Pakket Afuture kwijtgeraakt

Pagina: 1
Acties:
  • 8.841 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStuffer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-07 15:28
Nou na 2 jaar Is Afuture er blijkbaar qua bezorging er niet op vooruit gegaan.

3 dingen besteld en als afleveradres een afhaalpunt die door hun erkent wordt.

Op de website stond bij alle 3 de producten 2 dagen levertijd, kreeg pas na bijna een maand een bericht dat het geleverd was, toen ik naar het afhaalpunt ging, was er blijkbaar maar 1 van de 3 pakketten geleverd.

Na een week of zo te wachten toch maar eens contact opgenomen met Afuture om te vragen naar de andere 2 pakketten.
Krijg je eerst te horen dat ze het gaan uitzoeken, waarna je verder niks te horen krijgt tot je zelf maar weer contact opneemt.
Daarna krijg je te horen dat ze geleverd zijn want zij hebben een ontvangstbevestiging.
En als je dan naar een handtekening vraagt van de ontvanger krijg je te horen dat er voor de pakketten niet getekend hoef te worden, en dat het verder niet hun probleem is dat jij het product niet hebt en dat je maar met de pakketdienst contact moet opnemen

Met andere woorden Afuture stuurt pakketten op t.w.v honderden euro's zonder dat er voor getekend hoeft te worden. Dus als je bij hun besteld ben je NIET verzekerd als je bestelling verdwijnt

PS: ik had een PSU, HDD en een optische-drive besteld, totaal waarde +/- €200. heb alleen de drive ontvangen.
Alle 3 de dingen zijn tegelijk besteld.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je reactie even afgesplitst - de rest was al bijna 2 jaar oud.

Het maakt niet zoveel uit hoe ze het versturen. Verzending van winkel naar consument gebeurt op risico van de winkel. Ik zou ze dan ook manen hun levering alsnog binnen de wettelijke 30 dagen te doen.

Jij hoeft namelijk ook niet te wachten op een onderzoek wat ze eventueel zouden wilen doen.

Komen ze met het argument dat je dan voor verzekerd verzenden had moeten kiezen: keuzes voor standaardverzendingen zijn niet hetzelfde als zelf een vervoerder aanwijzen (stel je laat je opa het ophalen, dat transport is voor eigen risico).

Komen ze met het argument dat de verzending een losse dienst is; ook dat is leuk geprobeerd maar nee. Je betaalt voor producten bij jou thuis geleverd. Dat is noet los te zien - je neemt daar ook niet bv een losse verzending af van goederen gekocht een straat verderop. Die dienst is gekoppeld en ten behoeve van de eigen verkoop.

Dit is al tot in den treure langsgekomen. Ik ben dan ook vooral verbaasd dat de winkel het afdoet als niet hun probleem.
Werken ze niet mee, is het een zekere zaak voor de rechter. Ik zou er dan ook geen genoegen mee nemen. Voel je vrij ze naar deze reactie te wijzen, als ze vragen hebben leg ik het graag uit met links naar wetsartikelen en uitleg van juristen.

Zie eventueel ook de sticky, daar staat het ook.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 21:26 ]

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Sowieso kan alleen de verzender bij bijvoorbeeld TNT een onderzoek aanvragen. En bij welke pakketdienst mag jij je melden als je het bij een ophaalpunt ophaalt? En zij hebben ontvangstbevestiging.. prima, welk order nummer, hoeveel colli, gewicht? Probeer bij je afhaalpunt de gegevens op te vragen en smeer dit Afuture eens in het gezicht.

Hebben ze uberhaupt voor je uitgezocht in hoeveel delen de verzending is gegaan? Kan ook 2 zendingen zijn natuurlijk. En kan je in je Afuture account details zien?

Dat laatste kan ik me voorstellen van niet, want die site is zo simplis.......
Arrogante houding van Afutere en idd dit soort onkunde/onvriendelijkheid komt daar stelselmatig voor, triest.

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

GerardVanAfoort schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 00:00:
Sowieso kan alleen de verzender bij bijvoorbeeld TNT een onderzoek aanvragen. En bij welke pakketdienst mag jij je melden als je het bij een ophaalpunt ophaalt? En zij hebben ontvangstbevestiging.. prima, welk order nummer, hoeveel colli, gewicht? Probeer bij je afhaalpunt de gegevens op te vragen en smeer dit Afuture eens in het gezicht.
Als je zin hebt kun je dit doen, maar dat hoeft allemaal niet, natuurlijk. TS moet het kunnen ophalen op het afgesproken punt, en als je het daar niet kan ophalen moet de winkel dat oplossen, niet TS. Ik zou zelf hooguit vragen of ze op het afhaalpunt niet nog één keer goed willen zoeken (er komen wel verhalen langs van chaotische pakketpunten waar ze het zelf ook niet goed kunnen vinden...).

