties tevoorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywally
Eindhovenk schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:40:
Offline maps? Ik heb OSM voor Android op mijn telefoon en heb me ook wezenloos gezocht naar al die GB's, die ik nog ergens moest hebben staan. Het bleken de gedownloade maps te zijn en die zag ik pas onder Android-> net.osmand.plus onder properties tevoorschijn komen.
Ja dat is het ding, ik kan helemaal niets vinden in "bestanden" oid. Het geeft aan dat m'n foto's en video's 60GB groot zijn, maar die heb ik compleet verwijderd... dus op 1 of andere manier lijkt er een backup van op te staan maar ik kan totaal niet vinden waar. Ik heb ook niets ingeschakeld van backups ofzo. Ik heb dit op m'n Samsung A70 gehad, maar die was toch al zo rekt dat ik over moest op een nieuwe telefoon, dus ik denk naja, dan zal die A72 misschien dit probleem niet hebben, maar nu weer :')

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nohLBYR.png

Kijk dit zou dus bij elkaar 64GB moeten zijn? Het bestaat gewoon niet, het is net geleegd allemaal, ik wil het wel weer doen en een nieuwe screen posten zodat die albums leeg zijn, maar er staat helemaal niets meer in die afbeeldingen, maar de ruimte blijft in gebruik. Als ik het leeg staat er nog steeds 64gb bij afbeeldingen.

Het wás eerder wel zó veel, dat geloof ik zeker, er stonden duizenden foto's en honderden vids.

[ Voor 21% gewijzigd door wallywally op 10-01-2022 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Heb je de telefoon al eens opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywally
WEBGAMING schreef op maandag 10 januari 2022 @ 00:51:
Heb je de telefoon al eens opnieuw opgestart?
Interessante vraag wel, ik doe het op dit moment. Ik weet het niet zeker, ik denk het wel.

Nu net gedaan, en blijft hetzelfde opzich.

Wat wel interessant is, is dat de foto zoals in de OP, aangeeft dat het 60,5GB is, en als ik daarop tap gaatie naar het scherm van de vorige post, en daar staat 64,79GB.. ook apart wel. Maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik heb gemerkt dat dit soort dingen vaak pas echt goed doorgegeven worden na een herstart, vandaar dat ik het vroeg. Gallerij ook nog steeds leeg?

Kan je in je bestandsbeheer op foto's sorteren? Heb een beetje het idee dat ze ergens staan waar je gallerij ze niet ziet. Anders misschien even een andere bestandsbeheer app downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:35
Heb exact hetzelfde probleem gehad maar dan bij de OnePlus 9 pro. Van alles geprobeerd uit eindelijk een factory reset gedaan dat heeft wel gewerkt. Is helaas niet te leukste optie.

Wat je kan kijken is bij Gallerij recent verwijderde items. Daar kan het ook nog tussen staan.

[ Voor 21% gewijzigd door rwbk op 10-01-2022 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 23:59

Patriot

Fulltime #whatpulsert

De Samsung Gallerij heeft standaard een prullenbak waar afbeeldingen 30 dagen in blijven staan als je ze hebt verwijderd. Kijk even of je die kan vinden en daar nu niet nog heel erg veel in staat. Op mijn S21 kan ik dat vinden door in de gallerij rechtsonderin op het hamburgermenu te drukken, en dan Trash te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywally
WEBGAMING schreef op maandag 10 januari 2022 @ 00:58:
Ik heb gemerkt dat dit soort dingen vaak pas echt goed doorgegeven worden na een herstart, vandaar dat ik het vroeg. Gallerij ook nog steeds leeg?

Kan je in je bestandsbeheer op foto's sorteren? Heb een beetje het idee dat ze ergens staan waar je gallerij ze niet ziet. Anders misschien even een andere bestandsbeheer app downloaden.
Eens , maar even buiten sorteren en 3rd party apps die ik overigens geprobeerd heb ook, zie OP... is het toch van de zotte dat ik t verwijder maar de ruimte blijft ingenomen? Eerder zag de gallerij het wel, en toen heb ik het verwijderd.

Heb je een aanbeveling voor 3rd party app? Want ik heb eea geprobeerd, maar het werkt niet, of half, of vindt niets.

Edit; bij bestandsbeheer staat bij Afbeeldingen 153MB, dat kan nu wel kloppen ja.
rwbk schreef op maandag 10 januari 2022 @ 00:59:
Heb exact hetzelfde probleem gehad maar dan bij de OnePlus 9 pro. Van alles geprobeerd uit eindelijk een factory reset gedaan dat heeft wel gewerkt. Is helaas niet te leukste optie.

Wat je kan kijken is bij Gallerij recent verwijderde items. Daar kan het ook nog tussen staan.
Nee, Prullenbak is ook leeg, ik dacht ook dat ik t daarmee zou oplossen. Is het bij jou niet meer terug gekomen daarna? Ik heb het nu op 2 telefoons na elkaar... like wtf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wallywally
Ik denk dat ik het nu heb gevonden door die opmerking van bestandsbeheer, ONDANKS dat ik telegram cache compleet had geleegd (daar waar je je apps beheert en ook gedwongen kunt stoppen), moet je ook een soort van hidden folders nog aanvinken voordat je dit ook kunt zien.

In de telegram folder kom ik daar dit tegen;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NgbdiO2.png

Ik post dit even voor mensen die googlen (omdat ik zelf ook een extreem lang moest zoeken hiernaar, vooral door die hidden folder klaarblijkelijk), ik ga er bijna 100% vanuit dat dit het probleem is. Ik update de post zometeen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wallywally
WEBGAMING schreef op maandag 10 januari 2022 @ 01:17:
Bedankt, door jouw opmerking kwam ik hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wallywally
WEBGAMING schreef op maandag 10 januari 2022 @ 01:17:
Jep, dit was het, 1000 maal dank.. man man, ik heb zeker anderhalf jaar moeten zoeken. Wat een verlichting.

Dus @googlaars; zie boven.

[ Voor 5% gewijzigd door wallywally op 10-01-2022 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boumeester
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-01-2022
wallywally schreef op maandag 10 januari 2022 @ 01:13:
Ik denk dat ik het nu heb gevonden door die opmerking van bestandsbeheer, ONDANKS dat ik telegram cache compleet had geleegd (daar waar je je apps beheert en ook gedwongen kunt stoppen), moet je ook een soort van hidden folders nog aanvinken voordat je dit ook kunt zien.

In de telegram folder kom ik daar dit tegen;

[Afbeelding]

Ik post dit even voor mensen die googlen (omdat ik zelf ook een extreem lang moest zoeken hiernaar, vooral door die hidden folder klaarblijkelijk), ik ga er bijna 100% vanuit dat dit het probleem is. Ik update de post zometeen.
Hoi! Ik hetzelfde probleem.. Ik heb alleen geen Telegram op mijn telefoon staan. Hoe kom je bij bestandsbeheer of bij die 'hidden folders'? Zouden die er ook van whatsapp zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wallywally
boumeester schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:46:
[...]

Hoi! Ik hetzelfde probleem.. Ik heb alleen geen Telegram op mijn telefoon staan. Hoe kom je bij bestandsbeheer of bij die 'hidden folders'? Zouden die er ook van whatsapp zijn?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xffF6xw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartphonejunk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-02-2024
Zo'n 10 maanden later loop ik tegen hetzelfde op: 66GB in "overig", hoe dan... Dit topic gevonden en een half uur later 57GB lichter. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik loop tegen een soort vergelijkbaar probleem aan met mijn huawei p20 proAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZWd-N2lZzU7l6T3HQO-MT5kTpY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqkiBtWHWhj9IjD5vPRHB6Jn.jpg?f=fotoalbum_large

Hij zegt dat ik 47G aan audio heb, maar ik kan niet herleiden waar dit vandaan komt

• steinv
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-11-2022
boumeester schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:46:
[...]

