Feature request: Winkels uitsluiten van prijsalerts

Pagina: 1
Acties:
  • 1.042 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:34
Het gebeurt regelmatig dat ik een melding krijg dat een product wat ik volg in prijs is gedaald, wat vervolgens een schimmige wederverkoper op een van de bekende marktplaatsen is met bijna alleen maar negatieve reviews.

Vervolgens krijg ik geen alerts meer als de prijs bij een andere winkel op een later moment mee zakt (maar hoger is dan de oorspronkelijke wederverkoper).

Is het mogelijk om een persoonlijk filter in te stellen voor prijsalerts op bijvoorbeeld winkelnaam, winkeltype (directe verkoper, v.s. platform/tussenpersoon) of minimale reviewscore?

Eigenlijk dus wat we nu al hebben in de Pricewatch, maar dan als criteria voordat er een alert wordt verzonden. Misschien dat de twee ook gecombineerd kunnen worden in een algemeen filter. Het lijkt me bijvoorbeeld redelijk dat als je een winkel uitsluit voor de pricewatch, dat je ook geen alerts van deze winkel hoeft te ontvangen.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:01

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@citruspers Het prijsalert zoals we die nu kennen, wordt binnenkort voorzien van een levertijdenfilter, zie [Feedback gevraagd] Levertijd alert. Als dat filter er eenmaal is, is het (denk ik, met mijn ontbrekende kennis op development-gebied) vrij eenvoudig dit uit te breiden naar meer filteropties. Ik heb jouw specifieke wensen ook voorbij zien komen in verschillende topics in de afgelopen jaren, dus ik ga er vanuit dat onze afdeling Product en Development dit ook weet. Ik zet jouw topic door naar Mooie Features, daar is deze beter op zijn plek en lezen mijn collega's van die afdeling ook mee.

• citruspers
Thanks @Glaanie Ik had het bestaan van Mooie Features even over het hoofd gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

citruspers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:50:
Eigenlijk dus wat we nu al hebben in de Pricewatch, maar dan als criteria voordat er een alert wordt verzonden. Misschien dat de twee ook gecombineerd kunnen worden in een algemeen filter. Het lijkt me bijvoorbeeld redelijk dat als je een winkel uitsluit voor de pricewatch, dat je ook geen alerts van deze winkel hoeft te ontvangen.
We zijn daar toevallig nu1 mee bezig, dus e.e.a. zou begin komend jaar af2 moeten zijn :)

1. Maar dan nu even niet tijdens de kerstvakantie
2. Er komen vast nieuwe wensen zodra het gelanceerd is :P

• citruspers
ACM schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:40:
[...]

We zijn daar toevallig nu1 mee bezig, dus e.e.a. zou begin komend jaar af2 moeten zijn :)

1. Maar dan nu even niet tijdens de kerstvakantie
2. Er komen vast nieuwe wensen zodra het gelanceerd is :P
Fijn, ik ben benieuwd! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachtff
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05 17:59
Hoe kun je nou winkels uitsluiten?

Er staat: 'Je kan winkels uitsluiten door ze aan te vinken in het Winkels-filter in de Pricewatch'

Zie dit alleen nergens staan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

ikloon

Product Owner
Wachtff schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 02:08:
Hoe kun je nou winkels uitsluiten?

Zie dit alleen nergens staan!?
Het winkelfilter vind je op de product- en prijsoverzicht pagina's in de Pricewatch zelf. Dus bv. op https://tweakers.net/smar...pN1VEqSExPDc6sSlWyMjWoBQA wanneer je op zoek bent naar een nieuwe smartphone. En op pricewatch: Apple iPhone 13, 128GB opslag Zwart wanneer je interesse hebt in de iPhone 13.

Op desktops zie je het winkel-filter links onder de zoekfilters.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FP1EwjiXf5mavvIOJ9pdq7X8ZGo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gB3Hn9Y7eaDW9Bg4Ff3Kiicb.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door ikloon op 27-05-2022 10:13 ]

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-04 23:54
Sorry voor de kick, maar ik had exact dezelfde vraag:

"Je kan winkels uitsluiten door ze aan te vinken in het Winkels-filter in de Pricewatch" staat dus als optie/aanvinkvakje bij elke price alert.

