Toon posts:

Smart besturing van dimbare ledlampen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• TMV45
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-09-2022
Mijn vraag
Ik zoek een oplossing om mijn lichtknoppen 'Smart' te maken om zo mijn dimbare ledlampen aan/uit te kunnen doen en/of dimmen op afstand. Het liefst door een toevoeging achter mijn bestaande lichtknoppen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
HUE bridge met enkele HUE lampen en een aantal smartlampen van Paulmann

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets dat achter mijn Nederlandse schakelaar past.

Alle reacties

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kijk eens naar Shelly.
Topic met veel info: [Shelly] Ervaringen & Discussie

[Voor 23% gewijzigd door remco_k op 27-12-2021 19:43]

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Philips Hue heeft sinds dit jaar een wall switch module die je achter je bestaande schakelaar kan bouwen.
https://www.philips-hue.c...elaarmodule/8719514318045

pricewatch: Philips Hue wandschakelaarmodule

[Voor 26% gewijzigd door jeroen3 op 27-12-2021 19:49]

• TMV45
jeroen3 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:48:
Philips Hue heeft sinds dit jaar een wall switch module die je achter je bestaande schakelaar kan bouwen.
https://www.philips-hue.c...elaarmodule/8719514318045

pricewatch: Philips Hue wandschakelaarmodule
Dank voor je reactie.
Ik ken deze, maar is het ook te gebruiken om 'domme' lampen te bedienen? Natuurlijk geen scene's, maar het gaat mij juist om het bedienen van de domme lampen.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Een inbouwdimmer / schakelaar die Hue compatible is kun je bij Robshop krijgen.

• TMV45
Dank voor je tip. Deze kende ik nog niet. Voor integratie met Zigbee is dan wel ook Home assistant oid nodig, zie ik

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01 14:24
De Zigbee/HUE dimmer modules van Robbshop (Sunricher) kun je wel direct aanmelden in de HUE app.
Worden als een 1 kleur dimbare lamp gevonden die je een eigen naam en pictogram kunt geven.
Hierop kun je alle domme dimbare lampen aansluiten en het formaat past in een normale inbouwdoos.
Voorwaarde is wel dat de inbouwschakelaars pulsschakelaars moeten worden, maar die zijn er van alle merken en in alle typen, ook voor jouw schakelmateriaal.

[Voor 28% gewijzigd door Theo74 op 28-12-2021 10:31]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-02 21:42
Friends of Hue , draadloos zonder batterijen.

• TMV45
19roland70 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:37:
Friends of Hue , draadloos zonder batterijen.
Ik zie nergens dat ze te gebruiken zijn om domme lampen te besturen.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:01
Gaat het nou om je Hue lampen, of over een dimbare 'domme' ledlamp die je smart wilt maken? Voor optie 1 is een wall switch of FoH schakelaar prima, maar bij optie 2 moet je echt even naar de opties bij Robbshop kijken.

• TMV45
Theo74 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:28:
De Zigbee/HUE dimmer modules van Robbshop (Sunricher) kun je wel direct aanmelden in de HUE app.
Worden als een 1 kleur dimbare lamp gevonden die je een eigen naam en pictogram kunt geven.
Hierop kun je alle domme dimbare lampen aansluiten en het formaat past in een normale inbouwdoos.
Voorwaarde is wel dat de inbouwschakelaars pulsschakelaars moeten worden, maar die zijn er van alle merken en in alle typen, ook voor jouw schakelmateriaal.
De eigen dimmer van Robbshop is geschikt voor 1 lichtgroep, in mijn geval zitten er 2 groepen in 1 schakeldoos. Robbshop gaf mij wel de beste oplossing: https://www.ecobright.nl/...x-0-100w-fase-afsnijding/
Is ook leverbaar met het afdekmateriaal dat ik nodig heb, Berker S1 voor duo draaidimmer.

• TMV45
Archer_VC10 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:38:
Gaat het nou om je Hue lampen, of over een dimbare 'domme' ledlamp die je smart wilt maken? Voor optie 1 is een wall switch of FoH schakelaar prima, maar bij optie 2 moet je echt even naar de opties bij Robbshop kijken.
Het ging om de domme lampen die ik slim wil schakelen. En via Robbshop dus bij de EcoDim unit gekomen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee