Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeuven77
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Welk sporthorloge zouden jullie aanraden voor een beginnend hardloper?
Gebruik zal zijn voornamelijk (hard)lopen, maar ook af en toe fietsen en mountainbiken.

Mijn doel is om zonder telefoon (lees zonder afleiding) te gaan (hard)lopen waarbij ik nog wel de optie houdt om spotify te luisteren en mijn prestaties bij te houden.

Ik gebruik strava of Runkeeper maar mag ook anders worden.
Ben in bezit van android telefoon, Huawei mate 20 pro.

Wat ik al gevonden:
garmin 45, deze is met gps zonder spotify.
Rond de 120 euro.

Garmin 245 music, met gps en spotify.
Rond de 250 op amazon.

Huawei gt2 (pro) met gps, spotify onduidelijk.
Prijs fluctueert veel, is deze aan te raden?

Wat zijn de opties tot max. €300.- ?
Welke zouden jullie aanraden.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik ben alleen maar bekend met de Garmin horloges. Wat betreft Garmin heb je ook nog de vivoactive 4, Venu 2 en Venu Sq, waarbij de Venu 2 iets boven je budget ligt, maar er komen regelmatig aanbieidingen voorbij onder de €300,-.
Vergelijking: https://buy.garmin.com/nl...225&compareProduct=643382
Verder, als je het niet erg vindt om een al wat ouder horloge te kopen, dan is de Garmin Forerunner 645 Music ook nog wel een optie? Daar zijn vaak mooie aanbiedingen voor.

Heb je verder dit topic al eens bekeken?
Het grote sporthorloge met GPS topic.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeuven77
Bedankt voor je reactie. Wat ik bij het zoeken en vergelijken vaak niet zie is of de horloges met of zonder spotify zijn.

Ik zoek een horloge die er voor zorgt dat ik mijn telefoon thuis kan laten. En ja, deze horloges vallen in een hogere prijscategorie maar ben opzoek naar modellen in het lagere segment zeg maar omdat ik net hen begonnen.
Het mag rustig een iets ouder model zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Alle Garmin horloges met muziek ondersteunen ook Spotify. En de Venu Sq is dan de goedkoopste, gevolgd door de Forerunner 245 Music. De Forerunner is daarbij iets meer gericht op hardlopers en de Venu Sq op smart functies. De Venu Sq heeft wel een afwijkend design qua vorm (meer de Apple Watch) en gebruikt een andere scherm techniek (LCD). De vivoactive 4S heeft iets meer sport functionaliteit aan boord tov de Venu Sq (b.v. barometrische hoogtesensor waardoor je ook trappen/verdiepingen kunt registreren).

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalishier
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-03 15:13
Ik zou voor de venu 2 gaan. Indd even via price watch de prijs even volgen.
Een zeer volledige smartwatch, erg fijne bediening. In het bezig van moderne software TOV de andere modellen. Ik kan er echt een krappe week mee vooruit qua batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Mijn keuze zou de Forerunner 245 Music zijn, maar ik ben geen beginnend hardloper meer en zou de extra hardloopfuncties niet kunnen missen (heb zelf al 3,5 jaar de Forerunner 645 Music).

[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 19-12-2021 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterTe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:53
Ik ben zelf begonnen met hardlopen met een Apple Watch Series 6. Deze gebruik ik zelf dagelijks als smartwatch en doet het ook goed met hardlopen. De basis gegevens verzameld deze ook allemaal prima, hartslag, afstand en snelheid. Het werkt ook perfect met oordopjes met muziek allemaal zonder telefoon in de buurt.

Naar tijd keek ik wel steeds meer naar een specifieke sporthorloge, bij de Apple Watch kwam ik tegen het volgende aan:
- De accu ging snel leeg met GPS en muziek luisteren tegelijk.
- Touchscreen was niet fijn in combinatie met zweten en lange mouwen, meerdere keren gehad dat daardoor de sessie per ongeluk uitgezet werd.
- Geen fysieke knoppen om te starten/stoppen/intervallen te kunnen klokken. Waardoor het een beetje prutsen was tijdens het hardlopen.

Daarom gekeken naar Polar en Garmin sporthorloges voor het hardlopen en de Apple Watch te houden als dagelijkse smartwatch. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de Garmin Forerunner 245 Music, dit doet ook precies wat jij omschrijft qua wensen.

Wat heb jij het liefst? Een goede allround smartwatch waarmee je kan hardlopen of één die gericht is op hardlopen?
Hierboven werd het ook al genoemd, in dit topic kan je ook veel vinden: Het grote sporthorloge met GPS topic.

Edit: Opmerking over buiten budget aangepast

[ Voor 8% gewijzigd door PeterTe op 20-12-2021 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
@PeterTe Budget was tot €300, dus die FR245M valt daar ruim binnen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeuven77
Nou, ik heb er 1 besteld en nu een paar dagen in gebruik. Heb me op basis van jullie tips en wat youtube reviews gericht op de forerunner 245 music.
Tot nu toe bevalt hij echt goed en werkt alles boven verwachting.
De vivoactive 4 en forerunner 245 music zijn aan elkaar gewaagd. Voor de looks zou je vivoactive 4 moeten nemen. Voor de mogelijkheden maakt het verder niet uit. En voor de sporters zou ik 100% de forerunner aanraden
Als er behoeft en vraag naar is wil ik ook wel een wat uitgebreidere review maken, of hier of in een ander topic?

[ Voor 24% gewijzigd door zeuven77 op 02-01-2022 20:26 ]

Pagina: 1