Toon posts:

Is er een "Google app for android tv" fork zonder ads?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:35
Hoi,

Je kent het wel, advertenties.
Soms vrij logisch. Zeker wanneer je gratis programma's gebruikt is dat nou eenmaal vaak de prijs die je ervoor betaald.

Wereldwijd is het al langer maar voor nederland is het pas net een paar weken. Een update van de "Google app for Android TV". De nieuwe app "verbeterd" de interface door plek te maken voor advertenties en die ook volop te gebruiken. In sommige gevallen is zelfs tot ruim 2/3e van je scherm een advertentie.

Ik beschouw deze app niet als gratis omdat je deze app op een android tv moet hebben. Dat is een apparaat wat je koopt. Het is de koppeling van dat apparaat + de app wat je de ervaring geeft. Een ervaring die nu gewoon slecht is. Ik ben de afgelopen week voor het grootste deel gespammed door een add van home alone op disney+. Een app die ik niet eens heb! Het zou een ander verhaal zijn (maar nog steeds irritant) als het content uitlicht in apps die je wel heb.

Ik ben al even aan het googlen op zoek naar deze app waar de advertenties uitgesloopt zijn. Denk aan een zelfde concept als Youtube Vanced wat een add vrije versie van youtube is. Ik zoek dus eigenlijk een fork in het idee van youtube vanced maar dan van "Google app for Android TV". Ik zoek niet echt een andere launcher. Ik ken ze wel en werken ook wel maar de alternative launchers werken zeker heel wat minder prettig dan de standaard launcher. Helaas!

Mogelijk bestaat het niet wat ik vraag, geen idee daarom vraag ik het :)

Ben benieuwd!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47
Tja, enige is een andere launcher installeren en automatisch op laten starten.
Dat is wat er bij de Nvidia shield door velen gebruikt wordt.
Of blokkeren van bepaalde adressen in bijvoorbeeld pihole of gelijkwaardige programma's.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Heb zelf ook 2 Shield TV Pro’s staan en het is inderdaad irritant dat die reclame nu zo prominent opgedrongen wordt. Er zijn al pagina’s over vol geschreven in [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie. Zoals hierboven genoemd kun je met andere launchers aan de slag gaan. Om al diezelfde berichten hier nogmaals te posten lijkt mij niet helemaal handig. Dit topic gaat dicht. In het genoemde topic kun je er alles over lezen en discussiëren.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee