Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CV ketel temperaturen en bedrijf status loggen

Pagina: 1
Acties:

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:18

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Korte versie:
Hoe kan ik de temperaturen en het in en uitschakelen van mijn ketel loggen?

Lange versie:
Ik heb een Intergas HReco 36 op de zolder hangen.
Daarop heb ik 2 LCD thermometertjes geknoopt op de aanvoer en retour.
Nu heb ik daar net even een oude GSM voor gezet met IPcam draaiend zodat ik via mijn pc/smartphone "remote" kan kijken wat die waarden doen.
Maar graag zou ik er een log van hebben, zodat ik kan zien hoe vaak, wanneer, hoe lang, enz de ketel inschakelt en wat die temperatuur waarden zijn.

Ik begrijp dat dit met een Arduino kan maar dat gaat mijn kennis en beetje voorbij.
Ik heb zo maar het vermoeden dat het niet zomaar zo een ding bestellen is en met een plakbandje op mijn ketel plakken is en dan maar logjes bekijken :9

Er zullen temperatuur sensoren bij moeten en voor zover ik gezien heb en goed heb begrepen een extra input dingetje om die sensoren op aan te koppelen. Nog iets om de data op te slaan? En dan kan ik het nog niet via mijn netwerk uitlezen??
En dan moet er nog code in?? waarin en hoe?
Kortom dit gaat mijn pet te boven.
Kan iemand mij in de juiste richting helpen?
Een andere oplossing is ook welkom ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:06

ericplan

5180 Wp PV

Voor bedrijfstijden kan je natuurlijk prima met een willekeurige slimme stekker werken. Aan het stroomverbruik kan je wel afleiden wat de ketel aan het doen is.
Temperatuur meten is natuurlijk een stapje verder.

A'dam PVOutput

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 18:20

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Als je thermostaat via OpenTherm is aangesloten is het redelijk makkelijk: [OTGW] OpenTherm gateway. Maar de retourtemperatuur zit er bij Intergas waarschijnlijk niet bij, dus dat moet je dan alsnog anders regelen.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW