metalen 'case' mod voor je GSM

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heuj, ik vroeg me af of iemand het aan zou durven om een nieuwe behuizing voor zijn GSM te maken. En dan het liefst eentje van titanium of aluminium.

Ik vind het jammer dat GSMs over het algemeen van kunststof gemaakt zijn, dat is zo breekbaar. Zelf vind ik gewicht van een GSM niet zo heel erg belangrijk. Kijk het moet natuurlijk geen kilo gaan wegen ofzo, maar als je lichte metalen zoals titanium of aluminium gebruikt moet het toch wel gaan volgens mij. Ik bedoel trouwens een case die er dan ongeveer hetzelfde uitziet als de kunststoffen behuizing maar dan dus van metaal, gepoetst ofzo bijvoorbeeld.

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
dan zal je toch over behoorlijk geavanceerde machines moeten beschikken. Het moet natuurlijk mogelijk zijn, maar om het mooi te krijgen zal je een bedrijf moeten benaderen in de metaal industrie.. Al die moeite ? Spuit ik de fronts enzo liever ;)

• blender
  • Niet online
Ok, ik heb ook niet gezegd dat het makkelijk was ;)

Het gaat me trouwens niet echt om de look hoor, ook wel natuurlijk, ik bedoel wie heeft er nu een titanium GSM :)
Mij gaat het voornamelijk om de stevigheid. Dat als hij een keer op de grond ketst er niets aan de hand is. (haha, deuk in je GSM misschien, bah)

• Psychoot
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

Opzich wel blaat id maarjah. Kheb dan toch liever een lichtere gsm.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:11

reiker

dan jij!

ik vraag me dan wel af wie je zo gek krijgt jou zoveel titanium te geven :)

ok ok, edelsmid misschien, in mijn ring (zo een voor om m'n ringvinger) zit ook een hoop titanium... maar volgens mij is het toch nog wel redelijk duur...

Zo gezegd, zo gedaan.

• blender
  • Niet online
Ik heb OOK niets gezegd over de prijs ;) maar daar heb je wel gelijk in, titanium is reteduur. Ben zelf mountainbiker en als je titanium onderdelen op je fiets wilt dan is het ook flink dokken.

Misschien dat aluminium daarom een alternatief is. Ik denk dat je met een blokje zou moeten beginnen, en dan met een CNC machine zou moeten gaan frezen ofzo...

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
een rubberen hoesje om je GSM veel goedkoper alssie valt gebeurt er niks

het ging toch niet op de look :?

• blender
  • Niet online
Ik wil d'r ook op kunnen gaan staan...

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Op woensdag 22 augustus 2001 11:32 schreef blender het volgende:
Ik wil d'r ook op kunnen gaan staan...
je GSM in een baksteen bouwen
met een rubberen hoes :? :D :D

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Uhmz, volgens mijj gaat een GSM van metaal juist eerder kapot... de behuizing overleeft het misschien beter, maar de electronica krijgt een veel hardere klap, omdat dat kunststof dus meegeeft en een groot gedeelte van de klap opvangt...
(kreukelzone idee dus..)

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 11:34 schreef BrZ het volgende:
Uhmz, volgens mijj gaat een GSM van metaal juist eerder kapot... de behuizing overleeft het misschien beter, maar de electronica krijgt een veel hardere klap, omdat dat kunststof dus meegeeft en een groot gedeelte van de klap opvangt...
(kreukelzone idee dus..)
Stop er dan een stukje rubber / airbag tussen?
Hmm.. airbag uit je gsm als ie op de grond donderd. lol.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Mijn allereerste mobieltje had een metalenfrontje (ik weet niet precies wat het was). Nadeel was dat de verf daar zeer snel afbladderde en dus dat ding er niet meer uitzeg (Overal donkere vlekken waar het staal door de verf kwam)

Verwijderd

Nokia 8850 of 8890 kopen

Dat zijn nog een kwaliteits telefoontjes

(en mooier dan zo'n rotding met zo'n vies geel displaytje)

:7

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:06
Op woensdag 22 augustus 2001 12:58 schreef Mp3psycho2001 het volgende:
Nokia 8850 of 8890 kopen

Dat zijn nog een kwaliteits telefoontjes

(en mooier dan zo'n rotding met zo'n vies geel displaytje)

:7
Hmm..heb je wel een tests gelezen in bv Connexie over deze telefoontjes?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• blender
  • Niet online
ik heb nu zelf een T39 en ben er heel tevreden over hoor, is ook nog heel stevig, maar voor mijn gevoel gaat het straks allemaal wat losser zitten enzo... zou wel handig zijn als het dan alu was... oh ja en aan de binnenkant een soort van coating die eventuele klappen opvangt als hij toch uit je klauwen flikkert is niet verkeerd.

Verder wilde ik hem niet spuiten of wat ook. Mocht het er nog van komen, dan hou ik jullie zeker op de hoogte. Ik heb nog een oude Siemens C25 liggen, denk dat ik daar maar eens mee ga beginnen :)

Verwijderd

3310/30 zijn heel stevig.... hij snu al tig keer door de rotereg geweest (als mensen weten wa dit =) en werkt nogsteeds prima.. maak er ook flessies meej open enzo..

• UDuckling5
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Hmm, ik heb om te testen wel eens alu-folie rond mijn mobiel gedraaid en ik kreeg GEEN bereik.

't kan aan die folie liggen, of aan de manier waarop ik dat ding heb ingepakt, maar ik verwacht dat jij ook die probs krijgt.

Flap

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 17:17
Ik heb geen GSM :) Lekker handig, hoef ik 'm ook niet te modden

Verbouwing

• blender
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 21:46 schreef UDuckling5 het volgende:
Hmm, ik heb om te testen wel eens alu-folie rond mijn mobiel gedraaid en ik kreeg GEEN bereik.

't kan aan die folie liggen, of aan de manier waarop ik dat ding heb ingepakt, maar ik verwacht dat jij ook die probs krijgt.
Damn, daar zeg je iets. Maar was dat bij een GSM met of zonder antenne? C25 en T39 hebben namelijk beide wel een antenne. Misschien dat je inderdaad met een 3210/3310/3330 of iets soortgelijks wel problemen krijgt. Aluminium zal dan wel als een soort Kooi van Faraday werken.

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

Op donderdag 23 augustus 2001 00:24 schreef blender het volgende:

..... Aluminium zal dan wel als een soort Kooi van Faraday werken.
ff de antenne van de telefoon door verbinden naar de behuizing ....... klaar en misschien nog een beter ontvangst ook (handig voor mensen met een ben kaartje :D

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Verwijderd

Ik heb een tijd geleden geprobeerd omdat we bij moenen dat ook es wilden weten

hier men bevindingen

http://home.hetnet.nl/~rtig2001/telefoon.html

laterz

• UDuckling5
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Ziehier een foto van een testje (niet van mij, van iemand anders.)

http://home.hetnet.nl/~rtig2001/telefoon.html

Flap

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 13:56 schreef toastingnow het volgende:

[..]

Hmm..heb je wel een tests gelezen in bv Connexie over deze telefoontjes?
ik wel en ze zijn naar mijn menig :r

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 14:12
LOL ;)

• pietah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 20:07
ben van plan m'n fone ook te gaan modden...

heb een mitsubishi trium galaxy.
redelijk stevige telefoon.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:34
buitenkant van magnesiumlegering, zoals minidisc portables enzo. licht en duurzaam.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• SEFje
  • Laatst online: 09-03 11:51
En de reden van deze kick? :?

Maare... volgens mij is het schier onmogelijk om je telefoon te modden hoor; wie ken jij nou weer die zo goed ijzer kan bewerken om zoiets te maken?

Is volgens mij ontzettend moeilijk en duur.

Verwijderd

een titanium foon bestaat nieuwe nokia 88nogwat geloof ik

koop die is waarschijnlijk goedkoper dan een frontje laten maken

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Had de motorola V6 (of een andere "V" ) geen aluminium-behuizing ? Lijkt me overigens wel een retegoede gsm

Verwijderd

ik koop de nokia 8850 wel :) scheelt weer een hoop werk ...

• bAm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:44

bAm

De nokia 8850/8890 heeft een aluminium behuizing, maar als je deze laat vallen zitten er vrij snel deuken in en de vervanginsonderdelen zijn niet goedkoop. De nokia 8910 heeft een titanium behuizing en is duur +/- 800 pleuro (simlockvrij, zonder abo ofzo)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Op maandag 22 juli 2002 18:25 schreef bAm het volgende:
De nokia 8850/8890 heeft een aluminium behuizing, maar als je deze laat vallen zitten er vrij snel deuken in en de vervanginsonderdelen zijn niet goedkoop. De nokia 8910 heeft een titanium behuizing en is duur +/- 800 pleuro (simlockvrij, zonder abo ofzo)
Helemaal true, ik heb em (8850).. hijs voor de 3e keer nu trug naar fabriek (+/- 4 weken per keer..)
Plus zit er ook een laag opgespoten, dus met sleutels erbij in je zak gaat et toch slijten..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bAm

bAm

Je kan hiervoor natuurlijk wel een leuke verzekering afsluiten ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Op maandag 22 juli 2002 18:42 schreef bAm het volgende:
Je kan hiervoor natuurlijk wel een leuke verzekering afsluiten ;)
Toch nie gezegt dat ik die nie had ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bAm

bAm

Op maandag 22 juli 2002 18:43 schreef KarreMania het volgende:

[..]

Toch nie gezegt dat ik die nie had ;)
Toch nie gezegt dat jij die nie had ;)
om ff te miereneuken :D
maar het is idd makkelijk

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

misschien kun je de frontjes stansen?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 11:28 schreef blender het volgende:
Ik heb OOK niets gezegd over de prijs ;) maar daar heb je wel gelijk in, titanium is reteduur. Ben zelf mountainbiker en als je titanium onderdelen op je fiets wilt dan is het ook flink dokken.

Misschien dat aluminium daarom een alternatief is. Ik denk dat je met een blokje zou moeten beginnen, en dan met een CNC machine zou moeten gaan frezen ofzo...
offtopic:
bent u wel is in pliegersport te meerkerk geweest? [hier stonden prive zaken]

Verwijderd

Het vreemde is dat ik met 3 verschillende GSM's een soortgelijke test heb gedaan.

Ik stopte alle 3 de GSM's in een gietijzeren pan met deksel en belde vervolgens hun nummers. Tegen mijn verwachting in konden alle 3 de toestellen opgebeld worden ! :?
Op maandag 22 juli 2002 17:09 schreef SEFje het volgende:
En de reden van deze kick? :?
oeps... :o
Pagina: 1