Toon posts:

iPad lockdown voor verstandelijk gehandicapte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-06 13:35
Goedeavond Tweakers,

Ik heb een verstandelijk gehandicapte oom die helemaal gek is van (klassieke) auto's.
Hij is 53 maar verstand van een 4 jarige ongeveer..

Nu kwam ik er dit weekend met kerst achter dat hij boven verwachting toch best handig is met een tablet.

Ik had hem mijn tablet even gegeven met een Google image search en hij was vrolijk aan het rond klikken door plaatjes van auto's.
Zo erg dat hij zelfs telefoons van tafel begon te pikken om te proberen die foto's weer boven water te krijgen :+

Nu zit ik te denken om iets in elkaar te draaien op een oude ipad voor hem waar hij zonder hulp lekker door foto's van auto's kan klikken.
Google image gaat nog wel eens mis omdat hij toch soms ergens drukt zodat hij bijv. op een sourcepagina van een afbeelding terecht komt.
Dit kan natuurlijk ook fout gaan en ergens terecht komen waar hij helemaal niks te zoeken heeft ;)

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een ipad dicht zetten voor verstandelijk gehandicapten?
Ik zit zelf te denken aan een kinder modus/lock of de ipad locken op enkel de photogallery en die vol gooien met afbeeldingen...

Iemand een tip/idee?

Dank alvast!

Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | Toyota Yaris Hybrid Executive Premium

Alle reacties

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 09:58
Er is guided access (kiosk mode) waarmee je een iPad kunt beperken tot 1 actieve app.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:42
Gethijsem schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:33:
Er is guided access (kiosk mode) waarmee je een iPad kunt beperken tot 1 actieve app.
Kan je dan niet nog steeds binnen Safari/Chrome naar andere pagina's browsen?
Je kan eventueel een Pi-Hole plaatsen in je netwerk en eventuele ongewenste sites blokkeren.

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 09:58
Dat lijkt me wel. Maar je kunt natuurlijk een (gedeeld) album maken in Photos die je vol kunt zetten met foto’s. En een Pi-hole is zeker een goed idee.

Of, als je een echte tweaker bent met kerstvakantie en een Mac tot je beschikking, bouw zelf even iets met een fotocarousel in Xcode, er staat vast ook .iets bruikbaars op GitHub :)

[Voor 6% gewijzigd door Gethijsem op 27-12-2021 09:16]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee