Goeie boekhoud pc met extra performance

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views

Vraag

• canonchiel
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-10-2024
Goeie dag,

Mijn houding i7 2600k heeft het na jaren lang van goed werk, begeven
Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe
Ik ben al jaren uit de pc wereld kwa hardware ,
Dus weet niet precies meer wat momenteel goed of slecht is,
Hopeijk kunnen jullie mij helpen?

Het Buget is zoon 1000 euro
Maar mag ook minder
Hierbij een lijstje met wat ik er mee ga doen,
Vooral boekhoud technies en wat kleine fotoshop dingen,
Ik gebruik 3 quard HD monitoren naast elkaar en deze zouden er op moeten werken,
Voorkeur is een Itx systeem, maar een kleine destop is ook goed,

AMD of Intel? Geen idee
Ram? 32gb met eventueeel uitbereidbaar Hèden,
M2 ssd van 512 of 1tb is meer als genoeg
Grafische kaart die dus 3 schermen kan aansturen,

Hopelijk kunnen jullie mij goed op weg helpen,
De webshop waar ik meestal alles bestel is Azerty, maar een andere webshop is ook goed,
Hopelijk kunnen jullie wat met deze informatie,
Indien het niet genoeg is , zou ik snel op jullie vragen antwoorden,
Alvast hartelijk bedankt

Mvg chiel

I7 3930k, Asus Gtx 680 DC2Top , Asus Rampage iv Formula, Antec HCP 1200 Watt

Beste antwoord (via canonchiel op 16-12-2021 09:48)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:43
martyw schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:26:
Houd de komende BBG in de gaten, hier vinden de voorbereidingen plaats: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2104400
De richting die de build daar opgaat is meer dan voldoende voor jouw wensen
Dat is inderdaad een goeie, @canonchiel : welke schermen (merk/type) heb je precies?

Alle reacties

• martyw
Houd de komende BBG in de gaten, hier vinden de voorbereidingen plaats: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2104400

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:53
TS kan dan voor zijn 3 qhd schermen beter wel een ander bordje nemen. VGA werkt volgens mij niet op qhd. Dit moederbord heeft een DVI poort. DVI kan met een relatief goekoop verloopje om worden gezet naar displayport of hdmi (zonder audio uiteraard). Wel ben je gelimiteerd tot 60 fps. Op zich geen probleem voor een kantoor pc, lijkt me.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Dat is inderdaad een goeie, @canonchiel : welke schermen (merk/type) heb je precies?

• canonchiel
Philips 245E1S

Wil wel graag 3 keer dvi display of iets digitaals gebruiken
Heb nu 1 scherm op vga en dat bevalt niet echt kwa kwalitijd

• martyw
De Philips E-line 245E1S Zwart heeft DP, HDMI en VGA ingangen. VGA doet ook 1440p, maar de kwaliteit is wel minder. Kijk inderdaad naar de tip van @Baardhaas voor het moederbord. Je hebt dan wel BIOS versie 'F13' nodig voor deze CPU (https://www.gigabyte.com/...ev-1x/support#support-cpu), vraag dit na bij de verkoper, of laat het hen uitvoeren.

[ Voor 10% gewijzigd door martyw op 16-12-2021 10:04 ]

• canonchiel
Maar als ik er een razen 7 van wil maken?
E evetuweel toch nog een videokaartje er in?
Wat raden jullie dan aan

• martyw
canonchiel schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:08:
Maar als ik er een razen 7 van wil maken?
E evetuweel toch nog een videokaartje er in?
Wat raden jullie dan aan
Voor een Ryzen 7 5700G heb je liever een wat zwaarder moederbord, bv. MSI B550M PRO-VDH.

Voor €400 vind je geen fatsoenlijke videokaart tegenwoordig.... Voor dat bedrag is een Gigabyte GTX 1650 OC 4G het niet waard .....

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 16-12-2021 10:20 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:09

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.