Toon posts:

Moederbord voor 1-3 vga kaarten voor ethereum...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• swedendedicated
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-01 19:11
Ik heb een vraagje, ik heb op dit moment 1 Aorus Giabyte RTX 3090 kaart die ik wil gaan gebruiken om ethereum te minen, ik heb zelf een pc met een integrated vga en heb geen zin om deze 24/7 te laten draaien met de 3090 erin.

Wat ik zoek:
moederbord die ongeveer 3 vga kaarten ondersteund, amd of intel maakt mij niet uit, als het maar stabiel is en weinig stroom verbruikt.
graag ontvang ik ook advies omtrent de voeding, ik begrijp dat platinum het beste is ivm stroom "verlies"

P.s, ik heb zelf een oud systeem met een intel i5 processor, maar hier zitten geen "tweak" functies op om b.v de voltage aan te passen. Zou ik deze eventueel kunnen gebruiken en dan alle tweaks te doen via MSI after burner?

Excuses, ik weet niets van ethereum minen

Beste antwoord (via swedendedicated op 22-12-2021 13:45)

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
swedendedicated schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:22:
Ik was vergeten te melden dat ik de kaart goedkoop gekocht hebt, en mijn stroomtarief is 0,04kwh (woonachtig buitenland) :)
Dat is aan je naam wel op te merken, maar ga nu even naar het Ethereum mining topic, lees het door en krab je nog 10x achter de oren om er achter te komen waar je nu eigenlijk mee bezig bent.

Voor 3 kaarten kan je vrijwel elk moederbord gebruiken, want je kan gewoon PCIe 1x naar 16x risers gebruiken.

Over afzienbare tijd gaat ETH over van POW naar POS en is het ETH mining avontuur afgelopen. Zit je dan met je videokaarten die ineens de markt overspoelen omdat iedereen Ravencoin probeert te minen en inkomsten van 300$ p/jaar naar 30 cent per jaar zijn gegaan.

Waarom ook voor 3 kaarten, als je er maar 1 hebt?

Tweaken doe je zowiezo niet in de BIOS van het moederbord dus je kan prima je oude ding gebruiken. Je wilt je videokaart tweaken (specifiek, core underclocken&undervolten en het geheugen zo ver mogelijk overclocken), daar heeft je moederbord niets mee te maken.

Les1 in mining: elke euro die je niet uitgeeft, hoef je ook niet terug te verdienen.

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 22-12-2021 13:44]

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:38
Zou eerst beginnen met het induiken van ethereum minen, voordat je alles koopt.

[Mining] Het grote cryptocurrency mining topic

Dan kan je kijken of het überhaupt iets is voor jou.

[Voor 21% gewijzigd door corporalnl op 22-12-2021 12:58]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

swedendedicated schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:55:

:? Je weet dat je, om een beeeetje geld te verdienen, en zeker met de huidige energieprijzen, je best een heftige investering moet doen?

https://www.hashrate.no/3070lhr als voorbeeld; en dan https://www.cryptocompare...erkWh=0.5&MiningPoolFee=1 en dan kom je (hopelijk) op 338 dollar per jaar "winst". En aangezien een 3070 je ongeveer 1100 Euro kost inkoop, ben je tegen de huidige koers en kWh-prijs van Eneco dus al 3 jaar bezig om terug te verdienen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26
swedendedicated schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:55:

Dat blijkt want Eth is nauwelijks/niet meer winstgevend. ;)

Je bent te laat en had een aantal jaar geleden in moeten stappen. Nu gaat het je meer kosten dan dat het oplevert. Tenzij de koers van ETH ineens gekke dingen gaat doen. Maar gezien de huidige markt zie ik dat niet snel gebeuren.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• swedendedicated
Ik was vergeten te melden dat ik de kaart goedkoop gekocht hebt, en mijn stroomtarief is 0,04kwh (woonachtig buitenland) :)

• ChojinZ
Wat zijn de kosten die je nu hebt gemaakt? Wat heeft de videokaart + de pc gekost in totaal?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:56
kwh, wat is dat voor valuta?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Dat is aan je naam wel op te merken, maar ga nu even naar het Ethereum mining topic, lees het door en krab je nog 10x achter de oren om er achter te komen waar je nu eigenlijk mee bezig bent.

Voor 3 kaarten kan je vrijwel elk moederbord gebruiken, want je kan gewoon PCIe 1x naar 16x risers gebruiken.

Over afzienbare tijd gaat ETH over van POW naar POS en is het ETH mining avontuur afgelopen. Zit je dan met je videokaarten die ineens de markt overspoelen omdat iedereen Ravencoin probeert te minen en inkomsten van 300$ p/jaar naar 30 cent per jaar zijn gegaan.

Waarom ook voor 3 kaarten, als je er maar 1 hebt?

Tweaken doe je zowiezo niet in de BIOS van het moederbord dus je kan prima je oude ding gebruiken. Je wilt je videokaart tweaken (specifiek, core underclocken&undervolten en het geheugen zo ver mogelijk overclocken), daar heeft je moederbord niets mee te maken.

Les1 in mining: elke euro die je niet uitgeeft, hoef je ook niet terug te verdienen.

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 22-12-2021 13:44]

• swedendedicated
ChojinZ schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:38:
[...]

Wat zijn de kosten die je nu hebt gemaakt? Wat heeft de videokaart + de pc gekost in totaal?
2000euro totaal.

Ik betaal €0,04 per kwh

Ik ben zelf geen gamer (speel alleen oudere light-weight games die het prima doen op mijn integrated gpu) anders was het een optie om eerst te minen en daarna ermee te gamen.

[Voor 25% gewijzigd door swedendedicated op 22-12-2021 13:48]

• ChojinZ
swedendedicated schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:46:
[...]

2000euro totaal.

Ik betaal €0,04 per kwh

Ik ben zelf geen gamer (speel alleen oudere light-weight games die het prima doen op mijn integrated gpu) anders was het een optie om eerst te minen en daarna ermee te gamen.
Met €0,04 per kwh verdien je, met de huidge koers zo'n 800 euro per jaar. Dan ben je dus ruim 2 jaar bezig om gelijk te spelen. Dan maak je dus geeneens winst. En wat @Anoniem: 472287 terecht zegt: Binnenkort gaat ETH naar POS wat betekend dat je dan sowieso niet meer kan minen.

Als je dan toch met crypto wilt bezig zijn: open een wallet en koop coins. Ik denk dat dat in jouw geval veel makkelijker is.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee