Toon posts:

Mediaspeler gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
We hebben momenteel een Google Chromecast voor Netflix en Youtube in gebruik, voor een tweede tv (FullHD) zoek ik ook een mediaspeler.
Die moet net iets uitgebreider zijn, daarbij denk ik aan een afstandsbediening en de mogelijkheid om foto's en video's af te spelen die op een Synology DS218 staan. Op de synology site zie ik iets staan over DLNA/UPnP, maar concrete modellen kom ik niet tegen.
Ik had een budget van 50 euro in gedachten

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In mijn zoektocht kwam ik dit topic tegen: Chromecast, google tv, of overige
Apple TV is mooi, maar te duur
Amazon Fire TV stick, speelt netflix en youtube, heeft een afstandsbediening, maar hoe zit het met de mogelijkheid om mijn NAS te benaderen?
Dan nog een Xiami Mi box, draait op android, dus wellicht via een app de NAS te benaderen?

edit: kan topictitel niet meer wijzigen?

Beste antwoord (via Paul! op 05-01-2022 15:21)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:48
Lees ook eens dit: Jorgen in "Externe mediaplayer voor LG OLED C1"

Met jouw budget zou een Chromecast met Google TV (als je het budget iets wilt oprekken) een uitstekende keuze kunnen zijn. Geen gedoe met omwegen voor Kodi (die je wel op Amazon en Apple hebt)

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je al iets verder gekeken? Als ik snel Google kom ik (oude?) artikelen tegen dat je gewoon DSVideo op een Fire Stick kan installeren. Maar alternatieven te over; zo kan je ook (bijvoorbeeld) op bepaalde mediaspelers Kodi installeren en connecten naar je NAS. Of VLC Mediaplayer en connecten naar je NAS. En ook hier zal ik weer oude info hebben; ook een Chromecast kan Kodi aan boord krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Paul!
  • Nu online
De foto's staan in Synology Photos, en dat werkt weer niet met Fire TV, als ik deze site mag geloven. De (Gopro (compilatie)) videos staan gewoon op NAS.
Via Google/Youtube kom ik allerlei tips tegen van wat kan. En er lijkt technisch veel te kunnen, maar het moet ook eenvoudig te gebruiken zijn, zonder allerlei apps aan elkaar te koppelen of met tussenkomst van een smartphone.

[Voor 17% gewijzigd door Paul! op 18-12-2021 10:57]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:26

Daniel36

Koffiejunkie

Ik heb het niet geprobeerd maar op mijn tv met fire tv (Grundig tv met ingebouwde fire stick zeg maar) kan Kodi ook geïnstalleerd worden.

De nieuwe Google Chromecast met Google tv heeft sowieso een afstandsbediening en kan ook overweg met bestanden vanaf een nas als ik me niet vergis.

Wel beetje boven budget, 80 piek.

It is nice to be important, but more important to be nice.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
@Paul! Aankoopadvies doen we in CEA. Je topic is daarheen verplaatst.

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb net een Fire TV stick max voor nog geen 4 tientjes gekocht, bedoeld om komend seizoen makkelijk F1tv te gaan kijken.

Gisteren geinstalleerd, ook Netflix, Prime en Ziggo go app erop en wat werkt dit ding makkelijk zeg! Zappen tussen ziggo zenders gaat een stuk vlotter dan de oude Humax. Zelfs CEC/Viera link op mijn 15 jaar oude Panasonic plasma doet het perfect en kan met het kleine firestick afstandsbedieninkje nu de complete tv bedienen incl aan/uit en volume.

Daarna Kodi erop gezet, gezocht op mijn netwerk en mijn Synlogy filmdirectory gekoppeld en hij lijkt ook prima die oude formaten af te spelen van mijn film/serie collectie. Ben echt positief verrast.

Foto's moet dus ook zeker lukken, via Kodi of andere 3th party app. Aanrader!

PS: ik draai nog wel DSM6, maar kan me bijna niet voorstellen dat als je je foto's gewoon in een filestructuur hebt staan je die niet kan benaderen.

[Voor 13% gewijzigd door JPS op 19-12-2021 13:47]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:48
Lees ook eens dit: Jorgen in "Externe mediaplayer voor LG OLED C1"

Met jouw budget zou een Chromecast met Google TV (als je het budget iets wilt oprekken) een uitstekende keuze kunnen zijn. Geen gedoe met omwegen voor Kodi (die je wel op Amazon en Apple hebt)

• Paul!
  • Nu online
Dank voor de antwoorden. Ik ben ondertussen ook wat youtube video's aan het bekijken over de functionaliteiten. Ik neig nu naar een android tv stick, dan ben ik het minst afhankelijk van een partij.

• Paul!
  • Nu online
Inmiddels een Xiaomi TV Stick voor 35 euro besteld en geinstalleerd. En hij doet wat hij moet doen. Kan ik weer even vooruit voorlopig :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee