Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyroneSR
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-03-2024
Gegroet!

Ik ben al dagen bezig met het herstellen van mijn Whatsapp gespreksgeschiedenis van mijn Asus ROG Phone II naar mijn Pixel 5a. Heb heel het internet al afgestruind, maar niets helpt. Ondertussen moet ik 48 uur wachten, want die timer van Whatsapp gaat steeds omhoog omdat je al "te vaak heb geregistreerd".

Het enige wat ik wil is mijn gespreksgeschiedenis herstellen op mijn nieuwe telefoon. Het enige wat ik heb is een lokale backup. Geen Google Drive backup. Wat ik ook doe, Whatsapp wil maar NIET naar de lokale backup zoeken. Het loopt alleen maar te vragen of ik wat op m'n Google Drive heb, maar dat heb ik niet! Zodra hij dan ziet dat daar niks op staat gaat het doodleuk vragen of ik m'n naam wil invoeren en daarna kan ik Whatsapp wel gebruiken, maar niks van m'n gespreksgeschiedenis is terug. Waarom is er niet een "waar wil je van backuppen"knop???

Voor alle duidelijkheid, ik heb alleen de msgstore.db.crypt14, niets anders. Even in het kort wat ik al heb geprobeerd.

- Uiteraard de standaard help pagina van Whatsapp Help Centre.

- Bestandnaam al hernoemd, maar goed dat hoeft eigenlijk niet, want het heeft al de juiste naam.

- Geïnstalleerd, gedeïnstalleerd, het backup bestandje gekopieerd naar de juiste plek. Android/media/com.whatsapp/whatsapp/Databases. Zelf 3 x op 3 plekken tegelijk, just to make sure. Ook nog bij Downloads laten staan en nog/com.whatsap/Databases (zonder het extra mapje Whatsapp). En uiteraard alleen in het juiste mapje zelf.

- Google account verwijderd vóórdat ik de backup wil herstellen, maar dan zoek hij er nog steeds naar.

- Backup via Google Drive op pauze zetten.

- Android Whatsapp Backup Dit topic geprobeerd.

- YouTube: Force whatsapp to restore data from local storage(Update :pls read p... Dit filmpje met de stappen geprobeerd.

Wat ik ook doe, het maakt niet uit. Hij zoekt gewoon NIET naar de lokale backup. Hij blijft hameren op een Google Drive versie, die er overigens niet is.

Ik ben ten einde raad. Hopelijk kan één van jullie genieën mij helpen. Ik wil ontzettend graag mijn berichtjes terug, er staan een hoop dingen op die belangrijk voor me zijn. Uiteraard kan ik pas de volgende oplossing over 48 uur proberen :(

Alvast zeer bedankt!

Groetjes,

Tyrone

Beste antwoord (via rens-br op 02-01-2022 20:29)

• TyroneSR
Het is gelukt!!

Verschrikkelijk hoe het moest om dit voor elkaar te krijgen, maar goed. Ik zal het stap voor stap even neerzetten en misschien heeft iemand er nog wat aan, mocht hij/zij ooit in het zelfde schuitje terecht komen.

1. 48 uur gewacht tot ik het weer mocht proberen.
2. Oude versie van Whatsapp gedownload. Geopend om vervolgens te horen te krijgen dat de versie verouderd was en ik een nieuwe versie van Whatsapp moest downloaden, dus ik kon het niet eens proberen met een oudere versie.
3. TIJD terug gezet naar de tijd waarop Whatsapp zei dat het verlopen was (This is an old version of Whatsapp which expired on 20th of November 2021 etc etc).
4. Whatsapp afgesloten en de nieuwe versie van Whatsapp gedownload. Tijd wel gehouden op 20 november.
5. Wat de oudere versie dus misschien wel heeft gedaan is de Whatsapp bestanden nog op de oude manier neergezet in je telefoon (dus internal storage/whatsapp/databases). Ipv internal storage/android/media/whatsapp etc.
6. Toen m'n backup bestand (msgstore.db.crypt14) overal neergezet, in m'n downloads map, in m'n oude whatsapp folder (die de oude versie van whatsapp heeft aangemaakt) EN in de nieuwe whatsapp folder.
7. Whatsapp weer geopend, telefoonnummer ingevuld, 2FA ingevuld,
8. Internet UIT gezet, permissie gegeven om te zoeken naar een Google Drive backup (wat ongelooflijk is, maar goed).
9. Na een tijdje zegt ie dat ie niks kon vinden (joh), dan skippen en dan blijft ie doorzoeken en TADA hij vindt de lokale backup (van 20 november weliswaar, wat natuurlijk niet klopt, maar dat is waar ik m'n tijd nog in had gesteld)
10. Na de backup gevonden te hebben, klikken op restore, maar wel eerst even je internet aanzetten!
11. Man man man man man, wat een avontuur. Alles gelukkig weer terug, maar het heeft wel wat moeite gekost.

Hopelijk heeft iemand hier ook wat aan! Dank @swhnld voor de tips!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:22
Eerste vraag, heb je de Asus telefoon nog, en kun je daarmee geen nieuwe backup maken naar de Google Drive?

Tweede optie. Heb je gekeken of er een oudere APK voor Whatsapp is waarin local backup nog wel ondersteunt wordt? Die installeren en daarmee dan de backup terugzetten?

Derde, heb je al een call bij Whatsapp zelf aangemeld?

[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 27-12-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyroneSR
Bedankt voor je reactie!

1e vraag: Heb ik nog, maar toen het me niet lukte op m'n Pixel 5a, wilde ik het weer proberen op m'n Asus... en je raadt het al, toen wilde deze ook de backup niet pakken. Heb het toen gedelete om het vervolgens nog een keer te proberen, maar toen was alles weg. Dus heb alleen puur het database bestandje nog.

2e optie: nog niet geprobeerd! Kan inderdaad wel even een ander oudere versie pakken. Welke raad je aan? Zal dit pas na 24 uur weer kunnen doen.

3e: Heb ik gedaan! Maar zoals velen krijg je het standaard antwoord terug "Heb je het al probeerd aan /uit te doen" (bij wijze van spreke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Gewoon een oudere versie, wat had je op de oude telefoon staan?

En je kunt nog punt 3 proberen van deze link: https://www.techbout.com/...ckup-android-phone-55696/
3. Restore WhatsApp from a Previous Local Backup
If you had deleted WhatsApp without making a Backup, you should still be able to Restore WhatsApp using a previous Backup of WhatsApp on your Android Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyroneSR
Ik had de nieuwste versie op m'n telefoon.

Maar dat is het hem dus precies, als ik die stappen volg dan vraagt ie niet eens/ziet ie niet eens m'n local backup! Hij gaat meteen zoeken naar een Google Drive backup zonder te checken of er ook een lokale is. Dus die optie krijg ik niet eens.

Als ik een oudere versie van Whatsapp installeer, raakt ie dan niet in de knoop met de huidige .crypt14 extensie? Aangezien een oudere versie misschien nog een .crypt12/13 versie hanteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Je kunt het op je oude telefoon proberen, geen idee met welke versie deze backup gemaakt is.

En lukt het, dan meteen backup maken aanzetten naar Google Drive.

[ Voor 27% gewijzigd door swhnld op 27-12-2021 17:54 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TyroneSR
Het is gelukt!!

Verschrikkelijk hoe het moest om dit voor elkaar te krijgen, maar goed. Ik zal het stap voor stap even neerzetten en misschien heeft iemand er nog wat aan, mocht hij/zij ooit in het zelfde schuitje terecht komen.

1. 48 uur gewacht tot ik het weer mocht proberen.
2. Oude versie van Whatsapp gedownload. Geopend om vervolgens te horen te krijgen dat de versie verouderd was en ik een nieuwe versie van Whatsapp moest downloaden, dus ik kon het niet eens proberen met een oudere versie.
3. TIJD terug gezet naar de tijd waarop Whatsapp zei dat het verlopen was (This is an old version of Whatsapp which expired on 20th of November 2021 etc etc).
4. Whatsapp afgesloten en de nieuwe versie van Whatsapp gedownload. Tijd wel gehouden op 20 november.
5. Wat de oudere versie dus misschien wel heeft gedaan is de Whatsapp bestanden nog op de oude manier neergezet in je telefoon (dus internal storage/whatsapp/databases). Ipv internal storage/android/media/whatsapp etc.
6. Toen m'n backup bestand (msgstore.db.crypt14) overal neergezet, in m'n downloads map, in m'n oude whatsapp folder (die de oude versie van whatsapp heeft aangemaakt) EN in de nieuwe whatsapp folder.
7. Whatsapp weer geopend, telefoonnummer ingevuld, 2FA ingevuld,
8. Internet UIT gezet, permissie gegeven om te zoeken naar een Google Drive backup (wat ongelooflijk is, maar goed).
9. Na een tijdje zegt ie dat ie niks kon vinden (joh), dan skippen en dan blijft ie doorzoeken en TADA hij vindt de lokale backup (van 20 november weliswaar, wat natuurlijk niet klopt, maar dat is waar ik m'n tijd nog in had gesteld)
10. Na de backup gevonden te hebben, klikken op restore, maar wel eerst even je internet aanzetten!
11. Man man man man man, wat een avontuur. Alles gelukkig weer terug, maar het heeft wel wat moeite gekost.

Hopelijk heeft iemand hier ook wat aan! Dank @swhnld voor de tips!
Pagina: 1