Heb hetzelfde probleem, 90GB in "overige" maar niets te vinden op de telefoon (OnePlus Nord), geen telegram en geen hidden folders te vinden. Echter heb ik wel veel whatsapp images, heb je de hidden folder van WhatsApp gevonden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap Groen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-04-2024
Het bestand Overig is een verzameling van Apps en Werkprofiel. Achter Apps en Werkprofiel staat een circel met i erin. Als je daarop drukt krijg je de aanwijzing om een instelling bij Mijn bestanden te wijzigen. Als je dat gedaan hebt dan zie je dat er in overig veel minder data zit dan je in eerste instantie zag en er veel data onder Apps zit. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleD1993
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-11-2023
Dag allen,

Met mijn Oneplus Nord CE loop ik tegen hetzelfde probleem aan als OP. Ik heb de telefoon al een keer doorgelicht met een file manager op mijn laptop maar die vond niks. Ook als ik alle mappen handmatig doorga opzoek naar een soort verborgen opslag kom ik niks tegen. Overig aanklikken kan niet en zelfs na een factory reset kwam het probleem al gauw terug. Ik ben nu op het punt dat de telefoon apps vanzelf afsluit omdat hij te vol zit. Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen? De telefoon is nu praktisch onbruikbaar helaas.

Dank!

Groeten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aj7VzdGLyFCss1Fo80amkvJBwNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghWv8MRYbnyZv1lOFYRjI5fY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoTWK
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-08-2024
Hallo allen, ook ik loop tegen dit probleem aan. :(
Betreft Samsung Note 9.
Nog steeds geen oplossing gevonden ondanks alle aanbevelingen. Ook ik kan geen "hidden" files terugvinden. Ik zie nergens een duidelijk antwoord op "Hoe kom je bij die 'hidden folders'?"
Veel van de grote bestanden (ook Apps) heb ik al op de SD kaart staan, maar "OVERIG" blijft groot.
Het is wel raar dat er nagenoeg niemand hier tegen aanloopt en een oplossing weet. Misschien dat ik met Samsung zelf contact op moet nemen tenzij iemand dat in dit forum al gedaan heeft.
Of kent iemand intussen wel een oplossing?
Alvast bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
LeoTWK schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:23:
Ik zie nergens een duidelijk antwoord op "Hoe kom je bij die 'hidden folders'?"
Via de systeem bestandsbeheerder kun je er soms bij. Alternatief kun je er via je computer bij als je je smartphone met een usb-kabel aansluit. De andere optie is je smartphone rooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap Groen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-04-2024
Eerder schreef ik het volgende bericht:

Het bestand Overig is een verzameling van Apps en Werkprofiel. Achter Apps en Werkprofiel staat een circel met i erin. Als je daarop drukt krijg je de aanwijzing om een instelling bij Mijn bestanden te wijzigen. Als je dat gedaan hebt dan zie je dat er in overig veel minder data zit dan je in eerste instantie zag en er veel data onder Apps zit. Succes.

Ik heb dit zojuist weer eens voor mijn Galaxy gedaan en je weet niet wat je ziet. De map overige slinkt als sneeuw voor de zon. en andere mappen en vooral Apps nemen enorm toe waar je dan de boosdoeners kunt vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoTWK
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-08-2024
Bedankt Jaap, ik weet niets eens hoe ik op m'n Samsung bij het bestand Overig kom. Waar vind ik die "Apps en Werkprofiel" met i erin?
"Mijn bestanden" app laat op Interne opslag (ook verborgen) folders zien maar ik vind geen "Overig" bestand. Kun je helpen met een stap-voor-stap instructie?
Txs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Ook hier nog niets verder, via de laptop vind ik 3,5 Gb data en in de verkenner staat 'show hidden files aan'.
In Android kom ik niet verder met enkele mappen vanwege de melding "due to android restrictions the contents of this folder can only be shown on a computer"

Misschien dat er iemand een kleine procedure kan schrijven hoe ze hebben opgelost?
Alvast bedankt :)
Pagina: 1