Welke componenten voor mechanisch toetsenbord in oude laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 12:19
Ik heb het idee opgevat om een laptop uit 1987 te voorzien van moderne hardware.
Daar heb ik ook een topic voor gemaakt: [CM] Toshiba T1200 met moderne Hardware
(Was niet zo populair, maar dat snap ik ook wel met tweakers hier die veel ambitieuzere projecten doen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auRRrzWk0EuSjZWiQeyxim-jwa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HiVPeRhPmf38AT4Nvr6A9sC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil met stap 1 beginnen, namelijk de componenten aanschaffen voor het inbouwen van een modern mechanisch toetsenbord in de oude laptop.

Nu ben ik al een hele tijd aan het rondzoeken op het internet, en heb ik behoorlijk wat webshops gemaild. Maar ik kom er nog niet uit. De meeste Chinese webshops reageerde helaas niet, en een Duitse webshop reageert wel, maar die denkt volgens mij te moeilijk. (hij had het over een PCB op maat maken)

Ik ben dus op zoek naar alle componenten van een mechanisch toetsenbord, behalve de case.

Omdat er ontzettend veel maten mechanische toetsenborden zijn, wil ik dus gewon een standaard afmeting PCB, die het dichtst in de buurt komt van de afmetingen van de laptop. Daarbij kijk ik naar 1 belangrijke variabele, dat is de breedte van de PCB. Die moet namelijk exact 30cm breed, of ietsjes smaller zijn.
(Diepte doet er niet toe, dat vul ik wel creatief op.)

Ik kan online nergens vinden wat de afmetingen van de diverse PCB's zijn van de verschillende type mechanische toetsenborden.

Kunnen jullie mij met het volgende helpen:
Weet iemand waar je goed de afmetingen van de verschillende PCB's kan vinden, en dan vooral de breedte? Of weet iemand een specifieke PCB die dus rond die 30cm is?

Als er een geschikte PCB gevonden is, moet ik uiteraard nog alle andere componenten, maar ook vooral een retro keycap set, dat richting de beige kleur van de laptop gaat, en de rest.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:30

SA007

Moderator Tweaking
De breedte lijkt mij volgens mij vrij makkelijk ruwweg te bepalen, kijken hoeveel toetsen er naast elkaar zitten, de keycaps zijn meestal een vrij standaard maat.

Ook kan je een pcb ook nog wel aanpassen, het is geen magisch ding waar je niks aan kan aanpassen, je kan best er een stuk afzagen, toetsenborden hebben meestal erg simpele schema's dus met wat draadjes erbij solderen kan je best een eind eraf zagen.

Toch zou ik ook vrij snel leunen richting een custom pcb, dat vooral omdat de kosten daarvan tegenwoordig opvallend laag liggen. En de kans is ook vrijwel nul dat je een al-bestaand keyboard kan vinden met dezelfde layout en maten als wat netjes in die laptop past.