In de diverse warmtepompen discussies lees ik dat de energiemeting in de wp vaak te wensen over houd en dat er gebruikers zijn die een Kamstrup warmte meter in de wp installatie hebben geplaatst.
Tezamen met een goede KWh meter krijg je -denk ik- een nauwkeurig beeld in de warmteafgifte van de wp en in de afgifte van de verwarming (vloerverwarming, radiatoren).
Mogelijk dat je dan je wp gemakkelijk en nauwkeurig op efficiëntie kan tweaken.
Wat kan je nog meer met die warmtemeter?
Heb je één of twee meters nodig?
Er zijn verschillende typen Kamstrup meters; de 303, 403, 603... welke is goed genoeg?
Goedkoop is het ook niet; de 403 met 1 1/4" aansluiting zit op Euro 370,= vanuit Duitsland, bij de Nederlandse webshops kom ik met Google de genoemde 403 niet tegen.
En heeft er iemand van Ali/ Ebay nog bruikbare warmtemeters toegepast?
Tezamen met een goede KWh meter krijg je -denk ik- een nauwkeurig beeld in de warmteafgifte van de wp en in de afgifte van de verwarming (vloerverwarming, radiatoren).
Mogelijk dat je dan je wp gemakkelijk en nauwkeurig op efficiëntie kan tweaken.
Wat kan je nog meer met die warmtemeter?
Heb je één of twee meters nodig?
Er zijn verschillende typen Kamstrup meters; de 303, 403, 603... welke is goed genoeg?
Goedkoop is het ook niet; de 403 met 1 1/4" aansluiting zit op Euro 370,= vanuit Duitsland, bij de Nederlandse webshops kom ik met Google de genoemde 403 niet tegen.
En heeft er iemand van Ali/ Ebay nog bruikbare warmtemeters toegepast?
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3