Toon posts:

Wat te doen potentieel gestolen / verduisterd artikel?

Pagina: 1
Acties:
  • 661 views

Vraag

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:30
Vorige week heb ik een cpu een van een medetweaker overgenomen.
Een lang verhaal kort: de medetweaker heeft niet gehandeld zoals beloofd en is niet eerlijk.
Ik heb uiteindelijk een factuur bij de cpu ontvangen.
Aangezien ik het niet vertrouwde heb ik bij de webshop nagevraagd of dat deze bewuste cpu inderdaad bij hun aangeschaft is en/of dat deze bij de door medetweaker geleverde factuur hoort.
Helaas kan de webshop, gezien de AVG, mij niet meer vertellen dat de factuur inderdaad bij hun vandaan komt.
Wellicht is het niet zo, maar er bestaat een kleine kans dat de cpu gestolen/verduisterd is (dat deze niet bij de geleverde factuur hoort).

Ik wil niet aan de nare ervaring met de medetweaker herinnerd blijven en de cpu verkopen.
Helaas kan ik niet van de cpu genieten.
Maar ik wil niet dat ik later een heler of oplichter blijk te zijn als genoemde voorbeelden waar blijken te zijn.
Wellicht valt het allemaal mee, maar ik weet het dus niet.

En gezien de algemene ervaring vraag ik hier hoe ik met bovenstaande het beste om kan gaan.

Alle reacties

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:30
Vorige week heb ik een cpu een van een medetweaker overgenomen.
Een lang verhaal kort: de medetweaker heeft niet gehandeld zoals beloofd en is niet eerlijk.
Ik heb uiteindelijk een factuur bij de cpu ontvangen.
Aangezien ik het niet vertrouwde heb ik bij de webshop nagevraagd of dat deze bewuste cpu inderdaad bij hun aangeschaft is en/of dat deze bij de door medetweaker geleverde factuur hoort.
Helaas kan de webshop, gezien de AVG, mij niet meer vertellen dan dat de factuur inderdaad bij hun vandaan komt.
Wellicht is het niet zo, maar er bestaat een kleine kans dat de cpu gestolen/verduisterd is (dat deze niet bij de geleverde factuur hoort).

Voor de duidelijkheid: als het klopt dan ben ik de derde gebruiker van de cpu.
Ik heb de cpu van de tweede gebruiker overgenomen.
En ik ben in het bezit van een factuur van de eerste gebruiker (als dat klopt... ik ga daar even vanuit).

Ik wil niet aan de nare ervaring met de medetweaker herinnerd blijven en de cpu verkopen.
Helaas kan ik niet van de cpu genieten.
Maar ik wil niet dat ik later een heler of oplichter blijk te zijn als genoemde voorbeelden waar blijken te zijn.
Wellicht valt het allemaal mee, maar ik weet het dus niet.

En gezien de algemene ervaring met mede tweaker (ik neig helaas naar een doemscenario) vraag ik hier hoe ik met bovenstaande het beste om kan gaan.

[Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-12-2021 10:46]

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:41

Roozzz

Plus ultra

HugoBoss1985 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:43:

En gezien de algemene ervaring vraag ik hier hoe ik met bovenstaande het beste om kan gaan.
Let it go.

Áls er al iets duisters zou zijn in de herkomst van dit artikel dan heb je al ruimschoots voldaan aan een onderzoeksplicht. Persoonlijk heb ik het idee dat je je druk maakt om niets. Die review van je bij de koper vind ik ook bijzonder; feitelijk is er knap weinig "misgegaan".

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heel bot gezegd?

Benchmark de CPU; leg dit vast (dus dat dat ding werkend is); plaats een nieuwe advertentie; vermeld dat je geen factuur hebt en tweede / derde / vierde eigenaar bent; klaar. Voor een bepaald bedrag zijn er altijd mensen die een dergelijke CPU alsnog willen hebben.

Wil je het netter doen? Koop ongedaan maken met de verkoper. Kan lastig zijn. Of onmogelijk zijn. Geen idee; denk dat beiden erbij gebaat zijn goed te slapen 's nachts en hun sterrernstatus te behouden?

En anders doe je aangifte bij de politie van heling. Met de kans dat CPU moet worden ingeleverd als bewijs. En "verdachte" nooit kan worden getraceerd / aangepakt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Al dit drama voor een factuur die een paar dagen later kwam? 8)7

Dit is een geintje toch?

Man man man ;( :F

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:36

Grvy

Bot

Heel veel aannames die niet echt ergens op gebaseerd zijn. Daarnaast is jouw review ook heel erg apart bij de verkoper.. spreekt van heel veel ongeduld en weinig begrip.

Dit is een account.

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:36

H_H

'Tis but a scratch!

Ik kan uit dit verhaal niet opmaken waarom de CPU uit een misdaad afkomstig is, maar als je daar bewijslast van hebt, meld je het bij de politie. Of je vernietigt het zelf. Maar als je vermoeden hebt van een misdaad, dien je dat te melden. Als de politie je dan aangeeft dat je het wel mag verkopen, heb je dat in elk geval als bewijs.

Op basis van je review vind ik je echter meer een drama queen en is er helemaal niets aan de hand. Grow up.

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54
Maar werkt de cpu niet goed? Vanwaar al die argwaan? Alleen omdat de medetweaker anders handelt dan dat jij gewend bent of verwacht?

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
En laten we de andere kant van het verhaal ook even belichten.

Wijziging User Review - [2.DIE.4] [HugoBoss1985]

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 14:56
Je vraagt aan hem om een factuur. En als hij niet binnen 3 uur reageert. Wil je de koop ontbinden?

"Een drie uur later is voor mij de maat toch eigenlijk wel vol en besluit ik dat ik eigenlijk graag de cpu wil retourneren en mijn geld terug wil."

Ik begrijp de reactie van de verkoper wel

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit hoort hier niet, zie ook Wijziging User Review - [2.DIE.4] [HugoBoss1985].
Dit mogen jij en de andere samen oplossen.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee