Beste Tweakers,
Recent heeft Triodos haar app geupdate en op geroote telefoons krijg je een website te zien waarop staat dat dit zo is.
Gezien ik mijn telefoon (s10e) root om juist meer toegang te krijgen tot functies die beveiliging verhogen en ik, zoals menig medetweaker, niet houd betutteling, zoek ik een manier om deze root herkenning te omzeilen.
Op het moment staat het volgende erop: LineageOS, met Magisk en TWRP
In Magisk heb ik de module Shamiko, om root-herkenning van losse apps uit te kunnen schakelen via de DenyList. Dit werkt niet op de Triodos app, maar staat aan.
Verder heb ik de build.prop van deze installatie aangepast als volgt:
Dit zouden stappen zijn om root onzichtbaar te maken voor apps, maar ook dit heeft nog niet gewerkt.
Zojuist ook SafetyNetFix geïnstalleerd, mocht niet baten.
Ik heb na elke stap ook de cache van Play Store, Google Services, en Triodos app verwijderd.
Zijn er nog andere stappen om te ondernemen? Ik wil graag de Triodos app blijven gebruiken, i.c.m. root.
Op het moment gebruik ik een oudere versie.
Ben benieuwd of er ideeën zijn!
Recent heeft Triodos haar app geupdate en op geroote telefoons krijg je een website te zien waarop staat dat dit zo is.
Gezien ik mijn telefoon (s10e) root om juist meer toegang te krijgen tot functies die beveiliging verhogen en ik, zoals menig medetweaker, niet houd betutteling, zoek ik een manier om deze root herkenning te omzeilen.
Op het moment staat het volgende erop: LineageOS, met Magisk en TWRP
In Magisk heb ik de module Shamiko, om root-herkenning van losse apps uit te kunnen schakelen via de DenyList. Dit werkt niet op de Triodos app, maar staat aan.
Verder heb ik de build.prop van deze installatie aangepast als volgt:
code:
1
2
3
| "dev-keys" or “test-keys” to “release-keys”, “userdebug” to “user” and “lineage” to something else fx "linage". |
Dit zouden stappen zijn om root onzichtbaar te maken voor apps, maar ook dit heeft nog niet gewerkt.
Zojuist ook SafetyNetFix geïnstalleerd, mocht niet baten.
Ik heb na elke stap ook de cache van Play Store, Google Services, en Triodos app verwijderd.
Zijn er nog andere stappen om te ondernemen? Ik wil graag de Triodos app blijven gebruiken, i.c.m. root.
Op het moment gebruik ik een oudere versie.
Ben benieuwd of er ideeën zijn!
Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design