• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BazzH schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Dat was een reactie op het groeiende aantal geregistreerde demonstraties.

[...]

Ik lees vooral een aanname en wat "framing".

[...]

Ik heb helemaal niets te maken met "aanleiding". Volgens mij kan er helemaal geen aanleiding zijn om met een groepje bewapende ME-ers een op de grond liggende relschopper nog even wat extra tikken te geven. Dat is gewoon "je gram halen voor gevorderden, omdat het kán". Iemand die op de grond ligt vormt geen gevaar meer. Doorslaan is dan gewoon martelen in mijn ogen. Heeft niets meer met handhaven te maken.
Als je het blijft vernauwen tot de ene casus waar het OM inmiddels is overgegaan tot vervolging, gaat het blijkbaar in alle andere gevallen heel erg goed.

De aanleiding is nogal belangrijk zeg maar. Dat hoort namelijk bij de afweging of het geweld gepast is.
[...]

Je denkt dat ik zoiets verzin? Het is natuurlijk ook weer niet zo dat zoiemand dan iemand tegen de grond werkt en in elkaar beukt. Ik zie echt wel filmpjes voorbijkomen waarin je gewoon een ME-er als een briesende stier al slaand rond ziet rennen ergens in de achterhoede.

Volgens mij probeer je het allemaal iets te hard te ontkennen en af te doen als onzin. Mocht je zelf bij de politie of ME werken: pak het niet persoonlijk op.
Ik werk zeker niet bij de politie, dat heb ik al meermaals gemeld. En zo wel, was ik al lang op non actief gesteld.

Je blijft maar hetzelfde voorval herhalen, en afgaan op filmpjes die doelbewust geknipt zijn om alleen het geweld van de politie te tonen. Nogmaals, in 99,9% van de gevallen gaat daar een hele lange geschiedenis aan vooraf, en toont het nog niet de helft van het verhaal. Zoals in vrijwel alle gevallen ook achteraf blijkt. En ook door de rechter keer op keer wordt bevestigd in alle vonnissen tegen de relschoppers. Maar die zitten ook in het complot zeker? 8)7

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

BazzH schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:28:
[...]
Goed, lees het anders: Vreedzame demonstraties worden steeds vaker gekaapt door mensen die er niet het beste mee voor hebben
[...]

Ik heb helemaal niets te maken met "aanleiding". Volgens mij kan er helemaal geen aanleiding zijn om met een groepje bewapende ME-ers een op de grond liggende relschopper nog even wat extra tikken te geven. Dat is gewoon "je gram halen voor gevorderden, omdat het kán". Iemand die op de grond ligt vormt geen gevaar meer. Doorslaan is dan gewoon martelen in mijn ogen. Heeft niets meer met handhaven te maken.
Heb je een punt, die agenten worden ook gewoon vervolgd zoals het in onze rechtstaat hoort. Overigens horen demonstranten zich ook te houden aan vorderingen, gebeurt ook structureel niet. Misschien is de beste oplossing dan maar iedereen oppakken?
Je denkt dat ik zoiets verzin? Het is natuurlijk ook weer niet zo dat zoiemand dan iemand tegen de grond werkt en in elkaar beukt. Ik zie echt wel filmpjes voorbijkomen waarin je gewoon een ME-er als een briesende stier al slaand rond ziet rennen ergens in de achterhoede.

I am the great Cornholio!

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:26

BazzH

Kei-goed...

MikeyMan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:33:
[...]

Als je het blijft vernauwen tot de ene casus waar het OM inmiddels is overgegaan tot vervolging, gaat het blijkbaar in alle andere gevallen heel erg goed.

De aanleiding is nogal belangrijk zeg maar. Dat hoort namelijk bij de afweging of het geweld gepast is.

[...]

Ik werk zeker niet bij de politie, dat heb ik al meermaals gemeld. En zo wel, was ik al lang op non actief gesteld.

Je blijft maar hetzelfde voorval herhalen, en afgaan op filmpjes die doelbewust geknipt zijn om alleen het geweld van de politie te tonen. Nogmaals, in 99,9% van de gevallen gaat daar een hele lange geschiedenis aan vooraf, en toont het nog niet de helft van het verhaal. Zoals in vrijwel alle gevallen ook achteraf blijkt. En ook door de rechter keer op keer wordt bevestigd in alle vonnissen tegen de relschoppers. Maar die zitten ook in het complot zeker? 8)7
Ik wil het niet vernauwen. Je moet het ook niet te groot maken. Het zijn natuurlijk excessen en duidelijk dus juist niet zo extreem, omdat er géén vervolging is gekomen. Maar tegenwoordig wordt álles vastgelegd en dan denk ik dat dit soort gedragingen tegenwoordig éxtra schadelijk zijn. Ik vrees ook wel dat men gaat vervolgen vanwege maatschappelijke druk die ontstaat naar aanleiding van de beschikbaarheid van dat soort materiaal.

Persoonlijk vind ik overbodig geweld vanuit de kant van de overheid echt totaal onacceptabel. Ik vind het dus persoonlijk best wel ernstig, als ik op een video een relschopper in een willekeurige context tegen de grond gewerkt zie worden (helemaal top, niets mis mee tot zover), waarna hij tijdens het boeien nog even snel een paar tikken met de stok krijgt. Joh, je zit er met 3 man op. Dat is echt overbodig. Straffen doen we later.

Think smart........ Act stupid........

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BazzH schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:05:
[...]

Ik wil het niet vernauwen. Je moet het ook niet te groot maken. Het zijn natuurlijk excessen en duidelijk dus juist niet zo extreem, omdat er géén vervolging is gekomen. Maar tegenwoordig wordt álles vastgelegd en dan denk ik dat dit soort gedragingen tegenwoordig éxtra schadelijk zijn. Ik vrees ook wel dat men gaat vervolgen vanwege maatschappelijke druk die ontstaat naar aanleiding van de beschikbaarheid van dat soort materiaal.

Persoonlijk vind ik overbodig geweld vanuit de kant van de overheid echt totaal onacceptabel. Ik vind het dus persoonlijk best wel ernstig, als ik op een video een relschopper in een willekeurige context tegen de grond gewerkt zie worden (helemaal top, niets mis mee tot zover), waarna hij tijdens het boeien nog even snel een paar tikken met de stok krijgt. Joh, je zit er met 3 man op. Dat is echt overbodig. Straffen doen we later.
Je wilt het niet vernauwen, maar tegelijkertijd kom je toch telkens met dat ene voorbeeld, waarbij al lang vervolging is ingezet. Al lang voordat dat in het nieuws kwam overigens.

Het probleem met al dat filmen is juist dat dit als middel gebruikt wordt door die relschoppers. Ze gaan er letterlijk uren lang met de telefoon in de hand mee aan de slag. Blijven te ver gaan, geven geen gehoor aan vorderingen en gaan dan ook nog eens lopen duwen. Wat zien we? De laatste vijf seconden.

Hier een mooi voorbeeldje:

Zo gaat het echt constant. Met tientallen, zo niet honderden tegelijk.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-03 10:28
BazzH schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:05:
[...]
waarna hij tijdens het boeien nog even snel een paar tikken met de stok krijgt. Joh, je zit er met 3 man op. Dat is echt overbodig. Straffen doen we later.
Het is natuurlijk een stukje eigen rechter spelen, maar gezien je als Agent niet de hele realiteit bij de rechter uitgelegd krijgt, is het dan echt zo overbodig dat je alvast wat frustratie kwijt raakt aan iemand die er naar alle waarschijnlijkheid recht op heeft?

Nog los van het feit dat je simpelweg nooit een agent gaat vinden die wel daar wil zijn, *en* nooit een tik wil uitdelen als dat niet absoluut nodig is.

Ik ben niet voor politiegeweld, maar kan het soms wel enigszins begrijpen.(vaak genoeg ook niet overigens)

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth0.nl

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nog een mooi voorbeeldje: die zogenaamde journalist (geen pers of politieperskaart) die in Enschede in de binnenstad alles vastlegde. Op beeld meerdere malen gevorderd te vertrekken en het dan niet doen. Live op youtube een portie klappen vangen en gearresteerd worden en dan achteraf zielig gaan doen.

Sorry, je bent meerdere malen gesommeerd te vertrekken, doe je dat niet moet je ook als een vent de gevolgen daarvan accepteren. En dat geldt ook voor de dansende hippies, ouderen, ouders met kinderen en thee en koffie drinkende aanwezigen, ook voor jullie geldt de wet net als een ander.

En hetgeen waar je nu constant op terug komt:
https://www.ad.nl/binnenl...erd-afgeranseld~a89f78a6/
Politie en verdachte worden gewoon beiden vervolgd zoals het hoort.

Overigens word nog geen 10% van diegene die een MEer aangevallen heeft of heeft verwond ooit vervolgd.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:18
HaterFrame schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:25:

Overigens word nog geen 10% van diegene die een MEer aangevallen heeft of heeft verwond ooit vervolgd.
Ze worden niet eens gepakt... Als ik weer zo'n confrontatie zie dan denk ik vooral: jeetje, ze zouden al snel 100+ mensen moeten arresteren. Maar in plaats van gewoon iedereen arresteren blijft het maar duren...

