Kent iemand dit spel nog? Ik had het laatst weer es gedownd en uren gespeeld
Vet spel, zeer jammer dat er niet op verder gebouwd is net zoals Civilization (wat ook vet is) zoals multiplayer opties ed. Kent iemand wat leuke sites over extra's (mods oid) voor Colonization. Colonization 2 zo natuurlijk helemaal strak zijn
Superspel, inderdaad!
Ik maakte altijd vriendjes met de indianen
En toen gingen mijn blanke broeders hun aanvallen, en dan hielp ik ze mee. Dus ik dacht: nu zijn ze me vast dankbaar. Maar het tegendeel blijkt waar, pakken ze hun pijl en boog en zoeken ze mot met MIJ

Tsja, de AI in dat spel kende het woord "dankbaar" niet, blijkbaar.
*edit*
Er is ook een Colonization for Windows in de omloop in de abandonwarez scene. Links mogen niet, maar wie handig is met www.google.com komt een heel eind.
En toen gingen mijn blanke broeders hun aanvallen, en dan hielp ik ze mee. Dus ik dacht: nu zijn ze me vast dankbaar. Maar het tegendeel blijkt waar, pakken ze hun pijl en boog en zoeken ze mot met MIJ
*edit*
Er is ook een Colonization for Windows in de omloop in de abandonwarez scene. Links mogen niet, maar wie handig is met www.google.com komt een heel eind.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Bij mij wouden die indianen ook niet meehelpenOp woensdag 22 augustus 2001 03:58 schreef Captain Pervert het volgende:
Superspel, inderdaad!
En toen gingen mijn blanke broeders hun aanvallen, en dan hielp ik ze mee. Dus ik dacht: nu zijn ze me vast dankbaar. Maar het tegendeel blijkt waar, pakken ze hun pijl en boog en zoeken ze mot met MIJ![]()
*edit*
Ja man colonization rulez, vind het leuker dan Civilization ( vind ik namelijk nix aan ). Heb Colonization ooit nog eens gekocht orgineel
6 of 7MB op een cdtje 
ah die goeie ouwe tijd...
ah die goeie ouwe tijd...
Verwijderd
Kwam vast doordat ze een deal gesloten hadden met een van die andere europeanen, voor goederen deden ze alles. Maar het tegendeel blijkt waar, pakken ze hun pijl en boog en zoeken ze mot met MIJ
Het ging altijd wel aardig met mijn colonies
Het beste is gewoon alle indianen uitroeien en alle europeanen ook... kortom, kies spanje.
Afgelopen week nog gespeeld
Een absoluut topspel, toont maar weer eens aan dat je geen super-PC nodig hebt om een goed spel te kunnen spelen. k vind 'm ook beter dan civilization, alleen jammer dat ie wat traag is bij sommige onderdelen. Ik hoop al een jaar of 8, 10 op een vervolg maar die komt er helaas niet
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Civilization vind ik wel beter als Colonization, maar ik was altijd de Hollanders
Lekker handelen met de indianen en andere Europeanen, maar ondertussen alle boten kapen en weer terug verkopen
Cool.....Op woensdag 22 augustus 2001 22:23 schreef ubermaestro het volgende:
Civilization vind ik wel beter als Colonization, maar ik was altijd de HollandersLekker handelen met de indianen en andere Europeanen, maar ondertussen alle boten kapen en weer terug verkopen
[stoutmodus]
icqlink
[/stoutmodus]
Vond het toch lang niet zo goed als civ.
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Verwijderd
Ach ja games als colonization en Transport tycoon (deluxe), zijn toch van die spellen die een vervolg verdienen, mar helaas begrijpen die developers dat niet helemaal.
WtfOp woensdag 22 augustus 2001 22:39 schreef DinoRaptor het volgende:
[..]
Cool.....
[stoutmodus]
icqlink
[/stoutmodus]
Maare ik ga hem ook nog es opgraven uit me archief en ga ik ook wat pics posten
edit:
iemand een idee hoe dit spel in 2k te draaien?
iemand een idee hoe dit spel in 2k te draaien?
Verwijderd
precies, dit zijn echt vette spellen die gewoon een vervolg moeten hebben...Op donderdag 23 augustus 2001 00:54 schreef Sjawarmaman het volgende:
Ach ja games als colonization en Transport tycoon (deluxe), zijn toch van die spellen die een vervolg verdienen, mar helaas begrijpen die developers dat niet helemaal.
Civilization is en blijft gewoon de bom! In oktober komt Civ 3 uit en die gaat 0wn3n!
Gelukkig is Sid Meier weer achter de schermen bezig geweest, want Call To Power was echt ruk gewoon.
tsjek www.civ3.com voor meer info.
tsjek www.civ3.com voor meer info.
Verwijderd
Van mij mogen ze samen met Sid Meier ook wel een nieuwe versie van Colonization uitbrengen.
Ik speelde het altijd samen met een buurjongen van me. Eerste met de cheat 2 bootjes, pioneers en soldaatjes maken en dan lekker koloniseren. Met pen en papier bijhouden wie hoeveel geld had met handel drijven en altijd ruzie dat hij weer ruzie wilde met die indianen en ik handel wilde drijven, heerlijk die goede oude tijd. Zelfs al vette discussie over wie de veteran soldier mocht hebben
Verwijderd
Civ vind ik toch beter maar colonization is ook erg goed.
Ik heb ze beiden en speel ze nog erg veel , blijft gewoon leuk.
Ik heb ze beiden en speel ze nog erg veel , blijft gewoon leuk.
Verwijderd
Ja dat was een leuke game 
zelfs ooit nog gekocht
maar uitgeleend en nooit meer terug gehad
ff zoeken op het net...
zelfs ooit nog gekocht
maar uitgeleend en nooit meer terug gehad
ff zoeken op het net...
Vond eerlijk gezegd niet zo veel aan Coloni(s?/z?)ation, ik ben meer een Civ2/MoO2 type...
IDD jammer dat ze nooit een netwerk versie hebben uitgebrachtOp donderdag 23 augustus 2001 19:54 schreef Kaas het volgende:
Ik speelde het altijd samen met een buurjongen van me. Eerste met de cheat 2 bootjes, pioneers en soldaatjes maken en dan lekker koloniseren. Met pen en papier bijhouden wie hoeveel geld had met handel drijven en altijd ruzie dat hij weer ruzie wilde met die indianen en ik handel wilde drijven, heerlijk die goede oude tijd. Zelfs al vette discussie over wie de veteran soldier mocht hebben
Pagina: 1