Hoe uitschakelen met deur/raam contact Mitsubishi airco

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:52
sammie1303 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:01:
Eens, maar op de print van de airco zal vast ergens een onderbreker gezet zijn of gemaakt kunnen worden. Mijn leverancier heeft een module voor bijna €500. Dat vind ik wat veel. Er is ook een module waarmee je de airco via wifi koppelt en met een app op je telefoon kan bedienen. Wel een app met heel weinig mogelijkheden. Kost ruim €150. Maar is ook niet echt een oplossing omdat de sensor op de deur niet constant een signaal zou moeten geven. Een open dicht reed contact is de simpelste en zekerste oplossing. Maar waar moet ik op de print zijn.
De print van de airco heeft geen standaard aansluiting voor een open/dicht contact. Je kan wel wat maken, maar een onderbreker op de print van de airco is vrijwel gelijk aan het afschakelen van de spanning. Maar €500 euro voor de MHI wifi module? Dat ding hoort max €150 te kosten.

Een Sensibo sky kost €89,- en kan je koppelen met bijvoorbeeld Homey of HomeAssistant. Je kan ook nog de MHI printplaat overwegen die een medetweaker maakt (€50 en te koppelen met HomeAssistant of MQTT).
De sensor op de deur hoeft toch ook niet constant een signaal te geven? Ik heb hier Fibaro sensoren op wat deuren - hebben me in de 5 jaar dat ik ze heb nog nooit in de steek gelaten. Met bijvoorbeeld Homey knoop ik dit zo aan elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmCR9EJXAyZkOUj4y4KFqBKH2-I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ksJ92McmOQNSpWOFiUs2BTYE.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door GermanPivo op 07-01-2022 10:16 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Pagina: 1