misschien een hele fomme vraag

Pagina: 1
Acties:

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Misschien is dit een hele domme vraag, maar ik wil het toch graag weten :-).

Past elke monitor op elke computer? Mits je de juiste driver hebt natuurlijk. Ik ben namelijk onlangs een monitor tegengekomen waarbij staat dat hij 170Mhz nodig heeft. Wat zegt dit houd dit in dat computers die lager dan 170Mhz door de mand vallen?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

|:( :'(

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

het ligt aan je videokaart(als je dus monitor dus hebt) welke refreshrate het zootje aankan. Zoek eens op de website van je videokaart tot welke refreshrate hij kan, dan kun je daaraan je wensen afstellen

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00
170Mhz? das de dotclock ofzo?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik moet de eerste monitor nog tegenkomen die zoiets eist van een pjoeter.

Maarre Fomme vragen bestaan niet alleen ..... mensen?
* bazs2000 maakte hie een slap grapje. :)

Het maakt dus niets uit.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Het zal wel gewoon lukken.

Maar het is een fomme vraag weet niet wat een fomme is

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

fullgore chill man, help hem dan ipv zo'n domme post te zetten(owkee, staat ms ook wel in de FAQ, maar toch :)

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Het gaat om deze:

http://www.counter-shop.de/sis/dept.asp?dept_id=1012&max=1&preisschema=1

Daar staat op een gegeven moment 170Mhz.

Verwijderd

|:(

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:21 schreef GerwinPrins het volgende:
Misschien is dit een hele domme vraag, maar ik wil het toch graag weten :-).

Past elke monitor op elke computer? Mits je de juiste driver hebt natuurlijk. Ik ben namelijk onlangs een monitor tegengekomen waarbij staat dat hij 170Mhz nodig heeft. Wat zegt dit houd dit in dat computers die lager dan 170Mhz door de mand vallen?
Nee, niet iedere monitor past op elke PC maar dat heeft meer met de kasttype (aansluiting) te maken dan met de Mhz.
Ik heb hier verschillende monitoren die alleen in een Wyse server passen en nergens anders in.

Het aantal Mhz staat in relatie tot de videokaart!

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:25 schreef DMS het volgende:
Het zal wel gewoon lukken.

Maar het is een fomme vraag weet niet wat een fomme is
Wel hele fomme vragen hiero *D

Ennuhhh leg die Dotclock van 170KHz/m² ff uit wil je?

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Allemaal heel erg bedankt voor het aldan niet nuttig antwoorden. Het ligt dus aan de videokaart. Je moet een snelle videokaart hebben van het aantal Mhz dat de monitor nodig heeft. Deze zal wel niet standaard meegeleverd worden bij de monitoren die ik aangaf denk ik wel?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat 170MHz is het minimum aanbevolen RAMDAC snelheid van de videokaart om de monitor op de grenzen van haar kunnen te gebruiken. Elk videokaart vanaf de NVidia Riva TNT (200~250MHz RAMDAC) moet het wel aankunnen.

Het is niet zo dat de monitor niet werkt bij een videokaart met een lagere RAMDAC. Je kan het zelfs gebruiken met een ouwe ISA kaartje, alleen zal de beeldkwaliteit in hogere resoluties bagger zijn of zijn de hogere resoluties al helemaal niet haalbaar.

Verwijderd

niet half zo'n domme vraag als je zelf dacht, er bestaat ook nog zo iets als fixed sync monitoren, deze kunnen slechts in een zeer beperkt gebied opereren, en zijn dus niet multisync zoals wij allen gewent zijn, bijv bepaalde type apple monitoren.

RGZ

MASH

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 08:58 schreef BalusC het volgende:
Dat 170MHz is het minimum aanbevolen RAMDAC snelheid van de videokaart om de monitor op de grenzen van haar kunnen te gebruiken. Elk videokaart vanaf de NVidia Riva TNT (200~250MHz RAMDAC) moet het wel aankunnen.

Het is niet zo dat de monitor niet werkt bij een videokaart met een lagere RAMDAC. Je kan het zelfs gebruiken met een ouwe ISA kaartje, alleen zal de beeldkwaliteit in hogere resoluties bagger zijn of zijn de hogere resoluties al helemaal niet haalbaar.
HEEL ERG BEDANKT! HIER KAN IK ECHT IETS MEE! :)

Pagina: 1