Volgens mij heeft @Sethro het juiste idee. Ik vermoed ik ook condens.
Maar wat een spaghetti is dat. Waar zijn al die leidingen voor?
Maar wat een spaghetti is dat. Waar zijn al die leidingen voor?
*zucht*
*zucht*
[ Voor 64% gewijzigd door Jboy1991 op 16-12-2021 21:34 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Xander op 16-12-2021 21:35 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Nee, de leiding met rood erom heen vertoond de druppen. het lek zit dus veel hoger, de druppen komen vanaf het gat daarboven.Xander schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:34:
Bel eens met de opstalverzekering, wellicht kunnen deze een lekdetectie voor je verzorgen.edit:Oh, je ziet al waar het uit lekt? Bel dan een loodgieter en laat die koppeling even opnieuw solderen...
[ Voor 15% gewijzigd door Onbekend op 16-12-2021 21:44 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
[ Voor 24% gewijzigd door Sethro op 16-12-2021 21:46 ]
Het voelt alsof het al boven de leiding begint. het is moeilijk te zien/onderzoeken omdat het niet constante druppen zijn.Sethro schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:44:
Ik zou even met wat stukken krantenpapier op strategische plekken kunnen uitvogelen waar het vandaan komt. Vaak niet op de plek waar je het verwacht. Loopt het echt vanaf boven langs de gemarkeerde leiding of valt het er ergens halverwege op?
Kan je degene die de badkamer gezet heeft niet vragen?Jboy1991 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:47:
[...]
Het voelt alsof het al boven de leiding begint. het is moeilijk te zien/onderzoeken omdat het niet constante druppen zijn.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 16-12-2021 21:54 ]
Alles kan stuk.
Als dat zo is zou ik de badkamermeneer maar weer is gaan bellen dat het toch echt uit de badkamer komt en hij het mag komen fixen.Jboy1991 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:47:
[...]
Het voelt alsof het al boven de leiding begint. het is moeilijk te zien/onderzoeken omdat het niet constante druppen zijn.
hebben wij gevraagd, hij was hier vandaag en geeft aan dat het niet vanuit de badkamer kan komen. Echter heb ik net een test gedaan en de douche vol opengezet ben naar de meterkast gelopen en zie de hoeveelheid druppen toe nemen.Jumpman schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:49:
[...]
Kan je degene die de badkamer gezet heeft niet vragen?
[ Voor 41% gewijzigd door Toerq op 17-12-2021 10:31 ]
Dat kan een verkeerde conclusie zijn.Jboy1991 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:59:
Wat ik raar vind is dat het druppen begint bij een witte isolatje om de buis heen. Ooit heeft er iemand met een potlood WARM opgeschreven. Het betreft dus een warme leiding die lekt+
Tenzij er een koppeling zit die pas lekt als de leiding daadwerkelijk opwarmt...defusion schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:18:
Als het de aanvoerleiding is (gezien wordt geadviseerd warm en koud gescheiden te testen): dan zou het toch niet uit moeten maken of er water wordt gebruikt/er wordt gedoucht? Er staat ook druk op zonder dat de kraan open staat, dus zou altijd moeten lekken.
Nee, niet dat wij weten. De vloer van de badkamer ligt wel zn 10 cm hoger dan de overloop. Daaronder zouden dus de leidingen liggen incl aardematdefusion schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:18:
A
ps. zit er boven de meterkast een koof in de badkamer waar alles bij elkaar komt?
[ Voor 24% gewijzigd door Jboy1991 op 16-12-2021 22:45 ]
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Dat soort dingen zou ik ook van mijn eigen werk zeggen. Dat maakt natuurlijk nog niet dat het ook waar is.Jboy1991 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:59:
… hebben wij gevraagd, hij was hier vandaag en geeft aan dat het niet vanuit de badkamer kan komen.
[ Voor 8% gewijzigd door Jboy1991 op 17-12-2021 06:57 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
[ Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 17-12-2021 07:21 ]
Die is gisteren geïnstalleerd. Daar hebben wij inderdaad rekening mee gehouden, thnx voor de tip.Vorkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:18:
offtopic:
zorg voor een goeie waterontkalker met die zwarte tegels en pot, je zou niet de eerste zijn die spijt heeft hiervan, ook in programma's zoals Kijken zonder kopen worden er door Bob opmerkingen over gemaakt
Niet, vandaar dat wij ook niet weten bij wie wij dit moeten zoeken. We hebben de badkamer namelijk begin deze week pas in gebruik kunnen nemen en toen ontdekt. Het kan dus een verborgen gebrek zijn of schade vanuit de badkamer. Het is ook erg lastig te achterhalen omdat het niet constant drupt. Pas na gebruik van water in de badkamer (of het nu koud of warm is, lijkt niet uit te maken)Vorkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:18:
[ot]
/edit
Je hebt pas sinds vorige maand, 1 november, de sleutels, hoe weet jij zeker dat het niet al was tijdens de aankoop?
Is het niet gewoon die leiding zelf die lekt? En is het toevallig het warm water voor je douche of de verwarming naar de badkamer?Jboy1991 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:33:
Dank voor de snelle reacties. Vanochtend drupte de leidingen ook maar toen hadden wij niet gedoucht. Nu drupte het na het douchen weer en de leiding is ook warm (de leiding waarvan ik vermoed die aan het lekken is).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwarming vanuit de badkamer, komt niet uit in de meterkast. Die is afgetapt van de slaapkamer ernaast (en slaapkamer ernaast gaat rechtstreeks naar zolder (cv)Marzman schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:46:
[...]
Is het niet gewoon die leiding zelf die lekt? En is het toevallig het warm water voor je douche of de verwarming naar de badkamer?
Je zou met de badkamerinstallateur een afspraak kunnen maken dat jij een onafhankelijk lekdetectiebedrijf in de armen neemt en dat de uitkomst ervan bepalend is wie de kosten draagt?Jboy1991 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:46:
[...]
Die is gisteren geïnstalleerd. Daar hebben wij inderdaad rekening mee gehouden, thnx voor de tip.
[...]
Niet, vandaar dat wij ook niet weten bij wie wij dit moeten zoeken. We hebben de badkamer namelijk begin deze week pas in gebruik kunnen nemen en toen ontdekt. Het kan dus een verborgen gebrek zijn of schade vanuit de badkamer. Het is ook erg lastig te achterhalen omdat het niet constant drupt. Pas na gebruik van water in de badkamer (of het nu koud of warm is, lijkt niet uit te maken)
Het druppelt bij die leiding zeg je toch? Het meest waarschijnlijke lijkt me toch dat die leiding lekt bij dat koppelstuk dat verkleurd is. Dat is ook het makkelijkste op te lossen, dus ik hoop dat dit het isJboy1991 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:47:
[...]
Verwarming vanuit de badkamer, komt niet uit in de meterkast. Die is afgetapt van de slaapkamer ernaast (en slaapkamer ernaast gaat rechtstreeks naar zolder (cv)
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 17-12-2021 07:59 ]
/▌
[ Voor 23% gewijzigd door DutchKel op 17-12-2021 08:00 ]
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Wel knap dat het water dan omhoog druppeltMarzman schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:58:
[...]
Het druppelt bij die leiding zeg je toch? Het meest waarschijnlijke lijkt me toch dat die leiding lekt bij dat koppelstuk dat verkleurd is. Dat is ook het makkelijkste op te lossen, dus ik hoop dat dit het is
Als je de kraan open zet, een emmer water door je doucheputje gooit en de wc twee keer achter elkaar doorspoelt zou je dan ook niet meer water moeten zien?fastedje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:27:
Om te controleren of het lek van de afvoer komt kan je ook milieuvriendelijke kleurstof in de afvoer gieten en dan wat extra water door de afvoer spoelen. Als je na een tijdje de kleur in de meterkast ziet dan heb je in feite al bewezen dat het de afvoer is. De aannemer moet dan nog maar eens aantonen dat het lek dan niet van zijn werkzaamheden is.
Ik zag de waterdruppels niet op de foto, maar als het hoger zit dan zal dat het niet zijn inderdaad.Sethro schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:26:
[...]
Wel knap dat het water dan omhoog druppelt
[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 17-12-2021 08:32 ]
/▌
Who's general failure, and why is he reading my disk?
404 Signature not found
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
[ Voor 20% gewijzigd door Toerq op 17-12-2021 10:35 ]
Wat zit recht onder de meterkast?Jboy1991 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 06:51:
Dit zit recht onder de meterkast
Dat groene spoor op die koperen leiding is niet van een lek van een paar dagen of weken. Er is daar al veel langer een terugkerend vochtprobleem.Jboy1991 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 06:51:
Dit is het resultaat van 1 nacht.
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 17-12-2021 11:36 ]
Alles kan stuk.
och excuus, de douchebak. Toilet zit recht onder toilet benedenWolly schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:04:
[...]
Wat zit recht onder de meterkast?
Ik zie een koof rechts naast je toilet, zitten loodrecht onder die koof de twee geboorde gaten uit de meterkast?
Dan is het heel simpel.Jboy1991 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:27:
[...]
och excuus, de douchebak. Toilet zit recht onder toilet beneden
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
[ Voor 3% gewijzigd door MrG op 17-12-2021 14:20 ]
Als het goed is ben je verzekerd want dat is toch wel een beetje verplicht. Die moet je bellen en die vertellen wat er aan de hand is en laten bepalen wat te doen. Alles wat je zelf doet kan iedere partij gebruiken om niet aansprakelijk te zijn. Het is lullig dat het gebeurt maar als de badkamer eruit moet dan moet ie eruit en krijg je het gewoon vergoed.Jboy1991 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:23:
...
Bij wie en wat moeten wij nu aankloppen en wie is aansprakelijk of is dit vette pech?
Klopt. Bijna.Jboy1991 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:32:
Het lijkt mij dan geen leidinglek omdat zoals eerder genoemd de leidingen constant onder druk staan.
Alles kan stuk.
[ Voor 14% gewijzigd door LuisjeNL op 19-12-2021 22:31 ]
Lichtpuntje...
[ Voor 110% gewijzigd door LuisjeNL op 19-12-2021 22:31 ]
Lichtpuntje...
Klinkt wel een beetje als een pleisteroplossing. Dat rubber moet mechanisch afdichten. De kit kan na verloop van tijd alsnog gaan lekken.Jboy1991 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:07:
Lekkage zat hem in de afvoer van de douchebak. Rubbertje van de afvoer is dubbel komen te zitten, ze voelde allemaal vocht achter de rubber. Dit hebben ze nu gekit. Morgen kunnen we pas echt checken of dat het probleem is.
Misschien kregen ze het rubbertje niet goed te pakken of kon het niet meer hersteld worden op een normale manier.orf schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:13:
[...]
Klinkt wel een beetje als een pleisteroplossing. Dat rubber moet mechanisch afdichten. De kit kan na verloop van tijd alsnog gaan lekken.
404 Signature not found
Vervelend maar ik denk dat je er blij mee moet zijn dat het nu serieus opgepakt moet gaan worden.Jboy1991 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:17:
Helaas lek niet opgelost. Nu met spoed een lekdetectiebedrijf in geschakeld.
Volgens mij bedoel je dat er 1 lek is opgelost en dat je nu op zoek bent naar nr 2Jboy1991 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:17:
Helaas lek niet opgelost. Nu met spoed een lekdetectiebedrijf in geschakeld.
[ Voor 9% gewijzigd door Sethro op 21-12-2021 13:46 ]
Je hebt niets met "de verzekering van" de installateur te maken, jij moet de installateur gewoon in gebreke stellen. Is voor jou niet interessant of hij dit zelf betaalt of dat zijn verzekering het vergoed toch?Jboy1991 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:29:
De lek zit in een "omvormbuis" die de bestaande riolering aan de nieuwe riolering koppelt. De verzekering van de installateur heeft de claim afgewezen omdat zij vinden dat wij dit bij onze verzekering moeten neerleggen. Onze verzekering wijst het af omdat het door een installatie fout is ontstaan.
Let wel op dat je de installateur wel in de gelegenheid moet stellen om het probleem zelf op te lossen. Doe je dat niet dan wordt het onmogelijk om de kosten van een 3e partij te verhalen.Helaas hebben herstelbedrijven pas 3e week van jan 2022 tijd om te herstellen
[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 22-12-2021 13:06 ]
Wij laten het ook bij de installateur, wij betalen hier zelf niks van. De installateur is zelf opzoek naar een herstelbedrijf, wij schakelen nog niemand in.Xander schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:04:
[...]
Je hebt niets met "de verzekering van" de installateur te maken, jij moet de installateur gewoon in gebreke stellen. Is voor jou niet interessant of hij dit zelf betaalt of dat zijn verzekering het vergoed toch?
Duidelijk is wel dat zij het probleem veroorzaakt hebben.
Als ze niet meewerken, wordt het tijd om naar jouw verzekering te stappen, maar dan niet de inboedelverzekering maar de rechtsbijstandverzekering.
[...]
Let wel op dat je de installateur wel in de gelegenheid moet stellen om het probleem zelf op te lossen. Doe je dat niet dan wordt het onmogelijk om de kosten van een 3e partij te verhalen.
Overleg met je rechtsbijstandverzekering als je die hebt!
Ondertussen past dit onderwerp wellicht beter in SF, daar zitten de mannen met juridische kennis.
Dat had ik uit je vorige reactie niet begrepen. Maar lijkt me prima zo, herstel wordt in ieder geval door de juiste partij ingeschakeld.Jboy1991 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:35:
[...]
Wij laten het ook bij de installateur, wij betalen hier zelf niks van. De installateur is zelf opzoek naar een herstelbedrijf, wij schakelen nog niemand in.
Zeker nu er een rapport ligt wat de werkzaamheden aanwijst als oorzaak zal jouw inboedelverzekering er inderdaad niets meer mee doen.Onze verzekering hebben wij op voorhand geïnformeerd, maar zij geven duidelijk aan dat na aanleiding van het rapport (informatie voor nu) zij hier geen partij in zijn.
De echte afvoerlekspeurders werken met een niet vlekkende op UV licht reagerende kleurstof.Toerq schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:28:
kleurstof is ook een optie inderdaad zoals ik hierboven ergens las, zou wat van die blauwe tabletten halen bij de action die je in de stortbak doet maar dan in een emmer op laten lossen en een voor een de afvoeren vullen met blauw water, dan weet je ongeveer waar het vandaan komt. of wc eend kan ook natuurlijk in een donkere kleur.
Zit es naar die foto te kijken van de douche maar is die wel afgekit tussen vloer en wand?
[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 22-12-2021 14:10 ]
Wat een ongelooflijke teringbende. Konden ze geen nieuwe leidingen trekken en het fatsoeneren?Jboy1991 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:33:
Dank voor de snelle reacties. Vanochtend drupte de leidingen ook maar toen hadden wij niet gedoucht. Nu drupte het na het douchen weer en de leiding is ook warm (de leiding waarvan ik vermoed die aan het lekken is).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Had dat in dit geval gekund, met een lek in de afvoer? Dan moet je dus druk zetten op de afvoer van de douchebak en dan ergens verderop, maar voor een splitsing, de rioolbuis dicht maken. Klinkt als ondoenlijk, maar ik ben geen ervaren doe-het-zelver of klusman.Rofdof schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:58:
Btw normaliter test je leidingwerk met een afperspomp. Dan zet je druk op je leidingwerk en kijkt na x tijd of er drukverlaging is. Daarmee sluit je al direct leidingwerk uit. Als je echt een lek hebt zie je dat vrij snel.
Heb dat wel eens getest met mlcp leidingen en koppelingen. Zelfs na een flinke mishandeling van extreem buigen en bewerken met een hamer krijg je niet zo snel een lek.
nee dat niet maar dan sluit je wel direct water leidingwerk en cv leidingwerk uit.vanaalten schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:13:
[...]
