Hoi, ik ben met een eigen projectje naast een cursus webdevelopment bezig, maar loop nu een beetje vast.
Voor mijn gevoel is het heel simpel, maar ik krijg het niet opgelost, en vraag mij af of het wel op te lossen is.
Heel simpel en in het kort wat code.
in de HTML code staat het volgende:
In mijn javascript code voeg ik daar een click listener aan toe.
De functie bij de click listener:
Als ik deze functie dus uitvoer, dan komt er bij beide console.logs identiek hetzelfde te staan.
Hoe kan dit? Dit zou toch nooit moeten kunnen? Ik zou verwachten dat bij de eerste keer
en bij de tweede keer
komt te staan.
Voor mijn gevoel is het heel simpel, maar ik krijg het niet opgelost, en vraag mij af of het wel op te lossen is.
Heel simpel en in het kort wat code.
in de HTML code staat het volgende:
HTML:
1
| <li id="list-item-1" data-field="1"></li> |
In mijn javascript code voeg ik daar een click listener aan toe.
JavaScript:
1
2
| memoryElement = document.getElementById("list-item-1"); memoryElement.addEventListener("click", checkNumber); |
De functie bij de click listener:
JavaScript:
1
2
3
4
| function checkNumber(event) { console.log(event.target); event.target.classList.toggle("clicked"); console.log(event.target); |
Als ik deze functie dus uitvoer, dan komt er bij beide console.logs identiek hetzelfde te staan.
Hoe kan dit? Dit zou toch nooit moeten kunnen? Ik zou verwachten dat bij de eerste keer
HTML:
1
| <li id="list-item-1" data-field="1"></li> |
en bij de tweede keer
HTML:
1
| <li id="list-item-1" data-field="1" class="clicked"></li> |
komt te staan.
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 21-12-2021 11:43 . Reden: Wanneer je code post, gebruik dan code-tags a.u.b. :) ]