Ik wil graag zonnepanelen aanleggen en ik heb verschillende offertes opgevraagd. Allen rond de 6000 EUR na btw aftrek.
Zo ziet het dak eruit. Tuin ligt vol op het zuiden. Zonneplan heeft het volgende plan gemaakt om de gehele dak vol te gooien bovenop de 2de verdieping:
/f/image/ky1IiNi2ZacEUQJa10SFP3RG.png?f=fotoalbum_large)
Door de helft naar het oosten te plaatsen en de andere helft naar het zuiden kan je de meeste panelen kwijt. Volgens zonneplan heeft dit geen effect op het rendement, omdat er nergens schaduw valt. Klopt dit?
Verder zit ik eraan te denken om het zelf te leggen:
https://www.warmtebeheer....ling-compleet-pakket.html
/f/image/BeGCj7IgLDTBMS5LvI9htPVi.png?f=fotoalbum_large)
Hier kan je een kant en klare pakket kopen met ook 4x4 montage frame. Zitten hier haken en ogen aan die ik nu niet kan voorzien?
Met 16*400 kom ik op 6400 WP. Ik heb geen 3 fase aansluiting. Kan dit problemen opleveren, omdat 1 fase volgens mij max tot 5000 kwh gaat? De meterkast gedeelte wil ik wel uitbesteden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Zo ziet het dak eruit. Tuin ligt vol op het zuiden. Zonneplan heeft het volgende plan gemaakt om de gehele dak vol te gooien bovenop de 2de verdieping:
/f/image/ky1IiNi2ZacEUQJa10SFP3RG.png?f=fotoalbum_large)
Door de helft naar het oosten te plaatsen en de andere helft naar het zuiden kan je de meeste panelen kwijt. Volgens zonneplan heeft dit geen effect op het rendement, omdat er nergens schaduw valt. Klopt dit?
Verder zit ik eraan te denken om het zelf te leggen:
https://www.warmtebeheer....ling-compleet-pakket.html
/f/image/BeGCj7IgLDTBMS5LvI9htPVi.png?f=fotoalbum_large)
Hier kan je een kant en klare pakket kopen met ook 4x4 montage frame. Zitten hier haken en ogen aan die ik nu niet kan voorzien?
Met 16*400 kom ik op 6400 WP. Ik heb geen 3 fase aansluiting. Kan dit problemen opleveren, omdat 1 fase volgens mij max tot 5000 kwh gaat? De meterkast gedeelte wil ik wel uitbesteden.
[ Voor 14% gewijzigd door Reiziger88 op 14-12-2021 09:56 ]
:strip_exif()/f/image/zEIjX9TSS3qKr0nySCXoVUOa.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i4TsogHcQX8v6RUUyqbZerWl.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/FCXeM1Ta5ujUxaS3fArl6osZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GQlPtNUoUmEBvBsnw3ZEG2XM.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ESIFWsEERoYRMMNjBQDWilOS.jpg?f=fotoalbum_tile)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6K5Nq71h9dtfeidOmyiWxw2f.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/LMqpqSiw8avaOU2mukZNppH8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A7bfVw8657EMWVaRXNeT7RQD.jpg?f=fotoalbum_large)