Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In volgorde van prioriteit:
Gamen via Nvidia gamestream op mijn Nvidia shield in de woonkamer op een 4K OLED
Allerhande scientific computing number crunching in Python. Zowel CPU als GPU heavy Deep Learning in Python o.a. PyTorch
360 graden video bewerken van een action cam
Shitcoins minen. Vooral de intentie iets te leren van crypto en miss een deel van het aanschafbedrag terug verdienen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500 excl GraKa
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en m
Mijn linker niet reeds verkocht voor een RTX 3080
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een CPU met veel cores / threads. Geen voorkeur voor Intel of AMD. Onderstaand build uit de BBG voor streaming gevist
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Low profile zakelijke kast geen RGB rommel.
2TB opslag voorlopig voldoende.
Ga je overklokken?
Zeer waarschijnlijk niet
Wat verwacht je van ons?
Vooral een check op onderstaande build. Is een 750W voeding voldoende? Zijn er nog onderdelen waar ik op kan besparen. Zijn deze onderdelen vandaag nog steeds BBG waardig of zijn er alternatieven. Moet ik ook een Intel Alderlake build overwegen? Passen alle componenten makkelijk in de kast? Geen gedoe met GPU die botst met het geheugen etc. Zijn er ook kasten met meerdere USB-c aansluitingen aan de voorzijde. Ik heb ze niet kunnen vinden
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In volgorde van prioriteit:
Gamen via Nvidia gamestream op mijn Nvidia shield in de woonkamer op een 4K OLED
Allerhande scientific computing number crunching in Python. Zowel CPU als GPU heavy Deep Learning in Python o.a. PyTorch
360 graden video bewerken van een action cam
Shitcoins minen. Vooral de intentie iets te leren van crypto en miss een deel van het aanschafbedrag terug verdienen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500 excl GraKa
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en m
Mijn linker niet reeds verkocht voor een RTX 3080
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een CPU met veel cores / threads. Geen voorkeur voor Intel of AMD. Onderstaand build uit de BBG voor streaming gevist
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Low profile zakelijke kast geen RGB rommel.
2TB opslag voorlopig voldoende.
Ga je overklokken?
Zeer waarschijnlijk niet
Wat verwacht je van ons?
Vooral een check op onderstaande build. Is een 750W voeding voldoende? Zijn er nog onderdelen waar ik op kan besparen. Zijn deze onderdelen vandaag nog steeds BBG waardig of zijn er alternatieven. Moet ik ook een Intel Alderlake build overwegen? Passen alle componenten makkelijk in de kast? Geen gedoe met GPU die botst met het geheugen etc. Zijn er ook kasten met meerdere USB-c aansluitingen aan de voorzijde. Ik heb ze niet kunnen vinden
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 519,- | € 519,- |
1 | Moederborden | Gigabyte X570 AORUS ELITE | € 175,90 | € 175,90 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,22 | € 75,22 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 147,90 | € 147,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Solid state drives | Samsung PM9A1 2TB | € 264,32 | € 264,32 |
Totaal | € 1.377,14 |
[ Voor 39% gewijzigd door HEY_DUDE op 14-12-2021 19:14 ]