[Feedback gevraagd] Levertijd alert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• name
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-04 13:44

name

UX Design stagiair
Topicstarter
Mede-auteur:
  • boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-03 12:51

boenkeijer

We zijn begonnen met het ontwerpen van een levertijd alert in de Pricewatch. Wij hebben zelf al wat ideeën over het design en functies die de levertijd alert zou moeten hebben.

In de afbeelding hieronder kun je zien wat wij tot nu toe in gedachte hadden. De optie prijs volgen wordt hierin samengevoegd met het instellen van een levertijd alert en samen vallen ze in dit voorbeeld onder de knop “alert instellen”. Op deze manier hoeft er niet nog een aparte knop worden toegevoegd en zou je in één venster een prijs en/of levertijd alert kunnen toevoegen voor een product.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3beS9b3pSdyiImeG9nDH7ychJNY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YzfmIjIiWlHpMT9O12H1PtIx.png?f=fotoalbum_large

We hebben nog wat openstaande vragen waarbij we benieuwd zijn hoe jullie daar over denken:
  1. Op welke manier wil je bericht krijgen dat een product weer leverbaar is?
  2. Welke opties verwacht je te kunnen doen?
  3. Wil je bepaalde winkels hierbij kunnen uitsluiten?
  4. is het voor jou als gebruiker duidelijk dat de “alert instellen knop” deze twee functies bevat? (Is alert instellen de juiste benaming)
  5. Wil je de gewenste levertijd ook zonder maximale prijs in kunnen vullen of gecombineerd (levertijd + prijs)?
Eventuele andere suggesties over de levertijd alert zijn welkom, we horen graag hoe jullie hierover denken.

[ Voor 3% gewijzigd door name op 24-11-2021 10:49 . Reden: Vraag 5 toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:00

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Handige functie!

Op welke manier wil je bericht krijgen dat een product weer leverbaar is?
Email, en mogelijk een browser notificatie

Welke opties verwacht je te kunnen doen?
Keuze tussen 'melding indien op voorraad' (vanuit niet op voorraad) en 'levertijd minder dan x dagen' (vanuit bestaande levertijd én niet op vooraad)

Wil je bepaalde winkels hierbij kunnen uitsluiten?
Ja, altijd handig voor als je niet bij een bepaalde winkel wilt bestellen

is het voor jou als gebruiker duidelijk dat de “alert instellen knop” deze twee functies bevat? (Is alert instellen de juiste benaming)
Nu ik het hier lees wel. Maar wellicht handig om de knop iets van 'Prijs en/of Levertijd alert instellen' te noemen?

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 08:58
E-mail, net zoals het nu werkt met prijs alerts
Leverbaar binnen X dagen, prijs onder X bedrag en beschikbaar via V&A.
Voor de optie beschikbaar via V&A zou bijv. een minimaal aantal sterren van de user een mooie extra zijn. Ik koop zelf niets bij mensen met 1,2 of 3 sterren.
Dat zou mooi zijn. Levertijd binnen X dagen zou voor mij ook goed genoeg zijn (zoals in het voorbeeld).
is het voor jou als gebruiker duidelijk dat de “alert instellen knop” deze twee functies bevat? (Is alert instellen de juiste benaming)
Deels, de prijs alert herkende ik van de huidige prijs volgen functionaliteit. Dat hier ook levertijd bij zou zitten had ik aan alleen het label "Alert instellen" niet verwacht.
Wel denk ik dat het vrij snel duidelijk is als je de knop een keer gebruikt hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 10:35
(jarig!)
Yay! Mijn feature request :+

Notificatie of Email, beide zijn prima, keuze is beter.
Makkelijkste is misschien dat je de reguliere opties kan kiezen qua levertijd, dus wat de icoontjes ook doen.
Voor sommige producten is het misschien handig om ze snel te hebben, voor anderen is het misschien te verwachten dat ze nooit sneller dan 'binnen enkele dagen' leverbaar worden.
Neuh, dat is misschien interresanter als 'globale' pricewatch feature -> ignore winkel op globale schaal.
Is het voor jou als gebruiker duidelijk dat de “alert instellen knop” deze twee functies bevat? (Is alert instellen de juiste benaming)
Misschien het woordje "Op zijn minst leverbaar binnen x dagen"? Met een "informatie" icoontje met de betekenis?
Wil je de gewenste levertijd ook zonder maximale prijs in kunnen vullen of gecombineerd (levertijd + prijs)?
Ja! Dat is handig voor nieuwe producten waar nog geen prijs voor is.
Dat er eerst een prijs komt, en dan pas iets leverbaar wordt, lijkt me vrij normaal. Dan kan je dus bijvoorbeeld een alert instellen op een nieuwe telefoon, waarvan de prijs nog niet bekend is.

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPV
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 19:19

CPV

Op dezelfde manier als de alerts nu.
Deze 3: prijs, beschikbaarheid en V&A
Misschien, of als je toch bezig bent: alleen bepaalde winkels insluiten.
Ja, je vraagt om een alert en daarbij geef je de criteria op.
Wil je de gewenste levertijd ook zonder maximale prijs in kunnen vullen of gecombineerd (levertijd + prijs)?
Ja, lijkt me handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:48
1. Mail en notificatie (zoals price alerts)
2. Slider om levertijd te specificeren
3. Na het MaxICT debacle jazeker.
4. Ja.
5. Nee. Er is al een optie voor eerste prijsvermelding. Dat wordt anders te verwarrend.

Tof initiatief! Spreek met de webwinkels af dat ze alleen levertijden mogen verkondigen wanneer een product binnen is. Niet vanaf de leverancier maar echt in huis. Anders komt er een bezorgindicatie terwijl het product eerst nog naar de winkelier moet, waar meer tussen kan komen.
Het is tricky dat er een 3e partij bij betrokken is die hier geen input levert - de vervoerder.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wij hadden voor dit topic was geplaatst hier intern over gesproken en zagen geen noemenswaardige meerwaarde om dat in detail te kunnen kiezen. Het maakt de interface én de technniek wat complexer en een 'is leverbaar'-keuze leek ons genoeg.

We hebben nu deze stappen in de slider bij de prijslijsten: 1, 3, 5, 8 en 12 dagen (en 12+ dagen, maar dat betekent effectief 'levertijd onbekend').

De gekozen 5 dagen omvat normaliter alle winkels die het op zich wel kunnen leveren, maar soms wat voorzichtig zijn met hun prognose (bijvoorbeeld omdat ze vanuit een magazijn buiten Nederland leveren). Als een winkel dan aangeeft '1-3 werkdagen', dan pakken wij die 3.

Met welk doel/verwachting wil jij dat wel in detail kunnen kiezen? En welke van de genoemde opties zou je dan willen?
Tof initiatief! Spreek met de webwinkels af dat ze alleen levertijden mogen verkondigen wanneer een product binnen is. Niet vanaf de leverancier maar echt in huis. Anders komt er een bezorgindicatie terwijl het product eerst nog naar de winkelier moet, waar meer tussen kan komen.
Het is tricky dat er een 3e partij bij betrokken is die hier geen input levert - de vervoerder.
Dan zou alle partijen die aan drop-shipping doen uitsluiten. Maar het is uiteraard wel de bedoeling dat ze de levertijdindicatie zo realistisch mogelijk geven.

En het blijft altijd onder voorbehoud. Het komt (iig bij mij) soms voor dat de winke netjes dezelfde avond een pakketje aan PostNL had meegegeven en dat ze het dan uiteindelijk effectief toch 'overmorgen' bezorgden ipv 'morgen'.

[ Voor 29% gewijzigd door ACM op 28-11-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:48
ACM schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:58:
[...]

Wij hadden voor dit topic was geplaatst hier intern over gesproken en zagen geen noemenswaardige meerwaarde om dat in detail te kunnen kiezen. Het maakt de interface én de technniek wat complexer en een 'is leverbaar'-keuze leek ons genoeg.

We hebben nu deze stappen in de slider bij de prijslijsten: 1, 3, 5, 8 en 12 dagen (en 12+ dagen, maar dat betekent effectief 'levertijd onbekend').

De gekozen 5 dagen omvat normaliter alle winkels die het op zich wel kunnen leveren, maar soms wat voorzichtig zijn met hun prognose (bijvoorbeeld omdat ze vanuit een magazijn buiten Nederland leveren). Als een winkel dan aangeeft '1-3 werkdagen', dan pakken wij die 3.

Met welk doel/verwachting wil jij dat wel in detail kunnen kiezen? En welke van de genoemde opties zou je dan willen?
Een slider met 4 opties. Optie één: minder dan 5 dagen levertijd (product is voorradig bij leverancier), 5-14 dagen (product moet nog geïmporteerd/geproduceerd worden maar zal zeker komen), 14-28 dagen en 28+ dagen.
Op deze manier wordt een bredere groep mensen bediend. Zowel de gene die het z.s.m. willen hebben ongeacht de prijs en de gene die geen haast hebben. Als mijn videokaart morgen kapot gaat wil ik z.s.m. een andere. Als ik een nieuwe build maak die over ~een maand af moet zijn, dan is er geen haast. Beide groepen komen op Tweakers.

Voor mijn gevoel mag er een onderscheid komen tussen '~14 dagen' levertijd en '28+ dagen' levertijd. Nu steeds meer mensen bestellen via buitenlandse webshops zijn deze verschillende ordes van tijd meer gangbaar geworden.
Dan zou alle partijen die aan drop-shipping doen uitsluiten. Maar het is uiteraard wel de bedoeling dat ze de levertijdindicatie zo realistisch mogelijk geven.

En het blijft altijd onder voorbehoud. Het komt (iig bij mij) soms voor dat de winke netjes dezelfde avond een pakketje aan PostNL had meegegeven en dat ze het dan uiteindelijk effectief toch 'overmorgen' bezorgden ipv 'morgen'.
Waar ik bang voor ben is dat winkels doorgeven dat de levertijd 2 dagen is terwijl het eigenlijk 5 moet zijn, en dat ze het verschil in de schoenen van PostNL schuiven. Als ik zie dat het product bij winkel X over 2 dagen te koop is en bij winkel Y 5, dan is het redelijk snel bekeken (mits de prijzen niet te veel uit een lopen). In de praktijk is dit al zo, alleen zou dit ook op Tweakers 'afgeven' als Tweakers een alert verstuurd en de levertijd a achteraf niet klopt.

Het uitsluiten van partijen die aan drop-shipping doen lijkt een groot probleem, maar ik denk dat het in de praktijk meevalt. Zeer gewilde producten komen niet eens in de PW (videokaarten bijvoorbeeld), dan is een levertijd-alert geen issue.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het liefst via e-mail en het notificatie-center op Tweakers
Prijs in stellen voor voorraad
Winkels uitsluiten
Yes, heel graag!
Ja, wat mij betreft is dat duidelijk genoeg
Ja, ook dat lijkt me handig. Als er dan ergens voorraad komt kan ik altijd nog beslissen het wel te bestellen voor een hogere prijs!

Owner of DBIT Consultancy

Pagina: 1