Had dat in dit geval gekund, met een lek in de afvoer? Dan moet je dus druk zetten op de afvoer van de douchebak en dan ergens verderop, maar voor een splitsing, de rioolbuis dicht maken. Klinkt als ondoenlijk, maar ik ben geen ervaren doe-het-zelver of klusman.
Wat een waardeloze reactie vanuit de installateur zeg, gaat nooit stand houden verwacht ik maar je hebt er wel gezeur aan.Jboy1991 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:35:
[...]
Wij laten het ook bij de installateur, wij betalen hier zelf niks van. De installateur is zelf opzoek naar een herstelbedrijf, wij schakelen nog niemand in.
Onze verzekering hebben wij op voorhand geïnformeerd, maar zij geven duidelijk aan dat na aanleiding van het rapport (informatie voor nu) zij hier geen partij in zijn.
Zijn verzekering geeft de volgende reden aan waarom zij vinden niet aansprakelijk te zijn
- Er is geen schade, er zijn herstelwerkzaamheden
- Er is gebruik gemaakt van de oude riolering, mogelijk was die al niet goed.
Het belangrijkste is dat het herstelt gaat worden, wij gaan dit alleen niet betalen en trekken zo nodig bij onze rechtsbijstandverzekering aan de bel.
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Het is niet dat de installateur het zegt he. Zijn verzekering wilt niet vergoeden, die vergoeden alleen gevolgschade.Asteroid9 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:11:
[...]
Wat een waardeloze reactie vanuit de installateur zeg, gaat nooit stand houden verwacht ik maar je hebt er wel gezeur aan.
Oude situatie: oude badkamer, geen lekkages, ook niet met 'oude riolering'
Nieuwe situatie: door installateur geplaatse badkamer, wel lekkages, dat de installateur de keuze maakt om op 'oude riolering' aan te sluiten is aan hem. Hij heeft jou toch geen voorstel gedaan om die ook maar te vernieuwen? Zo nee, zijn verantwoordelijkheid, jij mag op zijn vakmanschap vertrouwen om een nieuwe lekvrije badkamer te realiseren.
En natuurlijk is er wel schade, lekkage is sowieso schade, al helemaal boven een meterkast.
Hopelijk wordt het allemaal een beetje vlot afgehandeld, als het op rechtsbijstand aankomt duurt het wel langer, maar de installateur is absoluut aansprakelijk.
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Snel helaas niet, er is contact geweest met 6 herstel bedrijven en zij geven allemaal aan pas 2/3e week van 2022 het te kunnen herstellen.Asteroid9 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:11:
OK, maar daarmee zegt de installateur feitelijk hetzelfde, die zou jou helemaal niet moeten vermoeien met zijn verzekeringsperikelen. Hij is aansprakelijk en moet dit regelen.
Hopelijk loopt het allemaal een beetje snel, succes!
Als hij morgen inderdaad begint, dan kans geven het goed te fixen. Vragen om een planning en die stipt hanteren. Maak daar heldere afspraken over, ook over de consequenties bij niet nakomen.Jboy1991 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:19:
Beste Tweakers,
Hierbij weer een update over dit probleem die helaas nog steeds speelt. Even weer een geschiedeis
- Badkamer is 2x2M
- In week van 8-11-2021 zijn ze begonnen met installeren van badkamer
- Badkamer zou in 1.5 week volledig af zijn
- Uitloop badkamer. Zou opgeleverd worden eind nov 1e week dec
- Wederom uitloop. Badkamer opgeleverd 1 week voor kerst
- 2x gebruik kunnen maken van badkamer. Lekkage – Water drupt in meterkast
- 22-dec lekkage doctor. Lek gecontenteerd in de afvoer leiding + Schroef van het toilet door de afvoer geboord
- 11-01-2022 Riool fix bedrijf (spuiten bepaalde spul in riolering zodat het 1 geheel wordt
Douche 15 min aangehad en begon weer te druppen in de meterkast. Rioolbedrijf heeft het put dichtgezet zodat er een badje ontstond. Toen begon het behoorlijk te druppen.
- Op 27-01 heeft hij de voordeur sleutel gehaald omdat hij zou gaan beginnen samen met zijn companion aan de herstel werkzaamheden. (herstel zou op 28-01 14:00 uur starten). Hij gaf aan dat hij al een offerte voor de verzekering had gemaakt met wat de herstelkosten zou zijn. Dit is begroot op 7000,00 euro. (Plaatsen van de complete badkamer koste ons 8000,-)
- 28-01 om 14:36 uur een app bericht dat hij niet kwam omdat hij zich nog niet beter voelde
- 31-01 heb ik contact opgenomen met onze rechtsbijstand en deze situatie uitgelegd. Zij raden aan hem volledig in gebreken te stellen met een deadline van 14 dagen.
Gister avond liet hij weten a.s. donderdag te starten met de herstel werkzaamheden. Dit terwijl wij duidelijk hadden gevraagd om een planning. Dit zodat wij hier ook rekening mee kunnen houden.
Ik heb vandaag aangegeven dat het geduld bij ons nu op is. Wij verwachten daarom dat binnen 14 dagen de badkamer volledig afgewerkt en lekvrij is.
Mijn vraag is nu in deze: Is het verstandig om nu nog een officieel in gebreke stelling te sturen? Dit zodat wij juridisch in deze sterker staan? Wij hebben namelijk het gevoel dat omdat het herstellen hem alleen geld kost (en hij blijkbaar niks verdiend heeft aan deze klus). Hij prioriteit geeft aan klussen wat wel geld oplevert.
Toevallig Dyka pp. die hebben een rubber afdichting met daarin een hard plastic rode ring. Die willen idd wel eens dubbel gaan zitten. Wij zijn daarom ook daarvan afgestapt.Jboy1991 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:07:
Lekkage zat hem in de afvoer van de douchebak. Rubbertje van de afvoer is dubbel komen te zitten, ze voelde allemaal vocht achter de rubber. Dit hebben ze nu gekit. Morgen kunnen we pas echt checken of dat het probleem is.
[ Voor 25% gewijzigd door Jboy1991 op 03-02-2022 18:43 ]
In de meterkast mogen bovenin helemaal geen waterleidingen zitten.Sethro schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:25:
Een beetje groene corrosie heb je zo op die koperen leidingen zitten. Dat zegt niets en is waarschijnlijk condens. Vind het zelfs wel meevallen. Als het daar echt lekt ziet het er wel anders uit.
Waar zit het lek precies? Kun je het herleiden naar een bepaalde leiding / koppeling / specifieke locatie?
Zonder de bron te weten kun je ook niet bepalen wie er verantwoordelijk is.
Vindt het wel knap van de badkamerinstallateur dat hij zonder de bron te kennen wel al kan concluderen dat hij er niets mee te maken heeft. Die staat wat mij betreft nu 0-1 achter en ik zou daar extra op letten.
Als het alleen na het douchen optreed zou ik de kitranden in de douche en de afvoer verdenken. Lijkt me juist iets voor de badkamermeneer als hij dat heeft aangelegd.
Die leidingen boven een meterkast is trouwens wel mega ongelukkig en onhandig.
Ik ben altijd reuze benieuwd: hoe ben je 17 maanden na dato op dit topic terechtgekomen?koningen schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:48:
[...]
In de meterkast mogen bovenin helemaal geen waterleidingen zitten.
Deze moeten in de onderste 25 cm aangelegd worden waar ook de watermeter zit.
Er staat duidelijk in het besluit dat de horizontaal uit de meterkast ruimte moeten. (je mag deze absoluut niet verslepen)..Dit mag dus helemaal niet en is ronduit gevaarlijk als er wat zou gebeuren.
The devil is in the details.
Haha Ik zie dat nu ook pasHahn schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:50:
[...]
Ik ben altijd reuze benieuwd: hoe ben je 17 maanden na dato op dit topic terechtgekomen?
Alleen doen we niks met je opmerking. Geen idee welk bouwbesluit je precies bedoeld maar deze woningen (rijtjes huizen) zijn van 1995 en bij alle woningen is dit zo gerealiseerd. Wij gaan het in ieder geval niet aanpassenkoningen schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:01:
[...]
Haha Ik zie dat nu ook pas
Ik zag dit onderwerp en klikte er op...toen zag ik die foto's....en moest toen dieptriest lachen dat dit zo gerealiseerd is/was.
Ik snap dat wel dat je het niet wilt aanpassen.Jboy1991 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:02:
[...]
Alleen doen we niks met je opmerking. Geen idee welk bouwbesluit je precies bedoeld maar deze woningen (rijtjes huizen) zijn van 1995 en bij alle woningen is dit zo gerealiseerd. Wij gaan het in ieder geval niet aanpassen
oh maar dat is nu ook zo, het zit er niet recht boven. Het water dat in de groepenkast kwam, kwam doordat er een klein gaatje was ontstaan in de elektrischte kabel die in de vloer van de douche liep. Dit is allemaal hersteld.koningen schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:15:
[...]
Ik snap dat wel dat je het niet wilt aanpassen.
Is alleen als er wat gebeurt dat mogelijk de verzekering met lekkage schade (met daarna brand) mogelijk niet gedekt is. En dan is dit het minst erge.
Als er lekkage is dan zullen je aardlekschakelaars (hoop dat die op alle groepen zit) wel uitschakelen.Echter achter de hoofdschakelaar blijft gewoon spanning staan, en dat zijn 6 mm2 draden.
Daar kan een flinke kortsluitstroom ontstaan.. En als je dan water op de vloer hebt liggen (in de gang) dan kan dat fataal zijn.
De kans is erg klein dat het gebeurt, echter met enorm grote gevolgen voor het gezin en nabestaande.
Je zou in ieder geval de beol kunnen afschermen dat als er lekkage ontstaat dat het langs de groepenkast stroomt....of een waterdichte groepenkast plaatsten..
Druppelend zal het er naast vallen....maar als het wat scheef spuit?Jboy1991 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:35:
[...]
oh maar dat is nu ook zo, het zit er niet recht boven. Het water dat in de groepenkast kwam, kwam doordat er een klein gaatje was ontstaan in de elektrischte kabel die in de vloer van de douche liep. Dit is allemaal hersteld.
De leidingen/koppelingen in de meterkast zitten niet recht boven de groepenkast.
Waar staat dat?koningen schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:48:
[...]
In de meterkast mogen bovenin helemaal geen waterleidingen zitten.
Deze moeten in de onderste 25 cm aangelegd worden waar ook de watermeter zit.
Er staat duidelijk in het besluit dat de horizontaal uit de meterkast ruimte moeten. (je mag deze absoluut niet verslepen)..Dit mag dus helemaal niet en is ronduit gevaarlijk als er wat zou gebeuren.
We zijn wel reuze benieuwd...Hahn schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:50:
[...]
Ik ben altijd reuze benieuwd: hoe ben je 17 maanden na dato op dit topic terechtgekomen?
[ Voor 7% gewijzigd door jantje112 op 01-07-2023 20:28 ]
Goeie, dacht dat ik dat al had gepost maar blijkbaar niet.jantje112 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:27:
[...]
We zijn wel reuze benieuwd...
Hoe is dit afgelopen
@Jboy1991 Kun je al lekker douchen?
PSN: Redrafted
NEN 2768Henkhuppelschot schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 17:59:
[...]
Waar staat dat?
Inonze nieuwbouw woning (inmiddels verhuisd naar woning ut 1928) liepnde waterleiding van onder tot boven door de meterkast.
Leuk om nog even te lezen! Was dus uiteindelijk gewoon een " slecht" stukje werk..?Jboy1991 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:16:
[...]
Goeie, dacht dat ik dat al had gepost maar blijkbaar niet.
Ja zeker de douche en afvoer werken perfect. Geen lekkages meer gehad
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq