Experiabox V10 aansluiten op Youfone Glas

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Beste,

Ik heb momenteel een probleem met mijn internet aansluiting en de youfone geeft aan mij niet te kunnen helpen omdat ik niet de modem van youfone gebruik. nu zie ik dat ze een experia v10 moden aanbieden en daar heb ik er nog 1 van liggen hier. (misschien zelfs wel die van hun maar ik lees iets over telfort in de config).

Nu vraag ik mij af. is de ene experiabox de andere? Anders gezegd, kan ik gewoon deze aansluiten een hard reset geven en gebruiken als zijnde de moden van youfone?

Beste antwoord (via rens-br op 23-12-2021 13:02)

• Giaccotto
Nog een update:

Het is inmiddels gelukt! Na wat zoekwerk kwam ik op een thread van mijzelf uit :-)
Blijkbaar had ik dit probleem ook al met het oude vlan en mijn router en toen kunnen oplossen. Vlan optie zit goed verstopt in de router maar hij is er wel. hier het vlan veranderd naar 6 en alles werkt weer :-)

Dank voor alle hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
als eerste wat is je probieem?
koper of glas?

aangezien hier en daar instellingen veranderd zijn youfone gaat namelijk af van vlan34 en wordt vlan 6 met pppoe. zie ook [Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Ik heb een glas verbinding. 2 uur geleden is deze er mee gestopt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
je kan altijd proberen eerst het youfone modem aan te sluiten kijken wat die doet. en ja zou de lijn nog op vlan34 draaien werkt een oud telfort modem ook. is de lijn omgezet na vlan 6 dan zal die modem ook niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Deze heb ik inderdaad nu aangesloten. Helaas werkt het daar ook niet mee. Ik zit te kijken in de instellen van de experiabox maar ik kom niet iets tegen over vlan.

Op de internet tab zie ik alleen staan "de internetverbinding parameter is niet beschikbaar voor Telfort."

--edit--

De reden van mijn initiële vraag is bedoeld om te achterhalen of elke experiabox v10 gebruikt kan worden voor de youfone glas verbinding zodat ik ze weer kan bellen in de hoop een monteur hier te krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Giaccotto op 21-12-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Giaccotto schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:35:
Deze heb ik inderdaad nu aangesloten. Helaas werkt het daar ook niet mee. Ik zit te kijken in de instellen van de experiabox maar ik kom niet iets tegen over vlan.

Op de internet tab zie ik alleen staan "de internetverbinding parameter is niet beschikbaar voor Telfort."

--edit--

De reden van mijn initiële vraag is bedoeld om te achterhalen of elke experiabox v10 gebruikt kan worden voor de youfone glas verbinding zodat ik ze weer kan bellen in de hoop een monteur hier te krijgen.
De firmware van een provider modem biedt geen VLAN opties, die zijn ingebakken.

Voor een monteur zul je Yourone mobiel moeten bellen.

Wat heb je met je echte Youfone modem gedaan dat je deze niet kunt aansluiten?
Deze zat in je installatiepakket.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Dat pakket is terug gegaan omdat ze een verkeerd pakket hadden geleverd. Ik had internet only en ik kreeg een alles in 1 pakket. Ik had de voorkeur voor mijn eigen router/modem, dus die had ik tot vandaag zonder problemen in gebruik.

--update--

Het blijkt dat de experiabox die ik hier heb liggen die van youfone is maar de update niet accepteert. Ik krijg nu een nieuwe toegestuurd welke de update van youfone wel accepteert. Iets zegt me dat dit het vlan verhaal is wat ze gaan wijzigen? Wel balen want mijn huidig (eigen) router werkt perfect, en die moet ik er nu achter gaan zetten als ik die wil blijven gebruiken en dan weet ik niet hoe ik mijn port forwarding etc. geregeld krijg.

[ Voor 49% gewijzigd door Giaccotto op 22-12-2021 10:41 . Reden: toch de modem gevonden thuis ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Giaccotto
Nog een update:

Het is inmiddels gelukt! Na wat zoekwerk kwam ik op een thread van mijzelf uit :-)
Blijkbaar had ik dit probleem ook al met het oude vlan en mijn router en toen kunnen oplossen. Vlan optie zit goed verstopt in de router maar hij is er wel. hier het vlan veranderd naar 6 en alles werkt weer :-)

Dank voor alle hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
En wat mis je dan in die Experiabox dat wel in je eigen router zit?
Dus eigenlijk, waarom gebruik je een eigen router?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Giaccotto
Mijn eigen router (GT-AC5300) is qua bereik beter en kan met weinig signaal het beste er uit halen. Gebruik hem om stadia wireless te gebruiken zonder problemen, als ook met slecht bereik spellen als iracing zonder problemen online te spelen.

Het algemene gebruik van de app op de telefoon bevalt me ook goed. nu kan ik hem natuurlijk achter de experiabox hangen, maar waarom zou ik denk ik dan. Liever 1 apparaat dan 2.

• Ben(V)
  • Nu online
Je eigen router kan helemaal geen beter bereik hebben, want wifi power is gereguleerd, dus hebben ze allemaal hetzelfde bereik.
En bereik wordt bepaalt door je devices en niet door je router, want je devices zijn bijna altijd de zwakste schakel.

Ik weet bijna zeker dat enkel de Experiabox die youfone je geleverd heeft gebruiken prima voldoet.

Je moet ook bedenken dat provider routers door je provider up-to-date gehouden worden en je regelmatig firmware updates daar voor geïnstalleerd krijgt (al merk je daar niets van).
Bij een eigen router moet je dat zelf doen, en consumenten routers (en zeker die van Asus) stoppen heel snel met firmware updates, meestal na een jaar of anders nadat ze een nieuw model uitbrengen.
Dus zo gauw er weer een zero dat hack gevonden wordt ben je met een eigen router heel snel kwetsbaar.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Giaccotto
Ik wist dat deze opmerking ging komen :-).

Ik snap precies wat je bedoeld en ja het is gereguleerd. Je hebt dus wat dat betreft, en ook omtrent de firmware updates helemaal gelijk. deze doe ik zelf en voor nu wordt mijn versie nog meegenomen.

Ik baseer mij alleen op mijn eigen ondervindingen. Feit (voor mij) is dat het bereik van mijn eigen router beter is dan de tot nu toe standaard geleverde routers (meerdere want verhuizen, vriendin wordt ex etc.) Ik concludeer dit enkel door het bereik te bekijken op mijn devices. feit is ook dat ik met mijn eigen router wel in staat ben zonder lag te gamen en hogere snelheden te halen.

Het is allemaal niet technisch onderbouwd, maar het is wel de ervaring die ik heb en daar gaat het om :-)

• Ben(V)
  • Nu online
Bereik op je device zegt helemaal niets.
Het gaat erom of je device je router kan bereiken, want dat is de zwakste schakel in de keten.

En die specs van die Asus zijn echt helemaal niets beter, hij ziet er alleen fancy uit.
Dus is vrees dat het wishful thing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giaccotto
Dat is het dus niet. heb beide apparaten al in gebruik gehad, en zojuist omdat ik toch wel erg benieuwd was de nieuwe experiabox ook even gebruikt om te testen. en voor mij is het hier in huis een wereld van verschil. maargoed.

Ik ben geholpen en alles werkt weer dus ik ben blij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markpaok2
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-12-2022
Waar zit de VLAN verstopt om die te laten wijzigen bij een Telfort V10 naar een Youfone V10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Durf ik je niet te zeggen. Ik ben weer geswitched naar mijn eigen device
Pagina: 1