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 11-08-2016 09:48 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Het maakt niet uit hoe ze (winkel) het verstuurd; per koerier, PostNL, per Space Shuttle of postduif. Het risico ligt bij hen, desnoods komen ze het zelf langsbrengen.

Ik wil niemand beschuldigen, maar dit soort vragen worden vaak gesteld om een makkelijke manier te vinden om het probleem op te lossen. Die manier is er vaak niet, omdat de winkel zich op het punt stelt dat ze het hebben verstuurd en daarmee "punt uit" is. Je zult dus ze moeten aanschrijven (zoals Floppus al zegt) en eventueel verdere formele stappen moeten nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:26
TheStuffer schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:10:

Op de website stond bij alle 3 de producten 2 dagen levertijd, kreeg pas na bijna een maand een bericht dat het geleverd was, toen ik naar het afhaalpunt ging, was er blijkbaar maar 1 van de 3 pakketten geleverd.
Even uit nieuwsgierigheid: Je geeft aan dat de levertijd 2 dagen zou zijn (of om en nabij), maar dat je na een maand een bericht kreeg dat het geleverd zou zijn. Heb je in de tussentijd niet aan de bel getrokken om te vragen hoe het met de levering zat? Het is je goed recht om het niet te doen hoor, maar er zit wel veel tijd tussen.

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:22:
Voel je vrij ze naar deze reactie te wijzen, als ze vragen hebben leg ik het graag uit met links naar wetsartikelen en uitleg van juristen.

Zie eventueel ook de sticky, daar staat het ook.
Volgens mij weten al die bedrijven dit dondersgoed maar blijven ze het proberen. Het enige effect is denk ik dat ze een beetje inbinden omdat je laat zien dat je weet dat het niet mag wat ze doen. Zelf zou ik liever naar de rechter stappen, gewoon uit principe. Ik ga ze niet vertellen hoe het allemaal zit, dat moeten ze zelf onderzoeken als ze graag willen handelen en als ze dat nou echt niet willen dan word het vanzelf ineens heel duur voor ze.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:37
Heb je het hier over 3 producten of 3 pakketten waarvan er maar 1 is geleverd. Ik kan mij niet voorstellen dat deze drie producten in 3 verschillen dozen zijn gestuurd.

Als het wel drie dozen waren, heeft de baliemedewerker wellicht maar 1 van de 3 pakket gepakt.
Ik had laatst een grote bestelling over 2 dozen. Ik kreeg 1 doos waar alle producten niet in zouden passen. Expliciet moeten wijzen op het feit dat er waarschijnlijk nog een doos stond.

[ Voor 22% gewijzigd door Lumics op 11-08-2016 18:46 ]

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vergeet niet om een klacht in te dienen pér bestelling bij het keurmerk waar ze lid van zijn. In dit geval Qshops.

Klachtenformulier hier: https://www.qshops.org/pages/reg_complaint

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 12:38
Kan het ook niet zijn dat de andere 2 pakketjes weer retour zijn gegaan? Wanneer na 3 weken nog niets is opgehaald gaan de pakketjes retour afzender. Aangezien er pas na 1 maand bericht was gekomen over 1 pakketje, kan het best zijn dat de andere 2 gewoonweg geen TNT hadden gehad en dus ongemerkt weer naar Afuture terug zijn.

Maar het risico voor verzenden ligt inderdaad bij Afuture.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Afuture is verantwoordelijk voor de levering van de pakketten binnen 30 dagen, zij moeten dit dus gewoon oplossen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:40
Excuse me in advance, maar ik vind dit nogal een vaag topic. TS beschrijft nogal warrig de situatie en op het eerste oog lijkt het enige doe van dit topic een sneer naar afuture. Is hier niet stiekem nog iets meer gaande? Ik vind het feit dat je pas een maand na bestelling aan de bel trekt over een levering zeer bijzonder. Je claimt pas na vier weken een verzendbevestiging gehad te hebben; is dit echt zo? Nooit eerder overheen gelezen? Dat zou namelijk een hoop verklaren.
Als het zo simpel is als TS hierboven schetst dan kan ik me bijna niet voorstellen dat de winkel het zo afhandelt (en dat zou ook uiteraard niet mogen, zoals eerdere reacties aangeven).

Ben benieuwd wat hier allemaal uit komt :).
En nee ik werk niet bij afuture, ik merk alleen de eigenaardigheden uit de TS op (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wellicht apart, maar het moment dat de winkel zegt dat ze bevestiging hebben dat het geleverd is terwijl koper niets heeft ontvangen, dan is dat allemaal niet zo relevant.

Ze kiezen blijkbaar voor een systeem waarbij ze zelf geen bewijs hebben of het is aangekomen op de juiste plek. Dat is voor hun risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 17:46

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Heb je, gezien de shopreview en het antwoord daarop van Afuture nog een aanvulling?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Zoals ik uit de reactie van Afuture in de shopreview begrijp, heb jij gewoon het adres van de plaatselijk Jumbo opgegeven ipv deze te kiezen als officiele afhaallocatie (waar meerprijs voor gerekend werd). Nu hebben zij daar schijnbaar de pakketjes aangenomen omdat deze aan hen geadresseerd waren en nu ga jij claimen dat je ze niet gehad hebt?

Waarom heb je niet gekozen voor die Jumbo door het afhaalpunt via de juiste weg te selecteren zodat het via de juiste kanalen gaat.

Nu heeft Afuture het pakket gewoon verzonden t.a.v. de Jumbo en niet t.a.v. jou. Je hebt je nu een hoop gedoe op de hals gehaald omdat je schijnbaar die paar cent extra voor verzending naar afhaalpunt niet wilde betalen.

Ik kan me de reactie van Afuture dus wel voorstellen. Zij hebben verzonden naar het opgegeven adres.
Als het naar je werkadres was gestuurd en een collega had het aangepakt, dan is Afuture ook niet verantwoordelijk of diegene het pakket dan ook aan jou geeft. Dat zijn ze in dit geval dan dus ook niet, dat moet jij dan maar met het personeel van Jumbo regelen, jij geeft een adres op waar ze je schijnbaar niet kennen.

[ Voor 6% gewijzigd door Chntl321 op 16-08-2016 17:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:43

KrazyJay

https://tweakers.net/shopreview/permalink/171125/

Dus je hebt om 1,95 Euro te besparen het adres van de plaatselijke supermarkt opgezocht en dat adres handmatig ingevuld, in plaats van het afhaalpunt op dat adres te selecteren?

Tja, dan ben je gewoon dom bezig. Ik weet niet eens of Afuture dan wel aansprakelijk is, als jij als ontvanger een adres opgeeft waar jij niet eens woont. Want jij gaat nu niet meer aannemelijk kunnen maken dat er niet afgeleverd is. Succes in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door KrazyJay op 16-08-2016 17:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TimKras
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-06 17:37
Onder het motto, gegokt en verloren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 17:46

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:45:
Ze kiezen blijkbaar voor een systeem waarbij ze zelf geen bewijs hebben of het is aangekomen op de juiste plek. Dat is voor hun risico.
Gezien de ontwikkeling (en het wellicht veelzeggende zwijgen van TS) lijkt het alsof alle systemen en notificaties hebben gewerkt, maar dat het onbedoelde neveneffect van de bezuiniging door TS tevens heeft bewerkstelligt dat hij geen melding heeft ontvangen.
Verklaart ook het lange wachten: Shop stuurt naar Jumbo, Jumbo accepteert en gooit het op de stapel, bevestigt ontvangst aan shop.
Daar zit TS dan door eigen toedoen niet meer tussen naar mijn idee.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat de TS nu lijkt te zwijgen zegt niets. Je hebt eerder vanmiddag een vraag gesteld en jij verwacht dat iemand dan in 5 minuten antwoord? Gezien het verleden in SF, kan het soms ook wel weken duren eer er reactie komt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:25
Blijkt maar weer dat een verhaal altijd twee kanten heeft. *knip* doe eens niet.

[ Voor 64% gewijzigd door gambieter op 16-08-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
Lol. Mijn wederhelft werk bij een jumbo toevallig. Daar hebben ze al maar de beslissing genomen om alle pakketjes keihard te weigeren die aan hun geadresseerd zijn maar dus niet door hun besteld zijn. Blijkbaar gebeurd het veelvuldig dat consumenten gewoon keihard het adres van hun lokale supermarkt invullen "omdat ze toch postnl afhaalpunt zijn". Dat klopt uiteraard, maar dan dien je dat wel te kiezen via een webshop met pakjegemak waar je zelf je afhaalpunt kunt uitzoeken. In dat geval gaat het pakket naar een pakketpunt met geadresseerde "pietje puk" en dan snappen ze ook daar wat ze ermee moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:13
Ik kan er toch echt niet bij dat je zoiets doet om een paar euro te besparen. Ik mag toch hopen dat de webshop niet aansprakelijk gesteld kan worden door dit soort geklungel van TS, dat zou mijn inziens dan toch wel erg krom zijn in de wetgeving.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennism op 16-08-2016 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 20:28
Afuture hier voor aanpakken lijkt me in die optiek toch wel niet echt meer aan de orde.

Als je als lever adres de "kapper op de hoek" opgeeft, en de kapper moffelt de pakketjes weg kan je toch ook moeilijk de verzender aansprakelijk stellen?

