Hallo allemaal.
In de eerste plaats weet ik niet of ik hier in de juiste categorie zit om dit topic te plaatsen, maar ik neem aan dat mij dit dan wel verteld zal worden.
Een tijdje geleden heb ik een topic geopend, genaamd Project Onderwater IP.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2027278
Dankzij een aantal mensen hier op dit forum is alles uiteindelijk gelukt.
Aan het eind van het topic heb ik er nog een laatste noot aan toegevoegd, namelijk;
''Volgende stap is om er achter te komen hoe ik deze bestanden op mijn Windows laptop/pc
kan krijgen EN ze daar ook op af kan spelen.''
Nu wil ik dat dus met dit topic en jullie hulp realiseren.
Ook hier, net als in het vorige topic ben ik een leek en heb er weinig tot geen verstand van...
Het volgende heb ik al geprobeerd.
Oh, ja, dit is de link naar mijn NVR apparaat om jullie van eventuele gegevens te voorzien;
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dQ35RKq
1. Ik sluit de HDD WD 2TB aan op mijn PC en formatteer hem in Computerbeheer/Schijfbeheer zodat
deze door de pc herkend/gezien word. (Zie foto 1)
/f/image/MvRNLLAoniDdL5FJOPscYw0f.png?f=fotoalbum_large)
2. Nu sluit ik de harde schijf aan op mijn NVR Opname apparaat en deze wil de schijf gelijk weer formatteren.
3. Dit annuleer ik en ga via het menu van de NVR naar HDD Info en zie dat de schijf daar niet herkend word. (Zie foto 2)
:strip_exif()/f/image/DD93rNXZLyb3by5l08Gd64EF.jpg?f=fotoalbum_large)
4. Normalerwijze als ik de NVR de schijf laat formatteren, begint deze ook gelijk de beelden
op te nemen/slaan.
5. Nu ik de PC de schijf heb laten formatteren begint de NVR dus niet gelijk op te nemen
omdat hij de HDD niet herkend.
6. Ik moet de schijf dus met de NVR formatteren en dat doe ik dan ook. (Zie foto 3 en 4)
:strip_exif()/f/image/uaupBjilooOVtnLDt39CfyP2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MELjGj9qpHVihOrmPR7B29bf.jpg?f=fotoalbum_large)
7. Na het formatteren begint de NVR gelijk de beelden op te nemen/slaan.
8. Nu wil ik deze beelden Exporteren naar mijn Windows PC, en daar zijn 2 manieren voor...
9. De eerste manier is om een externe HDD behuizing of een USB stick aan te sluiten
op de USB poort van de NVR, en dan via het menu van de NVR, via het tabblad Gevorderd op
Import/Export te klikken. (Zie foto 5)
:strip_exif()/f/image/PYfL0I3PeL7OCsdoPPA1E2al.jpg?f=fotoalbum_large)
10. Dan zie ik (Zie foto 6) dat ik 2 dingen kan Exporteren, een LOG en een Cfg file.
:strip_exif()/f/image/pehkrtyc4lPDmoYJOZH7OWLi.jpg?f=fotoalbum_large)
11. Bij deze bestanden klik ik 1 voor 1 op Exporteren, en krijg bij beide de melding Export Succes.
12. Nu ontkoppel ik de Externe behuizing van de NVR en sluit deze weer aan op mijn PC.
13. Nu zie ik dat er 2 bestanden zijn geëxporteerd, het Cfg bestand is 35,6 kB en het logbestandje is 82,6 kB. (Zie foto 7)
:fill(white):strip_exif()/f/image/88b4wqQ6xtcX1i4hn6lMjNpV.png?f=user_large)
14. Dit is dus het enigste wat er geëxporteerd is.
15. Als ik nu wil weten of er nog meer op de schijf staat moet ik de tweede manier gebruiken, en
dat houd in dat ik de HDD uit de NVR moet halen, deze in een lege externe behuizing moet stoppen
en deze aan moet sluiten op mijn Windows PC...
16. Maar ja...., dan ziet mijn PC de HDD niet meer omdat deze geformatteerd is op de NVR. (Zie foto 8 )
/f/image/wyWpFZWOAQLeV2EE5UqoCf8E.png?f=fotoalbum_large)
Is nu dat Cfg bestandje wat ik nodig heb om de beelden op mijn Windows pc af te spelen?
En wat het belangrijkste is, wat heb ik dan nodig om dat te kunnen doen?
Het logbestandje is een Rar bestandje, en als ik die open zie ik nog meer bestandjes die ik kan
openen met kladblok.
Nou, een heel verhaal weer en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Greetz, Hondaygo...
In de eerste plaats weet ik niet of ik hier in de juiste categorie zit om dit topic te plaatsen, maar ik neem aan dat mij dit dan wel verteld zal worden.
Een tijdje geleden heb ik een topic geopend, genaamd Project Onderwater IP.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2027278
Dankzij een aantal mensen hier op dit forum is alles uiteindelijk gelukt.
Aan het eind van het topic heb ik er nog een laatste noot aan toegevoegd, namelijk;
''Volgende stap is om er achter te komen hoe ik deze bestanden op mijn Windows laptop/pc
kan krijgen EN ze daar ook op af kan spelen.''
Nu wil ik dat dus met dit topic en jullie hulp realiseren.
Ook hier, net als in het vorige topic ben ik een leek en heb er weinig tot geen verstand van...
Het volgende heb ik al geprobeerd.
Oh, ja, dit is de link naar mijn NVR apparaat om jullie van eventuele gegevens te voorzien;
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dQ35RKq
1. Ik sluit de HDD WD 2TB aan op mijn PC en formatteer hem in Computerbeheer/Schijfbeheer zodat
deze door de pc herkend/gezien word. (Zie foto 1)
/f/image/MvRNLLAoniDdL5FJOPscYw0f.png?f=fotoalbum_large)
2. Nu sluit ik de harde schijf aan op mijn NVR Opname apparaat en deze wil de schijf gelijk weer formatteren.
3. Dit annuleer ik en ga via het menu van de NVR naar HDD Info en zie dat de schijf daar niet herkend word. (Zie foto 2)
:strip_exif()/f/image/DD93rNXZLyb3by5l08Gd64EF.jpg?f=fotoalbum_large)
4. Normalerwijze als ik de NVR de schijf laat formatteren, begint deze ook gelijk de beelden
op te nemen/slaan.
5. Nu ik de PC de schijf heb laten formatteren begint de NVR dus niet gelijk op te nemen
omdat hij de HDD niet herkend.
6. Ik moet de schijf dus met de NVR formatteren en dat doe ik dan ook. (Zie foto 3 en 4)
:strip_exif()/f/image/uaupBjilooOVtnLDt39CfyP2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MELjGj9qpHVihOrmPR7B29bf.jpg?f=fotoalbum_large)
7. Na het formatteren begint de NVR gelijk de beelden op te nemen/slaan.
8. Nu wil ik deze beelden Exporteren naar mijn Windows PC, en daar zijn 2 manieren voor...
9. De eerste manier is om een externe HDD behuizing of een USB stick aan te sluiten
op de USB poort van de NVR, en dan via het menu van de NVR, via het tabblad Gevorderd op
Import/Export te klikken. (Zie foto 5)
:strip_exif()/f/image/PYfL0I3PeL7OCsdoPPA1E2al.jpg?f=fotoalbum_large)
10. Dan zie ik (Zie foto 6) dat ik 2 dingen kan Exporteren, een LOG en een Cfg file.
:strip_exif()/f/image/pehkrtyc4lPDmoYJOZH7OWLi.jpg?f=fotoalbum_large)
11. Bij deze bestanden klik ik 1 voor 1 op Exporteren, en krijg bij beide de melding Export Succes.
12. Nu ontkoppel ik de Externe behuizing van de NVR en sluit deze weer aan op mijn PC.
13. Nu zie ik dat er 2 bestanden zijn geëxporteerd, het Cfg bestand is 35,6 kB en het logbestandje is 82,6 kB. (Zie foto 7)
:fill(white):strip_exif()/f/image/88b4wqQ6xtcX1i4hn6lMjNpV.png?f=user_large)
14. Dit is dus het enigste wat er geëxporteerd is.
15. Als ik nu wil weten of er nog meer op de schijf staat moet ik de tweede manier gebruiken, en
dat houd in dat ik de HDD uit de NVR moet halen, deze in een lege externe behuizing moet stoppen
en deze aan moet sluiten op mijn Windows PC...
16. Maar ja...., dan ziet mijn PC de HDD niet meer omdat deze geformatteerd is op de NVR. (Zie foto 8 )
/f/image/wyWpFZWOAQLeV2EE5UqoCf8E.png?f=fotoalbum_large)
Is nu dat Cfg bestandje wat ik nodig heb om de beelden op mijn Windows pc af te spelen?
En wat het belangrijkste is, wat heb ik dan nodig om dat te kunnen doen?

Het logbestandje is een Rar bestandje, en als ik die open zie ik nog meer bestandjes die ik kan
openen met kladblok.
Nou, een heel verhaal weer en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Greetz, Hondaygo...
just looking for wisdom...