Mij is het zojuist ook gelukt op mijn OnePlus 9 Pro met LineageOS 20:
Vanuit de recovery mode heb ik Lygisk geïnstalleerd via
adb sideload. Na opnieuw opstarten van de telefoon opende ik Lygisk en die maakte toen de installatie af, en startte de telefoon daarna nogmaals opnieuw op.
Omdat ik geen gebruik wil maken van root, heb ik dat uitgeschakeld. Dit deed ik door naar de instellingen te gaan van Lygisk via het tandwieltje rechtsbovenin. Dan helemaal onderin heb je een sectie
Superuser, waar je via
Superuser access root-toegang uit kunt zetten.
Scroll dan naar boven, naar de sectie
Lygisk. Daar activeerde ik
Zygisk. Daarna zette ik de Google Play Store in de
DenyList, zonder
Enforce DenyList aan te zetten. En daarna installeerde ik de 2 eerdergenoemde Zygisk-modules:
Na opnieuw opstarten lukte het mij helaas nog steeds niet om de ASN Mobiel Betalen-app te installeren via de Play Store, omdat de Play Store nog steeds aangaf dat mijn telefoon niet wordt ondersteund. Mocht het bij een andere lezer in dit stadium wel al mogelijk zijn, dan kun je de volgende alinea overslaan.
Mocht de lezer, net als ik, nog steeds niet de ASN Mobiel Betalen-app kunnen installeren via de Play Store, probeer de app dan te installeren via een mirror. Ik gebruikte daar
APKUpdater voor. Daarmee kon ik in elk geval al bij de app komen. Deze waarschuwde bij het openen wel meteen dat de telefoon geroot was en fungeerde verder niet.
Als de ASN Mobiel Betalen-app eenmaal geïnstalleerd is, zet je deze ook op de
DenyList, ook zonder de
Enforce DenyList aan te zetten. Na de app helemaal te stoppen en opnieuw te openen kwam ik al wat verder, zonder melding dat de telefoon geroot zou zijn. Helaas lukte het mij nog niet om de eerste drie schermpjes door te komen. Ik stuitte op het eind continue op een ambigue
foutcode 900, zonder verdere uitleg.
Ik gaf het toen even op omdat we naar een verjaardag gingen. Maar de volgende dag, en na de telefoon nog een keer opnieuw op te starten, lukte het opeens! Ik kon toen de app normaal updaten via de Play Store, dus toen kon ik APKUpdater ook weer verwijderen. Na het updaten van de ASN Mobiel Betalen-app in de play Store kon ik eindelijk mijn betaalrekening koppelen, en ik heb later vandaag de eerste betaling gedaan via mijn telefoon in de supermarkt.
Troubleshooten kan ook nog met de app
YASNAC (Yet Another SafetyNet Attestation Checker). Tijdens het spelen met alle mogelijke instellingen en modules binnen Lygisk, bleef de
CTS profile match in YASNAC maar niet op
Pass staan. Mogelijk dat dat er ook iets mee te maken had. Sinds vandaag blijven
Basic integrity, en
CTS profile match, in ieder geval allebei op
Pass staan, zonder dat ik YASNAC in de
DenyList heb hoeven op te nemen.