Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potter
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-04 12:35
Ik heb bij *knip* Webwinkel een CPU besteld (ryzen 7 5800x)

Nu heb ik het doosje ontvangen maar zit er geen product in, echter kwam ik hier pas achter nadat ik het doosje open heb gemaakt. Ik heb gelijk een mail erachteraan gestuurd en ze hebben aangegeven dat ik het product moest retourneren.

Nu hebben ze gereageerd met dat er een kijkgaatje in het doosje zit en dat ik het wel kon voelen als de cpu er niet in zat. Maar om eerlijk te zijn, ik zou daar niet als klant op letten aangezien ik gewoon verwacht dat het product erin zit. En ik denk ook niet dat iemand 50gr verschil voor de cpu zou merken :?

Wat is hier tegen te doen? Ik ga er namelijk als koper gewoon van uit dat als ik iets van een best betrouwbaar bedrijf koop het gewoon in goede staat binnenkomt.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 15-12-2021 17:43 . Reden: Naam webwinkel uit titel en TS gehaald conform beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Moet eerlijk zeggen dat ik ook nooit eerst heb gekeken of er een CPU in mijn Ryzen doosje zat. Dat verschil merk je volgens mij ook niet. Was de seal wel gebroken?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potter
De seal was nog niet gebroken toen ik hem binnen heb gekregen.

Ik heb vaker bij webwinkel besteld en nog nooit problemen mee gehad,

En ook vraag ik me af, aangezien de werknemer die het product verpakt heeft het zelf ook niet op is gemerkt, waarom zou dit mij dan wel op moeten vallen?

Groet,

Stefan

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 15-12-2021 17:44 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Potter schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:35:

Nu hebben ze gereageerd met dat er een kijkgaatje in het doosje zit en dat ik het wel kon voelen als de cpu er niet in zat.
Beste webshop,

Er zit een kijkgaatje in het doosje, waardoor jullie hadden kunnen zien of de CPU er wel in zat alvorens het naar me verzenden. Daarbij hadden jullie het ook wel kunnen voelen voor dat de verzenddoos dichtgemaakt werd.

Ik ontvang graag alsnog zsm de bestelde en betaalde cpu

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potter
paQ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:43:
[...]

Beste webshop,

Er zit een kijkgaatje in het doosje, waardoor jullie hadden kunnen zien of de CPU er wel in zat alvorens het naar me verzenden. Daarbij hadden jullie het ook wel kunnen voelen voor dat de verzenddoos dichtgemaakt werd.

Ik ontvang graags alsnog zsm de bestelde en betaalde cpu
Dit heb ik ook erbij gezet. nog afwachten op de reactie terug. Maar vroeg me af of jullie misschien er ervaringen mee hadden / mij er mee konden helpen indien ze er niks aan willen doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Potter op 15-12-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tis heel simpel; je bestelt iets. En het is in de doos niet wat je verwacht. Of het nou kwijt / verkeerd / beschadigd is; webwinkel moet dit oplossen.

Zoals @paQ aaangeeft; mailtje sturen en klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Potter schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:45:
[...]

Dit heb ik ook erbij gezet. nog afwachten op de reactie terug. Maar vroeg me af of jullie misschien er ervaringen mee hadden / me er mee konden helpen :)
Dit is een vertrouwenskwestie tussen jou en de webshop.
Er wordt volgens mij wel meer gefraudeerd met CPU verpakkingen de laatste tijd. Allemaal te wijten aan een vooral zo fancy en groot mogelijke verpakking zodat ie lekker opvalt in de retail.

Maar gewoon de bal kaatsen met dezelfde beredenering. Het is aan hen om je te leveren wat je hebt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2098362

tenzei het een online winkel is met winkels. dan kan je beter naar een van de winkels toegaan zoals deze ts in het bovenstaande topic is..

of jullie winkels het zelfde zijn weet ik niet,...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

jack zomer schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:48:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2098362

tenzei het een online winkel is met winkels. dan kan je beter naar een van de winkels toegaan zoals deze ts in het bovenstaande topic is..

of jullie winkels het zelfde zijn weet ik niet,...
Andere winkel, wel zelfde doosje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
paQ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:50:
[...]

Andere winkel, wel zelfde doosje.
Het fijne is in ieder geval dat die TS zijn geld terug heeft gekregen door langs te gaan bij die winkel en ook filmpjes te laten zien van die CPU scam.

edit: dit filmpje dus

YouTube: Trick 'r Treat AMD Chip Swap Scam - Counterfeit CPUs in Sealed Retai...

[ Voor 29% gewijzigd door MiramarVTM op 16-12-2021 11:34 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MiramarVTM schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:33:
Het fijne is in ieder geval dat die TS zijn geld terug heeft gekregen door langs te gaan bij die winkel en ook filmpjes te laten zien van die CPU scam.
Waar haal jij de info vandaan dat TS z'n geld terug heeft gekregen? Ik heb alles nog eens gelezen maar kon het er niet uithalen.

EDIT: Ah, je bedoelt de TS van het gelinkte topic. Ja, misschien moet TS van dit topic dan ook maar hetzelfde gaan doen.

Enige nadeel: de geloofwaardigheid van klanten met dit soort praktijken wordt steeds minder en minder bij webwinkels.

[ Voor 23% gewijzigd door sypie op 16-12-2021 12:38 ]

• Potter
Het probleem is met er naar toe gaan dat het bedrijf in België gevestigd is. daardoor kan ik er niet zo 1-2-3 langs gaan

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Wellicht alleen het filmpje laten zien zou het aannemelijker moeten maken dat dit ook bij jou gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potter
Update:

Ze blijven bij het feit dat "ik de seal heb verbroken dus ze niks kunnen bewijzen"

Heb meerdere keren aangegeven dat dat niet mijn fout is maar de webshop zijn fout. Heb het filmpje meegestuurd en uitgelegd dat zij er voor moeten zorgen dat het product deugd maar ze blijven erbij dat "ze niks kunnen doen omdat de seal is verbroken"

Wat moet ik hier mee doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:36
Stel ze schriftelijk ingebreke

https://www.juridischloke...dbrief-ingebrekestelling/

mochten ze niet binnen een redelijke termijn met een oplossing komen kijk dan op:
https://www.consuwijzer.nl/uw-recht-halen

[ Voor 58% gewijzigd door DVX73 op 17-12-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien kun je nog iets doen net het gewicht van het pakketje tijdens het transport voor je bewijsverzameling? (in de track en trace info)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 22:51
Je schrijft dat het bedrijf Belgisch is. Woon je zelf in Nederland of België? Richt het bedrijf zich mede op de Nederlandse markt? Dat maakt uit voor welk recht van toepassing is.
Potter schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:39:
Ze blijven bij het feit dat "ik de seal heb verbroken dus ze niks kunnen bewijzen"
[...]
Wat moet ik hier mee doen?
"Het is vervelend dat u niks kan bewijzen, maar op grond van [in Nederland artikel 7:11 BW of de Belgische implementatie van artikel 20 van de richtlijn 2011/83/EU], is de verzending voor uw risico en draagt u ook de bewijstlast en het bewijsrisco dat ik daadwerkelijk de processor heb ontvangen."

Jurisprudentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potter
Ik woon zelf in Nederland maar het bedrijf richt zich ook veel op de Nederlandse markt.

Bedankt voor de tip, zal het er bij zetten.
Marzman schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:53:
Misschien kun je nog iets doen net het gewicht van het pakketje tijdens het transport voor je bewijsverzameling? (in de track en trace info)
Op de een of ander manier laat DHL niet het gewicht van het pakketje zien. Dus dit gaat helaas niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Potter op 17-12-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potter
De webshop blijft erbij dat de seal verbroken is dus dat ze het niet na kunnen checken of mijn verhaal klopt.

Ik heb ze ingebreke gesteld en wacht daar het antwoord nog van maar verwacht dat ze het bij hetzelfde blijven, dat wordt dus naar de geschillencommissie,

had helaas beter verwacht van de webshop...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dit lijkt dus het zgn kijkgaatje te zijn, is mij zelf niet opgevallen bij mijn recente 5900X ontvangst.

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/review/amd-ryzen-7-5800x/images/package3.jpg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1