Hoe moet ik dit gebruiken? Ja als ik gewoon in de pricewatch producten zoek, snap ik dat ik winkels kan aan en uit zetten, maar hoe filter ik ze voor de alert? En als dat dan toch niet kan, waarom heeft de price alert dan een aanvink vakje hiervoor? Ik snap hem niet helemaal.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Robin198 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:58:
Sorry voor de kick, maar ik had exact dezelfde vraag:

"Je kan winkels uitsluiten door ze aan te vinken in het Winkels-filter in de Pricewatch" staat dus als optie/aanvinkvakje bij elke price alert.

Hoe moet ik dit gebruiken? Ja als ik gewoon in de pricewatch producten zoek, snap ik dat ik winkels kan aan en uit zetten, maar hoe filter ik ze voor de alert? En als dat dan toch niet kan, waarom heeft de price alert dan een aanvink vakje hiervoor? Ik snap hem niet helemaal.
Winkels die je uitzet wanneer je naar producten zoekt, zullen ook niet gebruikt worden voor de prijsalert die je instelt.

Dus stel dat je Amazon en Amazon Marketplace hebt uitgesloten. Stel je vervolgens een prijsalert in, dan zal je filter toegepast worden en krijg je geen melding als Amazon of Amazon Marketplace onder je gewenste prijs komt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:50
Met de search kwam ik hier ook uit. Ik begrijp niet helemaal hoe dit de vervelende onjuiste alerts moet tegenhouden van winkels, hoor. Het probleem voor mij is namelijk dat een paar vage shops onjuiste prijzen blijven inschieten en die dan snel weer verwijderen (of Tweakers admin doet dat na mijn/iemands melding).

Probleem: de bewuste shop wordt al snel niet meer getoond, daarmee onzichtbaar in de filters, dus kan je hem ook niet meer filteren. Nieuwe verlaagde trigger voor prijs is ook niet teruggezet.

Daarnaast lijkt mij een filter breed voor al je alerts veel logischer. Use case: Ik wil nooit bestellen bij een vage wederverkoper op bol.com of Amazon marketplace. En tijdens die Prime days van Amazon wil ik Amazon uitzetten want ik wil helemaal geen Prime-abonnement hoeven nemen. (Dat de Pricewatch de abo-only-prijs überhaupt al toonde is een andere discussie.)

Thanks voor het in overweging nemen van een effectiever filter. :)

Concreet voorbeeld. Melding van een uur geleden, niet te filteren voor de volgende keer, en hoogte prijsalert is wel gereset naar 197 die ik opnieuw moet instellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14cylku8ysq1ehf9a7-r3oO1PCc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/65c3VeO001aDOVm8BdqV8t03.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaFHI5ieQ5FXvjbEQ8sED8khvYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yEp4KdyUSSmD3jfuKEFpZKBe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door gertvdijk op 13-09-2023 14:35 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:10

jelle.

Product Owner
gertvdijk schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:25:
Probleem: de bewuste shop wordt al snel niet meer getoond, daarmee onzichtbaar in de filters, dus kan je hem ook niet meer filteren. Nieuwe verlaagde trigger voor prijs is ook niet teruggezet.
Je kunt shops filteren vanuit elke product- of prijspagina. Dus als jij Amazon Marketplace en bol.com Plaza altijd wilt uitsluiten van je prijsalerts, dan kun je dat bijvoorbeeld op categorie: Smartphones instellen en wordt het meegenomen in al je ingestelde prijsalerts :)

Een aparte (of extra) plek om winkelfilters in te stellen brengt het probleem met zich mee dat je door een lijst van honderden shops moet gaan ploeteren. Velen daarvan zijn waarschijnlijk helemaal niet relevant voor de producten of productcategorieën waar jij in geïnteresseerd bent. We hebben er daarom voor gekozen om dit onder de bestaande interactie met filters te hangen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.