Is het te doen om elke relschopper direct te arresteren? Nee, helaas is daar te weinig politie voor aanwezig en kunnen we ondanks het snelrecht de administratie daarvoor niet verwerken.

Maar: ik zou wel eens dat op het moment dat het escaleert gewoon alle duizenden inwoners een burger arrest ten uitvoer brengen met gepast geweld...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nog een mooi voorbeeldje: die zogenaamde journalist (geen pers of politieperskaart) die in Enschede in de binnenstad alles vastlegde. Op beeld meerdere malen gevorderd te vertrekken en het dan niet doen. Live op youtube een portie klappen vangen en gearresteerd worden en dan achteraf zielig gaan doen.

Sorry, je bent meerdere malen gesommeerd te vertrekken, doe je dat niet moet je ook als een vent de gevolgen daarvan accepteren. En dat geldt ook voor de dansende hippies, ouderen, ouders met kinderen en thee en koffie drinkende aanwezigen, ook voor jullie geldt de wet net als een ander.

En hetgeen waar je nu constant op terug komt:
https://www.ad.nl/binnenl...erd-afgeranseld~a89f78a6/
Politie en verdachte worden gewoon beiden vervolgd zoals het hoort.

Let wel, het niet voldoen aan een vordering is gewoon strafbaar op zich. Vergeten mensen ook nog weleens.

@President Veel mensen oppakken is amper mogelijk. Krijgen ze logistiek amper voor elkaar. Zit wel een celletje in die bussen, maar die ligt vaak vol met de schilden.

Bedoeling is natuurlijk dat AE/Romeo's de echte aanstichters er tussenuit plukken en meenemen. Maar dat lukt ook steeds slechter, doordat ze ook preventief aangevallen worden, inclusief doxxing.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:18
MikeyMan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:54:
[...]

Let wel, het niet voldoen aan een vordering is gewoon strafbaar op zich. Vergeten mensen ook nog weleens.

@President Veel mensen oppakken is amper mogelijk. Krijgen ze logistiek amper voor elkaar. Zit wel een celletje in die bussen, maar die ligt vaak vol met de schilden.

Bedoeling is natuurlijk dat AE/Romeo's de echte aanstichters er tussenuit plukken en meenemen. Maar dat lukt ook steeds slechter, doordat ze ook preventief aangevallen worden, inclusief doxxing.
Jup, dat het amper mogelijk is is ook de reden dat dit zo door zal blijven gaan. Gedraag je als de middenmoot en je weet dat je er makkelijk een weg komt. Of die Romeo's ook echt zo braaf zijn of dat ze echt uitlokken vraag ik mij om eerlijk te zijn wel eens af.

Ik zou dan toch het liefst willen dat de politie op een gegeven moment gewoon het leger zou kunnen oproepen en dat er met een uur een soldaat of 1000 klaar staat om de groep in te sluiten en een ieder te arresteren.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:37
Die lui lopen sowieso steevast hopeloos in de weg, kijk de videos van de laatste demo maar weer, allemaal tussen of vlak achter de linie heen en weer rennen met een camera en verder vrij onherkenbaar. In de weg staan voor politiebusjes etc.
Als je toch een zoomlens hebt en niet gezien wil worden als onderdeel van de demonstratiezelf, doe je werk dan van een afstandje en goed herkenbaar.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

President schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:00:
[...]

Jup, dat het amper mogelijk is is ook de reden dat dit zo door zal blijven gaan. Gedraag je als de middenmoot en je weet dat je er makkelijk een weg komt. Of die Romeo's ook echt zo braaf zijn of dat ze echt uitlokken vraag ik mij om eerlijk te zijn wel eens af.

Ik zou dan toch het liefst willen dat de politie op een gegeven moment gewoon het leger zou kunnen oproepen en dat er met een uur een soldaat of 1000 klaar staat om de groep in te sluiten en een ieder te arresteren.
Gelukkig gaat de politie daar inmiddels wat slimmer mee om. Op basis van videobeelden worden er achteraf nog genoeg uit hun bed gehaald. Hebben inmiddels ook een paar eigen ME videowagens en drones.

Allemaal oppakken klinkt leuk natuurlijk, maar je moet wel een zaak rond kunnen krijgen. We leven in een rechtstaat hé ;)

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

MikeyMan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:44:
[...]

Gelukkig gaat de politie daar inmiddels wat slimmer mee om. Op basis van videobeelden worden er achteraf nog genoeg uit hun bed gehaald. Hebben inmiddels ook een paar eigen ME videowagens en drones.

Allemaal oppakken klinkt leuk natuurlijk, maar je moet wel een zaak rond kunnen krijgen. We leven in een rechtstaat hé ;)
Artikel 184 is een prima grond, punt is dat het te veel tijd en capaciteit kost nadien. Al zal het zo nu en dan helemaal niet verkeerd zijn.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:38

alienfruit

the alien you never expected

Ik was vorig jaar naar mijn lokale park hier in West Londen om een vaccinatie te halen bij de prikbus. Daar moest ik wachten tot het mijn beurt was daar kwam ook een groepje van 4-5 mensen luid protesteren. Alles werd gefilmd; zelf toen ik vroeg of ze mij niet wilden filmen gingen ze mij expres meer filmen. Echt triest. Je kon gewoon merken dat ze hoopte dat de medewerkers van de bus gingen vragen of ze weg wilde gaan of de lokale politieman gingen vragen.

Het gebruik en van het meteen beginnen met filmen werkt echt niet mee om de boel bedaart te houden hoor. Volgens de medewerkers waren het ‘bekenden’ die dit vaker deden.

[Voor 6% gewijzigd door alienfruit op 05-01-2022 23:19]

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:26

BazzH

Kei-goed...

MikeyMan schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:15:
[...]

Je wilt het niet vernauwen, maar tegelijkertijd kom je toch telkens met dat ene voorbeeld, waarbij al lang vervolging is ingezet. Al lang voordat dat in het nieuws kwam overigens.

Het probleem met al dat filmen is juist dat dit als middel gebruikt wordt door die relschoppers. Ze gaan er letterlijk uren lang met de telefoon in de hand mee aan de slag. Blijven te ver gaan, geven geen gehoor aan vorderingen en gaan dan ook nog eens lopen duwen. Wat zien we? De laatste vijf seconden.

Hier een mooi voorbeeldje:
[Twitter]

Zo gaat het echt constant. Met tientallen, zo niet honderden tegelijk.
Ik ga niet nogmaals "verdedigen" dat het mij niet om dat éne incident, waar ze juist wél gaan vervolgen, gaat. Ik zie het breder. Maar als jij dat niet wil horen, prima. Einde discussie.

Think smart........ Act stupid........

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BazzH schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:16:
[...]

Ik ga niet nogmaals "verdedigen" dat het mij niet om dat éne incident, waar ze juist wél gaan vervolgen, gaat. Ik zie het breder. Maar als jij dat niet wil horen, prima. Einde discussie.
Lees je eigen posts eens na. Je zegt keer op keer dat je het breder wilt trekken, maar komt zelf telkens met hetzelfde voorbeeld aankakken.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zolang bepaalde groepen demonstraties 'kapen' voor hun eigen gewin en/of zaak en personen een business model zien in het stimuleren van publieke verontwaardiging, zal de aanpak van politie/ME aangevallen worden. Daarbij vergeten deze groepen steevast hun eigen rol in die interactie. Die wordt ter zijde geschoven en de focus ligt dan op de politie/ME.

Je wordt in Nederland niet zo maar geslagen door de politie/ME (incidenten uitgezonderd). We leven immers niet in een politiestaat. Agenten die hun boekje te buiten gaan moeten daarvoor gestraft worden, simpel. Maar ben je ergens waar dat niet mag en/of doe je dingen die niet mogen, dan komt de politie/ME in actie. En terecht, want anders leven we in een anarchie die onze maatschappij ontwricht. Iedereen die de politie/ME aanvalt en/of niet voldoet aan een vordering en/of een misdrijf pleegt, dient wat mij betreft gestraft te worden. Waarom zou je anders wetten respecteren? Het gezag van de overheid en haar mensen zit op een dieptepunt. Dat moet hersteld worden.

De Nederlands politie/ME geeft je in een dergelijke situatie verschillende waarschuwingen. Het is hier immers geen China of Turkije. Als je dan nog de confrontatie aan gaat dan ben je of dom of je hebt een verborgen agenda. Eerst de wet overtreden en als de politie/ME je weg stuurt (en niet eens arresteert) blijven provoceren. Ik vraag mij dan af wat zo iemand bezielt?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En de eerste veroordeling is binnen:

https://www.telegraaf.nl/...gen-me-schild-museumplein

Zes weken cel voor het trappen tegen een ME schild.

Lekker beetpakken die handel.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:38

alienfruit

the alien you never expected

Goed bezig! Persoonlijk wordt ik wel een beetje moe van Twitter over het zogenaamde 'politiegeweld' .
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee