Toon posts:

Iemand ervaring met Unifi apparatuur en software ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hansie-64
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-12-2021
Mijn vraag

Ik gebruik sinds kort een Unifi accespoint welke ik via de gedownloade software van Unifi Ubiquiti Networks heb geactiveerd. ( voorzien van een SSID en wachtwoord )
Een aantal devices kan ik zonder problemen middels Wifi aansluiten en werken, sommige kan ik niet aansluiten, deze zien de betreffende SSID wel maar als ik ze probeer te verbinden en het wachtwoord correct invul, gebeurt er steeds niet en verschijnt de melding "mislukt" en wat ik ook probeer dit blijft zich herhalen, bizar, ik kom er niet uit waar het aan ligt.

Ook zie ik in het netwerk overzicht bij WIFI Channel Interface een aantal SSID's van vermeende WIFI netwerken die ik helemaal niet heb, en de buren overigens ook niet !! ben ik nou gek of wat speelt hier allemaal ?

Kan iemand mij in duidelijke Jip & Janneke taal uitleggen wat hier speelt en / of ik iets niet goed heb gedaan ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:22
Wat voor soort security heb je ingesteld op je wifi netwerk? Heb je bijvoorbeeld WPA 3 aangezet op je SSID en probeer je een WPA 2 only device te connecten?

Wat betreft de SSID’s die je ziet de unifi software scant zo’n beetje constant en je ziet dus ook de bus van connection met de WiFi of henk met zijn hotspot welke langs je huis loopt. Geen idee trouwens waarom je je daar druk over zou maken.

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 al doorgelezen?

Je gaat van de hak op de tak; vorige maand wilde je Powerline, nu Ubiquiti.

Is het een idee om eens op papier te zetten wat je wel & niet weet (en uitgezocht hebt) en dan eens gerichter info geven want wij kunnen niet in jouw omgeving kijken vanaf hier.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee