Ivm de stijgende energieprijzen, aanzienlijk verbruik (6000 kWh per jaar) en aflopend energiecontract in maart 2022 ben ik de zoektocht gestart mbt aanschaf zonnepanelen. Ik ben inmiddels een aantal offertes verder, van lokaal tot "dozenschuivers". Appels met appels vergelijken, lijkt (voor mij) onmogelijk. Termen als;
- Denim glas op glas is beste + 35 jaar garantie
- Denim is onzin, glas op glas is nergens voor nodig
- Solaredge is de beste
- Growatt omvormer of Huawei omvormer potato potato
- Serie moet je niet meer willen
- Parallel is in jullie situatie echt niet nodig, zonde van het geld
Situatie is plat dak (bitumen 2 jaar oud), _altijd zon_ geen last van schaduw (alleen pas tegen te avond).
Daarnaast zit ik nog met de hoofdaansluiting. Deze is 1x 35A dus wil ik beoogde opwekken om verbruik (6000 kWh) te dekken, loop ik tegen wat grenzen aan met een 1 fase omvormer volgens mij, maar ook hier zegt de één "geen enkel probleem" tov de ander "beter een 3 fase aansluting maken". Nu moet de groepenkast toch opgefrist worden, dus denk ik ergens, beter meteen 3 fase regelen ikv toekomstproof (niet voornemens om snel te verhuizen).
Verder alleen een elektrische auto die wellicht nog eens zou kunnen komen. Airco's en WP zwembad hebben we al (verklaren enigszins het verbruik icm luchtdroger
)
Tips hoe met dit bijltje te hakken? Bepaalde inzichten?
- Denim glas op glas is beste + 35 jaar garantie
- Denim is onzin, glas op glas is nergens voor nodig
- Solaredge is de beste
- Growatt omvormer of Huawei omvormer potato potato
- Serie moet je niet meer willen
- Parallel is in jullie situatie echt niet nodig, zonde van het geld
Situatie is plat dak (bitumen 2 jaar oud), _altijd zon_ geen last van schaduw (alleen pas tegen te avond).
Daarnaast zit ik nog met de hoofdaansluiting. Deze is 1x 35A dus wil ik beoogde opwekken om verbruik (6000 kWh) te dekken, loop ik tegen wat grenzen aan met een 1 fase omvormer volgens mij, maar ook hier zegt de één "geen enkel probleem" tov de ander "beter een 3 fase aansluting maken". Nu moet de groepenkast toch opgefrist worden, dus denk ik ergens, beter meteen 3 fase regelen ikv toekomstproof (niet voornemens om snel te verhuizen).
Verder alleen een elektrische auto die wellicht nog eens zou kunnen komen. Airco's en WP zwembad hebben we al (verklaren enigszins het verbruik icm luchtdroger

Tips hoe met dit bijltje te hakken? Bepaalde inzichten?
Mijn boefje is liev!