Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenww
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14:46
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben opzoek naar een Chromecast en heb mij oa in het forum een beetje verdiept welke Chromecast(of alternatieven) een optie zijn. Toch lees ik wisselende reacties, vandaar mijn topic. Ik twijfel zelf tussen de Chromecast 3(deze eerder gebruikt en zeer tevreden mee), de Chromecast google TV of de xi mi TV.

Nu lees ik over de Xiaomi wisselende reviews die eerder slecht dan goed zijn. De google TV spreekt mij het meeste aan, alleen begreep ik dit nog niet naar behoren werkt in Nederland en is het onduidelijk wanneer google in Nederland ondersteuning biedt. Verder las ik dingen als privacy problemen m.b.t. de google assistent functie die op de afstandsbediening zit. Tot slot kom ik dan toch weer uit bij de Chromecast 3. Nu vraag ik mij alleen af, deze is ondertussen 2 jaar oud. Krijg je op den duur dan ook problemen qua software, zoals bij smartphones? Of te wel is er een kans dat de Chromecast 3 over één jaar niet meer goed functioneert?

Kortom het belangrijkste is dat ik de mogelijkheid heb om media te kunnen streamen naar mijn TV. De mogelijkheid van een afstandsbediening lijkt mij erg prettig. Het budget ligt zo rond de €100,-

Wat zouden jullie mij adviseren? Of hebben jullie alternatieven?

Groet, Jeroen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:27
Ik ben sinds een maand eigenaar van de Chromecast Google TV. Er waren wat opstart problemen, maar ik zou nu absoluut niet meer zonder willen.

Ik was een beetje huiverig dat auto refresh rate (nog) niet zou werken. Ik heb in het verleden android boxjes gehad die dit ook niet konden en daarop vond ik het vreselijk om bepaalde streams (vaak in kodi) te kijken.

Gelukkig kan ik voor mezelf melden hier niet of nauwelijks last van te hebben met de Chromecast GTV. Ik vind het een super fijn apparaat die keurig mijn TV en soundbar bedient met dezelfde afstandsbediening. Ziggo Go app start ik vanuit Kodi (omdat ik geen Ziggo internet heb) in die paar keren dat het gebruik wordt en netflix, amazon, disney + draait als een tierelier. Ook kodi icm real-debrid werkt perfect.

Ik had wat opstart issues ivm mijn oude accesspoint die gecrasht werd door mijn Google Nest en Chromecast GTV, maar dat is verholpen door mijn nieuwe router waar ik toch wel aan toe was.

Wel wil je zoal streamen naar je TV? Als het puur gaat om YouTube, Netflix, Prime etc dan heb je met een 'normale' chromecast voldoende. Wil je apps zoals Ziggo Go TV, Kodi etc ook gebruiken, dan ben je beter af met de Chromecast GTV.

Met de Xiaomi boxjes heb ik helaas geen ervaringen, enkel met wat china boxen, maar daar was eigenlijk ook altijd wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenww
Steefmeister schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:11:
...
Wel wil je zoal streamen naar je TV? Als het puur gaat om YouTube, Netflix, Prime etc dan heb je met een 'normale' chromecast voldoende. Wil je apps zoals Ziggo Go TV, Kodi etc ook gebruiken, dan ben je beter af met de Chromecast GTV.
Bedankt voor je reactie. Het gaat voornamelijk over het streamen van de standaard apps zoals YT, NPO, netflix e.d. Als ik jou zo beluister dat werkt google tv opzich prima maar voor wat ik er mee wil doen zou een gwn chromecast 3 beter volstaan? En hou zit dit met het feit dat deze al 2 jaar oud is, heeft dat consequenties zoals bijv. smartphones die op den duur geen ondersteuning meer krijgen? En praat je dan over een jaar of wel langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo3010
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-07-2024
Gebruikte al jaren een Chromecast, maar de afgelopen tijd vond ik het steeds irritanter dat er geen afstandsbediening bij zat. Heb een hele tijd een oude telefoon gehad waar ik de Chromecast mee bediende.

Sinds een maand heb ik een Xiaomi Mi Box S en ben echt zeer tevreden. Het enige wat ik vervelend vond was de installatie. Ben echt letterlijk 1.5 uur bezig geweest. Het werkte zo slecht dat ik gewoon moest lachen en het een uitdaging vond om dit ding geïnstalleerd te krijgen (had al zitten googlen, ben niet de enige).

Maar nu werkt het top! Snel en alle apps kunnen erop (ook ziggo tv app)!
Tevens is deze 4K en zit er een Chromecast (ultra?) ingebouwd!

Er is ook een mogelijkheid om bluetooth devices aan te sluiten (denk ook een koptelefoon?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenww
Ivo3010 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:52:
Gebruikte al jaren een Chromecast, maar de afgelopen tijd vond ik het steeds irritanter dat er geen afstandsbediening bij...installatie. Ben echt letterlijk 1.5 uur bezig geweest. Het werkte zo slecht dat ik gewoon moest lachen en het een uitdaging vond om dit ding geïnstalleerd te krijgen (had al zitten googlen, ben niet de enige).
Oke, dat klinkt ook zeker goed! Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Jeroenww, om het plaatje eens volledig te krijgen, waarop ga jij gebruik maken met het apparaat van je keuze? Het maakt namelijk nogal wat uit of je dit gaat doen op een HD Ready of Ultra HD apparaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:57
Audio is wellicht ook belangrijk, en dat vroeg ik mij zelf ook af is de Shield Tv nu de enige box met DTS ondersteuning, of zijn er omwegen mogelijk om dit op andere manier te bewerkstelligen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Eiland De Mi Box S ondersteund ook DTS, naast DD(+), echter geen HD audio streams.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eiland schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:42:
Audio is wellicht ook belangrijk, en dat vroeg ik mij zelf ook af is de Shield Tv nu de enige box met DTS ondersteuning, of zijn er omwegen mogelijk om dit op andere manier te bewerkstelligen
Als je hoger dan dat wilt zul je aan een Pi met Kodi moeten. Daar kun je plugins installeren wat je wilt en dan via HDMI richting receiver oid :)

Verder zou @Jeroenww ook eens kunnen kijken naar een Amazon Fire stick. Schijnt ook leuk spul te zijn (zelf geen ervaring mee).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@The Eagle, idd, ook de Fire TV stick zou prima kunnen volstaan, maar dan wel de 4k versie omdat deze "completer" is dan de basic versie, die officieel alleen voor Nederland beschikbaar is op dit moment.

Ik heb zowat alle mogelijk geschikte apparaten in het bezit nu, ook de Fire TV 4k, dus vergelijken is een fluitje van.... 😏 de nieuwe CC Google TV stick zou van mij de voorkeur iig niet krijgen as we speak, voornamelijk door zijn gefixeerde refreshrate.

Testing, one, two ...

Pagina: 1