Enige wat TS hier kan doen is bij Jumbo vriendelijk gaan vragen of ze daar zijn 2 missende pakketjes toch nog kunnen opsporen. Ze zijn volgens Afuture van daar nooit teruggekomen, dus moeten normaal gezien daar toch nog ergens aanwezig zijn. De meeste bedrijven voeren de ontvangen goederen in hun administratie in voor de stock, aankoopbeheer etc. etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:40
Er was dus toch meer aan de hand. Effectief heb je gewoon een pakketje besteld voor de Jumbo (werknemers) en er zelf voor betaald. Misschien is een vakkenvuller er nu blij mee. Desalniettemin erg lullig voor TS, ik hoop dat je er met Jumbo uit komt (want bij Afuture hoef je niet aan te kloppen lijkt me; je zult het pakketje zelf bij Jumbo moeten traceren indien mogelijk). Succes anyway.

[ Voor 9% gewijzigd door JDillinger op 17-08-2016 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei. Veel succes. Als een vulploegmedewerker die pakjes mee heeft genomen (weet niet hoe discreet Afuture is met verpakkingen en het vermelden van de afzender) dan zie je ze nooit meer. Kan zomaar zijn dat de "dader" er niet eens meer werkt. Er loopt zoveel personeel in de winkel en deze pakjes hebben waarschijnlijk gewoon ergens rondgeslingerd, want het was niet voor het afaal punt.

Dit wordt een dure les, als de TS niet heel veel mazzel heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 19:44
*knip* doe eens niet.

[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 17-08-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
wittereus schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:26:
Lol. Mijn wederhelft werk bij een jumbo toevallig. Daar hebben ze al maar de beslissing genomen om alle pakketjes keihard te weigeren die aan hun geadresseerd zijn maar dus niet door hun besteld zijn. Blijkbaar gebeurd het veelvuldig dat consumenten gewoon keihard het adres van hun lokale supermarkt invullen "omdat ze toch postnl afhaalpunt zijn". Dat klopt uiteraard, maar dan dien je dat wel te kiezen via een webshop met pakjegemak waar je zelf je afhaalpunt kunt uitzoeken. In dat geval gaat het pakket naar een pakketpunt met geadresseerde "pietje puk" en dan snappen ze ook daar wat ze ermee moeten.
Ik keur de actie van TS af. Domme actie. Echter snap ik niet dat Jumbo het pakketje heeft geaccepteerd. Als er een postbode aan deur staat met een pakje voor meneer X op mijn adres, dan weiger ik het pakket ook.

Los van dit alles:

Waarom moet het duurder zijn om je pakje direct bij een afhaalpunt af te halen terwijl het voor de post duurder is om een 2x langs te rijden op tijden dat je niet thuis bent en je het dan een paar dagen later op hetzelfde afhaalpunt kunt ophalen?

Pakjegemak is gewoon een cashcow van PostNL, Ze hoeven minder te doen en krijgen er meer voor. Het gemak voor de consument is ook zeker een gemak voor PostNL, toch willen er extra voor cashen, de webshop/consument moet de beurs hiervoor trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 20:28
123RR schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:08:
[...]

Ik keur de actie van TS af. Domme actie. Echter snap ik niet dat Jumbo het pakketje heeft geaccepteerd. Als er een postbode aan deur staat met een pakje voor meneer X op mijn adres, dan weiger ik het pakket ook.

Los van dit alles:

Waarom moet het duurder zijn om je pakje direct bij een afhaalpunt af te halen terwijl het voor de post duurder is om een 2x langs te rijden op tijden dat je niet thuis bent en je het dan een paar dagen later op hetzelfde afhaalpunt kunt ophalen?

Pakjegemak is gewoon een cashcow van PostNL, Ze hoeven minder te doen en krijgen er meer voor. Het gemak voor de consument is ook zeker een gemak voor PostNL, toch willen er extra voor cashen, de webshop/consument moet de beurs hiervoor trekken.
Denk jij dat jumbo gratis werkt? Er is een ruimte beschikbaar voor de opslag. Er zal iets van verzekering nodig zijn. Er is personeel nodig om de pakketjes aan te nemen en af te geven. Dit kost de jumbo/postnl geld.

tevens zijn er genoeg bedrijven waar je gewoon je pakketjes naar toe kan laten sturen. Meestal wel waar je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:26
123RR schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:08:
[...]

Los van dit alles:

PostNL vraagt er ook niet meer geld voor. Dat de winkel het doet betekend niet dat PostNL dat doet! Toen ik nog in een magazijn werkte was het voor een Pakjegemak pakket ongeveer €0.20 goedkoper voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:We zijn een week verder zin de openingspost van de TS. Helaas zie ik van hem/haar geen reactie meer en begint het topic te ontsporen. Bij deze dan ook een slotje.

TS, als je een update wilt plaatsen kan je me een DM sturen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.