Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42
Ik heb 2 maanden geleden een OLED55C16LA besteld bij een webshop. Goedkope prijs (goedkoopste in de pricewatch), maar +- 10% onder de rest. Gewoon goede aanbieding dus. Alleen blijkt er nu een LB geleverd te zijn (buitenlands model).

Het scherm is verder prima, ziet er goed uit, geen dode pixels oid. Alleen vraag ik me dus wel af wat voor gevolgen dit heeft voor de toekomst. Hoe zit het met garantie? Moet ik de tv naar USA sturen ipv NL en dat soort dingen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:34

FeaR

In GoT we trust

Check https://nl.hardware.info/...s-model-dit-moet-je-weten

Persoonlijk zou ik niet eens zoeken naar eventuele gevolgen of nadelen van een buitenlands model. Je hebt een NL model besteld maar niet gekregen wat je besteld hebt, retour sturen en een NL model eisen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:19
FeaR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:14:
Check https://nl.hardware.info/...s-model-dit-moet-je-weten

Persoonlijk zou ik niet eens zoeken naar eventuele gevolgen of nadelen van een buitenlands model. Je hebt een NL model besteld maar niet gekregen wat je besteld hebt, retour sturen en een NL model eisen.
Gaat er waarschijnlijk dan wel op neerkomen dat ze geen NL model kunnen leveren en ze de koop ontbinden, waarna je ergens anders voor meer geld een NL model moet kopen. Als TS zou ik een afweging maken of dat het prijsverschil waard is. In principe werkt het toestel hetzelfde als een NL toestel (soms moet je alleen iets meer zelfstandig instellen, zoals het gelinkte artikel aangeeft). Zolang je dan ook bij een betrouwbare winkel hebt besteld maakt het voor de garantie ook niks uit (is wel de vraag hoe betrouwbaar je ze hierna nog vindt, natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

InEtVa schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:35:
[...]
Zolang je dan ook bij een betrouwbare winkel hebt besteld maakt het voor de garantie ook niks uit (is wel de vraag hoe betrouwbaar je ze hierna nog vindt, natuurlijk).
Vooral dat laatste inderdaad. Waarbij genoemde prijzen van OLED TV's in bijvoorbeeld de Pricewatch niets zeggen. Ik gok dat je bij een keten die wel gewoon NL modellen levert ook voor de prijs klaar kan zijn als in dit geval. Check bijvoorbeeld OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic.

Edit:
Mogelijk is het een foutje van de winkel. Contact opnemen kan natuurlijk altijd.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 15-12-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Zojuist gebeld en ze gaan een nieuwe garantiefactuur maken. Terugsturen is me te veel moeite (doos al weg, risico, aantal maanden in gebruik, etc) en hij werkt prima. Netjes is het niet van ze, maar prijsverschil is t.o.v. nu € 295,- in mijn voordeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Paultje3181 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:52:
... maar prijsverschil is t.o.v. nu € 295,- in mijn voordeel...
Kon je wel Cash Back krijgen op het buitenlandse model of loop je die nu mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Nee, geen officiële dealer, dus deden sowieso niet mee.
Pagina: 1