Ik ben op zoek naar een goede optie om in huis 1 netwerk te hebben
Wat ik nu heb:
Fritzbox op de benedenverdieping
Fritz repeater (mesh) op de beneden verdieping (voor tuin en schuur bereik)
Op zolder: TP link ArcherC1200 die achter de Fritzbox beneden hangt
Aan de TP link hangt een Artonica Dockiing stration (USBC PD Dock) & de PC van mijn zoon)
Daarnaast hangen er nog 2 switches aan de fritzbox ivm diverse apparaten (TV xbox etc etc)
de Archer C1200 heeft geen AC modus
De fritzbox zend dual 2,4 en 5 ghz (voorbeeld: Benedenwifi)
Op zolder heb ik 2 kanalen (voorbeeld: Zolderwifi2,4 en Zolderwifi5)
Waar ik nu tegen aan loop is dat de devices niet altijd de meest optimale verbinding kiezen. Bijvoorbeeld dat ik met de zolder verbonden blijf als ik al beneden ben met de smartphone.
Daarnaast "communiceert" niet alles met elkaar. Als mijn smartphone verbonden is met de beneden wifi en ik wil printen dan lukt dit niet. De printer staat namelijk op zolder en is verbonden met de andere wifi verbinding.
Ik heb wel al een en ander gevonden:
https://techpulse.be/tips...stellen-als-access-point/
YouTube: How to turn a router into an Access Point
Maar ik wil dus ook nog mijn docking en zoons PC kunnen blijven hangen aan de TP link.
Wat wifi betreft maakt het mijn niet zo veel uit of ik netwerknaam heb of dat er meerdere netwerken zijn........als er maar onderlinge communicatie is en mijn devices goed zo goed mogelijk de optimale wifiverbinding pakken
Wat ik nu heb:
Fritzbox op de benedenverdieping
Fritz repeater (mesh) op de beneden verdieping (voor tuin en schuur bereik)
Op zolder: TP link ArcherC1200 die achter de Fritzbox beneden hangt
Aan de TP link hangt een Artonica Dockiing stration (USBC PD Dock) & de PC van mijn zoon)
Daarnaast hangen er nog 2 switches aan de fritzbox ivm diverse apparaten (TV xbox etc etc)
de Archer C1200 heeft geen AC modus
De fritzbox zend dual 2,4 en 5 ghz (voorbeeld: Benedenwifi)
Op zolder heb ik 2 kanalen (voorbeeld: Zolderwifi2,4 en Zolderwifi5)
Waar ik nu tegen aan loop is dat de devices niet altijd de meest optimale verbinding kiezen. Bijvoorbeeld dat ik met de zolder verbonden blijf als ik al beneden ben met de smartphone.
Daarnaast "communiceert" niet alles met elkaar. Als mijn smartphone verbonden is met de beneden wifi en ik wil printen dan lukt dit niet. De printer staat namelijk op zolder en is verbonden met de andere wifi verbinding.
Ik heb wel al een en ander gevonden:
https://techpulse.be/tips...stellen-als-access-point/
YouTube: How to turn a router into an Access Point
Maar ik wil dus ook nog mijn docking en zoons PC kunnen blijven hangen aan de TP link.
Wat wifi betreft maakt het mijn niet zo veel uit of ik netwerknaam heb of dat er meerdere netwerken zijn........als er maar onderlinge communicatie is en mijn devices goed zo goed mogelijk de optimale wifiverbinding pakken
/f/image/dWbdZQyKDw5qrxTKxBYdIaeu.png?f=fotoalbum_large)