Waar kan ik een pakket naartoe sturen, zonder thuisadres?

Pagina: 1
Acties:
  • 18.236 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChingiTo
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-08-2024
Hallo, ik vraag me af of er een mogelijkheid is om een pakket op te sturen naar iets als een postnl punt wanneer ik iets bestel via aliexpress.
Ik wil namelijk iets bestellen alleen wil het liefst geen persoonlijke gegevens invoeren.
Iemand enig idee

(Sorry voor alle edits en de verkeerde titel, ik kan blijkbaar niets verwijderen beetje drama dit)

[ Voor 86% gewijzigd door ChingiTo op 17-12-2021 22:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChingiTo
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-08-2024
-verwijderd

[ Voor 157% gewijzigd door ChingiTo op 17-12-2021 22:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Tja, kopen zonder gegevens te verstrekken, dat lijkt me een geval, bij een winkel naar binnen stappen en cash afrekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zo ver ik weet kan dit niet met postNL. postNL verlangt jouw eigen adres. Ook als je het op een pakketpunt laat bezorgen. Misschien dat het wel met DHL kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-03 09:45
PostNL staat dit inderdaad niet toe. Voor dit doel kan je een postbus huren, diverse bedrijven die deze service verlenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ChingiTo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:35:
Ik wil namelijk iets bestellen alleen wil het liefst geen persoonlijke gegevens invoeren.
Wanneer jij een pakket bij een punt wil ophalen moeten ze daar weten dat het voor jou is. De enige manier om te weten dat het voor jou is zijn jouw gegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
dat gaat je niet lukken (omdat ophalen dan een drama wordt met legitimatie die niet overeen komt). een 3rd party ertussen die je pakket doorstuurt is wel mogelijk, bijvoorbeeld mailboxde (random voorbeeld van een duitse partij die dozen schuift). dan voer je hun adres in bij de bestelling, en voor een kleine fee reshippen zij jouw pakketje. zit je natuurlijk met de vertrouwenskwestie of je de reshipper wel vertrouwt...

curious: wat zou 't de chinezen uitmaken wat je adres is? die lui hebben hun geld en gaan door naar de volgende klant (je bent als 't ware hidden in plain sight).

alternatief: nepnaam + echt adres lijkt mij de oplossing voor ali? je adres is niet geheim, actuele postcodetabellen zijn zo te raadplegen.

[ Voor 5% gewijzigd door dyrc op 17-12-2021 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik denk dat je een postbus kunt huren.

Hoe dan ook, ik begrijp waarom je het in het privacy-forum vraagt maar ik ga het toch maar verplaatsen naar het shopping-deel omdat daar meer ervaring zal zitten met deze vraag :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En titel wat aangevuld, de huidige had te veel karakters om te passen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:32
Bij Parcls (o.a. in Amsterdam) kan dit wel. Je zult waarschijnlijk wel je legitimatie moeten laten zien, maar daar doen ze voor zover ik weet niks mee.m

Je moet alleen de status van je pakket goed in de gaten houden. Als je namelijk btw verschuldigd bent, kun je dit online betalen. Als je dit niet binnen een paar dagen doet, dan gaat je pakket naar een PostNL punt waar ze sowieso moeilijk gaan doen.

[ Voor 45% gewijzigd door oohh op 17-12-2021 23:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Dit zou wel de meest makkelijke illegale handel zijn die je kunt bedenken. Er is een reden dat ze willen weten waar het heen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:13
Zou handig zijn om zo je illegale handel te importeren. Dus nee, ik geloof niet dat dat mogelijk is, en dat is maar goed ook..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04 14:06

ken-dj

Life is short break the rules

-verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door ken-dj op 18-12-2021 04:41 ]

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04 14:06

ken-dj

Life is short break the rules

Gebruik een ander mail adres dan je eigen mail adres , ben je ook minder makkelijk te traceren.

Bij virtuele creditcard doe je veilig online aankopen. Je hoeft geen bank- of andere persoonlijke gegevens in te voeren en blijf je anoniem

Wat oohh ook al aangaf parcels in Amsterdam

Post.nl
https://www.postnl.nl/campagnes/pakket-en-briefautomaat/

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:56:
Dit zou wel de meest makkelijke illegale handel zijn die je kunt bedenken. Er is een reden dat ze willen weten waar het heen gaat.
Dit is ook het eerste wat ik denk. Ik had vroeger een collega die dit zo probeerde en dan liet hij het ook nog door iemand anders afhalen. Ik denk niet dat het werkt overigens.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 22:05
Wat is het doel erachter? Niet betalen van importkosten omdat die rekening naar een andere naam/adres gaat?
Hoe denk je dat het pakketpunt je pakket gaat geven, op basis van wat? Alleen je naam?

De enige manier om een beetje anoniem een pakket te ontvangen is door een postbus te huren en het daar op te laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
SunnieNL schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:54:
Wat is het doel erachter? Niet betalen van importkosten omdat die rekening naar een andere naam/adres gaat?
Hoe denk je dat het pakketpunt je pakket gaat geven, op basis van wat? Alleen je naam?
Bij AliExpress hoef je (achteraf) geen kosten meer te betalen, dus dat is de reden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Een postbus is niet anoniem want iedereen kan bij PostNL opvragen wie de huurder van een postbus is.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:06
Toen we nog niet massaal thuiswerkte was de meest privacy vriendelijke manier denk ik het pakketje op je werk laten afleveren. Dan hebben ze wel je achternaam met eventueel initialen, maar geen adres. Als je dan ook nog een ander mail adres gebruikt, dan is er gewoon weinig te koppelen. Opsporing weet je natuurlijk alsnog makkelijk te vinden.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Fly-guy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:00:
[...]

Bij AliExpress hoef je (achteraf) geen kosten meer te betalen, dus dat is de reden niet.
Wel als het boven de 150€ aanschaf is.

Maar goed, dan blijft je pakketje steken bij de douane als ze geen geaddresseerd persoon kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

@ChingiTo: de hamvraag is waarom je geen persoonlijke gegevens wilt invoeren.

Wil je voor je vrouw (of andere huisgenoten) verstoppen dat je veel en/of dure dingen bestelt op Aliexpress, betaald van je eigen salaris? Of is er loonbeslag gelegd? Wil je neppe/illegale/criminele zaken gaan doen?
Dat maakt allemaal nogal een verschil.

Aliexpress weet toch al heel veel van je alleen al op basis van je IP-adres waarmee je de website bezoekt en welke artikelen je bekijkt op de website.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullebas
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-03 20:36
aawe mwan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:37:
@ChingiTo: de hamvraag is waarom je geen persoonlijke gegevens wilt invoeren.
Het waarom lijkt me niet belangrijk; er zijn een heleboel volkomen legitieme redenen te bedenken waarom je niet zou willen dat je gegevens bij de verkoper bekend zijn. Zelf denk ik eraan om binnenkort een setje nieuwe huissloten te bestellen, dus ik had dezelfde vraag. Ik zal daarvoor maar gewoon naar een speciaalzaak moeten gaan, want het lijkt me niet verstandig om die thuis te laten sturen. Misschien wil de TS wel een kluis bestellen oid, maar ook als hij op zoek is naar erotische artikelen kan ik het me prima voorstellen dat hij dat graag een beetje geheim houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
Naar een postpunt versturen gaat het sowieso niet worden.

De winkel zal al niet blij met je zijn, zij krijgen dan immers geen vergoeding meer voor het pakket. Er is een tijd geweest (vooral toen de "afleveren bij pakketpunt" optie nog weinig werd aangeboden bij winkels) dat mensen dit veel deden (misschien nog steeds wel), dat kostte de winkels geld.

Meestal wordt het ook geweigerd bij aflevering (het is immers niet voor hun). Zeker als er nog douane kosten bij komen, die gaan ze echt niet betalen in de hoop dat er nog iemand langskomt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bullebas schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:03:
[...]
Het waarom lijkt me niet belangrijk; er zijn een heleboel volkomen legitieme redenen te bedenken waarom je niet zou willen dat je gegevens bij de verkoper bekend zijn. Zelf denk ik eraan om binnenkort een setje nieuwe huissloten te bestellen, dus ik had dezelfde vraag. Ik zal daarvoor maar gewoon naar een speciaalzaak moeten gaan, want het lijkt me niet verstandig om die thuis te laten sturen. Misschien wil de TS wel een kluis bestellen oid, maar ook als hij op zoek is naar erotische artikelen kan ik het me prima voorstellen dat hij dat graag een beetje geheim houdt.
Gezien je eigen veiligheid hoor je al die dingen die je noemt sowieso niet bij aliexpress te kopen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-04 17:48

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Waarom denk je dat ze daar in China op individueel niveau iets met jouw adres en überhaupt jouw gegevens gaan doen?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:20

NMH

Moderator General Chat
aawe mwan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:10:
Een postbus is niet anoniem want iedereen kan bij PostNL opvragen wie de huurder van een postbus is.
De site van PostNL zegt wat anders:
Wij delen geen gegevens (naam, adres, postbusnummer etc.) van postbushouders met bedrijven of particulieren. We delen alleen gegevens als bevoegde instanties hierom vragen, bijvoorbeeld politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullebas
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-03 20:36
YakuzA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:27:
[...]

Gezien je eigen veiligheid hoor je al die dingen die je noemt sowieso niet bij aliexpress te kopen :)
Fair enough, fair enough. Ik zou ook niet noodzakelijkerwijs overwegen om een deurslot of kluis bij Aliexpress te bestellen, en ik geloof dat er niet al te lang geleden een rel was over weekmakers in Chinese sexspeeltjes.

Ik probeer alleen maar aan te geven dat er redenen bestaan om dingen anoniem af te laten leveren, en dat is inderdaad lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:47

Theo

moederbord

Ik snap wel waarom je iets gewoon niet thuis wil laten bezorgen. Als je huisgenoten hebt (thuiswonend, inwonend, enz) dan wil je dat niet altijd alles thuis kan worden bezorgd. Stel je besteld als 15 jarige een vibrator/plug dan kun je deze niet thuis laten bezorgen zonder dat je ouders zullen vragen wat voor pakket het is en wat er in zit. Of een iets té nieuwsgierige huisgenoot die 'per ongeluk' andermans pakketjes opent en zo bepaalde zaken van je te weten kan komen die je niet wil delen.

Wat je kan doen is kijken naar 'post restante', dan stuur je iets direct naar een postkantoor/afhaalpunt en is vooral bedoeld voor personen zonder vast woonadres. Maar dan moet je wel je eigen naam op het pakketje laten zetten omdat je een ID nodig hebt om het pakket op te halen, plus bij verzenden je eigen email opgeven.

Je kan ook bij je lokale postpunt navragen of je direct naar hen kan verzenden (bijv "Jumbo Supermarkt, uitreiken aan Pietje Puk" noemen als geadresseerde).

Je kan ook naar DHL kijken, die hebben op veel plekken een 'pakketmuur' staan (hier staat er één in de Lidl), maar dat werkt alleen als je iets binnen NL (Mogelijk EU) besteld en via DHL kan laten bezorgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Theo op 18-12-2021 12:46 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:02
Theo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:45:
Je kan ook bij je lokale postpunt navragen of je direct naar hen kan verzenden (bijv "Jumbo Supermarkt, uitreiken aan Pietje Puk" noemen als geadresseerde).

Je kan ook naar DHL kijken, die hebben op veel plekken een 'pakketmuur' staan (hier staat er één in de Lidl), maar dat werkt alleen als je iets binnen NL (Mogelijk EU) besteld en via DHL kan laten bezorgen.
gewoon het dichtstbijzijnde pakketafhaalpunt opgeven als adres... daar komen ze toch te liggen als je niet thuis bent. En dat merken ze niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@T-Forever Dat klinkt natuurlijk heel goed maar hoe dan ook moet het pakketafhaalpunt kunnen controleren dat jij de rechtmatige ontvanger zou moeten zijn. Iets afspreken met een winkel is leuk maar daar staan iedere dag weer andere mensen op de betreffende posities, dat schiet niet zo heel hard op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NMH schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:35:
[...]

De site van PostNL zegt wat anders:

[...]
Medewerkers zijn geen derden zoals particulieren of bedrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
sypie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:55:
@T-Forever Dat klinkt natuurlijk heel goed maar hoe dan ook moet het pakketafhaalpunt kunnen controleren dat jij de rechtmatige ontvanger zou moeten zijn. Iets afspreken met een winkel is leuk maar daar staan iedere dag weer andere mensen op de betreffende posities, dat schiet niet zo heel hard op dus.
Unieke string van 100 characters misschien :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Geef me 3 tientjes per maand en je mag het hier komen ophalen :P

De vraag waarom is relevent in dit stuk. Als je liever niet hebt dat Ali je gegevens krijgt, zou het kunnen via een postbus. Maar ze krijgen wel je betalingsgegevens, dus moet je alsnog opletten.

Dus leg uit wat je wil bereiken, kunnen we wat makkelijker helpen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:12
T-Forever schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:52:
[...]

gewoon het dichtstbijzijnde pakketafhaalpunt opgeven als adres... daar komen ze toch te liggen als je niet thuis bent. En dat merken ze niet eens.
Pakket Afuture kwijtgeraakt

Daar zou ik dus mee oppassen. Als je ze adresseert aan het pakketpunt, is de winkel dus de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:42

DataGhost

iPL dev

Theo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:45:
Wat je kan doen is kijken naar 'post restante', dan stuur je iets direct naar een postkantoor/afhaalpunt en is vooral bedoeld voor personen zonder vast woonadres. Maar dan moet je wel je eigen naam op het pakketje laten zetten omdat je een ID nodig hebt om het pakket op te halen, plus bij verzenden je eigen email opgeven.
Precies, dit heb ik in het buitenland ook regelmatig gedaan. Let alleen wel op dat je het pakket op tijd ophaalt en in sommige gevallen/landen/posterijen betaal je hier ook voor. PostNL heeft er dit over te zeggen: https://www.postnl.nl/kla...aste-woon-verblijfplaats/
Ik zou even van tevoren bij het betreffende postkantoor informeren of ze pakketten op die manier accepteren, of dat ze alleen brieven aannemen. Niet alle postkantoren/postpunten doen dat. Ook wil je denk ik tracking op je pakket zodat je niet elke dag hoeft te kijken of het er is.

Een pakketpunt kan je niet zomaar heen sturen, dat moet je ook van tevoren vragen. Vaak weigeren die pakketten die niet volgens het "pakketpunt-protocol" aangeboden worden of met een voor hun onbekende ontvanger.

Houd er wel rekening mee dat er hier en daar wat alarmbellen af kunnen gaan als je dure dingen bestelt met creditcard. Tot tweemaal toe gehad dat de winkel dacht dat het fraude was, de ene wilde extra informatie hebben, de andere heeft de bestelling ronduit geweigerd.

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 18-12-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
msteggink schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:15:
[...]

Pakket Afuture kwijtgeraakt

Daar zou ik dus mee oppassen. Als je ze adresseert aan het pakketpunt, is de winkel dus de ontvanger.
En overal waar er vreemde mensen te pas komen is er een extra risico. Beetje een drogreden, de postbode kan het doen, de duane beambte, het winkel personeel. een random voorbijganger die terwijl de deur van de bus open staat ff iets weg grist. Daar hoef je je dus niet extra drukker om te maken dan het al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Bullebas schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:03:
[...]

Het waarom lijkt me niet belangrijk;
Mwoah, er toch even naar vragen kan geen kwaad. Vaak maken mensen zich druk om niets, of willen ze heel iets anders dan verwacht wordt door hun TS.
Mocht het echt privacy zijn, kop dan gewoon in een andere stad cash iets bij een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:27
Mijn vader had een postbus apart van huis. We gingen iedere zaterdagochtend met mijn vader. Ik weet dat de postbus op zijn naam stond. Hij huurde dat jaren lange

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 08:27
Als TS nou eens aangeeft wat zijn bezwaar is voor verstrekken van adresgegevens? Misschien dat er dan een gerichtere oplossing kan worden gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:27

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik denk dat de vraag niet meer relevant is aangezien TS niet meer gereageerd heeft.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien de TS niet meer reageert en ook sinds vrijdag niet meer online is geweest, gaat hier een slotje op.

Mocht TS het topic toch weer open willen en willen aanvullen, kan die me altijd een DM sturen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.