Als je het blijft vernauwen tot de ene casus waar het OM inmiddels is overgegaan tot vervolging, gaat het blijkbaar in alle andere gevallen heel erg goed.BazzH schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:28:
[...]
Dat was een reactie op het groeiende aantal geregistreerde demonstraties.
[...]
Ik lees vooral een aanname en wat "framing".
[...]
Ik heb helemaal niets te maken met "aanleiding". Volgens mij kan er helemaal geen aanleiding zijn om met een groepje bewapende ME-ers een op de grond liggende relschopper nog even wat extra tikken te geven. Dat is gewoon "je gram halen voor gevorderden, omdat het kán". Iemand die op de grond ligt vormt geen gevaar meer. Doorslaan is dan gewoon martelen in mijn ogen. Heeft niets meer met handhaven te maken.
De aanleiding is nogal belangrijk zeg maar. Dat hoort namelijk bij de afweging of het geweld gepast is.
Ik werk zeker niet bij de politie, dat heb ik al meermaals gemeld. En zo wel, was ik al lang op non actief gesteld.[...]
Je denkt dat ik zoiets verzin? Het is natuurlijk ook weer niet zo dat zoiemand dan iemand tegen de grond werkt en in elkaar beukt. Ik zie echt wel filmpjes voorbijkomen waarin je gewoon een ME-er als een briesende stier al slaand rond ziet rennen ergens in de achterhoede.
Volgens mij probeer je het allemaal iets te hard te ontkennen en af te doen als onzin. Mocht je zelf bij de politie of ME werken: pak het niet persoonlijk op.
Je blijft maar hetzelfde voorval herhalen, en afgaan op filmpjes die doelbewust geknipt zijn om alleen het geweld van de politie te tonen. Nogmaals, in 99,9% van de gevallen gaat daar een hele lange geschiedenis aan vooraf, en toont het nog niet de helft van het verhaal. Zoals in vrijwel alle gevallen ook achteraf blijkt. En ook door de rechter keer op keer wordt bevestigd in alle vonnissen tegen de relschoppers. Maar die zitten ook in het complot zeker?